Teknede Mürettebat, bir deneyimin verisi

Başlatan Bülent Büyükdağ, 11 Eylül 2017, 19:08:33

« önceki - sonraki »

Bülent Büyükdağ

Bir hafta arayla iki uzun seyir yaptım;
124 millik Kaş- Alanya Pasaj Geçişi
167 millik Alanya- Mersin Pasajı.
Her iki seyirde de ağırlıklı olarak motor/ motor yelken seyri yaptık
Her iki seyirde de neredeyse aynı rüzgarla oynaştık.
İlk seyirde yalnızca 20 mil boyunca bordadan gelen dalgaları aldık. Evet bu hızımızı kesti.
İkinci seyirde palamut çekmekten sık sık yol kestik.
İlk seyirde yanımda tekneden/denizden  hiç anlamayan biri vardı,
İkinci seyirde Erman Reis, varolsun, yanımdaydı.
Her iki seyirde seyirle ilgili kararları ben verdim.
İkinci seyirde karşı yönden akıntı vardı.
İkinci seyirde, Erman'ın rota düzeltmesini bozarak İncekum burnu fenerini iskeleme alıp, en az bir saat zaman kaybettim.
Sonuç;
124 millik pasaj 26 saatte,
167 millik pasaj 29,5 saatte alındı.
Buyrun efendim.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Kamil Kurdoğlu

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 19:08:33
İkinci seyirde, Erman'ın rota düzeltmesini bozarak İncekum burnu fenerini iskeleme alıp, en az bir saat zaman kaybettim.
Gittikçe bana benziyorsun.Şunu bir anlatmak istermisin?

Erman Yerman

İlk seyirdeki arkadaşa kıyasla çok daha fazla katkı vermiş olmam gerekirdi diye düşünüyorum...
Usturmaçaları, çapayı neta ettim. Yelkenle oynarken halatın ucundan tuttum.
İyi gözcülük yaptım, e birazda uyku çekmenizi sağladım ama daha iyisi gerekirdi..
Ben özeleştirimi yapayım, siz devam edin..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Hakan Tiryaki

Şanslı adamsın Bülent. Benim seyirler bildiğin pokerdeki beş benzemez tadında. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Bülent Büyükdağ

#4
Alıntı yapılan: Kamil Kurdoğlu - 11 Eylül 2017, 21:47:12
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 19:08:33
İkinci seyirde, Erman'ın rota düzeltmesini bozarak İncekum burnu fenerini iskeleme alıp, en az bir saat zaman kaybettim.
Gittikçe bana benziyorsun.Şunu bir anlatmak istermisin?

Önce Erman; sayende çok güzel bir seyir yaptım, teşekkür ederim, kendine haksızlık da etme. Germe de beni.

Abi, Taşucu-Silifke arasında tam 36,11.326N 33,55.202E de kıyıdan takriben 3,2  mil açıkta bir kardinal şamandırası var. Güneyden geç buyruğu verir.

Haritalarda var olduğu savlanan ama olmayan ikinci kardinal şamandırası, bu şamandıranın 3 mil kuzeyinde, kıyıdan yarım mil açıkta.

Şimdi bu iki şamandıra arasındaki bölgede bir kum bankı var. Derinlik tam kardinalin altında yani kıyıdan 3,2 mil açıkta 7 metreye kadar düşüyor. Arada yerlerde 4-5 metreye. Dipteki kum bankının da oynak olduğu yer değiştirdiği söyleniyor.

Erman bu iki şamandıra arasının güvenli olduğunu düşündüğünden ben uyurken rotayı oraya çevirmiş. Uyku sırası ona geldiğinde, ben, korkak ve kötü rivayetlere inanan bir adam olduğumdan hemen 15 derece kadar sancaklayıp, açıktaki şamandıranın güneyinden geçtim. Tabii en az 3-4 mil yol kaybediyorsunuz böyle olunca. Belki fazla.

Eğer o kadar uzun uyuyacağım aklıma gelseydi, yatmadan Erman'a tutmak istediğim rotayı söylerdim. 1 saat uyur kalkarım diyordum, bebek gibi 3 saat filan uyumuşum.


Durum budur.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Kamil Kurdoğlu - 11 Eylül 2017, 21:47:12
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 19:08:33
İkinci seyirde, Erman'ın rota düzeltmesini bozarak İncekum burnu fenerini iskeleme alıp, en az bir saat zaman kaybettim.
Gittikçe bana benziyorsun.Şunu bir anlatmak istermisin?
Ben kısaca anlatayım sonra sanırım detayları Bülent abi verecektir..

Gece 2 sularında Akkuyu'yu bordalayınca Bülent abi biraz dinlenmeye çekildi... O pek bakmasa da Navionics onda da açık bende de açık.. (bu arada çok ilginçaynı teknedeki iki navionics iki farklı veri veriyor. 3. Görselde benim navionicse göre biz Masalı karadan kızaklarla çekmişiz gibi görünüyor)    Tisan'ı geçince artık pruvayı Kumburnu'na vermek gerekiyordu. Kumburnu sığlıkları ile meşhur bir geçiştir. Bendeki navionicsten kontrol ederek rotayı haritadaki iki fener arasından geçecek şekilde ayarladım... Aydınlatıcı olması açısından birkaç görsel aktarayım...

Siyah hat benim öngördüğüm rota idi, kırmızı ile kabaca çizdiğim Bülent abinin düzeltmesi..
Burada, fenere ve diğer pilot kitaplara göre Bülent abi doğrusunu uygulamıştır. Bense tamamen yerel tecrübe ile (son 10 günde 3 defa geçtim, son bir yılda 5 defa) eş derinlik çizgilerine azami dikkat ederek en sığ 7.8 metreden geçerek tuttuğum rota idi...



SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Bülent Büyükdağ

Nasıl bu çizgileri yapıyonuz, yüklüyonuz bir de yayınlıyonuz, anlamıyorum arkadaş.

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 22:06:45
Alıntı yapılan: Kamil Kurdoğlu - 11 Eylül 2017, 21:47:12
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 19:08:33
İkinci seyirde, Erman'ın rota düzeltmesini bozarak İncekum burnu fenerini iskeleme alıp, en az bir saat zaman kaybettim.
Gittikçe bana benziyorsun.Şunu bir anlatmak istermisin?

Önce Erman; sayende çok güzel bir seyir yaptım, teşekkür ederim, kendine haksızlık da etme. Germe de beni.

Abi, Taşucu-Silifke arasında tam 36,11.326N 33,55.202E de kıyıdan takriben 3,2  mil açıkta bir kardinal şamandırası var. Güneyden geç buyruğu verir.

Haritalarda var olduğu savlanan ama olmayan ikinci kardinal şamandırası, bu şamandıranın 3 mil kuzeyinde, kıyıdan yarım mil açıkta.

Şimdi bu iki şamandıra arasındaki bölgede bir kum bankı var. Derinlik tam kardinalin altında yani kıyıdan 3,2 mil açıkta 7 metreye kadar düşüyor. Arada yerlerde 4-5 metreye. Dipteki kum bankının da oynak olduğu yer değiştirdiği söyleniyor.

Erman bu iki şamandıra arasının güvenli olduğunu düşündüğünden ben uyurken rotayı oraya çevirmiş. Uyku sırası ona geldiğinde, ben, korkak ve kötü rivayetlere inanan bir adam olduğumdan hemen 15 derece kadar sancaklayıp, açıktaki şamandıranın güneyinden geçtim. Tabii en az 3-4 mil yol kaybediyorsunuz böyle olunca. Belki fazla.

Eğer o kadar uzun uyuyacağım aklıma gelseydi, yatmadan Erman'a tutmak istediğim rotayı söylerdim. 1 saat uyur kalkarım diyordum, bebek gibi 3 saat filan uyumuşum.


Durum budur.
Aslında rotayı tutarken dedim ki Bülent abi bu işi sevmez... Vallahi de billahi de nöbet değişiminde uyaracaktım Bülent abiyi ama o ara daha burna varmamıza 1 saat vardı unutmuşum...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Bülent Büyükdağ

Sen gerçeği saklasan da fenerler saklamıyor şekercim Erman. Böyle ele verirler adamı :)
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 22:26:59
Nasıl bu çizgileri yapıyonuz, yüklüyonuz bir de yayınlıyonuz, anlamıyorum arkadaş.
Abi ekran görüntüsü alıp en basitinden whatsapp'ta birine görseli atmadan önce düzenleyebiliyorsunuz... ben o şekil yaptım şimdi

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 22:06:45...güneyinden geçtim. Tabii en az 3-4 mil yol kaybediyorsunuz böyle olunca. Belki fazla.
Ölçtüm, iki kardinal arasından geçmek ile dışarıdan geçmek arasında 1 milden fazla farketmiyor.

İki navionics arasındaki fark telefonlardaki gpslerin çalışma modu / özelliği gibi farklılıktan sanırım. (A-gps vb)

İşte elektroniklere güvenmemek için bir başka kanıt daha! :)



öZgür (mobil)

><(((º>

Bülent Büyükdağ

Sanmam, ölçmeden söylüyorum tabii, bilimsel yanıt değil yani. O yay, daha sonraki rota düzeltmesi ile hayli büyüyor sanki.
Eğer senin dediğin gibiyse, karar daha da iyi olmuş o zaman :)
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 11 Eylül 2017, 23:04:04
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 11 Eylül 2017, 22:06:45...güneyinden geçtim. Tabii en az 3-4 mil yol kaybediyorsunuz böyle olunca. Belki fazla.
Ölçtüm, iki kardinal arasından geçmek ile dışarıdan geçmek arasında 1 milden fazla farketmiyor.

İki navionics arasındaki fark telefonlardaki gpslerin çalışma modu / özelliği gibi farklılıktan sanırım. (A-gps vb)

İşte elektroniklere güvenmemek için bir başka kanıt daha! :)



öZgür (mobil)
Bence benim çizdiğim rotada bulunan sığlık ile Bülent abinin geçtiği güney hat tam kardinalin bulunduğu yerde doğrusal olarak 1.2 mil civarı ancak burundan önce Kuzeydoğu, burnu geçince de Kuzeykuzeydoğuya yönelindiği için süre farkı orada oluşuyor sanıyorum.. önce inip sonra tekrar çıkıyorsunuz...Yanılıyor olabilirim...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Hakan Büyükhatipoğlu

Gps navionics track halindeyken bir ara baglantiyi koparmis ve baglanamamis baglanincada arada kalan hatti iki nokta arasinda dumduz cekmis gibi

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Hakan Büyükhatipoğlu - 11 Eylül 2017, 23:36:35
Gps navionics track halindeyken bir ara baglantiyi koparmis ve baglanamamis baglanincada arada kalan hatti iki nokta arasinda dumduz cekmis gibi
Evet bu olabilir...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı