Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??

  • *
  • İleti: 2553
Benim Moody'de teknenin gövdesinde çok sayıda bölme var bu bölmelerden gelen su ,tam ortada sintine pompası alıcı ağzının olduğu bölmeye gelinceye kadar ,küçük deliklerden geçmek zorunda.
Pis su tankındaki bir patlamayı okuduğumda o bölmenin deliklerini silikon kullanarak küçük plastık kapaklar ile kapatmıştım.diğer bölmelerde ki geçişler açık ama büyük bir giriş olursa sintine pompası debisi daha büyük olacağı için söz konusu bölmedeki doluluk sadece o bölme ile sınırlı kalacak gibi gözüküyor.Ama İnciluz o tarihte bile benim fazlaca demir atmayacağımı öngördüğü için zincirliğe firar koymamış ve sızan sular sintineye kadar geliyor.Her karaya aldığımda zincirliğin zeminini epeksi elyaf kaplayayım ve boyayayım.Her iki yandan da birer firar deliği açayım  diye karar alsam da,yorgunluk galip geliyor ve bir daha ki sefere kalıyor.

Bende de aynı sistem var Utku Dede , ancak ben pis su tankının bulunduğu yeri yalıtmama rağmen , ön ve arka bölmeleri arasında 1/2 inç bir boru ile altta bir geçiş sağladım bu bölgede. Hem bölme yalıtılmış oldu , hem de baştan yıkadığımda veya zincirliğe gelen su (zincirlik firarı olmasına rağmen aşağı sızabiliyor) sintine çukuruna kadar gidiyor.
Dediğin gibi debisi az olan bu suyu basmak problem değil baş tarafta bir sıkıntı olursa .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Her ne kadar demir atıp çekmede zincir dolabına giren su problem yaratmayacak kadar azsa da, özellikle başta kapağ bulunan teknelerde, rüzgara doğru seyirde baştan gelen serpinti, zincir dolabına oldukça hızlı doluyor. Dolap küçük bir miçozla denize bağlı olsa bile çamur, yosun veya benzeri ile tıkandığında güverteye yakın kablo geçişi vs için açılan deliklerden hızla kamaraya giriyor. Baştan girebilecek serpintiyi küçümsemenizi önermem.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Benim başta zincirlik dolap kapağı yok ,dolayısı ile o derece su alma derdi yok ama zincir yığılırsa başüstünden elle yatırma imkanım da yok (ki hep yığıldı bende, adamlar bu kadar çok demir atıp çekileceğini hesaplamamışlar tek bir adam tarafından) ve çok sıkıntı çektim bu işten şu son yolculukta..
Şu an zincirlik tabanını olabildiğince aşağıya alma ve büyütme işi yapılıyor Kuşadasında , her şeyin bir başka türlü derdi oluyor teknede. :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Aşağıda yazdıklarım yaşanmış  bir olaydan alıntıdır.

Olay  Göcek Kaş arasında yaşanıyor.Seyrin ortalarına doğru teknede bir gariplik seziyor kaptan içeriye baktığında farş tahtalarının üzerine çıkmış su görüyor derken tüm elektronikler gidiyor. Teknemiz yeni modellerden motor start ve stop elektronik.Suyun nerden girdiğini ararken motor dairesinde egsoz hortumunun parçalandığını motorun dışarı basması gereken deniz suyunu teknenin içine bastığını görüyor.Durumu analiz ediyor ve motoru stop ederse su girişininin kesileceğini  Elektrik sistemini kaybettiği için manuel sintine pompası ile suyu boşaltıp en yakın limana yelken ile gitmesi gerektiğini düşünüyor.

Yaşadığı panik ve şaşkınlık sorunu ve çözümünü bulduğu için yerini bir rahatlamaya bırakıyor kokpite çıkıyor motorun stop düğmesine basıyor motor çalışmaya devam ediyor.Motor malesef elektronik stop olduğu için çalışmaya devam ediyor. Tüm aküler kullanım dışı kaldığı için teknede elektrik yok.Arkadaşım bu durumdan çok basit bir şey yaparak kurtuldu.

Siz olsaydınız bu durumda motoru nasıl stop ederdiniz?

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
a) mazot filtresi girişini tanktan veya fitreden söker olmazsa hortumu söker veya keser-ezerdim.
b) oraya ulaşması zor ise enjektörlerden birini söker hava yaptırırdım.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Yeni nesil motorum olmadığı için bunlar yeni nesil bir motorda yapılabiliyormu bilmiyorum Öcal reis. Bizim motorlarda olur ama çevreye verilecek zarar çok olur sonuçta o suyu tahliye etmek lazım bir de mazotla uğraşmak sonrasında zor iş.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Yeni nesil motorum olmadığı için bunlar yeni nesil bir motorda yapılabiliyormu bilmiyorum Öcal reis. Bizim motorlarda olur ama çevreye verilecek zarar çok olur sonuçta o suyu tahliye etmek lazım bir de mazotla uğraşmak sonrasında zor iş.

Hepsinde olur. bu çözümler, tekneyi bir kurtaralım ,sonrasını düşünürüz Burak reisim . Sorduğuna göre daha basit bir çözümü olması lazım (devreleri kısa devre ettirmek istemem), öğrenmek için bekliyorum. :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Eminim bir çok yolu vardır Öcal reis hemen yazarsam nasıl yaptığını arkadaşın diğer fikirleri ve yöntemleri öğrenemeyiz.Mesela ben 40 yıl düşünsem arkadaşın yöntemi o an aklıma gelmezdi.Akıl akıldan gerçekten üstün.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2017, 02:53:14 Gönderen: Burak Doneray »

e

erdal duran

    Öcal reisin söylediği gibi yakıt borusunu  motora en yakın yerden ya da filtreyi sökmek o kadar çevre sorunu yaratmaz. Sonuçta akacak yakıt çok olmaz ve o da teknenin içine akacaktır. Borulardaki yakıt bitince de motor duracaktır. Bu arada deniz suyu vanası kapatılabilir ve egzos borusu yırtıldığı yerden kesilip tıkanarak motorun stop etmesi sağlanabilir. Ne de olsa bu yöntemle tankları bile durdurmuş bir milletin evlatlarıyız :).
    Burada merak ettiğim; motorun üzerinde, kokpite giden stop telinin bağlı olduğu, mazotu kesen stop kolu yokmudur? Her ne kadar motor elektronik stop olsa da bu kol manuel olarak çekilemez mi? Bir de mazot pompası durdurulamaz mı? Cevabı merak ettim şimdi ?0-?.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Erdal reis yeni nesil motorlarda stop elektronik yapmışlar Elektrik yok stop yok malesef.
  • IP logged

e

erdal duran

    Burak reis, öğrenmek için soruyorum, elektronik te olsa sonuçta gazı kesmek için mekanik bir sistemi harekete geçirmesi gerekmiyor mu? Bu sistem ulaşılamaz bir yerde midir? Tabii, bunları yapabilmek ve arkadaşınız gibi hemen çözüm bulabilmek için motorunuzu iyi bilmeniz gerekir. Ben bu yeni nesil motorlardan pek anlamıyorum. Bizimkisi tahmin yürütme ve fikir jimnastiği.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Bende hiç anlamıyorum Erdal reis Arkadaşım eloktronik olduğu için onun motorunda manuel bir stop olmadığını söyledi çoğu yeni motorda öyle yapmışlar eski motorunun kıymetini bil diyede ekledi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
     Bu arada deniz suyu vanası kapatılabilir ve egzos borusu yırtıldığı yerden kesilip tıkanarak motorun stop etmesi sağlanabilir. Ne de olsa bu yöntemle tankları bile durdurmuş bir milletin evlatlarıyız :).
   

Parçalanan impelleri ya da hararetten kapak contası vs. yakan motoru ne yapacağız Erdal Hocam. :)
  • IP logged

e

erdal duran

Yeni nesil motorum olmadığı için bunlar yeni nesil bir motorda yapılabiliyormu bilmiyorum Öcal reis. Bizim motorlarda olur ama çevreye verilecek zarar çok olur sonuçta o suyu tahliye etmek lazım bir de mazotla uğraşmak sonrasında zor iş.

Hepsinde olur. bu çözümler, tekneyi bir kurtaralım ,sonrasını düşünürüz Burak reisim . Sorduğuna göre daha basit bir çözümü olması lazım (devreleri kısa devre ettirmek istemem), öğrenmek için bekliyorum. :)
:)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 232
Benim bildiğim Lloyd sertifikası gereği tüpgaz devresinde olduğu gibi yakıt tankının olduğu kamarada çok kolay ulaşılabilecek şekilde bir mazot hortumu vanası vardır. Gerçi o vanadan sonra motora giden hortumda ve yakıt filtresinde epeyi bir yakıt kalır, ama sanırım pompa o yakıtın hepsini çekemez arkası kapalı olduğu için?


BALIM SY
  • IP logged
BALIM SY

 
Yukarı git