Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: VOLVO MOTOR, EGZOZ'DAN BUHAR GELMESİ, DEVİR SAATİ, MERCİMEKLİ KÖFTE

  • *
  • İleti: 629
Geçmiş olsun ; diger dostların da dediği gibi karterde yağ seviyesinde belirgin bir artma, motor yağ ( doldurma ) kapağının içinde beyaz, sabunumsu bir birikinti vs yoksa ; büyük bir sorundan, üst kapak contasının yanmış olmasından filan şüpheye pek de gerek yok.
Yıllardan beri benim Yanmar da hafif aynı arazı gösteriyor. Ilk kez gece seyrinde egzosun hemen üzerinde olan pupa fenerinin ışığında fark etmiştim. Gündüz gözle görülmüyor ( inatla 3000 devrin üzerine çıkmazsam ).
Gece olması   bunun sıcaklık farkından doğan ve sistemde bir yerlerde biriken kondens suyunun buharlaşması olabilecegi aklıma getirmişti...( ki internette pek çok sitede yabancılar da aynı tespiti yapmışlar ).
Botu suya indirip bu dumanın yağ veya yakıt kokup kokmadığını, suda iz bırakıp bırakmadığını da tespite uğraşmıştım. Sonuçta da pek de emin olamadım.
Sonra motor sökülüp ciddi bir elden geçti bir zaman sonra ; aynı araz ara ara çok hafif olarak devam ediyor. Gece seyirlerinde ve 3000 d/d civarı hafif bir duman ( buhar ? ) çıkışı görüyorum bazen. Artık umursamıyorum.

Geçen sene benzer bir şey dıştan takma motorumda oldu. Gece botumla tekneye döndüm hiç sorun yok. Sabah karaya çıkmak icin motoru tekrar çalıştırdığımda Yamaha James Bondun arabasından fazla bir sis dumanı çikarmaya başladı. Öyle böyle değil ama, sanki 10 köfteci tezgahı ayni anda yakılmış gibi...
" Bunun contası yandi, tüm soğutma suyu içine ve kartere doldu, bitti bu motor..." diye kahırla servise götürdüm. Yakıt pompasının membranını değiştirdiler, para da almadılar. Bir senedir motor zehir gibi.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Zello da kıyamet kopmuş haberim yok.. Bayram boyunca on bir ay kafa çekip, bir ay içmeyerek ramazan bitsin diye şafak sayan zevat yüzünden bilmem kaç promil ile geçirdim bayramı. Daha yeni ayıldım desem yeridir.

Gerçi haberim olsa da pek bir faydam olmazdı..Gerçekten anlamıyorum ben bu motor işinden onu anladım.

Olan biteni Ahmet , öyle sıradan bir şekilde haber verdi ki , ben de çok önemli bir şey yokmuş diye düşündüm. Gerçi kafa dumanlı oduğundan farkedememişim. Bülent Antalya körfez geçişinde durmaz. duruyorsa problem var demektir.

Benim tek faydam telefon da da dediğim gibi yazlık teklifi oldu. Bülent efendi de sanki, elli fit teknsi var ..  :) Teknesi genişmiş te , gerek yokmuş ta , Tayo Mar değilmiş teknesi de..  :)

Neyse en azından güldürdüm kardeşimi .. Bi halta yaradım sayılır.

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Zello da kıyamet kopmuş haberim yok.. Bayram boyunca on bir ay kafa çekip, bir ay içmeyerek ramazan bitsin diye şafak sayan zevat yüzünden bilmem kaç promil ile geçirdim bayramı. Daha yeni ayıldım desem yeridir.

Gerçi haberim olsa da pek bir faydam olmazdı..Gerçekten anlamıyorum ben bu motor işinden onu anladım.

Olan biteni Ahmet , öyle sıradan bir şekilde haber verdi ki , ben de çok önemli bir şey yokmuş diye düşündüm. Gerçi kafa dumanlı oduğundan farkedememişim. Bülent Antalya körfez geçişinde durmaz. duruyorsa problem var demektir.

Benim tek faydam telefon da da dediğim gibi yazlık teklifi oldu. Bülent efendi de sanki, elli fit teknsi var ..  :) Teknesi genişmiş te , gerek yokmuş ta , Tayo Mar değilmiş teknesi de..  :)

Neyse en azından güldürdüm kardeşimi .. Bi halta yaradım sayılır.

Yine de 3 oda bir salon :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 235
  Aynı motordan bende de vardı. Trilye ye giderken buhar atma iyice arttı.
Sonrasında deniz suyu girişi ile su pompası ( impeler) arasında bulunan filtrenin bir
yerinde çatlak olduğunu gördüm.oradan hava aldığı için gereken miktarda deniz
suyu emişi olmuyormuş. Neyse onu hallettim. Buhar azaldı fakat yinede vardı.
Rıza usta ile konuştum.
- Dirsek kurum yaptığı için tıkanmıştır. Bu Volvo da sıkça görünen bir sorun dedi.
Dirseği söktüm. Pas ve kurum nedeni ile iyice tıkanmış, üstelik iğne ucu kadar
da delik vardı. Zaten tornavida ile temizlerken delik de büyüdü.
Aynısını Paslanmaz dan yaptım taktım  mis gibi oldu.
Gerçi o motoru söküp sattım. Yeni Yanmar taktık. Yanmar da da dirsek paslanmaz
motor gövdesi de malumunuz döküm. Dolayısıyla galvanik korozyon konusunu
tartışmak gerekir.
  Derler ya ; Allah başka keder vermesin. Sizin için ileride anımsayacağınız bir anı
olmuş. Çünkü sıradan olayları hafızamız silip atıyor.
Geçmiş olsun.
Selamlar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Sevgili Bülent,
Şimdi okuyabildim...
Çok geçmiş olsun. Dirsek ve ortam nemi doğru tesbitler bence de.
Çok sevgiler.
Selametle.


  • IP logged
"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

  • *
  • İleti: 974
Deniz suyunun girişinde impellerden önce yer alan filtrenin contası yıpranmış ise deniz suyunun yanısıra sisteme karışan hava nedeniyle de oluşabiliyormuş bu buhar gelişi. Conta sağlam ama bu filtrenin kapağında vs. çatlak varsa da olur imiş.

Deve boynunda kurum birikiminin başlıca nedeni da uzun süre rölantide çalıştırmak imiş.

Başımıza gelip gündem olduğunda öğreniyoruz...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Filmi seyredebildiniz mi bari?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Geçmiş olsun, dertli ama öğretici olmuş.
Keşke bu kadar hazırlık ve tatil hevesi sonrası olmasaydı. Ama Masal yaşı itibari ile bu sorunlara hep gebe. Her yeni sorun bebeği senin için tecrübe işte.

Buharın/bulutun en büyük sebebi su akışının herhangi bir sebeple (girişte, filtrede, impellerde, hortumlarda, dirsekte) azalması sonucu dirsek sonrası fazla ısınıp buharlaşması.

Filtre-impeller civarındaki çatlak sonucu sisteme hava girdiği için değil yeterli su emişi sağlanamaması, su miktarının azalması nedeniyle buhar oluyor.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 974
Geçmiş olsun, dertli ama öğretici olmuş.
Keşke bu kadar hazırlık ve tatil hevesi sonrası olmasaydı. Ama Masal yaşı itibari ile bu sorunlara hep gebe. Her yeni sorun bebeği senin için tecrübe işte.

Buharın/bulutun en büyük sebebi su akışının herhangi bir sebeple (girişte, filtrede, impellerde, hortumlarda, dirsekte) azalması sonucu dirsek sonrası fazla ısınıp buharlaşması.

Filtre-impeller civarındaki çatlak sonucu sisteme hava girdiği için değil yeterli su emişi sağlanamaması, su miktarının azalması nedeniyle buhar oluyor.

öZgür (mobil)

Özgür Reis,

Borularda akış (tek fazlı ya da çok fazlı) ile geçen kırk yılın sonunda bile bu konuda kesin hüküm vermemeyi tercih edip, denizcilik işin içine girdiğinde de sadece okuduklarımdan mesleki bilgi ve deneyimime uygun olanları da "imiş" "düşünüyorum" gibi ifadelerle aktarıyorum.

Filtre contasından hava girişi olduğunda hem hava hem de sıvı girişi birlikte oluyormuş. Bunun sonucunda giren su miktarının azalacağı düşüncesi makul geldiği için aktardım. İlgili pasaj aşağıdaki adreste şu şekilde ;

I had steam in the exhaust and less water flow than normal when I moved the boat in January. At first I thought I was seeing "steam", (actually water vapour) because it was cold, but on investigation I found that the rubber sealing ring in the raw water filter was missing, allowing air to be sucked in instead of water. Some water was still coming through. but less than normal, leading to a hotter than normal exhaust with some of the water boiling. Check for air leaks in the raw water system upstream of the water pump..


http://forums.ybw.com/forums/showthread.php?454601-Steam-in-Exhaust/page2
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Bi kere Masal olgun bi kız. Yaşında bir şey yok. :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Z

Ziya Gunes

Masal(l) kaç yaşında?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Borularda akış (tek fazlı ya da çok fazlı) ile geçen kırk yılın sonunda bile bu konuda kesin hüküm vermemeyi tercih edip, denizcilik işin içine girdiğinde de sadece okuduklarımdan mesleki bilgi ve deneyimime uygun olanları da "imiş" "düşünüyorum" gibi ifadelerle aktarıyorum.
İşim gereği her yıl onlarca farklı marka model ve yaşta tekneyi kullanıyorum. Edindiğim tecrübe bu yönde kesin düşünmeme sebep oldu. Yoksa akışkanlar, su soğutma veya dizel makine uzmanı değilim elbet. :)


öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 439
 
Çok geçmiş olsun Bülent reis.Denizde de karadaki gibi herşey insanın başına gelebilir.Bana göre teknenin yaşına başına da bakmaz.Murphy iş  başındaysa olacak olacaktır.Sonuçta hepsi insan hatası.Hırvatistandan ,Fransadan sıfır tekne alıp yolda bir çok sorunla uğraşmak zorunda kalanları da hep okuduk yıllarca yelken dünyasında.
 Bence burada en büyük alkışı teknedeki ekip hakkediyor.Donatan ne kadar stres yüklense de ekibin tatil modundan çıkmaması , mercimekli köfte,öğlen rakısı donatana da destek demektir. :) Ekibi tekrar kutluyorum.
Her tekneye lazım bir ekibin var,kıymetini bil lütfen.

  • IP logged
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Z

Ziya Gunes

Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.

Güneş ailesinin yeni kızı (ismine göre ise oğlu) sizin kızdan daha yaşlı.
Aldığımız (alabildiğimiz) için ne kadar mutlu olduğumuzu yazacaktım ki, yaş muhabbetini duyunca utandım açıkçası
  • IP logged

 
Yukarı git