Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: KAYIKEVİ

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: KAYIKEVİ
#225: 28 Eylül 2017, 21:12:10
Teşekkürler.

Çok seviyorum böyle çekimleri.
Sade, anlaşılır, bilgilendirici, samimi, sohbet eder gibi ve seyrederken sanki misafirleriyim de bana anlatıyorlar gibi.
 
Tekne, çok kullanışlı. Akıllıca kullanılıyor.
"Ege'de bir sahil kasabasında" yaşayan ve sadece denizi yaşayıp, koy koy gezen birisi için biçilmiş kaftan.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: KAYIKEVİ
#226: 28 Eylül 2017, 21:37:30
Videoda gördüğüm kadarıyla dingy Ersin reisin yapmaya niyetlendiği, planı ücretsiz olan D4 dingy.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: KAYIKEVİ
#227: 29 Eylül 2017, 20:58:07
Aklımıza geldikçe tekrarlayalım, bildiklerimizi/unuttuklarımızı hatırlar, bilmediklerimizi öğreniriz.

Ayrıntılarını biliyor muyuz ?
CAN KURTARMA MALZEMELERİ
Tüm can kurtarma araçları -30 ° C ile 65 ° C arasında zarar görmeyecek ve suda iken  - 10 ° C ile 30 ° C arasında çalışacak nitelikte olmalıdır.
10 Newton = 1 kg kaldırma kuvveti
70 kg birisi için 50 Newton’luk yüzdürücü yardımcısı, 100-150 Newton’luk can yeleği gerekir.

Tekne ˂ 4.8 m = yüzdürücü x kişi sayısı
4.8 ˂ tekne ˂ 19.8 m = ( yüzdürücü x kişi sayısı ) + 1 at nalı yüzdürücü

Can simidi:

•14.5 kg demiri 24 saat tatlı suda yüzdürecek ve 24 saat sonra yüzdürme yeteneğinin en fazla % 5’ini kaybetmiş olacaktır.
•2 sn süre ile tamamen alevler içinde kalacak ve erimeyecek, yanmayacak
•30 m yüksekten atılınca şekli bozulmayacak
•Ağırlığı ≥ 2.5 kg
•Lambalı ve / veya kandilli olanlar ≤ 4 kg
•Çevresinde 9.5 mm’den kalın çapta ve uzunluğu can simidi çapının en az 4 katı halatı olacak, 27.5 kg ile kopmayacak
•Lambalar 2 mum şiddetinde ve 2 saat 50 çakış/dk yanacak
•Miktarın yarısından fazlası lambalı olacak
•2 tanesi duman kandilli olacak
•3 ayda bir kontrol edilecek
•Can simidi ile gemi terk edilirken 4.5 m’den yüksek yer seçilmez
•Kollar denize 45° açı yapacak şekilde atlanır
•Gemiden 100-150 m uzaklaşıp hareketsiz kalınır
Can simidi 7-15 m teknede 1 adet, 15-24 m teknede birisi ışıklı ve 20 m salvolu 2 adet bulundurulur.
Dış çapı maksimum 80 cm, iç çapı minimum 40 cm olacak.

Can yeleği:
•24 saat tatlı suda kaldıktan sonra yüzerliğinin % 5’inden fazlasını kaybetmeyecek ve 1 dk içinde yardımsız giyilebilecek şekilde yapılmış olmalıdır.
•2 sn alevler içinde kaldıktan sonra yanmayacak ve erimeyecek
•Başı geriye doğru 20-50° ve ağzı su seviyesinden 12 cm yukarda tutacak
•Yüzükoyun duran baygın kişiyi 5 sn içinde yukardaki pozisyona getirecek
•1 kol boyu uzunluğunda sicime bağlı düdük olacak
•0.75 mum şiddetinde lambası olacak, 8 saat ışık verecek
•Çakarlı lamba ise 50 kez/dk çakacak
•Kişi sayısının % 10’u kadar çocuk can yeleği olacak
•Kişi ve çocuk sayısı kadar uygun can yeleği olacak
•3 aylık ve yıllık bakımları yapılacak
Can yeleği kişi sayısı kadar, çocuk can yeleği çocuk sayısı kadar bulundurulur.

Isı korumalı termal tulum:
-30° C’den -2° C’ye kadar görevini tam yapar.

Suya atlama giysisi:
0° C suda vücut sıcaklığını 6 saat süreyle 35°C altına düşürmeden tutar. 5 m yüksekten inip çıkmada kişiye zarar vermeyecek şekilde yapılır.
5° C sakin suda 1 saat kalındığında vücut ısısının 2°C’den fazla düşmemesini sağlar.

Paraşütlü işaret fişeği:
•Su yüzeyine 90° tutularak ateşlenir ya da rüzgar yönünde 10° açı ile atılır. Gözlemcinin kerteriz alabilmesi için 2 tane atılır.  Alçak bulutların varlığında 70° açı ile tutulur.
•Gecikme zamanı = yok
•300 m’ye çıkar ve 40 sn yanar
•40 000 mum şiddetindedir, kırmızı renktedir.
•Gece 25 mil, gündüz 5 milden görülür.
  Paraşütlü işaret fişeğinin düşme hızı 5 m/sn.

25 mm kırmızı fişek:
115 m yükselir. 8 sn yanar. 35 000 kandil gücündedir.
Patlayıcı işaret tabancası 1 dk aralar ile atılır.

12 kalibre kırmızı fişek:
75 m yükselir. 6 sn yanar. 15 000 kandil gücündedir.

El maytabı:
•Gecikme zamanı = 2-5 sn
•55 sn yanar ( kırmızı, turuncu ).
•15 000 mum şiddetindedir.
•Gece 12.5 mil, gündüz 2.5 milden görülür.
•Beyaz ışıklı olanı 40 sn yanar ve 10 000 mum şiddetindedir.

Duman kandili:

•Gecikme zamanı = 4-7 sn
•4 dk duman çıkarır.
Duman kandilleri 15 dk duman çıkarmalı, suya tamamen battığında 10 sn duman vermelidir.

Yüzer duman işareti:
3 dk duman çıkartır.
Her teknede en az 2 paraşütlü işaret fişeği, en az 2 el maytabı, en az 1 tane duman kandilinin olması gerekir.

Can Salı:
•Her can salı her durumdaki deniz koşullarına 30 gün dayanabilmelidir. El ile kaldırılıp denize atılan bir can salının ağırlığı 185 kg geçmez.
•18 m yüksekten atıldığında işlevini kaybetmeyecek
•4.5 m yüksekten insan atlamasına dayanıklı olacak
•Tam yüklü ve deniz demiri atılı vaziyette iken 3 mil yedekte çekilebilecek durumda olacak
•En az 6 kişilik ve 8 kişiden fazla kapasiteli olanların 2 girişi olacak
•30 m kendi halatı ve 15 m yedekleme halatı bulunduracak
•Tam yüklü olarak 3.5 m/sn ile bordaya çarparsa hasarlanmayacak
•+18 ile -20°C arası ortamda 1 dk içinde, -30° C olan ortamda 3 dk içinde şişebilecek
•Batan gemi su altına 4 m indiğinde otomatik olarak serbest kalacak
•Tepesinde 12 saat devamlı yanacak 50 kez/dk çakan 2 mil mesafeden görülen lambası olacak
•4 tane paraşütlü işaret fişeği
•6 tane el maytabı
•2 tane duman kandili
•1 tane radar yansıtıcı
•1 tane ayna
•6 tane deniz tutması tableti / kişi
•2 tane termal koruyucu giysi olacak

Otomatik sallarda salı şişiren tüpün çalışması için halatın yaklaşık 6 m çekilmesi ( ya da salın teknede açılması ) gerekir.
Saldaki deniz demiri atılıp çekilerek tekneden 80-100 m uzaklaşmak güvenlik açısından gereklidir.
Vücutta yaklaşık 35 lt su vardır. Bu miktar 20 lt’nin altına düşerse, hayatla bağdaşmaz.
Kazazedelerin 1 lt / gün su kaybı olur.
Sağlıklı bir kazazede çok susamadıkça 24 saatten önce su içmemelidir. Su sınırlı ise günde yaklaşık 2 su bardağı ( 50 cl ) su içilir.
İdrar can salına bindikten sonra 2 saat içinde yapılmalıdır.
İçme suyu varsa, 35-40 gün açlığa dayanılabilir.
Peksimet yenilerek vücudun 1/5 suyu tutulur.
İlk 24 saat içinde hiç gıda verilmemelidir. İkinci gün toplam miktarın yarısı, geriye kalan ise 3. veya 4. gün verilmek üzere ayarlanmalıdır.
Ölümlerin 9/10’u 3 günde olur, nedeni panik ve moral çöküntüsüdür.
Günlerdir süren bir deniz tutması söz konusu ise 1-2 bardak/gün deniz suyu içilebilir.
Tümüyle durgun ve çok yoğun yağmur alan yerde tatlı su temin etmek amacıyla suyun üst 2-3 cm’i kullanılabilir.
Elle çalışan küçük ters ozmozlu su yapıcı 1 saatte 1 lt su üretir.
Plankton için trol gece, mümkünse zifiri karanlıkta 2 knot hızla çekilir.

Can salındaki yiyecek paketleri:

•2500 kalori, 500 gr küçük paket
•5000 kalori, 1 kg, 24 tane büyük paket
•4 tablet yiyecek ve 2 paket glikoz / gün kişi başına
•6 saat ara ile tablet yiyecek, 2 saat ara ile glikoz tabletinin 1/6’sı kullanılır
•İlk 24 saat su verilmez, acil durum yoksa..

Yiyecek ve içecek malzemeleri sal personeline 15 gün yetecek miktardadır. 1 paket besleyici şeker 1 kişiyi 48 saat tok tutar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: KAYIKEVİ
#228: 30 Eylül 2017, 09:46:41
Harika özet bilgiler, klavyene sağlık.

Aklıma takılan birşey var bunlarla ilgili;
Türkiyede tüm gemi adamları (kaptan, gemici, yağcı vb) sınavlarında bu güvenlik malzemelerinin özellikleri sorulur durur.

Merak ediyorun, eğer imalatçısı değilsem bir can simidinin dış çapı ağırlığı gibi detay teknik bilgileri nerede kullanacağım?

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: KAYIKEVİ
#229: 30 Eylül 2017, 09:55:02
Aklımıza geldikçe tekrarlayalım, bildiklerimizi/unuttuklarımızı hatırlar, bilmediklerimizi öğreniriz.

Plankton için trol gece, mümkünse zifiri karanlıkta 2 knot hızla çekilir.


Benim için çok yararlı bilgiler..
Çoğunu bilmiyordum..

Kaan reisim çok teşekkürler..

Plankton beslenme için mi?
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: KAYIKEVİ
#230: 30 Eylül 2017, 09:57:22

Merak ediyorun, eğer imalatçısı değilsem bir can simidinin dış çapı ağırlığı gibi detay teknik bilgileri nerede kullanacağım?


Piyasada standart dışı malzeme çok var sanırım, bu nedenle olabilir.

Suriyeli göçmenlere satılan can yeleklerinin hiçbiri olması gereken özellikleri taşımıyormuş. Ölüm tacirleri yani..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: KAYIKEVİ
#231: 30 Eylül 2017, 10:04:19
Ama bu yukarıdaki Can Salı nitelikleri her cansalı için geçerli değil.
Benim bildiğim kadarıyla can salları iki tipte üretiliyor. Birine "international" diyorlar. Çoğumuzun teknesinde bu var ve neredeyse içinde hiç bir şey yok. Daha çok kıyı seyri yapan tekneler için üretilmişler.4 kişilik de olabiliyorlar.
Diğerine başka bir şey diyorlar, işte onda yukarıdaki malzeme listesinin önemli bir kısmı var.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: KAYIKEVİ
#232: 30 Eylül 2017, 10:27:22
Kaan süper bir tekne , süper görseller. Teşekkürler.
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: KAYIKEVİ
#233: 30 Eylül 2017, 11:07:21
Eskilerde, balıkçıların ve deniz savaşçılarının (Levntler) yüzme öğrenmediklerini okumuştum bir yerlerde.
Bir kaza olursa denizde biran önce "sonu" görmek içinmiş. Süreci uzatıp fazla acı çekmemek için
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: KAYIKEVİ
#234: 30 Eylül 2017, 11:24:41
Özgür, İnan tam ve doğru cevabını bilmiyorum. Sadece mantık dahilinde tahminlerde bulunabilirim.

Rica ederim Eyüp abi, Evet beslenme için düşünülüyor.

Bülent, Genelde hepsine ana başlık olarak "Can salı" deniyor diye biliyorum. Sadece çeşitleri mevcut. İçlerindekiler ise, ISO I, ISO II, SOLAS B, ve Offshore type E gibi can salı tiplerine göre değişiyormuş.
Mesela kıyı tipi denilen can salı, ISO9650- 2 onaylı olmalı ve içerisinde ;

Diğerlerinde farklı olarak, gıda yok ve standart malzeme listesi şöyle olmalıymış.
    SOLAS paraşüt roket sinyalleri - 2
    SOLAS el fişekleri - 3
    SOLAS el feneri - 1
    Ekstra piller ve ampul - 2
    Düdük - 1
    SOLAS / USCG sinyal aynası -1
    SOLAS / USCG içme suyu - 3
    Deniz geçirmezlik tabletleri - 36
    Çalıcı - 1
    Süngerler - 2
    Hayatta kalma talimatları - 1
    Hayat kurtarıcı sinyaller tablosu - 1
    Deniz poşetleri - 6
    Körükler / pompa - 1
    Sızdırma tapası - 3
    Kullanım Talimatları - 1
    Hatlı deniz çapa - 1
    Emniyetli bıçak - 1
    Paddles (adet) - 2
    Hat 1 ile kurtarma techizatı
    Su torbaları (set) - 1
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: KAYIKEVİ
#235: 30 Eylül 2017, 11:39:57
Eskilerde, balıkçıların ve deniz savaşçılarının (Levntler) yüzme öğrenmediklerini okumuştum bir yerlerde.
Bir kaza olursa denizde biran önce "sonu" görmek içinmiş. Süreci uzatıp fazla acı çekmemek için

Bunu ben de okudum ama düşüncem (Levendler için), savaş anında tekneyi terkedemesinler diye yüzme bilmeyenleri tercih etmeleri, yada özellikle öğretmedikleri gibi geliyor.
Cezayirli Hasan paşa, Rus amiral gemisini batırmak için kendi yanan gemisini yanaştırır ve yaralı olarak denize atlar, yüzerek karaya çıkar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: KAYIKEVİ
#236: 30 Eylül 2017, 18:05:03
Piyasada standart dışı malzeme çok var sanırım, bu nedenle olabilir.
Orası öyle tabi ama ben daha gemisine can simidi alırken çapını, ağırlığını, 24 saat suda kalınca kaldırma kuvvetinin ne kadar kaybettiğini ölçen kaptan görmedim! :)

Ki lazım olsa açar bakarsın yönetmelikten. Ezbere bilmek gereken bilgiler değil.

Güvenlik soruları içinde bu malzemelerin ne zaman ve nasıl kullanılacağını sorgulayan sorular kadar bu gereksiz teknik detay sorular da bolca var.

Sonuç; her kazada ölen gemi adamları, kurtarma, iletişim rezaletleri ve itibarsız bir ehliyet-bayrak.


öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: KAYIKEVİ
#237: 30 Eylül 2017, 22:05:26
Ama bu yukarıdaki Can Salı nitelikleri her cansalı için geçerli değil.
Benim bildiğim kadarıyla can salları iki tipte üretiliyor. Birine "international" diyorlar. Çoğumuzun teknesinde bu var ve neredeyse içinde hiç bir şey yok. Daha çok kıyı seyri yapan tekneler için üretilmişler.4 kişilik de olabiliyorlar.
Diğerine başka bir şey diyorlar, işte onda yukarıdaki malzeme listesinin önemli bir kısmı var.

Türkiyede adı ''gereksiz'' , içindeki malzemeler ''israf'' olan tek çeşit var . :-\
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: KAYIKEVİ
#238: 07 Ekim 2017, 16:18:43
Tesadüfen denizde bulunmuş bir Norveç likörünün hikayesi ;

Her şey bir antika dükkanında elime geçen küçük bir içki şişesi ile başladı. Küçük bir araştırmadan sonra insanın denizle kurduğu ilişkiden çıkan şaşırtıcı bir hikaye ile karşılaştık.



Norveçli tüccar kardeşler Heinrich Meincke ve Catharina Meincke, bir gemiyi 1805 yılında fıçılar dolusu İskandinavlara özgü Aquavit adlı patatesten yapılan bir likör ile doldurur ve ticaret umuduyla Doğu Hint Adalarına doğru yola çıkar. Fakat satmayı başaramazlar, vardıkları yerlerin ağız tadı, alışkanlıklar farklıdır.

1897 yılında Norveç’e geri döndüklerinde fıçıları açıp Aquavit’in tadına bakarlar ve farklı bir tatla karşılaşırlar. Buna Linie Aquavit adını verirler. Aquavit’in dalgalar üzerinde sallanmış ve Ekvatoru iki kere geçmiş hali.



Linie Aquavit o günden beri, 200 yıldır, olgunlaşması için Ekvatoru iki kere geçiyor.Her ay fıçılar dolusu patates likörü olgunlaşması ve bu geleneği sürdürmesi için 19 haftalık bir gemi seyahatine çıkıyor. Bu seyahatler hep Wilhelmsen adlı gemi ile yapılıyor. 19 hafta fıçılar içinde sallanan likör kendini buluyor.

Bu hikaye insanın aklına türlü türlü fikirler getiriyor. Denizde yoğurt mu mayalasak? 

Yok bea,  dalgalar sallasın ruhumuz mayalansın yeter!


Marinakedisi.com'dan alıntıdır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: KAYIKEVİ
#239: 07 Ekim 2017, 18:55:33
Güzel hikaye...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

 
Yukarı git