Her güzel şeyin de bir sonu var.
Bulgaristan dan gelen bir telefon oraya acil dönmemi gerektirdi ,uçakla İstanbul üzerinden gidecektim ve tekne de köpekte olduğundan birilerinin nöbetçi kalması gerekecekti.
Ulaşım da olan Göcek Merkez de bir yerde kalmak şartı ile hanım talip oldu bu işe , ben ,okuldan staj zorunluluğu olan küçük oğlumla beraber ayrılacak o ise kuzenini de çağırıp kalacaktı .
Bunun üzerine fiyatları en makul düzeyde olan Göcek Belediye Marina ile telefonla görüştüm ; Evet bir tekne için bir haftalık yer vardı ,ancak iki saat içerisinde oraya bağlanmak şartı ile.
Yahu akşama bağlansam ne olur nasıl olsa bugünün parasını alacaksın diyemedim bile ses tonundan konuşan kişinin.
Bu nedenle ,epeydir beklediğim ve o da Antalya dan gelen Hakan Aytaç reis ile Yassıcalar dan çıkarken tekneden tekneye görüşebildik..
Belediye Marina :
Göcek te bu Belediye Marina da yatçı olmak , Amerika da Kunta Kinte veya Köle İsaura olmak gibi bir şeydi anladığım.
.
Bağlanabilmek için oradaki görevlilerden birilerini tanımak ,görevlinin kafasına göre belirlediği bağlama ücretini ödemek , 5 ton da alsan 250 lt de alsan su parasını eşit ödemek ve ne yaparlarsa yapsınlar ses çıkarmamak durumundasın.
Tekne de kalanlar iki deneyimsiz kadın ve bir köpek olunca , ben yokken mataforayla kaldırıp sıkıca bağladığım filikayı indirmişler ,bordası benden yüksek tekneleri yanıma yanaştırıp ,koltuk halatlarını benim koltuk halatlarının altından geçirip halatları birbirine sürtmüşler , hatta lastikle yüksekliğini ayarladığım pasarellamı hangi amaçla bilmiyorum indirmişler ve iskeleye değen bir tekerini kırılmış vs. On gün değil de 15 gün uğramasa imişim tekneyi nasıl bulurdum bilemiyorum..
Diğer yanda çok kuvvetli koç boynuzları ve babalar yoksa teknenizde, işiniz gene kötü.
Bu marina denen yer , paslı profil demirlerin üzerine çakılan tahtalardan oluşan uzunca iki iskele. (Benden sonra kısmen yıkılmış diye duydum , ahım tuttu zahir dedim.
)
İskelelerin arasına tam yol giren çıkan tur teknelerini mi ararsınız ,sürat yapan botları mı ararsınız ; Bağlı tekneyi 1 metre baş kıç veya ileri geri yaptıracak her şey var . Sıkı bağlamamışsanız veya koç boynuzunuz koparsa o paslı profillerden oluşan iskeleye çarpacaksınız.
Pasarella nın da tekeri , vatandaşlar benim yaptığım hassas ayarı bozunca bu baş kıç yapma ve sallanma nedeniyle kırılmış zaten.
Buna bir dur diyen yok ama , Göcek önünde alarga da kalırsan mahzurlu imiş ve Sahil Güvenlik kızarmış vs. Geyikleri yapılıyor bazı platformlarda.
Benim ihtiyaç gidermek için uygun bir yerde kaldığım bir iki günlük alarganın kime ne zararı varmış da yasakmış anlamadım.
Her neyse ; Uçak bileti bulamayınca araba ile vardım Göcek e , arabayı hanım a verip varış hedefim olan Kuşadası na yakın İzmir e yolladım bir tanıdığa ,oradan İstanbul a uçakla gitti o , ben de yine bana eşlik etmesi ve aynı zamanda yolda bir şeyler öğrenmesi için çağırdığım ve bir gün önce yine uçakla gelen büyük oğlumla buluştum ,paşa paşa bağlama ücretini ödedim , yaptıkları işlere biraz söylenince de ''Seneye gelirsem yer bulamayabileceğim
'' tehdidini yemedim ve onlara ben de ''Ankara nın Dikmeni
'' tekerlemesini söyleyerek oraya varışımdan bir saat sonra halatlarımı çözüp canımı kurtardım oradan.Tarihler 14 Temmuz 2017 yi gösteriyordu.