Ben sadece güvenlik halatı değil, her bir nokta için , can yeleğine bağlı güvenlik halatı kullanıyorum.
Kriter , her havada her şekilde teknenin her noktasına güvenli şekilde ulaşmak.
Yelken açamayacak kadar sert havada, Tayo Mar ın 15 Derce yattığı havadan bahsediyorum, böyle durumlarda , kamara girişine oturuyorum.
Termosta çay, önümde navionics, otopilot tekneyi götürüyor. Böyle havalarda , havuzluğa sadece rota düzeltmek için çıkıyorum, İlk fırsatta da bunun uzaktan kumandasını alacağım.
Sadece bağlanmak ta yetmiyor. Bazen bağlanmamak ta önemli.
Geçen yıl , şarköy önlerinde , motor seyri ile altı knot hız ile yol alıyordum. Meşhur üçlemelerden geldi. İlk dalgada civadra dahil ön güverte kayboldu. Daha doğrulamadan ikincisi geldi.. O hızla giderken suya saplanıp kalacağım sanmıştım.
Madem can yeleği konuşuluyor şu tek el kuralını da hatırlayalım. Bir elimiz mutlaka sağlam bir yeri tutuyor olmalı ve teknede öyle hareket etmeliyiz.