Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Little maid of kent..

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Little maid of kent..
#15: 24 Mayıs 2017, 11:49:13
Benden de bir hatırlatma:

Temmuz'da Ege'de olma.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Little maid of kent..
#16: 24 Mayıs 2017, 11:52:17
Benden de bir hatırlatma:

Temmuz'da Ege'de olma.

Deli Memed miydi Gökova'da esen, öyle anlamsız yere?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Little maid of kent..
#17: 24 Mayıs 2017, 12:50:57
Valla ben değildim ama tepemde hep üfürüp durdu.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Little maid of kent..
#18: 24 Mayıs 2017, 12:51:34
Bülent güzel özetlemiş.Ancak Gökova'ya geleceksen zaman sorunun olmamalı diye düşünüyorum Ersin.Bir de yukarı geri dönüşü düşünürsek.Gelmişken Bodrum'a yerleşeceksen onu bilemem tabii.

Abi yukarı gelmesin zaten , bıraksın kayığı oralarda bir yerlere. :)
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 219
Ynt: Little maid of kent..
#19: 24 Mayıs 2017, 15:00:57
Bülent güzel özetlemiş.Ancak Gökova'ya geleceksen zaman sorunun olmamalı diye düşünüyorum Ersin.Bir de yukarı geri dönüşü düşünürsek.Gelmişken Bodrum'a yerleşeceksen onu bilemem tabii.

Abi yukarı gelmesin zaten , bıraksın kayığı oralarda bir yerlere. :)

Valla haklısın Ahmet bence de bıraksın ,
hem de içindeki yiyecek içecek ne varsa ,sigarlar dahil ben ilgilenirim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Little maid of kent..
#20: 30 Mayıs 2017, 12:45:29
Aynı benim durumumda olan, little maid of kent in çizgilerine hayran kalan bir yabancı forum üyesi , kendinden tecrübelilerden görüş sormuş.

Hay sormaz olaymış. Sonuç bilgi birikimi açısından moral bozucu. Takma isimler ile yaılmış gerçi ancak, sadece tekne yapımı konusunda değil, adamlar ciddi yelkenciler. Bu yelken deneyimleri ve yaşanmışlıklar sonucu tkne tercihlerini yapmışlar.

Bir iki çarpıcı cümleyi tercüme ettim sizin için

Kolay yapım , zor bakım.

Eğer bu ibareyi görüyorsanız bu tasarım ile kıyılarda gezersiniz. Hiç bir tasarımcı , yapımı kolay dahi olsa, ciddi bir tekne için bu tabiri kullanmaz.


Teknede lüks 40 feet ten sonra başlar. Bunun altında bir teknede lüks aranmaz.

Bu da çok hoşuma gitti :)

Uzun uzun okuduğum bir arkadaş var ki yazdıkları benim hissedip , anlatamadığım bir konuya tercuman oldu.

Önce Atkin' in Little maid of kent tasarımını, son derece objektif yaklaşımla bir güzel gömmüş.

Uskuna armasının bu kadar küçük bir teknede kullanılmasının istenen verimi vermeyeceğini yazmış.

Teknede direk sayısının artmasının nedenini, yelken alanını bölmek ve yaymak ve böylece hem daha dengeli , hem de daha rahat abarmak olduğunu anlatıp, littie maid of kent te bu armanın çok sıkıştığını , kimi yelkenlerin çalışmayacağını , farklı hava koşullarından örnekler vererek nedenleri ile yazmış.


Küçük tekneler ile ilgili beni çok etkiliyen bir yorum yapmış.

Küçük bir yelkenli ile uzun yol yapmanın tekne özelliklerinden çok, reisin tecrübesi ve yetenekleri ile ilgili olduğunu söylemiş. Bu bile üzerinde uzun uzun tartışılabilecek bir konu.

Bu açılardan bakıldığında Atkin tasarımlarını " eğlenceli " tasarımlar olarak yorumlamış.

İşin içine tek elden seyir , tek başına seyir girdiğinde ( bu tabiri Dilek ten çaldım ) zaten
28 feet ten daha büyük teknenin uygun olmadığını aynı Johnn Vigor amca gibi o da yazmış.

Irgatınıza güvenmeyin diyor. Yeri geldiğinde tek başınıza çapanızı çekebilirmisiniz ? Diye soruyor.

Bu boyda bir tekne arayışında ise ve ağırlıklı olarak tek başına seyir yapmak zorunda kalacak ise bakabileceği tek bir tasarım olduğunu yazmış. İngilizlerin pilot cutter teknelerini önermiş.

Kotra armanın , bu boydaki bir yelkenli ile nasıl uyumlu olduğunu anlatmış. Bu arada Hess tasarımı Bristol Channel Cutter tasarımı da gömmüş. Bay Hess kusura bakmasın ama o bir pilot cutter değil demeye getirmiş.

Geleneksel , İngiliz balıkçıların kullandığı iş teknelerinin bu iş için en uygun tekneler olduğunu, iş teknesi olduklarından, hacimlerinin daha fazla olduğunu anlatmış.

Benim burada anlatmaya çalıştığım, kamara yüksekliği ile bildik görüşü yazmış. Ne hikmetse kimse sopa ile dövmeye kalkmamış ya da aha kavga çıkıyor galiba diye çekirdek çitlemeye kimse gelmemiş.

İngiliz denizciler aptal değildi diye yazıyor.

Bir diğer ilginç görüş ise daha ilginç ve tartışmaya ayrıca değer. 100 yıl öncenin mühendislik bilgisi ile günümüz teknolojisini bağdaştırmanın zorluğundan bahsediyor.

Yüz yıl önce kimse epoksi bilmiyordu diye yazıyor.

Şarap bardağı kesitli tekne gövde imalatı yaparken tercih edilecek yöntemler üzerinde uzun uzun tartışıyorlar.  Hepsi bu kesitin ideal yapısı üzerinde hem fikir. Dertleri hangi yöntem ile en az maliyet ile yapılabileceği.

Bu arada aynı Tiryaki nin dediği gibi kimse teknesine plywood sokmuyor. Ki ben buna çok katılmadım açıkçası. Plywood, eğer kaliteli ise ve doğru şekilde kullanılırsa bence çok iyi bir malzeme. İmalat sırasında ciddi alternatifler sunuyor.

Döndük dolaştık yine ingiliz iş teknelerine geldik iyi mi. Çocukken babam masla anlatırken arada şu nakaratı tekrarlardı. Bizimki de o hesap.

Az gittik uz gittik dere tepe düz gittik döndük arkamıza baktık ki bir arpa boyu yol gittik..






  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
Ynt: Little maid of kent..
#21: 30 Mayıs 2017, 13:06:40
İngiliz iş tekneleri derken acaba hangilerini kastediyor o boylarda olan ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
İlk söyleyeceğim
#22: 30 Mayıs 2017, 13:37:16
Arayanlar bulamaz ama bulanlar arayanlardır.
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
2.söyleyeceğim
#23: 30 Mayıs 2017, 13:48:56
Never change a running system
Ben söylemiyorum mörfi söylüyor
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 101
Ynt: Little maid of kent..
#24: 30 Mayıs 2017, 14:37:31
Link verebiliyorduk umarım :
http://www.classicboat.co.uk/articles/top-25-classic-boat-types/

14 numaradaki Contessa 32 + 21 numaradaki Luke Powell'in yaptığı Lizzie May ve o tipte yaptığı diğer tekneler en favorilerim bu sayfadakilerin içinde.... Adamın organize ettiği gezilere gidebilecek zamanı bulduğum zaman hemen vize için başvuracağım :)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Little maid of kent..
#25: 30 Mayıs 2017, 15:14:18
Çetin Reis ,

Link için teşekkürler ben de 18 numaraya bayıldım, ne güzel kızmış  C:-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Little maid of kent..
#26: 30 Mayıs 2017, 23:17:08
Ersin,
şımdi söyleyeceğim çok tartışma kaldırır, hatta kavga da çıkarır...Üstelik benim sonradan kitap karıştırıp, delil ve görüş toplayıp olası kavgayı devam ettirmeye ne mecalim ne de niyetim var.
Ama iş ( bence hiç de kötü bir fikir olmayan) çeneli / köşeli teknelere geldiğinde ; - imali daha kolay , çünkü daha basit -  ; olan tam V- şeklindeki posta kesitinin yelkenli tekne seyrine uygun olmadığı konusunda görüşler var...
Denizde rahat, konforlu seyir için V'nin tabanının sivri değil, düz olması gerektiğı , yani uygun yelkenli posta kesitinin V ile U arası bir karışım olması gerektigine dair iddialar var. Ben de bunlara inanıyorum. Yani çeneli gövde olacaksa bu sahiden V harfine benzeyen 2 köşeli bir kesit değil, tabanı düz 3 köşeli bir kesit olmalı...

Niye ? diye sorarsan yukarida dediğim gibi ; buna cevap vermek için gerekli araştırmayı yapmaya halim ve niyetim yok ! Ama ben 2 köşeli bir yelkenli yapmazdım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Little maid of kent..
#27: 31 Mayıs 2017, 07:29:57
Bu işe cidden sistematik yaklaşmak gerekiyor. Yoksa çok farklı alternatifler ve bunlara göre farklı uygulamalar var. Öğreniyoruz yavaş yavaş. Ama her bir öğreti yerine en az beş farklı soru daha oluşuyor insanın kafasında.

Evet , çalışmaya devam..


  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Little maid of kent..
#28: 31 Mayıs 2017, 11:20:32
Bu işe cidden sistematik yaklaşmak gerekiyor. Yoksa çok farklı alternatifler ve bunlara göre farklı uygulamalar var. Öğreniyoruz yavaş yavaş. Ama her bir öğreti yerine en az beş farklı soru daha oluşuyor insanın kafasında.

Evet , çalışmaya devam..

O soruların sonunda bazı yollardan ilerliyorsun; sonra kaybettiğin zamanı ve parayı gördükten sonra
 "ben en iyisi bilindik marka bir fiber alayım; üzerine de sökemeyeceğim tek bir modifikasyon yaparsam..." diye bir laf edip, bizim saflara katılıyorsun.

Bazıları daha akıllı, direk o yola gidiyorlar.
Biz de cebimiz boş ama elimizde "ama ahşap teknen hiç olmadı ki" avuntusu ile yaşamaya, yazmaya devam ediyoruz.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

B

Burak Doneray

Ynt: Little maid of kent..
#29: 05 Haziran 2017, 19:29:50
Ersin,
şımdi söyleyeceğim çok tartışma kaldırır, hatta kavga da çıkarır...Üstelik benim sonradan kitap karıştırıp, delil ve görüş toplayıp olası kavgayı devam ettirmeye ne mecalim ne de niyetim var.
Ama iş ( bence hiç de kötü bir fikir olmayan) çeneli / köşeli teknelere geldiğinde ; - imali daha kolay , çünkü daha basit -  ; olan tam V- şeklindeki posta kesitinin yelkenli tekne seyrine uygun olmadığı konusunda görüşler var...
Denizde rahat, konforlu seyir için V'nin tabanının sivri değil, düz olması gerektiğı , yani uygun yelkenli posta kesitinin V ile U arası bir karışım olması gerektigine dair iddialar var. Ben de bunlara inanıyorum. Yani çeneli gövde olacaksa bu sahiden V harfine benzeyen 2 köşeli bir kesit değil, tabanı düz 3 köşeli bir kesit olmalı...

Niye ? diye sorarsan yukarida dediğim gibi ; buna cevap vermek için gerekli araştırmayı yapmaya halim ve niyetim yok ! Ama ben 2 köşeli bir yelkenli yapmazdım.


Ali San reis valla tekneyi nasıl yaparsınız bilemem ama dünya gerçekten küçük.Sevgili arkadaşlarım Sübyeci Tarık ile Kamyoncu Leventin size selamları var.V şeklinde posta kesit G-Fly'a yakışır derler kendileri.Selam ve sevgiler
  • IP logged

 
Yukarı git