Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: SEYİR GÜVENLİĞİ

T
  • *
  • İleti: 71
SEYİR GÜVENLİĞİ
OP: 21 Nisan 2017, 18:28:26
Sevgili Dostlar.......

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 285
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#1: 21 Nisan 2017, 19:03:42
Eeee... :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#2: 21 Nisan 2017, 19:19:36
Sevgili Dostlar.......

Tümay abi bu sondaki ....... nezaman tamamlayacaksın :) 8) merak içinde bekliyoruz.  :o
  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

  • *
  • İleti: 62
  • S/Y Pigeon
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#3: 21 Nisan 2017, 19:40:09
Hadi Tümay bekliyoruz.....
  • IP logged


  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#5: 21 Nisan 2017, 21:43:22
Sevgili Dostlar.......

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tümay Kaptan rica etti buyrunuz.

  SEYİR GÜVENLİĞİ  SİSTEMİ
Amaç :
Seyirde olan teknelerimizin güvenliğine katkı sağlamak,  seyir konforunu artırmak.

Birkaç  yıldır  kullandığımız ve halen çalışmakta olan DENİZDE SEYİR GÜVENLİĞİ adı altında  bir sistemimiz mevcuttur. Bu sistem, geçen yıllarda bir arkadaşımızın hayatını  kurtarmış, teknelerimizi ve mürettebatını binlerce deniz mili koruyup, kollamıştır .
Bu sistem, belirtilen kurallar çerçevesinde geliştirilmiştir.  Geliştirilmeye devam edecektir. 
Günümüzde, ticari teknelerin tamamı ve kısmen de amatör tekneler,  AIS cihazı taşımaktadır. Bu tekneler,  MARİNE TRAFFİC  uygulamasından rahatlıkla görülebilir ve takip edilebilir .   Teknenizin Marine Traffic üzerinden takip edilebilmesi için, teknede AIS  cihazı olması da şart değildir. Gerekli olan programın ismi  OnCourse olup, Google Play’dan indirilebilir .
Bu program, teknenizin konumunu, hızını, rotasını, seyir bölgenizdeki gemi trafiğiyle birlikte harita üzerinde  görüntüler.
Bu uygulama 10 TL karşılığı   cep telefonunuza indirilebilir . 
OnCourse programı sizden MMSI numarası talep edecektir . Bu numara ABD bayraklı teknelerde  internet üzerinden edinilebildiği  gibi, Türk Bayraklı teknelerde telsiz ruhsatının üzerinde yazılıdır .
Her iki durumda da MMSI numarası edinemezseniz, OnCourse programı size yeni bir MMSI numarası verecektir . Bu edindiğiniz numara ve tekne ismini   programa girerek sistemi aktive ettiğiniz takdirde, MARİNE TRAFİCC  haritası üzerinde  gözükeceksiniz… Aynı ekranda diğer gemileri de göreceksiniz
Seyir güvenliğimizin ilk aşaması bitmiştir .  Eğer haritada kendinizi görüyorsanız ikinci aşamaya geç

BURAYA KADAR TAMAM AMA, SEYİR GÜVENLİĞİ NASIL SAĞLANACAK?
Seyir halindeki teknede, arkadaşınız, eşiniz veya evladınızın olduğunu düşünün.  Marine Traffic üzerinden tekneyi izleyebiliyorsunuz ama onlarla irtibata geçmek için telefon araması haricinde bir imkanınız daha olmalı.  İşte bunu sağlayacak olan  internet üzerinden çalışan  ZELLO  programıdır. Bu programı yine Google Play Store’den ücretsiz olarak edinebilirsiniz .
Seyir güvenliği sistemine dahil olmak isteyen kaptanlar da,                                                                                          programın telefonuna yüklenmesi sonrasında, kanal ara butonundan ‘’seyirgüvenliği’’ kanalını bulacaktır.  Kanal, giriş yapmanız için sizden şifre  isteyecektir .  Şifre ise 1234 dür .Şifrenin de girilmesiyle kanala aboneliğiniz başlayacaktır.

 NEDEN ZELLO  ?
Zello ve OnCourse internet üzerinden çalışır .  İnternet olmadığı durumlarda yani telefonun çekmediği durumlarda, her iki sistemde çalışmayacaktır. Yalnız yıllar içindeki  tecrübelerimiz göstermektedir ki, sahilden 20 dm açığa kadar , Kıbrıs - Mersin geçişinde ve  tüm Ege denizinde kesintisiz iletişim sağlanabilmektedir.  Tabi ki bazı kör noktalar da mevcuttur . Ege Denizi’nde, Lavrion - Bozcaada seyrinde ( Egeyi ortadan kesen hattır) iletişim hiçbir zaman kopmamıştır . Telefonun çok zayıf çektiği hallerde bile iletişim hayret edilecek  şekilde   kesintisizdir .

SİSTEMİN ÇALIŞMASI NASIL OLACAK, NE İŞE YARAYACAK?
Biz  amatör denizciler, ailemizle açık denizlerde tek başımıza seyir yapıyoruz . Yılın belli aylarında  denize çıktığımız için, birçoğumuz denizin risklerinden kaçınmak için yeterli tecrübeye sahip değiliz . Bazı sorunlarla karşılaştığımızda sorunların çözümü için elbette ki yardıma ihtiyacımız olabilir. 
Örnek olay :  Sert bir fırtınada makine arızası durumunda kaptan teknesini tamir etme gayreti içindeyken, onu takip eden Zello vardiya zabitinin yapabileceği şeyler vardır.                                                  Koşullar uygunsa, bir tamirci bularak tekneye transferini sağlamak, tekne kıyıya doğru sürükleniyorsa ve risk varsa, çevredeki tekne veya balıkçı tekneleri ile temas kurarak  teknenin çekilmesini sağlamak , kıyı telsiz istasyonunu arayarak  durumu bilgilendirmek vs. gibi.
Örnek olay  :  Sağlık problemi yaşayan bir kaptanın tek tuşla ‘’kötüyüm’’ demesi  bile  yeterli olacak ve Zello vardiya zabitinin (asistan),  telsiz kullanamayacak durumda olan kaptan için tüm yardımları organize etme imkanı olabilecektir.  (Gerçekleşti !!!!!)
Örnek olay  :  Tek başına  açık deniz seyri yapan kaptan için, marina, yakıt, kumanya, acente hizmetleri vs … sağlanabilir.   Tek başına seyir yapan  kaptanın, karada ve imkanları fazla bir asistanının olması, paha biçilmez lükstür.
Bu sistem nöbetleşe olarak hizmet verecektir . Her üye dönüşümlü 12 saat nöbet tutacaktır . Yani 20 üyemiz olması durumunda, her üye 10 günde bir 12 saat hizmet verme durumunda olacaktır .   Üyelerimiz arasında  tecrübeli kaptanlar, doktorlar, makinacılar,  elektrikçiler olacağı için, vardiya sıraları olmasa bile ortak hareketle kaptana gerekli destek sağlanabilecektir.
Zello’da vardiya sırası gelen üyenin, o gün çok önemli bir işi çıktı ise, vardiya sırasını müsait bir üyeye anlaşarak aktarabilecektir. Bu da KESİNLİKLE kesintisiz 12 saat, birisinin sizin yerinize vardiya tutacağı anlamına gelmektedir.
Bu hizmeti almak isteyen kaptanlar, 24 saat önceden ilgili Zello kanalından bilgi vermelidirler . Her gece 20:00 –21:00 arası

ACİL DURUM PROSEDÜRLERİ VE UYGULAMA YÖNETMELİĞİ
Bu sistem, bu sisteme dahil olan teknelerin denizde güvenliğini sağlama amacını taşıdığı için, önce teknelerin belli standartlarda olması gerekmektedir .
*Teknede GMDSS standartlarında   DSC çağrı yapabilecek ve alabilecek bir telsiz olmalıdır . Aynı zamanda,  VHF cihazınızın üzerinde teknenin koordinatlarını görmelisiniz . Bu da tek tuşla yardım çağrısı gönderme ( DISTRESS)  yetisine sahip olduğunuz anlamına gelir  .
* Teknenizde,  mevzuatın öngördüğü tüm güvenlik ekipmanınızın olması gerekmektedir .
* Seyir anında teknenin her yerinden duyulacak şekilde açık olan telsiz, devamlı 16. Kanalı dinlemede olmalıdır.
* Seyre başlamadan önce, en az 20 mil uzaklıktaki bir gemi ile görüşülerek, teknenin telsiz sisteminin çalıştığı  test edilmelidir.
* Teknenizde AIS olmalı veya telefonunuzda ONCOURSE programı çalışır olmalıdır. Seyre başlamadan test edilmelidir.
*  Telefonunuzda ZELLO  programı yüklü olmalı.
* Telefonunuz için yedek batarya da bulunmalıdır.
KURALLAR :
*Seyirgüvenliği’’ ZELLO KANALI ASLA SOHBET KANALI DEĞİLDİR  . BU KURALI ÜÇ  DEFA İHLAL EDENLER , KANALDAN ÇIKARILIR . BU KANALDA SOHBET KESİNLİKLE YASAKTIR .   KARADAKİ KAPTANLAR, ASLA BU KANALDA KONUŞAMAZ, SOHBET EDEMEZ . ( Kanal, sistem bakım ve değerlendirme amaçlı , saat 20:00--- 21:00 arasında  kullanılabilir.)

SİSTEME KENDİMİZİ TANITMA
Sisteme hem vardiya zabiti (asistan), hem de  kullanıcı kaptan olarak katılmak isteyenler, Zello ‘’Seyirgüvenliği’’ kanalında, bir defaya mahsus kendilerini tanıtır ve iletişim bilgilerini verir.  Bu, her gece  20:00 İle 21:00 saatleri arasında olacaktır . Sistemdeki eksiklikler,  günün, geçen seyirlerin değerlendirilmesi de bu saatler arasında yapılacaktır .
Neden sert kurallar?  Daha önce, kanallarda gecenin bir vakti canı sıkılanlar  dostlarımızın,  sohbet amacıyla ‘’Alo kimse yok mu?’’ şeklinde çağrılar yapması sonucu, birçok abone sistemi terk etmiş veya devamlı meşgul konumunda tutmuştur.                                           Bu kanal, yalnızca denizdeki teknelerin güvenliği için tahsis edilmiştir. Sohbet kanalımız ise ,yine zello da bulunan “Heyamolaheyforum”  kanalıdır.
1) Sistemde, temel olarak nöbetler sırayla tutulacaktır. Vardiya zabitleri (asistan), vardiya saatlerine göre, 12 saat Zello’yu açık bırakarak dinlemek mecburiyetindedir. Sisteme kayıtlı tüm kaptanların da, 24 saat ilgili Zello kanalını dinleme pozisyonunda olmaları önerilir.  Kurallar  iyi işlediğinde, kimse telefonunu sessiz konuma almak durumunda olmayacaktır .
2 )Seyir yardımı almak isteyen kaptan, en az 24 saat önceden kalkış limanını, varış limanını kanalda duyurmalıdır.
3)Seyir yardımı almak isteyen kaptan,  acil durumlardaki  hizmet talebini,  şeklini de (modlar) kanalda bildirir.

KAPTAN VE VARDİYA ZABİTİ ARASINDAKİ KURALLAR
Daha önceki seyirlerde  edindiğimiz tecrübeler ışığında,  kaptan ile vardiya zabiti (asistan) arasında, görev paylaşımı kurallarının önceden belirlenmesi hususunda görüş birliğine varılmıştır .
1)Seyir güvenliği sisteminde tüm sorumluluk kaptana aittir. Bu sistemden dolayı herhangi bir zarar ileri sürerek vardiya zabitini (asistanı) suçlayamaz. Herhangi bir tazminat  talebinde bulunamaz.
2) Çatışma konularında yardım isteyip istemeyeceği hususunda  kaptanın beyanı alınır, eğer yardım isteyecekse gemi yaklaşımları konusunda mesafeyi belirtmelidir . Vardiya zabiti (asistan) de, o anlaşma çerçevesinde çatışma uyarısında bulunacaktır. ( İnternetin çekmemesi, AİS  sistemindeki olası sinyal zayıflığı ihtimali göz önüne alınmalı, bu sisteme güvenerek teknenin kontrolü savunmasız bırakılmamalıdır. Seyirde uyumayın.  Özellikle Marmara geçişlerinde böyle durumlarla sıklıkla karşı karşıya kalınmaktadır.)   
Gerçek anlamda çatışmayı önleyen AIS ve radar uyarılarını gece ve gündüz seyirlerinde açın….

OLASI DURUMLAR VE TEMEL ÇÖZÜMLER
Daha önceki seyirlerde, kaptan ile vardiya zabiti (asistan)  arasında yapılan görüşmelerde, sinyali kesilen tekne ( elektronik olarak kaybolan) ile ilgili ne yapılacağı hususu bilinmemekteydi . Bu da, teknenin güvenliğini tehlike attığı gibi, vardiya zabiti (asistanı) ve  tekneyi izleyen  sistem üyelerini merakta bırakmaktaydı.
Tekneden gelen sinyalin kesilmesi, Zello ile de iletişim kurulamadığı taktirde,  ne yapılacak ?
Bu durumda, kaptanın seyir öncesi verdiği komutlar doğrultusunda hareket edilir . Başka bir değişle kaptan nasıl takip edileceğini vardiya zabiti (asistana) önceden bildirir .
SİYAH MOD : 
Bu,  genellikle fırtınalı havada, gece tek başına seyirlerde önerilir .
Sinyal kesildikten              10 dk  sonra Zello’dan aranacak
Sinyal kesildikten              20 dk  sonra telefondan aranacak
Sinyal kesildikten              30 dk  sonraTürk radyo aranacak (tel ya da VHF kanal 16)
Sinyal kesildikten              60 dk  Türk Radyo, Arama Kurtarma Merkezi’ne ihbarda bulunulacak. Teknenin kaybolduğu, son koordinatları yetkili mercilerle paylaşılacak.
MAVİ MOD :
Bu,  genellikle tek başına  seyirlerde  veya yeni tekne almış kişilere önerilir .
Sinyal kesildikten              20 dk  sonra Zello’dan aranacak
Sinyal kesildikten              40 dk  sonra telefondan aranacak
Sinyal kesildikten              90 dk  sonra Türk Radyo aranacak ( tel ya da VHF kanal 16)
Sinyal kesildikten              180 dk sonra Türk Radyo, Arama Kurtarma Merkezi’ne ihbarda bulunulacak. Teknenin kaybolduğu, son koordinatları yetkili mercilerle paylaşılacak.
BEYAZ MOD …
Bu,  genellikle tecrübeli denizcilere önerilir .
Sinyal kesildikten              30 dk  sonra Zello’dan aranacak
Sinyal kesildikten              90 dk  sonra telefondan aranacak
Sinyal kesildikten               6 saat sonra Türk Radyo aranacak ( tel ya da VHF kanal 16)
Sinyal kesildikten              12 saat sonra Türk Radyo, Arama Kurtarma Merkezi’ne ihbarda bulunulacak. Teknenin kaybolduğu, son koordinatları yetkili mercilerle paylaşılacak.
Yukarıdaki kurallar asla değiştirilemez değildir . Kaptan ve vardiya zabiti (asistan) ile ortaklaşa karar verilerek, seyir sırasında veya önceden değiştirilebilir .

İstanbul Türk Radyo                                    : +90 212  598 95 35
Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezi            : +90 312 231 91 05
                                                                       :  +90 312  232 47 83
Tele Sağlık                                                      :   +90 212 251 64 69 

24 SAAT HİZMET VERMEKTEDİRLER.
Sisteme dair belirlenen kurallar, ihtiyaca göre, kanal yöneticileri tarafından duyurulmak suretiyle değiştirilebilir.
Tüm kaptan ve  vardiya zabitlerine (asistan) kolay gelsin. 

          Kaptan Tümay Gören
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2017, 21:47:30 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 285
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#6: 21 Nisan 2017, 21:54:19
Neden kendi koymuyor buraya yasaklı mı  !O__
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 71
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#7: 21 Nisan 2017, 21:55:23
2000 harf kısıtlaması olduğu için ben beceremedim

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 71
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#8: 21 Nisan 2017, 22:04:11
Her ne kadar  kaleme alsamda asla sahibi ben değilim.
 Sistem bir bebek gibi yeniden ayağa kalktı..
Elinden tutarsanız yürür ... aksi halde   yok olur gider.
 
   Bu sistem sisteme emek verenlerindir.
 Gülümser hanım şunda genel koordinatördür

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2017, 22:07:21 Gönderen: Tümay Gören »

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#9: 21 Nisan 2017, 22:13:00
Çok güzel bir sistem elinize sağlık Tümay reis.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#10: 22 Nisan 2017, 09:18:57
 Tümay kaptanım uğraştığın, emek verdiğin için teşekkür ederim.
En kısa sürede kayıt yaptıracağım.
Genel koordinatör ve diğer emek verenleri de unutmamak gerekir.
Kolay gelsin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: SEYİR GÜVENLİĞİ
#11: 23 Nisan 2017, 21:57:22
Ahmet , ben de çarşamba ne anlatıcaz diyorum.. Allah razı olsun bu Tümay dan. . Seyir güvenliği bölümü gördüğün üzere tamam..  ;) Ben barınakta Tümay 'a bi tost ısmarlarım artık..

Şaka bir yana , Tümay, eline sağlık.. ben varım..
  • IP logged

 
Yukarı git