Kingston Vanaları ve Kovanlar

Başlatan Öcal Turan, 17 Nisan 2017, 22:56:01

« önceki - sonraki »

Kemal Gündüz

Alıntı yapılan: Can Deniz - 06 Nisan 2018, 11:23:33
Teşekkürler arkadaşlar,
Konu bütünlüğü bozuldu ama aslında konuşulması gereken iş güvenliği.

Ben yıllarca öğrencilerime öğrenim yılı başında ilk hafta tamamıyla iş güvenliği anlatırım.
Ayrıca iş güvenliği dersi vardı eskiden nedense kaldırıldı son zamanlarda.

Gerek bu son kazada gerekse Atinin teknede ki kazalar iş güvenliği ne uymayan
diğer kişilerin umursamazlığı yüzünden başıma geldi ne geldiyse.

Çarşamba günü düştüğüm teknede benim bağladığım merdiveni polyesterciler çözüp almışlar,
sonra bağlamadan  yerine koymuşlar. Halatların bağlı olmadığını düşüşe geçtiğimde gördüm,
yapılacak bir şey yoktu.

Atinin teknesinde ise tekne ön güvertesi boyanırken gazate bantlamış boyacılar.
Güverte boyanınca gazeteler de boyanmış.

Tekne güvertesine çıkıldığında binanın tavan kirişleri kafama çarpacak kadar yakın olduğu için,
kafamı kollarken önümde dümdüz boyalı güvertede gazeteye bastım tek ayak girdi heç kapağından.

O acıyla o an elimde hızar olsaydı tekneyi ikiye bölerdim o derece yani.
Atinin kulaklarını çınlatmam ise....
burada bir <S> geçelim. ve resimlere gözatalım.

Görüldüğü gibi teknenin bütün yapım aşamasında bulundum




Güverte boyanıyor heç kapakları gazete ile bantlanmış.




Teknenin başından ırgat montesinden dönüyordum,
Tavan kirişinden korunmaya çalışırken,
görüldüğü gibi sancak heçin içine sol bacağım girdi,
can havliyle kendimi ileriye attım ama ellerimde salon büyük heçine girdi.

Gazetelerin ne güzel boyandığının farkındasınızdır sanırım.




Burada da tekne içinden bir ziyaretçi ağırlama anı.

Merem, ati Erol Şar ve ben




Burada da şimdi dünya turunda Pasifiği geçişinde olan Nurettin, ışık nedeniyle tam görünmeyen Sedat abi, Merem, Ati, ve Erol Şar.




Burada da ben tabloda çalışırken kurbanlık koyun pozunda oturmuş ati şöyle seslenmekte idi;
< Kurban benden başka kablo istemeycen değilmi >



Bu da tablonun bitmiş hali.
Telsiz ruhsat işleri bitmediği için yeri boş idi.




Konu sulandı biraz affola.


Can Hocam,
Mükemmel bir tekne oldu sonunda ama. Sizin emeklerinize sağlık. Atilla Reis gurur duymalı ve selametle gezmeli


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Özgür Ökten

Meslek lisesi elektrik bölümünde ilk yıl ilk meslek dersinde ilk öğrendiğim "Herşeyin yedeği bulunur, sizin bulunmaz. Önce kendinizi koruyup kollayın." lafı halen hayatımın baş kuralıdır.

Geçmiş olsun hocam.

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Atilla Serdar Erdoğan

#62

Sancak ön heç teki yırtık gazete olayın faili.Takdir okuyucunun ;D

Gözümden kaçmış aynı resim hocada da varmış,pardon.



Murat Ayduk

Can Hocam,
geçmiş olsun çok ve hayırlı olsun tekneniz..

Icom telsizin çakmak şarj kablosunu nereden buldunuz? Ben de AC adaptörü çıktı kutudan, çakmak şarjı yoktu. (girişi uyan herhangi bir çakmak girişi olur mu ki? AC adaptörün üzerindeki output değerleri 12V'dan azdı yanlış hatırlamıyorsam)

O.Utku Uçkan

Can biladerim geçmiş olsun. :'(
Beni ayaklarıma dolanma diye yanına almadın ama ayak altında olsam  yastık gibi üzerime düşerdin hem benden kurtulurdun hem de canın acımazdı. ;)
Atilla ben moody ile yanına gelince teknesinin fiyakası bozulur diye marina değiştirdi bu arada. ;D
DeDe

Recep Ertürk



Uykularınn kaçmayacağı saatte güncelleyeyim konuyu..

Bir vana ("düzeneği" mi diyeyim?) bağlı olduğu plastik hortuma kadar kaç parçadan oluşuyor?

Teknenin dışından takılan yivli parça, altına conta, içeriye küresel vana, sonra ("non-return valves") çekvalf (bazılarında dirsekli) ve bağlanacak hortuma uygun kelepçe mi?

Gövde ile vana arasına sürülen yapıştırıcı neydi? Sikaflex 291 mi?



Ahmet Çelenoğlu

Gövdeye araya poliüretan mastik sürülmüş flanş, içten çapının en az iki katı ve uygun kalınlıkta pul, pul ile gövde arası poliüretan mastik, üstüne flanş somunu, dişler üstüne izolasyon maddesi, vana, dişler üzerine izolasyon malzemeli çift kelepçe tutabilece kadar uzun hortum ağzı, hortum, iki adet uygun çapta kabarma dişli ve her tarafı paslanmaz çelikten hortum kelepçesi. Dirsek gerekiyorsa vana ile hortum ağzı arasına takılacak. Tüm metal malzemeler bronz, Hortum kauçuk tercih edilmeli

Demir Uğun

Bende durum şöyle: Teknenin dışından takılan yivli parça, altına bol Sika, içeride yivli parçaya takılan pul ve somunu. Eğer hortum fazla bükülecekse dirsek ve küresel vana, yoksa doğrudan vana. Çekvalf hiç kullanmadım.
Sika'nın numarasını hatırlayamadım.

Demir Uğun

Ahmet reis, dişler üzerine sürülen izolasyon malzemesi nedir?

Recep Ertürk



Bunların yerine o plastik olanından şeyttirmeyi hayal ediyorum da önce bir fiyat alayım.. :)


Recep Ertürk


Ahmet Çelenoğlu

Benim tercihim loctite oluyor. Sürüp takıyorsunuz, açılmayanı var, zor açılanı var. Teflon bant, kenevir de kullanılabilir ama, ciddi güçlerde bile sorun çıkarmaması istenen bir yerde kaza ile bu dişlerin gevşemesi bana göre iyi bir fikir değil.

Cem Eğrikavuk

Abi, ürünler karışmasın. Loctite'in cıvata sabitleme ürünleri ile dişli boru sızdırmazlık ürünleri ayrı. Sızdırmazlik ürünlerinin açılmayan kolay açılan farkı yok sanırım.

Mehmet Erem

#73
Boru ve dişli sızdırmazlığı ile ilgili "orta mukavemet" diye bir tabir var ancak o gevşeme/gevşememe olayından çok içinden geçen sıvının özelliği veya sıcaklığına göre değişiyor. 5 serisi ürünler bunlar. En bilineni ve kolay bulunanı 542
Benzer şekilde Tecnade veya Netto gibi markalar da mevcut.

Bunların kullanım kolaylığı özellkle dar alanlarda vananın pozisyonu vb sebeplerden dişleri sonuna kadar sıkma zorunluluğu olmadan da sızdırmazlık sağlayabilmeleri. Yoksa mukavemet ile ilgili bir arayış söz konusu değil...

Recep Ertürk



Az önce görüştüm satıcı firma ile. Teflon sarmamı önerdiler..