Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Gece Seyrinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • *
  • İleti: 2553
Ne kadar da güzel araştırmış. Eline sağlık Sinem Dalkılıç kardeşimizin.

http://www.sailing.boun.edu.tr/wp-content/uploads/Gece-Seyrinde-Dikkat-Edilmesi-Gereken-Hususlar-1.pdf
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Nisan 2017, 13:35:09 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Masall teknesinde gece güvertede tek kalacak mürettebat bağlı olmak zorundadır. Ötesi, Masal teknesinde gündüz güvertede tek kalacak mürettebat da bağlı olmak zorundadır.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Masall teknesinde gece güvertede tek kalacak mürettebat bağlı olmak zorundadır. Ötesi, Masal teknesinde gündüz güvertede tek kalacak mürettebat da bağlı olmak zorundadır.

Solo denizcilerde de kesin kuraldır bu zaten ,güverte de hep bağlı. :)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Öcal Reis,

Öncelikle foruma yaptığınız katkılar için kendi adıma çok teşekkür ederim. Bir anda hepsini okumaya fırsat olmasa da sindire sindire okuyabileceğimiz değerli konular birikti.

Şehirlerarası yolculuklarda gece araç kullanmayı tercih ederim. Yollar daha boş olduğu için daha az dur kalk yaparak hem daha az yoruluyorum, hem de yakıt tüketimi açısından da ekonomik oluyor.  Gece karanlığında güvenlik riskleri biraz daha artsa da yollarda pek fazla acemi  sürücü olmadığı için kendimi daha güvenli hissediyorum.

Şimdiye kadar denizde hiç gece seyri yapmaya cesaret edemedik. Denizcilikte acemi sayıldığımız için hem kendimizi hem de diğer deniz araçlarını tehlikeye atmanın bir anlamının olmadığını düşündük.

Paylaştığınız yazı gece seyri için çok çok faydalı. bildiğimiz ve bilmediğimiz bir çok detayı derli toplu bir şekilde ve en önemlisi mükemmel bir kurguyla anlatmış. Bu ve benzer yazıları bastırıp evde değişik yerlere dağıtmak lazım. Salondaki sehpanın üstüne, yatak odasında baş ucu komidini, mutfakta iş yaparken okumak için duvara, tuvalette bile bulundurmak lazım. :) Her okuduğumuzda farklı bir detay yakalarız herhalde.

Yazıda geçen, insanın B ve C planlarının olması konusu önemli. Gece olsun gündüz olsun marinalara giriş çıkışlarda bile plan yapmak faydalı oluyor. Biz kendi barınağımıza  bile girerken her seferinde hava durumu ve trafik durumuna göre Ece'yle plan yapıp öyle harekete geçiyoruz.

Gece seyrine yazıda olduğu gibi önce tanıdık sularda başlamak lazım. Ya da deneyimli reislerimiz teknelerini güneye götürüp getirirken onlara katılmak iyi bir deneyim olabilir.

Gündüz seyir yapmak seyir zevki bakımından bizim için daha çok tercih nedeni, ama bu konunun üzerine gitmek lazım.  :)Sinem Dalkılıç'ın eline sağlık.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Güzel sözler için ben teşekkür ederim Mücahit reis. Faydalı oluyorsam ne mutlu bana. :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2017, 17:38:27 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Anamur burnu feneri güzel güzel 2 çakarken, Gece seyrinde her şeyin olduğundan daha yakın görünmesi, Hüseyin abi'nin Brezilya bandıralı gemi aniden yön değiştirdi üstüne geliyor, 26 dakika sonra çatma noktasındasınız demesinin ardından benim 10 derece sancaklamam, takip eden 15 dakika sonra Hüseyin abinin çatmaya yaklaşıyorsun 10 dakikan var demesi, bilahare, ONcourse'tan her 10 saniyede bir vapur sesiyle alarm vermesi,ardından benim kıçımı dönüp Anamur körfezi içine kaçmam, geminin benim gözümle yarım mil, Hüseyin abinin radarına göre 1,5 mil sonra dönüp kendi rotasına girmesi, benim de rotama döndükten hemen sonra denizin ortasında bir beyaz ışığın belirerek pata pata benim önümden geçip Anamur'a yönelmesi-Meğer koca gemi o nedenle rota değiştirmiş- karşısında, şunu derim ki;
Gece karaya yakın gideni dövsünler.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git