Teknelerde Kullanılan Motorlar
Teknelerimizde kullanılan/kullandığımız motorların;
Yakıtlarına, Soğutma sistemlerine ve bulundukları yerlere göre şematik olarak sıralaması aşağıda ki gibidir.
A-Benzinli motorlar
1-İki zamanlı motorlar
Genel olarak tekne dingilerinde kullanılan kıçtan takma motorlardır. Maksimum güçleri genel olarak 10 HP dir.
İki zamanlı motorlar karbüratörlü motorlardır. Genel olarak marş motoruna sahip değillerdir,
yağlama sistemi olarak benzinin içine belirli oranlarda yağ katılarak yağlama sağlanır.
Hafif olması avantajı dışında çok gürültülü (izin verilen db sınırlarının çok üzerinde ) çalışmaları
ve benzin yağ karışımının yanmasıyla oluşan eksoz gazının izin verilen değerlerinin üzerinde olması gibi nedenlerle,
AB ülkelerinde ve Türkiye sularında benzinli iki zamanlı yeni motor tescili artık yapılmamaktadır.
İki zamanlı motorlar genel olarak kıçtan takma şeklinde kullanılmakla beraber,
çok az olsa da yöresel olarak bazı küçük kayıklarda içten takma formunda kullanıldıkları da vakidir.
Genel olarak iki zamanlı benzinli motorlar hava soğutmalı olarak imal edilmekle beraber
su soğutmalı olarak kullanılan motorlar da vardır.
Ancak su soğutmalı iki zamanlı motorların hemen hemen tümü deniz suyu ile soğutma yapmaktadır.