Değerli Reisler,
Daha önce "kısa ve az maceralı yolculuk" gibi (valla link beceremiyorum) bir başlık altında anlattığım motor arızasının sebebi, eşanjörün nasıl diyeyim, erimesi gibi bir nedenle ortaya çıktığı tespit edildi.
Geçen sene de, benzer durum Aali'nin Sanela'sında da ortaya çıkmıştı. Manifoltu erimişti.
Bunun sebebi olarak söylenen, içlerinde tuzlu su ile uzun süre yatmaları söyleniyor. Ve neredeyse 10 yaş civarı bir çok teknede duyuyorum bu konuyu.
Bu konuda görüşlerinizi merak ediyorum.
Sizlere danışmak istediğim ikinci da şu: bu soruna karşı önerilen sezon sonu soğutma sisteminin tatlı su ile devridaimi. Ama bu kolay değil. Su giriş vanası kapatılıp, hortum sökülüp, tatlı su kovasına sokulacak filan. Şimdi bunu yılda bir yapsak tamam, ama mesela bir kullanıyoruz, sonra 1 ay yatıyor. Sonra bir daha kullanıyoruz, bir ay, kırk gün daha yatıyor.
Benim şöyle bir fikrim geldi. Tatlı su deposundan bir hortum ile gelen suyu 3'lü vana ile soğutma suyu girişine bağlamak. Tekneyi tatil dönüşü kapatırken, bu vanayı deniz suyundan tatlı suya çevirip tüm sistemi durulamak.
Bu konuda da görüşlerinizi merak ediyorum.