Ana Menü

Ana Yelkeni sarmaya çevirmek

Başlatan Bulent Berksan, 20 Mart 2017, 22:54:29

« önceki - sonraki »

Tümay Gören

Sistem bende var . İstersen uygun bir ücrete verebilirim

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Tümay Gören - 28 Mart 2017, 21:02:32
Sistem bende var . İstersen uygun bir ücrete verebilirim
Abi hangisi var ?
Arabalı ana yelken rayı mı? Yoksa sarma ana yelken sistemi mi?
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ahmet Çelenoğlu

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 24 Mart 2017, 05:39:33
Bence , direğe sarma sistemli ana yelkenleri küçültmenin adı camadan olmamalı. Camadan benim anladığım anlamda farklı bir şey. Klasik ana yelkende, yelken bumbanın üzerinde kaldığından, yelkenin etki merkezi sadece düşeyde değişiyor. dolayısı ile moment kolu değişmiyor. (çok mu teknik oldu ? )

Oysa sarma ana yelkende , yelken etki merkezi hem düşeyde hem de yatayda değiştiğinden ana yelken etkisini kaybetmekte. O yüzden bu küçültmenin adı camadan olmamalı diye düşünüyorum.

Markoni arma için bence en güzel sarma sistemi, bumba sarma. Bana göre raysız gargari halkalarından sonra , en rahat sistem bu.

ancak ben hava durumun ve seyir öncesi havaya göre hangi yelkenler ile seyir yapacağıma karar veriyorum. Hava sert ise ana yelkeni , seyre çıkmadan önce açıp, ikinci camadan vurup, öyle seyir yapıyorum. Deniz de camadan vurmak zor olabiliyor ancak her durumda çözmek daha kolay..
Randa armada kuvvet merkezi değişebilir ama sarma veya klasik yelkende merkez değişmez. Bir üçgeni bumbaya paralel veya direğe paralel bir hatla bölerseniz elde edeceğiniz üçgenin kuvvet merkezi aynı yerde kalır.

Bulent Berksan

Tümay korsan sistem derken biraz açabilirmisin?
I need your clothes your boots and your motocycle

Ersin Böke

direk içine sarılan markoni arma (üçgen ) yelkenin direğin içine sarılması ile birlikte, yelkenin rüzgar etki merkezi (ağırlık merkezi ) pruvaya doğru kayar. Yani moment kolu kısalır.

Randa arma da ise camadan vurduğunuzda yelken formundan dolayı , yelken etki merkezi , sadece düşeyde değişir ki bu istenen bir durumdur. Yataydaki değişiklik , markoni armaya göre çok daha düşüktür.  Bu randa armanın en önemli özelliğidir.

Yazdığımın sağlamasını da şöyle basitçe yapalım.. Markoni arma formu bir dik üçgendir. 90 derece olan (direk dibi , orsa yakası ) köşe sabit kalamk kaydı ile , bu üçgenin kenarları kısalır ise ağırlık merkezi (rüzgar etki merkezi ) sabit tutulan köşeye doğru kayar.. :)

Ahmet Çelenoğlu

Camadanda rüzgar etki merkezi başa doğru kayar, bu doğrudur ama direk içine sarma veya bumba üzerine toplama ile üçgenin şekli aynı kalır ve aynı miktarda başa kayar. 

Hulusi Gülen

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 24 Mart 2017, 14:55:10
Sanırım benimkiler Selden UKsails'den ( Yusuf veya Sedat İstanbul'daki personeli )Bulunduğunuz yerden yelkenlerinizi alıp işi bitirip tekrar takıyorlar.Tavsiye ederim.

Mustafa Reis; Haftasonu sizinle mesajlaştıktan sonra Baba Tunca'da sistemi inceledim; teşekkür ediyorum. Sizinkiler Rutgerson Marka, İsveç malı, "Battcar" diye isimlendirilen, belirttiğiniz gibi Bilyalı Arabalar. Çocukların minik arabalarına da benziyor. Dizaynı görünce doğrusu çok mantıklı geldi; düşünen iyi düşünmüş. Ana direğin mevcut oluğu içinde; ilave bir ray döşenmeden kullanılabiliyor. Sonra Çekim Halat Yusuf Beyle de görüştüm. Ancak o minik aparatların fiyatı boyundan epey büyük; adedi 36,5 Euro, epey para. 10 adet kullanılsa 365 Euro, nereden baksan 1400TL eder. Velhasıl araftayım; bakalım ne karar çıkacak benden...   
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

Mustafa Ertör

Hulusi Reis ben önce balenlere taktırıp sonra (bir yıl) diğerlerine taktırdığım için fiyatı önemsemedim.Ama rahatlığı tavsiye edilir.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Hulusi Gülen

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 06 Nisan 2017, 09:26:02
Hulusi Reis ben önce balenlere taktırıp sonra (bir yıl) diğerlerine taktırdığım için fiyatı önemsemedim.Ama rahatlığı tavsiye edilir.

Ahmet Reis de, sizin tekneye bindiğinde bu sistemi görmüş ve şıkır şıkır çalıştığından bahsetmişti. Siz de tavsiye ettikten sonra artık kararım netleşti. Bu arada Ana Yelken dışına paralel sarma sistemini gündemimden çıkarmış oluyorum. Zaten o daha da pahalı bir sistem.  Mustafa Reis, tecrübe paylaşımınız için teşekkür ediyorum; siparişimi verdim, beklemedeyim.     
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Hulusi Gülen - 06 Nisan 2017, 14:42:08
Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 06 Nisan 2017, 09:26:02
Hulusi Reis ben önce balenlere taktırıp sonra (bir yıl) diğerlerine taktırdığım için fiyatı önemsemedim.Ama rahatlığı tavsiye edilir.

Ahmet Reis de, sizin tekneye bindiğinde bu sistemi görmüş ve şıkır şıkır çalıştığından bahsetmişti. Siz de tavsiye ettikten sonra artık kararım netleşti. Bu arada Ana Yelken dışına paralel sarma sistemini gündemimden çıkarmış oluyorum. Zaten o daha da pahalı bir sistem.  Mustafa Reis, tecrübe paylaşımınız için teşekkür ediyorum; siparişimi verdim, beklemedeyim.   

Evet Abi maşallah diyelim, Baba Tunca'da inanılmaz rahat çalıştığını gördüm. Bende şimdilik balenlere gelen kısma takmayı düşünüyordum. Banim kayıkta ana yelken bayağı büyük olduğu ve kullanım zorluğu yarattığı için acil ihtiyaçlar listesinde.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ersin Böke

Ahmet, senin ana yelkenin büyük değil. Olması gerektiği gibi. Ana yelken işte adı üstünde..

Biz bu tekneyi hep ekstrem durumlarda kullanıyoruz. Baksana benim 15 knot sandığım hava 22 esiyormuş. :) Ki soğuk bir gündü ve hava yoğundu. O havada zaten yelken küçültülmeliydi.. ancak benim kanım, yelken küçültmesek dahi , bu havada bile ana yelken basılabilir. Biraz macera olur ama ayrı bir konu..

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 07 Nisan 2017, 03:59:33
Ahmet, senin ana yelkenin büyük değil. Olması gerektiği gibi. Ana yelken işte adı üstünde..

Biz bu tekneyi hep ekstrem durumlarda kullanıyoruz. Baksana benim 15 knot sandığım hava 22 esiyormuş. :) Ki soğuk bir gündü ve hava yoğundu. O havada zaten yelken küçültülmeliydi.. ancak benim kanım, yelken küçültmesek dahi , bu havada bile ana yelken basılabilir. Biraz macera olur ama ayrı bir konu..

Evet Abi , biz bu kayıkla Çeşme - Midilli arası  seyrimizi saymazsak hiç düşük havada yelkene çıkamadık maalesef.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Mustafa Ertör

Ersin'e katılıyorum.Asterix çok dengeli ve süratli tekne.Birlikte epey sert havada çıktık.Hem çok yatmadı hem de müthiş süratli gittik.Ayrıca çok güzel dümen dinliyor.
Bir dahaki seyrimizde yanında oturup tek başına kullanmanı izleyeceğim.Çaylar bu sefer benden.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Ersin Böke

Naaptın Mustafa abi.. ? :) Şimdi bu Ahmet , ilkokulda tahtaya kalkmış ta sorulan matematik sorusunu bilememiş ilkokul bebesi kıvamına girer..  :) Heyecanlanır , eli ayağı birbirine dolanır..

Bu arada konu sarma ana yelkendi nereden nereye geldi.. Pardon..


Hulusi Gülen



Alıntı yapılan: Ersin Böke - 08 Nisan 2017, 05:00:59
.....
Bu arada konu sarma ana yelkendi nereden nereye geldi.. Pardon..

Ersin Reis, hala ana yelken konuşuyoruz. Örneğin ben bu başlık altında ana direğe paralel sarma sisteminden vazgeçip, bilyalı araba aparatını benimser oldum. Başlık çok iyi gidiyor yani. Teknenin altı temizlenip,  bilyalı arabalar takıldıktan sonra test sonuçlarını paylaşırım İnşallah. 
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi