Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
OP: 20 Mart 2017, 22:54:29
Camadan vurmak bana acaip zor geliyor. Bir de dalgalı havada yelken indirirken direk dibinde calismak...
Sarma yelkene donusturmekle alakalı bir arama yaptım ama göremedim. 10 yüz bin milyona mı mal oluyor bu is? Yapan yaptıran varmı?
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#1: 20 Mart 2017, 23:06:23
En yaygın olanı ana direk içine sarılanlar; onların da sıkıştığından bahsedilir hep. Bir de cenova sarma sistemi  gibi, bumba dibinden  ana direk cundasına monte edilenleri var. Sanıyorum direk değiştirmek yerine bu sistemi düşünmek daha mantıklı. Üstelik sıkışma sorunu da daha az diye biliyorum. Tek dezavantajı bu sistemlerde enine balen olamıyor.  Netice itibari ile Bülent Reis gibi ben de bu sistemin maliyetini merak edenlerdenim.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#2: 20 Mart 2017, 23:06:49
Ben Yengeç için bumbaya sarma sistemleri araştırmıştım. Sebebi daha kullanışlı görünmesi ve ana yelkeni adapte edebilme ihtimalimdi. Ama sadece bumba ve düzenek 7500 € gibi bir bütçeye tekabül ediyordu :) O parayla Yengeç'e neler yaparım hayal bile edemiyorum  :) :)
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#3: 20 Mart 2017, 23:15:23
Direğe paralel sarma sistemi çok eğreti görünüyor asla düşünmem
Bumba sarma sistem sağlıklı ama pahalı diye biliyorım
Ana direği ve belki de bumbayı değiştirip direk içi sarma sistemi tekneye monte etmek yeni tekneden pahalıya mı mal olur?
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#4: 20 Mart 2017, 23:23:02
Ana direği ve belki de bumbayı değiştirip direk içi sarma sistemi tekneye monte etmek yeni tekneden pahalıya mı mal olur?

Evet ciddi pahalı olacağı kanaatindeyim. Bunun yerine havuzluktan camadan vurulabilen düzenekleri düşünmek bence mantıklı gibi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#5: 20 Mart 2017, 23:43:49
Can hoca teknesine böyle bir bumba sarma sistemi yapıyor bildiğim kadarı ile.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 23
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#6: 22 Mart 2017, 19:52:23
Teknem de direk içi sarma sistem olmasına rağmen bu sistemi hiç önermem kaptanım, klasik sistem bana göre en başarılı olandır, dalgalı havada direk dibi biraz problemli olabilir ama yine de yelkenin sıkışıp kapanmamasından iyidir, ki kapanmayacak ya da açılmayacak siz çileden çıkana kadar,, Sarma sistemlerinde yelkeni açarken de; kapatırken de gerçekten çok dikkatli olmak lazım, hele de yelkenler biraz eski ve formunu kaybetmişse. Direk içinde olmayan sarma sistemleri de mevcut, çapariz ihtimali az ama bu sefer de ana yelken performansı almak zor iki adet cenovanız varmış gibi bir durum oluyor. Bumba sarma sistemini hiç kullanmadım ama hakkında olumsuz eleştiri yapan kimseyi duymadım.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#7: 23 Mart 2017, 15:16:24
Ana yelken bilyalı kızak sistemleri, takılmaların haricinde, basıp indirme kolaylığı ve bakımı ihmal etme şartları rahatlığı ile bence ilk düşünülmeli.
Malum markaların haricinde, ki onlar pahalı oluyor, Amerikada bir firma vardı, -adını hatırlayamıyorum- çok esnek, dışarıdan kolaylıkla ray'a takılan bir ray sistemi ve bilyalı arabaları vardı. Fiyat görece, diğer markalara göre %30 gibi daha ucuzdu.

Bu sistemi özellikle teknede yapılabilecek iyi bir yatırım olarak görüyorum. Havuzluktan camadan da vurdunuz mu değmeyin keyfinize
  • IP logged

  • *
  • İleti: 26
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#8: 23 Mart 2017, 15:56:10
Teknemde direk dışına sarma sistem var bu tekneye kadar hep klasik yelken kullanmistim,
Direk içi sarma çok hoş ,kolay ve pratik gorunsede etrafımda gözlemlediğim kadarı ile zamanla yelken kumaşından oluşan deformasyon dan çok etkilenip geri sarımda sıkıntı yaratabiliyor benimki gibi dışardan sarma sistemde göze hoş görünmese  müdahale etmek daha kolay ve pratik
Ama iyi çalışan klasik olani tercih ederdim
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#9: 23 Mart 2017, 23:48:46
BabaTunca'nın anayelkeninde  plastik kızaklar vardı.Üstelik full balenli yelkende plastik parçalar sıkışıp zorluk yaratıyordu.Önce balenlere denk gelenleri değiştirdim.yelkeni indirirken kolaylık oldu ama dalgalı havada dümende kimse yokken otopilota rağmen basmak zor  gelince bütün kızakları bilyeli arabalar haline getirdim.İşim çok kolaylaştı.Tavsiye ederim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#10: 24 Mart 2017, 05:39:33
Bence , direğe sarma sistemli ana yelkenleri küçültmenin adı camadan olmamalı. Camadan benim anladığım anlamda farklı bir şey. Klasik ana yelkende, yelken bumbanın üzerinde kaldığından, yelkenin etki merkezi sadece düşeyde değişiyor. dolayısı ile moment kolu değişmiyor. (çok mu teknik oldu ? )

Oysa sarma ana yelkende , yelken etki merkezi hem düşeyde hem de yatayda değiştiğinden ana yelken etkisini kaybetmekte. O yüzden bu küçültmenin adı camadan olmamalı diye düşünüyorum.

Markoni arma için bence en güzel sarma sistemi, bumba sarma. Bana göre raysız gargari halkalarından sonra , en rahat sistem bu.

ancak ben hava durumun ve seyir öncesi havaya göre hangi yelkenler ile seyir yapacağıma karar veriyorum. Hava sert ise ana yelkeni , seyre çıkmadan önce açıp, ikinci camadan vurup, öyle seyir yapıyorum. Deniz de camadan vurmak zor olabiliyor ancak her durumda çözmek daha kolay..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#11: 24 Mart 2017, 07:58:15


BabaTunca'nın anayelkeninde  ..... otopilota rağmen basmak zor  gelince bütün kızakları bilyeli arabalar haline getirdim.İşim çok kolaylaştı.Tavsiye ederim.

"Bilyalı Araba..." bunu komşum Baba Tunca'da  mutlaka incelemeliyim. Hazır Ana Yelkenim de tamirdeyken doğru ve hesaplı bir karar vermeliyim. Genel olarak, havuzluktan idare edilebilen; basılıp,  camadan vurulabilen sistem Bilyalı araba ile desteklenirse candır diyorsunuz yani?
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#12: 24 Mart 2017, 08:44:04


BabaTunca'nın anayelkeninde  ..... otopilota rağmen basmak zor  gelince bütün kızakları bilyeli arabalar haline getirdim.İşim çok kolaylaştı.Tavsiye ederim.

"Bilyalı Araba..." bunu komşum Baba Tunca'da  mutlaka incelemeliyim. Hazır Ana Yelkenim de tamirdeyken doğru ve hesaplı bir karar vermeliyim. Genel olarak, havuzluktan idare edilebilen; basılıp,  camadan vurulabilen sistem Bilyalı araba ile desteklenirse candır diyorsunuz yani?

Bunu bende düşünmeliyim.Özellikle balenlere denk gelen yerler zaman zaman sıkışma yapıyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

E

ERDEMCAKIR

Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#13: 24 Mart 2017, 12:43:45
Harken sistemlerinde direkteki kanala boydan boya bir ray geçiriliyor ve arabalar bu ray üzerinde çalışıyor.

Aşağıdaki sistemlerde ise, arabalar mevcut kanal içinde çalışıyor.Ekstra ray döşenmiyor. Bu sistemlerinde kanala giren parça üzerinde bilye olanları da var, sadece eliptik yüzeye denk gelen yerde bilye olanlarıda var.Direğinizin modeline göre seçebiliyorsunuz gerekli olan elemanları.

Aşağıdaki firmalardan başka, Karver,HOLT,Tylaska ve OHMarine adlı firmalarında bu tür çözümleri mevcut.

Benimde takip ettiğim bir sistem olduğu için yazayım dedim.

Rutgerson

http://www.rutgerson.se/default.asp?id=10&ShowGroup=77&DisplaySubs=0&ChildTo=

Ronstan

http://www.ronstan.com/marine/range.asp?RnID=324#info

Selden

http://www.seldenmast.com/products/sail_hardware/mds_full-batten_concept.html
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Ana Yelkeni sarmaya çevirmek
#14: 24 Mart 2017, 14:55:10
Sanırım benimkiler Selden UKsails'den ( Yusuf veya Sedat İstanbul'daki personeli )Bulunduğunuz yerden yelkenlerinizi alıp işi bitirip tekrar takıyorlar.Tavsiye ederim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

 
Yukarı git