Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Avrupa'dan Tekne Getirmek ,Nasip'in Montenegro - İstanbul Seyri

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Bu başlığı özellikle bu şekilde açtım. Bu konuyu merak edenlere , oralardan tekne almak isteyenlere belki küçük bir bilgi kaynağı olur. aslında konunu içeriği Sevgili Kemal Tesbihci'nin teknesi Nasip'in alınışı ve Türkiye'ye getirilişidir. Bu konunun içinde aslında Sadece Mustafa Abi, Kemal Abi ve ben yokum. Yeri geldikçe bahsedeceğim çok dostumuz var. Başlayalım bakalım yazmaya, herkeste elinden geldikçe katkıda bulunursa çok da açıklayıcı bir seyir rehberi olur kanaatindeyim.

Şimdi efendim Kemal abim epeydir tekne arar durur, tüm ilanlara bakar takip eder. Aslında bizlerle çok seyir yaptığı için uzun yol teknelerine bakıp duruyordu. Nitekim geçen Mart ayında çok beğendiğimiz 86 model bir Najad almıştık, Tüm işlemleri bitmişti neredeyse , artık seyir çantamı hazırlamaya başlamıştım ki. Saçma sapan bir bahaneyle tekneyi bize satamayacağını söyledi tekne sahibi. Kemal abinin parasını iade ettiler, sonradan öğrendik ki tekneyi 8000 euro daha pahalıya başkasına satmışlar. Ardından bir ikinci teknede de kapora aşamasında benzeri bir durum olunca . Bu tekne için artık Kemal abinin eşi olursa bunun  adı Nasip olsun demiş. Ve Nasip'in hikayesi başlamış.

Alım satım prosedürlerini ben pek bilmem işin o kısmında Melih, Kemal , Burak üçlüsü vardı. Tabiki Enes'in prosedürlerdeki desteği. Teknenin kaporası verildikten sonra Sevgili Burak ve Kemal tekneyi görmeye ve teste gittiler. Burak teknenin tespitlerini ve testlerini yaptı ve tekneyi getirecek olan bizlere bir liste halinde hazırladı sağolsun.
Benim bir seyir valizim var, Kemal abinin her tekne alışında salona çıkar ve üzerinde bir liste olur, içine doldurmaya başlarım kendi ekipmanlarımı. Her transfer yada uzun yoldan önce hazırlarım. Her seferinde ev ahalisi kafa bulurdu benle  siz yine gidemezsiniz diye ama bu sefer Nasip için gittik.
Nasip'ten tekne tanıtımlarında belki Kamal Abi bahseder ama ben kısaca bahsedeyim. Tekne ilk sahibinden daha 700 saatte  2009 model bir Hanse 320 dir. Sahibi Herzegnovi kasabasında deniz kenarında otel işleten bir beymiş. Tekne senede 4 ay otelin önündeki iskelelerinde ve tonozda durmuş geri kalan zamanlarda otelin bahçesinde karada. Geçtiğimiz yıl teknenin sahibi vefat edince kızı ve damadı satmaya karar vermişler. Eh işte bu güzel teknede Kemal Tesbihci'nin Nasip'iymiş.

Burak ile Kemal gittiklerinde tekneyi teslim alıp Herzegnovi Şehrindeki Porto Novi Marinaya bağlayıp döndüler. Biz seyir planını hazırlamaya başladık. Tekneyi almaya gitmek için epeyce düşündük katılmak isteyen dostlarımız oldu. Fakat gerek süre uzunluğu gerekse yol uzunluğu katılacakların işini zorlaştırdı.

Başladık seyir planı yapmaya, hemen hava durumuna baktık, Akın Reis'ten uzun vadeli tahmin istedim . Sağolsun benden seyir planını istedi ve ona göre bakıp hava durumu hazırlığı yaptı. Akın Reisin verdiği tarihe göre 18 Ekimde Montenegro'dan çıkarsak rüzgar 4 gün boyunca arkamızdan esecek, Matabanı dönerken Batı ve egeyi tırmanırken de Lodos olacaktı. Bu uzun vadeli tahmin tam tuttu. Sadece 25 inde beklediğimiz sert poyraz ve fırtına bir gün öne geldi ve 24 ünde Midilli'ye kadar indi. Bir yolculuk hava durumu açısından bu kadar güzel planlanabilirdi.
Neyse efendim biz 18 inde yola çıkabilmek için bir kaç gün önce yola çıkmalıydık. Thy bu ülkede başkent Podgoridsa'ya uçuyor, ama Karadağ'ın kendi havayolu hafta da 2 gün Tivat'a uçuyor. Dolayısı ile biz 14 ü perşembe uçacağız Mustafa Abi de 17 si pazar gelecek ve plan dahilinde 18 inde yola çıkacağız. Bizi 14 ünde Sevgili Mücahit Havalimanına bıraktı ve selametledi. Karadağ Türkiye'ye vize uygulamıyor fakat biz giderken tek yön bilet aldığımız için  gidemezsiniz dediler. Neyse havalimanı biraz karıştı, diyoruz tekneyle döneceğiz neyse Allah'tan benimde Kemal abinin de profesyonel ehliyetlerimiz var burda işe yaradılar. Fakat bu seferde gemiye katılım belgesi talep ettiler. Neyse güç bela tekne evraklarımızı falan ibraz ederek olayı çözdük. Aslında hemen bir dönüş rezervasyonu yapsak iş çözülüyor ama biz doğruyu söylemek istiyoruz. Anlayın yahu uçakla dönmeyeceğiz. Neyse uçuşa izin verdiler. Zaten rötar var. Bizde karşı tarafta da aynı sorunu yaşarız falan diye birer dönüş rezervasyonu yaptık. Daha macera başlamamış ki. Bir anda bizim uçak fırtınadan dolayı Tivat'a uçamıyor ve başkent uçuşu oluyor mu? Dakika bir gol bir. Biz Tivattan araba kiralamıştık her türlü hazırlığımızı yapmıştık. Hepsi alt üst oldu. Çünkü biz Başkente iniyoruz. Oradan Tivat 3 saat sürüyor. Tivattaki hava limanı saat 8 de kapanıyor falan bir sürü terslik. Neyse efendim  biz uçtuk Başkent Podgoridza'ya. Oradan otovbüsle Tivat'a geçtik. Tivat'tan taksiyle Herzegnovi'ye ve marinaya. Gece yarısı tekneye adımımızı attık. Biraz toparlandık , kendimize geldik, dışarıda fırtına kıyamet kopuyor. Yapacak bir şey yok bu yorgunluğun üzerine vurduk kafayı yattık. Ertesi gün ve sonraki iki gün boyunca tamirat tadilat kumanya ve hazırlık süreci. Son gün Skipper gelecek tekne neta olmalı, yola hazır olmalı.


  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Çok güzel bir konu geliyor  C:-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 594
İş arasında girip birkaç dakika denizle alakalı şeyler okumak harika oluyor.
Belli ki çok güzel bir yazı dizisi olacak, devamını bekliyoruz Ahmet abi.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830

Bu tekne için artık Kemal abinin eşi olursa bunun  adı Nasip olsun demiş. Ve Nasip'in hikayesi başlamış.

'Nasip' ne kadar güzel, anlamlı bir isim olmuş..

Ahmetcim, Nasip'in hikayesini merakla okuyacağım..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Haydi bakalım. Keyifle
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
İşlerimin yoğunluğu nedeniyle kaçırdığım bir transfer oldu. Takip etmeye çalışsam da teknik imkansızlıklar nedeniyle gerektiği kadar yanınızda olamadım. Hikaye ile ilgili spoiler vermek istemiyorum. Benim de bilmediğim bir sürü detay var. Heyecanla bekliyorum. Sadece bir şey eklemek istiyorum. Muhteşem ikiliyi havaalanına bırakırken Kemal Abi ve Eşinin yolumuz üzerinde ( Bu yol gerçekten bizim yolumuz muydu yoksa Kemal Abi mi ayarlamıştı hala emin değilim) son defa buluşup sarıştıkları romantik bir sahne var ki. Ahmet’le gıpta ettik. Biz de kendimiz romantik sanıyorduk. Nazar değmesin. Nasip Tesbihci Ailesine tekrar hayırlı olsun.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2021, 23:54:17 Gönderen: Mücahit Karabaş »

  • *
  • İleti: 594
Bu yazı dizisi haftalık mı olacak?  Netflixten alışkanlık, beğendiğim dizileri orada arka arkaya izliyorum. Bu yazı dizisinin de yayın aralıklarının daha kısa olmasını talep ediyorum.  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Haklısın Murat'cım, bir fırsatım olmadı devam etmeye ama söz yazmaya başlayınca çok hızlı ilerleyecek.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı

Yapılacak o kadar çok şey varmış ki, neresinden başlasak bilemedik. Hemen bir plan yaptık ve yapılacakları bir liste haline dönüştürdük. Önce marina ofise gittik ve geldiğimizi haber verdik. Bu Portonovi marinayı D-Marin işletiyor, harika çalışanları var bize çok yardımcı oldular. Marinada ki benzin istasyonunu da bir Türk firması işletiyor. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın orada çalışan genç kardeşimiz Cüneyt size demleme çay ikram ediyor. Bu ara bilgilendirmeden sonra başlayalım iş akışımıza.
Öncelikle marina dan çıkıp kordon boyunda bir market bulduk. Bu bizim mahalle arası zincir marketler gibi bir küçük market. Çok çok acil ihtiyaçlarımızı buradan aldık. Sonrasında Marina ofisine gidip tüp değişimi , araç kiralama gibi ihtiyaçlarımızı nasıl giderebileceğimizi sorduk. Güzel bir şey oldu, Marina ofisinden teslim alıp yine aynı yerden teslim edebileceğimiz bir araç kiralama firması buldular. Bir saate kadar arabamız geldi. Kaptık oradan bir Dacia. Tivat'tan kiraladığımız arabayı da iptal edip ödediğimiz parayı da yaktık. Fiyatını merak edenler için araç kiralama bedeli günlük  15- 20 € arasında değişiyor. Sonrasında alışveriş listemizi alıp düştük yollara. Üç gün boyunca Tivat senin Herzegnovi benim gidip geldi. Aslında aradığımız bir çok şey çok yakınımızda varmış ama yabancı yer olunca bir çok şeyi bulmak o kadar zor ki. Örneğin 30 litrelik adetlerce bidonu nereden bulabilirsiniz.  Bu bidonu İstanbul’da aradığınızı düşünün. Ya İstoç'a gideceksiniz yada uzak semtlerin mahalle nalburlarına . Eminönü'nde bile bulabilmek için dünyayı dolaşabilirsiniz. E bunu Montenegro da aradığınızı düşünün. Normal yakıt bidonlarının 20 likleri var ama dünya para tanesi 20-28 euro arasında. Ama biz araya araya bulduk. Bizim buradaki yapı marketlerinin bir benzerini bulduk, adı sanırım Ovni olması lazım. Orada bidonları 9 euroya bulduk, 30 litrelik bidonlar hemde . Hepsini aldık zaten 8 tane vardı. Sonra ahşap fırça sapı, kova, tencere, tava, tabak, bıçak , pil, yangın söndürücü, hortum, hortum başlıkları gibi bir sürü ekipmanı oradan tedarik ettik.
Sonrasında ülkedeki tüm marin malzeme satan yerleri dolaştık. Motor yağı ,şanzıman yağı, wd 40 , contact cleaner gibi bir sürü eksikleri tamamladık. Bu mağazaları artık her gün ziyaret edecektik. Çünkü tekneyi donatmaya başlayınca sürekli bir eksik çıkıyordu. Her gün gelip o varmı bu varmı diye arayış içinde oluyorduk. Neredeyse sıfırdan tekne donatıyorduk birde uzun yola hazırlama cabası. O daha başka bir şey. Bu teknenin alındığı günden bu güne kadar yaptığı yolu biz ona bir hafta da yaptıracaktık.  Zaten Hırvattan ve diğer yerlerden gelen teknelerde ömürlerindeki en uzun yolculuğu bu transferlerinde yapıyorlar. Biz biraz daha hazırlıklı olmalıydık. Çünkü biz bu tekneyi satmaya almadık Kemal Abi uzunca bir süre kullanacak. Bu nedenle oda hiçbir masraftan kaçınmadı. Ne lazım dediysem onu tamamlamaya çalıştı.
Led ampüller, iskotalar, bağlantı kablosu başlıkları , invertör , takip cihazı, el telsizi, kafa lambası , el feneri, gibi şeylerin bir çoğunu gelirken yanımızda getirmiştik. Bu ülkelerde mesai saatleri çok kısa, çok ehlikeyifler neredeyse bir çok yer saat 16:00 gibi kapanıyor. Sabahta geç açılıyorlar bu nedenle tedarik işi çok zor. Birde bu ülkede Pazar günü hiçbir yer açık değil. Sadece restaurant ve cafeler. Diğer her yer kapalı.
 Birde Herzegnovi’den Tivat’a gitmek için her seferinde feribota biniliyor. Feribot dediğime bakmayın arabalı vapurun küçüğü gibi bir şey. Dolasıya kalkıyor, yolu çok kısaltıyor, bu sayede tüm iç denizin çevresini dolaşmanıza gerek kalmıyor.  Araç başı 4,5 euro, içindeki yolcuya para alınmıyor.
Günlerinde kısalmaya başladığı dönem sabahtan alışveriş peşinde koşuyor, sonrasında  teknede çalışma yapıyorduk. Üç tam gün ve gece bu şekilde devam etti. Ama her gün yeni bir şeyi tamamlamanın verdiği haz her şeye değiyordu.
Hele bir tüp doldurma hadisemiz var ki evlere şenlik. Tüp bildiğiniz marin tüp ve contası bir şekilde düşmüş. Biz o şehirde ve ülkede conta bulamadık. Kemal abi ihtiyari imkanlarla conta kesti ve yaptı . Bir iki denemeden sonra bizi Türkiye’ye kadar getirecek bir conta alıştırdı. Bu işlem yaklaşık 3 saat sürdü. Bu arada dışarıda fırtına olanca hızıyla devam ediyor. Bir dursa direğe çıkacağız ama son güne kadar da durmadı. Bu ülkede tüp değişimi yok. Boş tüpü götürüyorsunuz benzinlik gibi bir yerde dolduruyorlar. Oradaki amca bize ertesi günü sabah 10:00 a randevu verdi gelin dolduralım diye. Gelin dolduralım dediği yer Tivat şehrinin öbür ucu . Bizim bulunduğumuz yerden trafik yoksa  feribot dahil yaklaşık 45 dakika. Bu arada şehirde hiç trafik ışığı yok, bu çok güzel bir şey.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Biz 14 Ekim Perşembe akşamı gitmiştik, tabi oraya gece yarısından sonra varınca önümüzde tam gün olarak bir tek 15 i Cuma kalıyor. 16 sı cumartesi yarım gün Pazar ise her yer kapalı. Dolayısı ile tüm eksikleri tam tespit edip  pazara bir şey bırakmamamız lazım. Teknenin en büyük sorunu otopilottu. Burak  geldiğinde otopilot arızasını tespit etmiş ve onarılması için önerilerde bulunmuştu. Nitekim teknenin eski sahipleri  transfer öncesi sorunu hallettirmişlerdi.  Gider gitmez bizde hemen test ettik derin bir oh çektik sorunsuz çalışıyordu.Bu arada bu tekne gördüğüm en güzel otopilot sistemine sahip. Hollanda malı bir cihaz ve ben şimdiye kadar bu kadar mantıklı ve sade bir sistem görmedim. Buradan giderken yanmardan tedarik edilen tüm yedekleri yanımızda götürmüştük. Yine rüzgar gülü, radar reflektörü, bosa kancası, iskota ve mandar halatları yedekleri,  kilitler karabinalar, balon düzeneği için makaralar, teknenin direk dibinde kötü durumda olan makaraların yenileri, geçeceğimiz ülkelerin bayrakları  gibi bir sürü hazırlık.
Neyse efendim Cuma bir sürü alışveriş yaptık, arabayla kaç sefer ettik hatırlamıyorum. Kişi başı günlük 2 litre suyu pontona dizince bizim bile gözümüz korktu. Bir o kadar meşrubat ve sodalar, boş bidonlar, zücaciye alışverişi, motor yağları vs.vs. ponton dolup taşıyor.
Bu sırada rüzgar biraz hafifledi. Gece olmasına rağmen hemen yelkenleri donattık. Camadanları donattık. Türkiye’den getirdiğimiz iskota , mandar ve furling halatlarını değiştirdik. Defalarca yelkenleri açtık topladık. Sorun olacaksa burada olsun. Klasik ana yelken açtık , rüzgar altında camadan vurmayı denedik. Defalarca yaptık. Aynılarını Mustafa Abi  gelince bir daha yaptık. Gemilerin röle talimi gibi oldu. Bu Hanse teknelerini yelken sistemi harika. Bence çok kullanışlı.
Malum bu teknelerde cenova yok kendinden tramolalı bir flok var. Ama adam gibi ana yelkeni var. Kocaman bir şey. Güzel olan tarafı ise klasik bir ana yelkende direk dibine gitmeden camadan vurulabiliyor. Hanse bunu basit bir makara düzeneği ile çözmüş. Aslında bilinen bir şey ama fabrikasyon çözüm olması çok güzel. Çünkü makaraların yerleri yönlendirilişleri hiç çapariz vermiyor. Bu esnada desteği olan bumbada düşmüyor, zaten balançina da çok boş olmayınca  tek kişi camadan vurmak o kadar kolay ki. Ayrıca kendinden tramolalı flok sayesinde tramola teleşesi de yok. Motorla yol alır gibi gidiyorsunuz. Düzeneği tam tespit ettik, bazılarını keşfettik ve halatlarını değiştirdik ve akabinde isimlendirdik. Netice de bilmediğimiz tekne ve üç farklı kişi vardiyalı yolculuk yapacaktık. Yine teknenin asimetrik çoraplı bir balonu var. Onu set ettik, türkiyeden götürdüğümüz makaraları balon düzeneği için donattık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 594
Hiç foto çekmediniz mi abi oralarda yahu. 1960ların Pupa Yelkeninde bile bir sürü foto var.  :D

Ama anlatım ve detaylandırma harika.  :)xx

Takipteyiz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Hayırlı olsun Kemal reis.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Hiç foto çekmediniz mi abi oralarda yahu. 1960ların Pupa Yelkeninde bile bir sürü foto var.  :D

Ama anlatım ve detaylandırma harika.  :)xx

Takipteyiz.

Harika fotoğraflar ve videolar vardı fakat büyük çoğunluğu Çeşme Marina da suyun altında kaldı. Detaylar ileri de . Kurtarabildiklerimizi paylaşacağım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 271
Hepinize çok teşekkür ederim, yoldaki ufak aksaklıklalar ve Çeşmedeki bakım nedeni ile zamanlama planlanandan uzun sürünce işten epeyce uzak kaldım ve döndüğümden beri işlerimi toparlamaya çalışıyorum, gecikme için özür dilerim. Sağolsun Ahmet yolculuktaki yardımları gib buradada varlığını göstermiş, teşekür ederim.
Zaman buldukça paylaşacağım, Nasip şimdi Ataköy Marinada G pontonda, beklerim 😊
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Giderken yanımızda götürdüğümüz malzemelerden bir kısmı şu şekilde;
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git