Tayo Mar 'ın iki gün önce Motor yağı , motor temizliği ve şanzuman yağı da orjinal parçaları ile değişti. Tekne an itibarı ile Kıbrıs seyrine hazır.
Girne marinaları ve kumar otellerinin kampanyaları ile ilgili yoğun görüşme halindeyim. İlk fırsatta palamarları çözüp iki yıldır planladığım Kıbrıs seyrine başlayacğım. Kumar otelleri Türkiye 'den charter uçuşılar yapıyormuş. BU otellerden birisinin marinası da var. Müşteriler otelden çıkmıyor. Türksel bir bileklik yapmış. çıktığı anda alarmı ötüyormuş. Hale bak. Bildiğin elektronik kelepçe işte. Olsun ne gam! Amaç eğer mümkün olursa şu tam kapanma gününlerinde biraz da gidip KIbrıs'ta kapanırım.
İŞin bu detaylarından öte rota ile ilgili çalışıyoum. Malum Tayo Mar Alanya Marina 'da. Eh ben de Gazipaşa marina istasyon şefi
olarak şöyle bir rota hazırladım.
1. gün Alanya -Gazipaşa
2. gün Gazipaşa Anamur açıkları - Kormakiti burnu Kıbrıs
Kormakiti burnu (bu nasıl isimse artık Navionics de böyle yazıyor ) Girne
Sonuçta açık deniz geçişi Anamur ile Bu en yakın burun olan Kormakiti buru. Kıbrıs haritasında ise burası Koruçam burnu olarak geçiyor.
Koruçam burnuna doğru seyir yapmamın iki amacı var. Birincisi Kıbrıs Anamur arası en yakın mesafe burası . 36 deniz mili. Sonrasında 12 millik bir kıyı seyri ile Girne 'ye ulaşabileceğim. Sıkıntım şu ki Kıbrıs 'ın Anadolu'ya bakan tarafında hiç kaçış limanı yok.
Kıbrıs'a yaklaştığımda ihtiyaç duyabileceğim tek korunaklı alan bu Koruçam burnunun batı tarafındaki kumsallar. Zaten Navionics'de bu alan büyük gemiler için demir yeri olarak gösterilmiş. BU burnu görmek istememin bir nedeni de burası Krommyon Prom antik limanı olarak gözüküyor. Keza Girne yolunda Lapethos antik limanını da görme şansım olabilecek.
Özellikle Doğulu havalarda bu Koruçam burnunun batısı bir koy olmasa da muhtemel tek kaçış limanı olabilir. Eğer Hava müsade ederse zaten daha düz bir rota ile Girne'ye girmek ilk hedefim.
Bu konuda bilgisi olan kimse varmıdır ?