Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers


  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#31: 12 Aralık 2020, 17:42:31


Önce şu bence yelken mantığını anlamamıza yardımcı olacak olan resmi şuraya bir koyalım. Manfired Curry kitabından. 69 TL. tavsiye ederim alın.

Kuşun kanadını aşağı indirirken aldığı şekil ile yelken formunun benzerliğini vurgulamak için konulmuş çok iyi bir resim.

Şimdi gelin şu yelkenin bükülmesi (twist) olayına bir bakalım.  Markoni arma da bükülüyor ancak bunu randa armada görmek daha kolay. Tayo Mar 'ın bu fotoğrafındaki ana yelkene dikkat.



İşte Tayo Mar'ı bu derece orsacı yapan yelkenin bu formu. Çok fazla orsacı olmasını nasıl engelleriz?

Tayo Mar'da ana yelken arabası yok. Belki bir yelken arabası olsaydı bu bükülme(twist) azaltılabilirdi. İskele kontra gderken sancak kıç tarafa kayabilen bir ana yelken arabası iş görürdü gibime geliyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#32: 12 Aralık 2020, 19:56:12
Yeni bavarialardaki arabasız çift anayelken ıskota sistemini uygulayabilirsin.



öZgür (mobil)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#33: 13 Aralık 2020, 08:54:09
Uzun seyirler yapamayınca ben de  ince ayar yelken trimleri ile uğraşıyorum. Özgür'ün örneğinden hareketle iki ayrı sistem değil de mevcut sistemi mapalar ile iskele ya da sancak kıç köşelere taşıyabilirim belki.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#34: 13 Aralık 2020, 11:00:16
Dalgalı açıkdenize çıktığım her teknede kontrolsüz kavança önleyici olarak mutlaka vasattaki koç boynuzundan bumbaya bir halat donatıyorum, uzatıp kıçtaki koç boynuzundan kontrol ediyorum.

Sen de böyle geçici bişey ile pratik çözüm bulabilirsin sanırım.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

M
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#35: 13 Aralık 2020, 11:03:01
Dalgalı açıkdenize çıktığım her teknede kontrolsüz kavança önleyici olarak mutlaka vasattaki koç boynuzundan bumbaya bir halat donatıyorum, uzatıp kıçtaki koç boynuzundan kontrol ediyorum.

Sen de böyle geçici bişey ile pratik çözüm bulabilirsin sanırım.

öZgür (mobil)
balon varsa yelkeni tersletip knock down olursaniz kolay boslanir bi sistem olmasi lazim bumbayi baglamak cokta emniyetli bur cozum deildir.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#36: 13 Aralık 2020, 11:11:17
Deli bağlar gibi bağlamıyorum zaten.
Ya koç boynuzuna basit bir volta veya vinç boştaysa (balon vinci varsa) oraya volta gibi. Gerektiğinde hızlı fora edilebilir.
Az kişi ile pratik transfer çözümleri.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#37: 13 Aralık 2020, 12:54:07
Deli bağlar gibi bağlamıyorum zaten.
Ya koç boynuzuna basit bir volta veya vinç boştaysa (balon vinci varsa) oraya volta gibi. Gerektiğinde hızlı fora edilebilir.
Az kişi ile pratik transfer çözümleri.

öZgür (mobil)

Belli bir deneyimin üstündekilere uygun bir uygulama, modern teknelerde kolay boşlayamazsanız ciddi sıkıntı olabilir. Mustafa Abi uzun yolda basit bir düzenekle standart uygulama olarak kullanıyor
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#38: 13 Aralık 2020, 13:27:43
Kaba dalgalı denizde pupa veya geniş apaz gitmek zaten az tecrübeliler için uygun bir seyir yöntemi değil.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#39: 13 Aralık 2020, 13:41:36
Kaba dalgalı denizde pupa veya geniş apaz gitmek zaten az tecrübeliler için uygun bir seyir yöntemi değil.

öZgür (mobil)

Kesinlikle çok haklısın.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

B

Burak Doneray

Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#40: 13 Aralık 2020, 13:45:13
Kavança önleyici düzenek olarak Özgür’ün paylaştığı çift palanga sistemini bumbanın ortasında kullanıyorum tek olarakta kullanılabilir bağlantı yerleri bumbanın ortası ve sancak iskele ortadaki Koç boynuzları .Burda alacağınız en önemli önlem palangaları Koç boynuzlarına direk bağlamıyorsunuz Koç boynuzlarına ince birer el incesi bağlanır palangada buna bağlanır .Acil bir durumda bumba kırılacağına el incesi kopar . Gerekli bir donanım .Kullanmaktan çekinmeyin. Balonla kullanımıda aynı  herhangi bir risk almamış olursunuz el incesi kullanırsanız.

Tam pupa hariç ben geniş apaz ve apaz seyrininin kimse için zor ve tehlikeli olduğunu düşünmüyorum .Tam tersi dalgalı bir havada yelkensiz seyir armaya daha çok yük binmesine sebeb olur dalgayı yandan almak zorunda olduğunuz seyirlerde camadanlı bir ana yelken salınımları baya azaltacaktır. Yelkenleri açık olmayan bir yelkenli dalgalı havalarda stabil falan değildir yelkenleri açtığınızda tekne rahatlar konfor artar arma ,tekne ve siz daha az yıpranırsınız.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2020, 14:04:34 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#41: 13 Aralık 2020, 14:08:56
Pupa ve geniş apaz seyrinde yapılan en büyük hata anayelken iskotasını kasılı kullanmaktır bakınız Ersin’in paylaştığı Tayomar camadanlı anayelken resmî .Iskotayı boşlayın yelken bırakın gurçatalara dayansın şekli bozulsun.Ön yelkenlerin trimine  odaklanın .Pupada anayelkenle işiniz yok .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2020, 14:26:29 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#42: 13 Aralık 2020, 14:38:47
Yelken yapmayı öğrenmeden pusula kullanmayı öğrenmeli herkes .Lee helm ,weather helm nedir  doğru anlamak istiyorsanız rüzgarın geldiği yönü derece olarak ve gideceğiniz yeri derece olarak bilmelisiniz bunu bilmiyorsanız dümeni bırakırsınız rüzgar sizi istediği yere götürür. varmak istediğiniz yere değil  tabiki. Bazen denk gelir rüzgar sizi istediğiniz yerede götürebilir .1 kere yapmıştım diye anlatabilirsiniz anılar anılar.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#43: 13 Aralık 2020, 14:56:10
Pupa palangası diye dilimize geçmiş .Pupa seyrinde sert havada boşlayarak ana yelkeni depower etmek dışında bir işe yaramazmı  bu palanga .Ben bildiklerimi kendime saklamadan eksiksiz yazıyorum teşekkür bile eden yok biz biliyorduk zaten diye yazanlar bile çıkıyor.. Hadi ben yazmadan birisi anlatsın tam konusu.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2020, 14:58:46 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Mr. Lee Helm and Mr. Weather Helm brothers
#44: 13 Aralık 2020, 15:41:41
Tam pupa hariç ben geniş apaz ve apaz seyrininin kimse için zor ve tehlikeli olduğunu düşünmüyorum .
Geniş apazda tecrübesiz biri elde dümen tutarken sohbet muhabbet sırasında pupaya yaklaşıp bir dalganın tokadı ile fena kavança tecrübem var.

Apaz-pupa arası her durumda dümen işi ciddi konsantrasyon gerektiriyor. Otopilot dışında tecrübesiz birine dümeni vermek istemem ki pupada da otopilot büyük dalga tokadına yetişemediği için sıfır Elan 445'in tüm anayelken arabasını koparttığım da oldu! :D

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git