Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Keşke tekne almadan önce bunları bilebilseydim

  • *
  • İleti: 3573
Konu başlığını John Vigor 'un meşhur kitabının isminden esinlenerek ve biraz değiştirmek kaydı ile koydum.

Şu anki bilgilerimle 2013 yılına geri dönsem yine de Tayo MAr'ı satın alırmıydım?

Ben teknemi hiç kimseye danışmadan, hiç bir teknik kontrolden geçirmeden sadece çok beğendiğim için satın almıştım. O zamanki sahibi ile kaporasını verip ilk deneme seyrine çıktığımızda sadece floğu açabilmiştik ve elbette tekne yürümemişti. Formu çok hoşuma gittiği için satın aldığım bu tekne ile deneme seyrinde yaşadığım hayal krıklığını çok iyi anımsıyorum.

Tamam biblo gibi bir tekneydi ama ben bunu salonun ortasına süs diye koymak için almamıştım ki. Klasik tabir ile hayallerime yelken açacaktım. Görünen o ki sadece yelken açacak ama bir yere gidemeyecektim.

Tekneyi öylesine tanımıyordum ki böyle çakılıp kalınca adalara bile gitmek bana imkansız gibi gelmişti.

Bir hafta sonra tanıdığım az sayıda kişinin ve okuduğum yazılaradan aykırı bir iş yapmış, Kalamış marina da Hemen Develi'nin önündeki ikinci pantonda Tayo Mar ile başbaşa kamıştık. Kulaklarımdan hala " son sahibi olursun" , " Ahşap teknenin balımı çok zordur aman.. " gibi tavsiyeler çınlayıp duruyordu.

Hani bu olumsuz yorumlardan öylesine etkilenmiştim ki bir iki yıl içinde koskoca tekne ki bana o zaman kocaman geliyordu, tuzlu suyun içinde sanki dondurma gibi eriyecek yitip gidecek gibi duruyordu. 

Satın aldığımda Palanın iğneciklerinden birisi kırık, ırgatı tamir edilmiş ancak yerine takılmamış durumdaydı.

Yelkenleri eski sahibi nasıl açılacağını bilmediğinden hala gıcır gıcırdı. Camadan halatları kirlenmemişti bile.

Ancak sorum şu; Bugün elde ettiğim 7 yıllık tecrübe ile 2013 yılına geri dönebilseydim yine de Tayo Mar 'ı satın alırmıydım?

Ben kendi düşündüklerümü samimiyet ile yazacağım. Buyrun sizler de yazın. Sonuçta ortaya Vigor'un kitabına taş çıkartacak ciddi bir kaynak olur diye düşünüyorum. En azından O sadece kendi düşüncelerini yazmıştı. Sonuçta hiçbirimiz hepimizden daha akıllı olmadığımıza göre.

Evet.. Keşke tekne almadan ömce bunları bilebilseydim. Başlıyoruz.











  • IP logged

B

Burak Doneray

Çok güzel bir başlık olmuş .Usturuplu yazacaksak kimseye pek bir faydası olmaz diye düşünüyorum .Bence diyerek yazayım herkesin bencesi farklı olabilir Bunlar benimkiler.
1 - Ekonomik bir bağlama yeriniz yoksa tekne falan almayın bot alın
2 -Eşiniz gelsin diye kocaman bir tekne almayın gelmeyen 60 feet tekneyede gelmez.
3 -Amacınızı doğru belirleyin yelken sevmiyorsanız sizi korkutuyorsa yelkenli almak zorunda değilsiniz her tekne ile bir koyda aylarca kalabilirsiniz.
4 -Uzun yol tekneleri daha denizcidir sözü böbrek taşlarınız tekne içindeki malzemeleriniz ve teknenin doğru ayarlarla sert havada denizle uyumlu davranmasıyla  ile alakalıdır güvenlikle ilgili değil. Sizin denizciliğinizle hiç alakası yoktur.Bu denizci tekne ile yapacağınız hatalarınızla tehlikeye düşmeniz yüzde olarak nerdeyse her tekne ile aynıdır
5- Teknelerin denizciliğinden bahsederken 40 eserken kahve içiyorduk abi lafları safsatadan başka bir şey değildir. 20 knottan sonra Denizde olmak her teknede komforsuzdur yıpratıcıdır yorucudur.
6- Bilginiz ,paranız , zamanınız azsa ahşap,Çelik,alüminyum yada lamine özel yapım tekne almayın eski fiber teknede almayın. Zamanınızın kaç gününü bakım kaç gününü gezmeye ayıracağınızı iyi planlayın senede 30 gün binecek zamanınız varsa 30 gün bakım için zaman harcayamazsınız.
7 - Aşık olduğunuz tekneyi evliliğinizi göz önüne alarak alın seven herşeye katlanır (mı) Eminmisin neden niçin sorun işte kendinize bir kaç kere katolikleri anmsayın  bir kere daha düşünün .
8 - Denizcik ile ilgili bilgileriniz  forumlardan kitaplardan bloglardan öğrendiklerinizden ibaretse ve henüz tek başınıza seyir yapmamışsanız her şey hakkında bir fikriniz varsa kesinlikle küçük ama gerçekten küçük 26 feet Max bir tekneyle en baştan sıfırdan başlamak  bildiklerinizin çoğunu unutmak yada yanlış anladıklarınızı düzeltmek için doğru bir başlangıç olacaktır. 1 sene içinde daha uzaklara gitmek için daha büyük bir tekneye ihtiyacınız olduğunu düşünmeye başladığınızda ilk hatanızı yapacağınızı garanti ederim 40 feet itekne ilede  gidemediğinizi gördüğünüzde sorunun tekne boyu eksikliği olmadığını bilgi tecrübe eksikliği olduğunu farkedeceksiniz  tecrübelendikçe ben eski küçük teknemlede heryere gidermişim diyeceğinizi en baştan bilin.
9-Yelkenli tekne bakıyorsanız  yelkenler orjinal diyen 8 yaş üstü tekne sahiplerinden uzak durun Yelkenini değiştirmeyen hiç bir şeye para harcamamıştır.Kozmetik yerine bakımları düzenli yapılmış halatları yenilenmiş herşeyi yazılı titiz bakılmış  tekneyi  alın .10 yıllık bir teknede motor  800-1000 saat ise o tekne ya çok yelken yapmıştır inanın yok öyle bir tekne yada kullanılmamış yatmıştır %99 size daha cok masraf acacaktir en az 10k euro fiyattan düşün.

Ersin reisin açtığı bu konuya ilgi duyup üstüne birde benim yazdıklarımın tamamını okuyabildiyseniz  siz iflah olmazsınız öyle yada böyle kesin bir tekne alacaksınız demektir.

Bana selametle demek düşer. Gönlünüze göre olsun.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2020, 01:24:14 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Yanlış anlaşılmasın diye bir düzeltme yapmak isterim.

6- Bilginiz ,paranız , zamanınız azsa ahşap,Çelik,alüminyum yada lamine özel yapım tekne almayın eski fiber teknede almayın

Tamamen tekneye yazık olacaktır diye böyle yazdım .Bilgi ,zaman, kaynak  varsa neden olmasın.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Evet mümkün olduğunca dürüst bir konu başlığı olsun. Herkes görüşlerini suya sabuna dokunup yazsın ki bir işe yarasın. Hatta ben başlığından esinlendiğim kitaptan da Vigor'dan da alıntılar yapacağım. Hani ben söylemiyorum bak meşhur Vigor amca söylüyor hesabı.

Kitabı merak edenler için orjinal adı " Things I wish I 'd known before I started Saililng "  John Vigor.

Neden her şey bu kadar karışık? ve neden herkes birbirine birşeyler öğretmeye çalışıyor? Öyle ya hayatta başkaca konularda belkide denizcilikten daha fazla bildiklerimizi paylaşmıyoruz da yelkencilik ile bir şeyler yazmak ya da etrafımızdakilere bir şeyler anlatmaya çalışıyoruz?

Bence bu tecrübe kazandıkça oluşan bir içgüdü. Bir yelkencinin yemek pişirmekten navigasyona, hava dinamiğinden su dinamiğine bir çok konuda bilgi sahibi olması gerekiyor ve bu özellikle bugünlerde böylesine bilgi kirliliği varken yeterince zor değilmiş gibi bir de bu öğrendiklerini dalgalı bir denizin üstünde uygulamaya çalışması gerekiyor. Gerçekten zor.

Sonuçta pek çoğumuz teknelerimizi alıp dönmemecesine bir yerlere gitmediğimizden yani seyir zamanımız  tekneyi satın aldığımız zaman ile aynı olmadığından bu alanda öğrendiğimiz her şey çok kıymetli.

Halikarnas balıkçısının söylediği gibi. " sen de başkalarına anlat " . Bahsettiğim oluşan içgüdü bu işte.

Sonuçta kıyı seyri yapan ile okyanus geçenin anlattıkları kimi zaman birbirinden öyle farklı olabiliyor ki. O yüzden kendi durumumuz ile ilgili iyi bir tavsiyeyi bulmak gerçekten çok da kolay değil.

Sonuçta yazanlarda dediğim gibi bu işin Piri olmadıklarından burada okuyacaklarınız size denizcilikte bir tecrübe kazandırmayabilir. Ancak önemli hatalar yapmanızı engelleyebilir.

Demirleme (anchor )

Demirlerden çok şey bekliyoruz. Sonuçta hepi topu bir halatın ya da zincirin ucunda bir ağırlktan bahsediyoruz ve bunun her an değişebilecek olan deniz şartlarında bizi güvenle koyda tutmasını bekliyoruz.
Modern çapalar geometrik özellikleri ile iş yapıyorlarsa da hala bir miktar ağır olmaya ihtiyaçları var. Benim yere göğe sığdıramadığım Admiralti ise her durumda bu çapalardan çok daha ağır. O yüzden demirleme geliştirilmesi gereken bir yetenek. Bence tekne alırken ilk bakılacaklar arasında teknenin demirleme imkanları olmalı. Ne tür bir çapası var? yedek çapası var mı ? Irgatın markası ne ve kapasitesi ne kadar? Akü sistemi bir problem yaşandığında bizi ne kadar süre ile destekliyor? Bu işin bir yetenek olduğunu ileri sürmemin nedeni de bu zaten. Ultura çapayı atabildiğiniz gibi Admiraltiyi de atabiliyor olmak gerekebilir.

Ben Tayo Mar 'ı aldığımda ırgati sökülmüş ve tamir edilmişti. Bugünlerde planladığım işlerden birisi ırgatın kapasitesini yükseltmek. Demir kadar önemli olan diğer parça ise zincir. Zincir krom mu galvaniz mi? Çapa ile zincirin bağlantısı galvanik korozyon nedeni ile eriyebiliyor. Bağlantı nasıl yapılmış? Burada bir hasar var mı? sonra demirin kalınlığı ile çapanın ağırlığı orantılı mı? Irgatın çalışmadığı durumlarda sonuçta aslında bir vinç olduğundan vinç kolu da olmalı. Tekne de mevcut mu? Mesela ben demri zincir bağlantısında olası bir kopma halinde bunu yedekleyen halat bağlantıları görmüştüm bir yelkenlide.

Tekne de yedek çapa var mı varsa markası nedir?

Bugün eğer yeniden bir tekne alacak olsam en çok inceleyeceğim yeri demirleme ekipmanları ve kapasitesi olurdu.

Küçük bir detay ama hayat kurtarıyor. Bir keresinde demirimi kilit çözüldüğü için kaybetmiştim. Oysa Ultura çapa standında kırmızı bir kimyasal satıyorlar. Kilidin vidalı kısmına sürüyorsunuz ve donuyor. açmak isterseniz çakmak ile ısıtıp öyle açabiliyorsunuz. Teknede en önemliler listesinde olması gereken bir malzeme.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Samimi cevap mı istiyorsunuz?
Yelkenli falan almazdım, yelkenli işi vakit işi. Kesinlikle 20 mil üstü giden 7-8 metre kamaralı bir şey yada plakalı bir keyifçi kayığı alırdım. İstanbul ve kendi imkanlarım göz önünde bulundurulduğunda tecrübe ve sonuç böyle.

Ama eğer bir gün tekneyle bir yerlere gidecek olacaksam tercihim şimdiki teknem olurdu. Ümit dünyası belli mi olur.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
BU arada Burak özellikle 8. madde de durumu öyle güzel anlatmış ki. Her bir maddenin dikkat ile okunması gerekiyor.  :)xx :)xx
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Sadece konuya yelkenli tekne özelinde bakmamalıyız bence.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1177
Çok güzel bir başlık olmuş .Usturuplu yazacaksak kimseye pek bir faydası olmaz diye düşünüyorum .Bence diyerek yazayım herkesin bencesi farklı olabilir Bunlar benimkiler.
1 - Ekonomik bir bağlama yeriniz yoksa tekne falan almayın bot alın
2 -Eşiniz gelsin diye kocaman bir tekne almayın gelmeyen 60 feet tekneyede gelmez.
3 -Amacınızı doğru belirleyin yelken sevmiyorsanız sizi korkutuyorsa yelkenli almak zorunda değilsiniz her tekne ile bir koyda aylarca kalabilirsiniz.
4 -Uzun yol tekneleri daha denizcidir sözü böbrek taşlarınız tekne içindeki malzemeleriniz ve teknenin doğru ayarlarla sert havada denizle uyumlu davranmasıyla  ile alakalıdır güvenlikle ilgili değil. Sizin denizciliğinizle hiç alakası yoktur.Bu denizci tekne ile yapacağınız hatalarınızla tehlikeye düşmeniz yüzde olarak nerdeyse her tekne ile aynıdır
5- Teknelerin denizciliğinden bahsederken 40 eserken kahve içiyorduk abi lafları safsatadan başka bir şey değildir. 20 knottan sonra Denizde olmak her teknede komforsuzdur yıpratıcıdır yorucudur.
6- Bilginiz ,paranız , zamanınız azsa ahşap,Çelik,alüminyum yada lamine özel yapım tekne almayın eski fiber teknede almayın. Zamanınızın kaç gününü bakım kaç gününü gezmeye ayıracağınızı iyi planlayın senede 30 gün binecek zamanınız varsa 30 gün bakım için zaman harcayamazsınız.
7 - Aşık olduğunuz tekneyi evliliğinizi göz önüne alarak alın seven herşeye katlanır (mı) Eminmisin neden niçin sorun işte kendinize bir kaç kere katolikleri anmsayın  bir kere daha düşünün .
8 - Denizcik ile ilgili bilgileriniz  forumlardan kitaplardan bloglardan öğrendiklerinizden ibaretse ve henüz tek başınıza seyir yapmamışsanız her şey hakkında bir fikriniz varsa kesinlikle küçük ama gerçekten küçük 26 feet Max bir tekneyle en baştan sıfırdan başlamak  bildiklerinizin çoğunu unutmak yada yanlış anladıklarınızı düzeltmek için doğru bir başlangıç olacaktır. 1 sene içinde daha uzaklara gitmek için daha büyük bir tekneye ihtiyacınız olduğunu düşünmeye başladığınızda ilk hatanızı yapacağınızı garanti ederim 40 feet itekne ilede  gidemediğinizi gördüğünüzde sorunun tekne boyu eksikliği olmadığını bilgi tecrübe eksikliği olduğunu farkedeceksiniz  tecrübelendikçe ben eski küçük teknemlede heryere gidermişim diyeceğinizi en baştan bilin.
9-Yelkenli tekne bakıyorsanız  yelkenler orjinal diyen 8 yaş üstü tekne sahiplerinden uzak durun Yelkenini değiştirmeyen hiç bir şeye para harcamamıştır.Kozmetik yerine bakımları düzenli yapılmış halatları yenilenmiş herşeyi yazılı titiz bakılmış  tekneyi  alın .10 yıllık bir teknede motor  800-1000 saat ise o tekne ya çok yelken yapmıştır inanın yok öyle bir tekne yada kullanılmamış yatmıştır %99 size daha cok masraf acacaktir en az 10k euro fiyattan düşün.

Ersin reisin açtığı bu konuya ilgi duyup üstüne birde benim yazdıklarımın tamamını okuyabildiyseniz  siz iflah olmazsınız öyle yada böyle kesin bir tekne alacaksınız demektir.

Bana selametle demek düşer. Gönlünüze göre olsun.

Çok güzel derlemişsin abi .
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1177
Gerçekten çok güzel bir başlık olmuş ,

İlk tenekeyi aldığımda cidden hiçbir şey bilmiyordum , her gün yeni bir şey öğreniyordum ya yanlış yaparak yada araştırarak . Keşke bunları bilseydim dediğim çok oldu , buna daha da araştırma ve öğrenme fırsatı verdi. Hala da öğreniyorum herhalde bu öğrenmenin sonu olmayacak 😊.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Burak çok doğru özetlemiş. Bana göre başlamadan önce kesinlikle çözüme kavuşturulması gereken soru, aile üyelerinin gerçekten bunu kabul edip katkı sağlayacakları. Aksi halde çok ciddi baş ağrısı, özellikle büyük tekne


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Sıkça dile getirdiğim gibi, keşke biraz olsun sınıf bilincine sahip olabilseydim ve böyle bir ülkede tekne sahibi, hem de iri yarı bir tırhandil sahibi olacağımı duyduğum anda ardıma bakmadan kaçabilseydim. Yine de hayatımda başıma gelen en güzel ve en özel şey olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.

Bana göre denklem hiç de çok bilinmeyenli değil. Vakit ve nakit belirleyici. Gerisi çok da önemli değil. Bu ikisine sahipseniz ahşabı satar, fiber alırsınız. Yelkenliyi satar, motoryat alırsınız. Marinadan sıkılır, barınağa bağlar ya da alarga takılırsınız. Küçük gelir büyütürsünüz ya da büyük gelir küçültürsünüz. Hepsi mümkün. Siz paradan haber verin...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Bence memleketteki en büyük sorun insanların birşey hakkında hiçbir merak, araştırma, eğitim, tecrübe vb olmadan direk sahip olma istekleri ve sonra onu tüketip yeni birşeye geçme açlığı.

Bu başlıktaki soruya/meraka sahip kişinin bi sıkıntısı olmaz denizle, tekneyle.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Bizim burada Şile'ye giderken bir Madenler durağı vardır. Otobüsler bir önceki durakta yarı yarıya boşaldıkları için bu durağa  tenhalaşmış olarak  gelirler. Ben de gırgırına buraya Mademler durağı, önceki durakta çok kişi indiği için de oraya Keşkeler durağı derim.

İnsanoğlunun büyük çoğunluğu gider gelir  kendini hep Keşkeler durağında bulur.

Ahmet Kabaaoğlu'nun bana göre doğru bir tespiti var; "Burada çoğumuz kısıtlı bütçelerle kayıklarımızı yaşatmaya çalışıyoruz. O nedenle bu ülkede geniş bütçeli teknelere sahip olup hakkını vermeyen pek çok kişiye oranla  denizciliğimiz daha makbul" der. 

Eşimle birlikte şimdiye kadar iki teknemizi de  kısıtlı bütçelerle kredi kullanarak aldık. Bunları yaşatmak için mücadele ediyoruz. Bu zorluklara karşın tekne aldığımızdan  bu yana çok farklı profilde çok güzel insanlar kazandık. Hayatımız ve hayata bakışımız olumlu yönde çok değişti.  Teknelerimizin ve tekneciliğimiz ne kadar eksisi olursa olsun bu anlamda keşke diyecek diyecek bir şey bulamıyorum. Belki tekne almadan da forumlar sayesinde bu çevrenin bir kısmına sahip olabilirdim ama denizi ve denizcileri denizlerde, barınak ve marinalarda  tanımak daha keyifli ve yararlı. Tekne alması için sürekli kışkırttığım bir abim var burayı okuyorsa mesajım ona🙂

Sevgili Hakan Tiryaki'nin  nasırından bile çekmediği kadar uğraştığı Yengeç'ten hala iyi ki diye bahsetmesi de ortak düşüncede olduğumuzun bir göstergesi.

Mademler durağından sonraki durak İyi kiler durağı. Orası bizim gibilerin favori durağı olmaya devam edecek.
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 6
Çok güzel bir başlık olmuş .Usturuplu yazacaksak kimseye pek bir faydası olmaz diye düşünüyorum .Bence diyerek yazayım herkesin bencesi farklı olabilir Bunlar benimkiler.
1 - Ekonomik bir bağlama yeriniz yoksa tekne falan almayın bot alın
2 -Eşiniz gelsin diye kocaman bir tekne almayın gelmeyen 60 feet tekneyede gelmez.
3 -Amacınızı doğru belirleyin yelken sevmiyorsanız sizi korkutuyorsa yelkenli almak zorunda değilsiniz her tekne ile bir koyda aylarca kalabilirsiniz.
4 -Uzun yol tekneleri daha denizcidir sözü böbrek taşlarınız tekne içindeki malzemeleriniz ve teknenin doğru ayarlarla sert havada denizle uyumlu davranmasıyla  ile alakalıdır güvenlikle ilgili değil. Sizin denizciliğinizle hiç alakası yoktur.Bu denizci tekne ile yapacağınız hatalarınızla tehlikeye düşmeniz yüzde olarak nerdeyse her tekne ile aynıdır
5- Teknelerin denizciliğinden bahsederken 40 eserken kahve içiyorduk abi lafları safsatadan başka bir şey değildir. 20 knottan sonra Denizde olmak her teknede komforsuzdur yıpratıcıdır yorucudur.
6- Bilginiz ,paranız , zamanınız azsa ahşap,Çelik,alüminyum yada lamine özel yapım tekne almayın eski fiber teknede almayın. Zamanınızın kaç gününü bakım kaç gününü gezmeye ayıracağınızı iyi planlayın senede 30 gün binecek zamanınız varsa 30 gün bakım için zaman harcayamazsınız.
7 - Aşık olduğunuz tekneyi evliliğinizi göz önüne alarak alın seven herşeye katlanır (mı) Eminmisin neden niçin sorun işte kendinize bir kaç kere katolikleri anmsayın  bir kere daha düşünün .
8 - Denizcik ile ilgili bilgileriniz  forumlardan kitaplardan bloglardan öğrendiklerinizden ibaretse ve henüz tek başınıza seyir yapmamışsanız her şey hakkında bir fikriniz varsa kesinlikle küçük ama gerçekten küçük 26 feet Max bir tekneyle en baştan sıfırdan başlamak  bildiklerinizin çoğunu unutmak yada yanlış anladıklarınızı düzeltmek için doğru bir başlangıç olacaktır. 1 sene içinde daha uzaklara gitmek için daha büyük bir tekneye ihtiyacınız olduğunu düşünmeye başladığınızda ilk hatanızı yapacağınızı garanti ederim 40 feet itekne ilede  gidemediğinizi gördüğünüzde sorunun tekne boyu eksikliği olmadığını bilgi tecrübe eksikliği olduğunu farkedeceksiniz  tecrübelendikçe ben eski küçük teknemlede heryere gidermişim diyeceğinizi en baştan bilin.
9-Yelkenli tekne bakıyorsanız  yelkenler orjinal diyen 8 yaş üstü tekne sahiplerinden uzak durun Yelkenini değiştirmeyen hiç bir şeye para harcamamıştır.Kozmetik yerine bakımları düzenli yapılmış halatları yenilenmiş herşeyi yazılı titiz bakılmış  tekneyi  alın .10 yıllık bir teknede motor  800-1000 saat ise o tekne ya çok yelken yapmıştır inanın yok öyle bir tekne yada kullanılmamış yatmıştır %99 size daha cok masraf acacaktir en az 10k euro fiyattan düşün.

Ersin reisin açtığı bu konuya ilgi duyup üstüne birde benim yazdıklarımın tamamını okuyabildiyseniz  siz iflah olmazsınız öyle yada böyle kesin bir tekne alacaksınız demektir.

Bana selametle demek düşer. Gönlünüze göre olsun.
okudum

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

  • IP logged

 
Yukarı git