Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEZ: ÖZEL TEKNE/YAT BARINMA YERLERİNİNE YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ

  • *
  • İleti: 1469
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Her zamanki gibi başka bişey ararken karşıma bu çıktı, içinde ülkemizdeki yatçılık konusu ile ilgili pek çok bilgi var, yararlı olabilir diye buraya not düşeyim dedim...


ÖZEL TEKNE/YAT BARINMA YERLERİNİN VE BAĞLAMA SİSTEMLERİNİN KURULMASI VE İŞLETİLMESİNE YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ
Adres: https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/kutuphane/ec4d4c71bb2f550.pdf

  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Sağol Özgür okudum tamamını .

Posidonya çayırlarını korurken keşke TUDAV ile de görüşseler. Nerede şamandıraya ihtiyaç var nerede yok değnekçilerle uğraşmasak heryerde.

Koş yatırımcı koş  yap işlet devret şamandıra park Yap işlet devret 49 yıl .İskele yapma bonus .

Türkiye kıyıları Posidonya çayırlarının yerleri.



http://tudav.org/calismalar/denizel-biyocesitlilik/deniz-cayirlari/

Deniz Çayırı Yatakları Niçin Kayboluyor?

1. Kıyı gelişimi: Kıyı rekreasyonları, liman inşaatları ve kirlilik tarafından tehdit altındadırlar.
2. Kentsel ve endüstriyel atıklar: Evsel ve endüstriyel atıkların denize deşarj edilmeleri nedeniyle fotosentezde kullanacağı su kolonundaki ışıktan faydalanamazlar.
3. Mekanik hasar: Balıkçı trolleri veya tekne çapalarının dipte sürütülmesiyle kökleri sökülür.
4. Besin tuzu artışı: Kentsel aktiviteler, tarım faaliyetleri ve balık yetiştiriciliğinin sebep olduğu besin tuzu konsantrasyonlarındaki artış sebebiyle yapraklarının üzerini kaplayan epifitik alglere karşı hayatta kalma rekabetine girer.


Keşke sorunun bağlama kapasitesi kadar fiyatların fahişliği olduğunuda anlasalar.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2020, 22:12:06 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
Güzel bir çalışma olmuş. en azından rampalar ve şamandra sistemileri ile ilgili yaklaşımlar önemsiyorum.

Madem yeri geldi Gazipaşa ile ilgili oluşturduğum model ile ilgili bilgi vereyim. Zaten bu çalışmada yurt dışı örneklemeleri biraz eksik kalmış.

İspanya , İtalya ve Fransa 'da Türkiye 'de kullanılandan farklı yöntemler de uygulanabiliyor. eğer kabul görürse benzer bir çalışmayı Gazipaşa Marina için hazırlıyoruz. Gazipaşa marina Türkiye 'de havalimanına en yakın marina. Sadece 11 dakika da Gazipaşa havalimanından marinaya ulaşılıyor.

Aynı zamanda burası bir kaçış limanı olma özelliği da taşıyor. Bu sene marina açık olmadığı halde 50 den fazla yat kötü hava şartlarında Gazipaşa Marinaya sığındı.

Gazipaşa Marina konumu itibarı ile Knidos 'a rakip olabilecek güzellikte. Hemen yanındaki tepede Selinus antik kenti ve limanı var. Daha kazıları da tam yapılmamış halde.

Marina aynı zamanda Kıbrıs için bir feribot iskelesi de barındırıyor olacak. Türkiye 'deki tek çift mendirekli marina ve son proje değişiklikleri ile Akdeniz'in en korunaklı marinası olacak.

Burada önermiş olduğumuz yöntem bir çeşit devre mülk sistemi. Çalıştığım yöntem mevzuata da uygun.

Bağlandığınız iskele alanını 30 yıl için satın aldığınızı, istediğinizde de sanki bir daire gibi satabildiğinizi düşünün.

Bunun dışında ödeyeceğiniz tek bedel aynı sitelerdeki gibi işletme aidatı. Üstelik depo va kara park alanlarını da devre mülk gibi satın almanız mümkün olabilecek .

İçinde küçük bir denizci otlinin de olacağı Gazipaşa marina ile ilgili hedefimiz burasını gezen tekneler için bir BASE MARİNA yapabilmek.

Yapabilirsek Sadece Türkiye'nin değil , bölgenin tek BASE MARİNA 'sı olacak. Şöyle ki;

Sadece kış aylarını geçrmek ve önemli teknik hizmetleri almak için kara park hizmetleri verebilecek kapsamlı teknik hizmetler verecek bir teknik marina düşünün. Ülkemizdeki tüm marinalarda teknik hizmetlerin kalitesi düşünüldüğünde GAzipaşa marina bu açıdan önemli bir açığı kapatabilir.

Gazipaşa marina ile havalimanı yakınlığı bize bu imkanı veriyor.  Yine kabul görürse bu marina otelcilikte kullanılan " Butler" servisi içeren bir marina olacak.

Göcek'te Ekim ayında Gazipaşa marina skipperleri teknenizi teslim alacak ve Gazipaşa'ya kışlamak için getirecek. Kışlama sırasında yapılacak işlemler için Gazipaşa havalimanına her havalimanından ulaşım müsait.  Gerek usta transferi gerekse yapılanları denetlemek açısından çok büyük avataj.

Sezon başında tekneniz sezona hazır ve bakımları yapılmış bir şekilde istediğiniz limana teslim edilecek. Ya da siz isterseniz tesilm alacak ve Kapalı bir okyanus olan Akdenşiz'de "blue water " seyri  yapabileceksiniz.

Sonuçta iskelenizi kiralamak yerine satın alabilecek ve isterseniz satabileceksiniz de.

Satışlarda ilk üyelikler için bir altın üyelik sistemi üzerinde çalışıyorum.  Keza Alanya da özel bir ünüversite yat bakım bölümü açmak istiyor. Yeterli bina var. Gazipaşa marinayı bir aynı zamanda bir ünüversite kampusu olarak görmek en büyük hayalim.

Küçük tekneler için rampa imkanları , önemli servis firmalarının atölyeleri mutlaka olmalı. Onları getirmek için çok cazip imkanlar sunacağız.

Gazipaşa marina projesinde gümrük alanı da olduğundan rahatlıkla gümrük işlemlerini de yapabileceksiniz.

Becerebilirsem Türk Marina tarihinde önemli bir gelişme olacak.

Knidos gibi önemli önemli bir antik şehrin hemen yanında olması ise Gazipaşa marinayı eşsiz kılıyor.

Sizin anlayacağınız boşuna sürtmüyoruz Alanya'da 8)   





  • IP logged

B

Burak Doneray

Kara ve deniz kapasitesi nedir marinanın Ersin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
işin mali boyutlarına da gireyim. Kendi teknemden örneklersem  en son benden Ören MArina 'da 2300 Euro istemişlerdi. 30 yıl için kiralama bedeli 69 bin Euro oluyor. 10 yıl için 23000 Euro. Üstelik ben bu parayı asla geri kazanamıyorum.  Tekne yedi yıldır bende ve ortalama 1500 Euro dan  hesaplasak 10500 Euro bedeli hali hazırda marinalara barınaklara ödemişim.

Örenk veriyorum ben 10 yıl için ödeyeceğim 15000 Euro ya iskelemi satın almış olsam ve üstelik buna da peşin artı iki yıl ödeme ya da banka kredisi de kullandırsam ?

Fizibilite önemli elbette ama aklıma hep Hakan Erim 'in sözü geliyor. " Gavur düşünmüştür" 

İspanya , İtalya, Fransa 'da yapılabildiğine göre burada da olur. Niye olmasın?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
200 Tekne. Kimi değişiklikler ile 250 tekneye kadar çıkabilir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Bugüne kadar 3 teknem oldu 3 tekne parası kadarda marina parası ödemiş birisi olarak hadi inşallah diyeyim.Hayırlı olsun.Fizibilitenize sağlk.😀

Ecrimisili(deniz alanı işgali) yani Devlete ödenen yıllık parayı ayrıca istiyeceksiniz her yıl herhalde yoksa bu para ona yetmez. Tam net bir rakam oluşturmak zor sanki nedersin ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2020, 23:48:56 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Benim yerim benim Ecrimisilim olacaksa .Marina müdürü ya da finans bölümünde çalışan biri net bir rakam verebilirmi m2 fiyatı nedir ? Doğru yanlış bana söylenen baya bir yüksek ve sürekli kontrol edilen bir mekanizma ile alınıyor ve orantısız artışlara gebe bir konu bu. 30 yıllık dert olmasında sonra. Kafiye yapayım ne dersin Ersin.

(Yaklaşık 60.000 m2 Ecrimisil ödencek yıllık )
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2020, 00:06:51 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
Ecrimisil kamuya ait olan taşınmazların kamudan habersiz olarak kullanılması sonucu geriye dönük olarak hesaplanan bir bedel. Yani ecrimisil ödenmesi için bir kamu taşınmazının izinsiz olarak kullanılıyor olması gerekir. Ecrimisil bir kira uygulaması değil, geçmişe yönelik kamu zararının tahsili için kullanılan bir yöntem.

Yani her hangi bir kişi ya da kurum, devlete ait bir araziyi izinsiz kullanmakta ise geçmişte kullandığı süre kadar belli şartlara bakılarak tahsilat yapılıyor. Yani aslında çarpık yapılaşmaların bir sonucu. ecrimisil bir kira ödemesi değil. Bir ceza.

Gazipaşa Marina ise devlet tarafından yapılmış bir mendireğin yap işlet devret yöntemi ile marina olarak devreye alınması işi. Yani burada şekil olarak bir kanunsuzluk yok. Yani devletin malı firma tarafından izinsiz olarak kullanılmıyor. 30 Yıl sonra devletin nur topu gibi bir marinası oluyor.

Yani ecrimisil ödediğini ve bu yüzden fazla bedel ödediğini idda eden bir marina var ise bu işletme devlete ait olan bir malı izinsiz kullanıyor demektir. Ecrimsil ödeniyor olması bu alanın sürekli olarak bu işletmeye verildiği anlamına da gelmiyor üstelik. Bu durumda ecrimisil ödenerek işgal edilmiş bir alanda işgal eden geleceğe yönelik bir hak idda edemediğinden Sen istersen devletten o alanı kiralayabilirsin.

Her marina işletmesinin de ecrimisil ödediğini düşünmüyorum açıkçası.

Gazipaşa marinasının bugüne kadar devreye alınamamış olmasının nedeni kimi teknik eksiklikler. Bunlardan birisi bir dış mendirek yapılarak çözüldü. Bir diğeri ise hemen yanındaki nehrin kış aylarında taşması ile ilgili sıkıntılardı. BU da nehir yatağının ıslah edilmesi yani tahkimat yapılması ile çözülüyor. Keza dış mendirek dalga aşımı ile ilgili sıkıntı da çözüldü.

Ne yazık ki kimi bilgileri burada vermem mümkün değil. Ancak şu kadarını söylemeliyim ki marina tek başına sadece marina değil. Marina aslında bir ilçe için katmadeğerli bir servis. Bıdrum Turgutreis bugünkü halini Marinaya borçlu. Keza Bodrum ve Marmaris gelişimleri de marinalar ile çok ilişkili.

Burada marina gelirleri ile ilgili hep bağlama bedelleri dikkate alınıyor. Oysa küçük tekneler ile ilgili verilecek bir çok hizmetin bedeli hiç de azımsanacak gibi deği. BAhsettiğim kıyı şeridinde römork ile taşınan teknelerin  güvenle indirilebileceği bir rampa bile yok. Keza Akdeniz 'de belki yelkencilik gelişmemiş olabilir ancak balıkçılık hem amatör hem de profesyonel olarak yapılıyor. Balık tutma turnuvaları düzenleniyor burada.

Açıkçası bu bölgede yaşayan öyle çok yabancı var ki Türkiye 'nin geri kalan kısmında bilinmeyen bir çok aktivite yapılıyor Alanya kıyılarında. Yerleşik hayata geçmiş çok fazla sayıda Avrupalı, Rus, Ortadoğu kökenli ama Avrupa ya da Kanada , Amerika vatandaşı olan yerleşik çok kişi var. Özellikle İStanbul 'un buradan haberi bile yok.

Burası bir çok mediniyete evsahipliğ yapmış bir yer ve çoğu zaman kendimi küçük bir İtalyan şehrinde gibi hissediyorum.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2020, 06:51:56 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 1469
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Bi fotoğrafını koyup gözümüzde canlandıralım;



Bence ev, arsa vb satın alınabilen bir dünyada tekne bağlama yerinin de satın alınabilmesi mantıklı bir uygulama.
Haa, bizim millete uyar mı? Biraz ümitsizim.. Gazipaşa popüler yerlere biraz uzak.
Bu proje İstanbul'da, Bodrum'da, Göcek'te olsa kesin tutar.
Sürekli ev kirası öder gibi marinalara çılgın kira ödeyip Göcek'te veya İstanbul'da kalacak çok tekne sahibi vardır.
Her yıl teknenin Antalya okyanusundan mavi yolculuk bölgelerine transferi çoğu kişinin hoşuna gitmeyebilir..

Ama olursa bize (yat kaptanları) yarar tabi! ;)

Kolay gelsin Ersin, başarılar.. :)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1469
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Bu arada, güncel Yandex uydu fotoğrafından gördüğüm ikinci mendirek güney-batılı havalarda denizin kabarıp dereyi taşırmasını önlemek için yapılmış sanırım değil mi?



SAYIN ÇARKÇIBAŞIM:
Forum otomatik olarak IMG tag'ı ile buraya konulan resimleri 800x540px'e çeviriyor, ama bazı fotolar için bu en-boy oranı uygun olmuyor, foto garip görünüyor. Bunu biraz büyütmek ve hatta kaldırmak mümkün değil mi? Fotolar tam boy görünsün, tıklayıp açmakla uğraşmasak?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2020, 10:58:38 Gönderen: Özgür Ökten »
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
İkinci mendireğin yapıldığı kara parçası daha tam kazıları yapılmamış Selinus antik kenti bu arada.

İkinci mendirek güney güneydoğu yönünde gelişen fırtınalarda ana mendireğin dalga aşımını engellemek için yapıldı. Bu fotoğraf süper olmuş. Zamanında mendireğin nasıl yanlış konumlandırıldığı bu fotoğraftan çok net gözüküyor. Marina tam nehir ağzına konumlandırılmış. Nehir kış aylarında yükseldiğinde marina için sorun olduğundan şimdi bir de tahkimat yapmak gerekiyor.

Özgür, Alanya için sana çok ilginç bir bilgi  vermek istiyorum. Marinada çoğu yelkenli sahibi yabancı. Özellikle çok Rus tekne sahibi var. Eskiden çok avrupalı tekne sahibi de varmış. Çoğu vefat etmiş. Hepsi teknelerinde yaşarlar ve akşamüsüt saatlerinde yani bizim tabirimizle keraat vaktinde bir teknede buluşur günü batırırlarmış. Alanya gerçekten Türkiye 'nin her hangi bir şhrine benzemiyor. Bütün yerli halk Rusça biliyor. Bir çok iş yerinde Ruslar çalışıyor ya da Rusların. Bir çok yabancı otel sahibi var. Geçenlerde bir genel kurul yaptık. Sadece Rusça , İngilizce, Farsça konuşuldu. Hiç Türkçe konuşulmadı . Düşün.

BU marina iç piyasa için bir Base marina olacak. Ancak Okyanus seyri yapmak isteyen bir çok yelkenci Gazipaşa marinayı tercih edecektir. Ben Blue Waters Sailing 'in Türkiye'de gelişeceğine inanıyorum.

Bugün üşenmeyip tekrar sözleşmeyi okudum ve ilgili kişiler ile  bir kez daha konuştum. Daha önce yazdığım gibi marina sınırları içinde kalındığından bir ecrimisil ödenmiyor Gazipaşa için.

Gazipaşa'nın bir avantajı da Antalya körfezinin doğu çıkışına yakın olması. Daha bugün Erman Yerman Gazipaşa'da idi. Gazipaşanın etrafında günübirlik kalınabilecek koylar da Alanya ve Antalya 'ya göre çok fazla.

Dediğim gibi bir diğer ve çok önemli avantajı Türkiye 'de havalimanına bu kadar yakın başka marina yok.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2020, 05:23:56 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 3573
İkinci mendireğin bir nedeni de deniz nehrin ağzına kum getiriyor ve bu bölgenin kapanmasına neden oluyordu. Bu durumda da kış aylarında behrin marina içine doğru taşmasına neden oluyordu. Kaya tahkimat yapıldığında iki mendirek arası da belki kullanılabilir bir alan olacak.

Marinanın ortasında denzide gözüken bir beyazlık da Bülent'in Ultra çapasını taktığı yer. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 4
Ersin yanlış hatırlamıyorsam havaalanı yakınına marina olayının bazı sakıncaları vardı. Ve yine yanlış bilmiyorsam Dalaman daki Doğuş grubunun marina projesi bu yüzden tamamlanmadı. Hatırladığım kadarıyla uçakların püskürttüğü bir kimyasal madde alana yaklaşırken ve kalkıştan sonra düşük irtifadayken, altında bulunan teknelerin üzerindeki gelcoat tabakasına zarar veriyormuş. Siyah siyah noktacıklar oluşuyormuş...

Bu konuyu bir incelemekte fayda var diye düşünüyorum eğer bu bilgi doğruysa..

Sevgiler..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Açıkçası teknelerin üstünde leke bırakacak kadar zararlı bir kimyasal uçaklardan püskürtülüyorsa bu teknelerden daha önemli.

Sonuçta havalimanlarının çoğu şehir içinde kimileri tarım alanlarının içinde.  Eğer böyle bir kimyasal varsa toplum sağlığını ciddi tehdit eder. Boşverin tekneleri.

Merak ettim araştıracağım.
  • IP logged

 
Yukarı git