https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-satilik-emsalsiz-performans-ve-gezi-teknesi-858411621/detayAktif olarak kullandığım ve baktığım bir teknedir. İlan sebebi giderek artan iş ve ailevi sorumluluklardır. “Satış” kelimesini kullanmamamın sebebi onu değerini bilecek denizci ve özellikle YELKENCİ bir kardeşime devretmek istememdir.
Teknem Azuree 35 markadır. Ceccarelli Yachts tarafından Azuree markası el değiştirmeden önce İtalyan tersanesinde üretilmiştir. Benden önceki sahibi bakımlı kullanmış denizci bir abimizdi. Ondan önce de büyük bir holdingin CFO’su kullanmış diye biliyorum. Ben 3 sene kullandım. İlk teknem oluğu için üzerine titredim diyebilirim. Modeli 2002’dir.
Motor: Lombardini FOCS LDW 1204. Bakımlarını yılda iki defa olmak üzere düzenli yaptırdım. Lombardini Anadolu motora bağlı ve Anadolu motorun yetkili servisi olan bir usta baktı. Şimdiye kadar beni yolda bırakmadı, ilk zamanlar sonradan Webasto kaynaklı olduğunu öğrendiğim bir hava yapma problem oldu ama problem doğru teşhis edince bir daha tekrarlamadı. Aldığım tarihten bugüne kadar genel tavsiyeye uyup mazot depomu hep dolu tuttum, dolayısı ile kirli mazot ile ilgili bir problemim olmadı. Geçen sene bakımında eşanjörler de sökülüp temizlendi. Güvenilir ve dirayetli bir motordur. (Çoğu yelkenlide olmayan bir özellik olarak motorda çift alternator vardır, hızlı bir şarj profiline sahiptir dolayısı ile, denizde herşeyin yedeği olması güzel birşey, aşağıda da yazdım bu teknede tasarlanırken çoğu şey çift olarak tasarlanmış.)
Türk bayraklı, Tuzla limanına kaytlı.
35 ft boy (10,9 metre ruhsatta)
3,5 metre en
2,20 metre draft (bazı insanların çekindiği husus, performans teknesi olduğu için ciddi bir drafta sahip, sığ sulara nasıl giriyorsun diyorlar, ama iyi çalışan bir derinlik göstergem var, haritaları iyi okuyor ve dikkatli kullanıyorum, koylarda çoğu yelkenli açıkta demirliyor çekinerek benden yarım metre daha az draftlı olmalarına rağmen ben hep kıyıya yakın yerlerde uygun kalomalarla durabiliyorum. Hiç karaya da oturtmadım şimdiye kadar…
Üzerinde orjinal iki kanatlı katlanır pervanesini taktırdım, altı temiz olduğunda 6,5 – 7 knotları buluyor motorla, 2200 devide standart seyir hızı 6 – 6,5 knot civarı. Ancak aşağıda anlatacağım üzere bu teknede motor kullanmak tamamıyla gereksizdir. En ufak bir rüzgarda çok tatmin edici bir yelken performansı vardır ve ben de çoğu zaman yelkenle seyir yaptım.
Teknede bir salon, bir baş kamara, bir kıç kamara vardır. Salondaki masa inip yatak olur, toplamda 6 kişi konaklayabilir… 1 adet WC - duş var. WC orjinalinde elektrikli imiş ama benden önceki sahibi manuele çevirmiş, elle pompalanıyor pis su tankına. (50-60 litre diye biliyorum pis su tankı kapasitesini) Tıkanma vs. gibi bir problem yaşamadım.
Gri su tankı yok.
Tatlı su kapasitesi (tam emin olmamakla beraber) 200 litre civarı, depo göstergesi var, (yine çoğu yelkenlide olmayan bir özellik olarak çift hidrofora sahip, biri arıza yapsa diğeri aynı performansla çalışıyor, ayrı şartelleri var.)
Bunun haricinde yine çoğu yelkenlide olmayan sadece açık deniz teknelerinde görebileceğiniz mutfakta deniz suyu ayak pompası var, su tasarrufu sağlamak için bulaşığı deniz suyuyla yıkayıp son durulamayı tatlı su ile yapmak amaçlı. Yani uzun yol için güzel bir özellik.
Buzdolabı var.
Boiler var (motor çalışırsa çalışıyor, motor istop edince birkaç saat de tutuyor sıcak suyu duş için)
Webasto var, hem salonda hem baş kamarada hem kıç kamarada sıcak hava üfleyerek kışın veya soğukta konaklamayı mümkün kılıyor.
2,5 metre dingi bot ve 2,5 HP Mercury marka dıştan takma motor. Dıştan takma için teknenin kıçında bağlayabileceğiniz matafora var.
Merdiven olarak da kullanılabilen uzun bir pasarella var.
Chartplotter – Raymarine A 69 (2013 model)
Otopilot – Raymarine P 70 (2015 model) – Bu otopilotun uzatan kumanda özelliği de var ama benden önceki sahibi suya düşürmüş, istenirse firmadan temin edilebilir, benim hiç ihtiyacım olmadı, güzel dümen tutar, programlanabilir.
Derinlik ve hız göstergesi – Raymarine ST 60
Rüzgar göstergesi – Raymarine ST 60
(Bunlar haricinde kamara kapısının yanında derinlik-hız-rota vs. dönüşümlü ayarlanabilen bir gösterge daha var.)
Dolap dümen, dümen önünde pusula, dümen kilit vidası var.
Telsiz 12-14 mil menzilli VHF. Hem kabinde hem de havuzlukta PTT mikrofonu var. Tuzla’dan Yalova ile net konuştuğum çok oldu.
Havuzlukta ve salonda ses sitemi var radyo yayını dinleyebilmek için. Ben AUX bağlayıp telefondan da müzik çalıyordum.
Çanta tipi can salı ve 4 can yeleği var, can salının bakıma ihtiyacı olabilir. Bizim sularda çok elzem birşey değil o yüzden yaptırmadım.
7 adet usturmaça, 1 adet balon usturmaça.
Yelkenler 2012 yılında değişmiş (cenovanın sunbrellasının değişim zamanı geldi, bu sene dikişlerine bakım yaptırdım sadece)
Direk siyah renkli ve 14 metre yüksekliğinde, çarmıhlar tel değil rod olarak yapılmış, bu çok nadir bir özelliktir, direği esnetip rüzgar kaçırmaz. Direk tepesinde ve gurcatalarda kuş dikeni var.
Çok iddialı bir yelken teknesidir. 70 metrekare yelken alanı var anayelken + cenova. Ufacık rüzgarda dahi gider, SA/D oranı 20’nin üzerindedir.
Bunun haricinde üzerinde balon yelken donanımı mevcuttur, ancak gönder ve balon yelkenim yok. Bunlar haricinde standart balon donanımı için tüm mandarlar ve halatları kurulu vaziyette.
Teknenin salması çelik değil kurşundur, kurşunun yoğunluğu daha yüksek olduğundan su altı yüzey alanını iyice küçülterek performansa katkı sağlar. Teknenin polar diyagramı gibi yelken performansına dair detaylı bilgileri istek üzerine link olarak atabilirim.
Ana yelkende tek halatlı çift camadan sistemi var direk dibine gitmek zorunda kalmayıp yelken küçüktmek için.
Irgat başüstünde zincir dolabının içine gömülü, hava şartlarından fazla etkilenmez, ben elektronik kumandasını hep üstünde tuttum mesela bir problem de yaşamadım korunaklı yerde olduğu için. Kumandada sayaç da var ama ben genelde (tavsiye edildiği üzre) debriyajı gevşetip hızlı bıraktığım için sayaç özelliğini fazla kullanmadım, çok da akü tasarrufu yaptım… :-)
8 mm’lik kalibre zinciri 100 metre uzunlukta.
Üzerindeki çapa özel yapım bir delta’dır, ben şimdiye kadar taradığına şahit olmadım. İyi bir çapadır. Portuçumda yedek olarak bu tekne boyu için fazla ağır olan 27 kg lik bir de CQR’ım var. Fırtına çapası olarak almıştım.
Fırtına demişken fırtına flok’um da portuçta duruyor.
Portuçda alet çantası, işaret fişeği, bot kürekleri, yüzer halatlar, yedek pervane, yedek kayış, aklıma gelmeyen bir sürü ıvır zıvır…
Depolama alanı olarak 3 ayrı portucu vardır.
İçinde de depolama alanı olarak geniştir, hem kamaralarda dolaplar hem de salonlarda döşemelerin arkası dolaptır.
Seyir ışıkları da direk tepesi ve baş olmak üzere çifttir.
Güneş panelleri: Kıçta 200 W’lık panel tip güneş paneli var orta kısmında da 40 W’lık esnek tip ama bu esnek olan orjinalinden kalıp artık özelliğini yitirmiş, o yüzden başka esnek bir tiple değişebilir. 3 yıl boyunca bu tekneyi hiç şarja takma gerekliliğim olmadı. Akülerim hep doluydu. Direkteki ampüller LED olup fazla elektrik çekmez. Teknede en çok elektriği buzdolabı çeker, o yüzden hesaplı kullanmak gerekir.
Ben bu amaçla ayrıca battery monitor ve 220 V invertör taktırdım. Tüm cihazların ne kadar akım çektiği rahatlıkla tespit edilebiliyor monitor sayesinde. İnvertör de çok akım çeken rezistans tarzı birşey takmadığınız sürece gayet güzel iş görüyor.
Tekne Kocaeli il sınırları içinde bağlıdır. Yer hususunu telefonda sorabilirsiniz.