Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Medyayla İlgili Haberler

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#15: 16 Mayıs 2020, 21:59:52
İvan gerçekten bir catamaran kullanıyor ve modifiye edilmiş bu tekne günde 260+ nM.yol alabiliyor.Arması yelkenleri depolama alanları oturarak yaslanarak trapeze çıkılacak eklentileri ile Ebabil'den çok farklı.Enes bunun farkındadır.İkinci alaboradan sonra kitaplarda yazmayan kendi yöntemleri ile birdaha devrilmedim diyor ama bu kezde uyuyup karaya oturup tekneyi parçalıyor.
 Bence bizim ve esas olarak Enes Reis'in alacağı önemli dersler var.
 Enes Reis dikkat ettin mi? İvan hiç kilo vermiyor.Halbuki arkadaşı Kanarya adalarına kadar hasta olup 2 haftada 15 kg.kaybediyor.Sen karaya ayak basmadan 1000 nM.projende epey incelmiştin.
 Birde halüsinasyon meselesi var ki ne desem bilemedim.Adam kayıktan fırına ekmek almaya gitmeye kalkıyor tabi suda ayılıyor.
Velhasıl epey ders var.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

B

Burak Doneray

Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#16: 16 Mayıs 2020, 22:14:56
260 mil günde inanılmaz iyi bir rakam 35-37 feet monohull teknelerin  günlük ortalaması 120- 140 deniz mili 50 feet monohull hızlı teknelerde GS 50 örneğin 200 mil .Oda rüzgar çok iyi olursa . Katamaranlara mil canavarı diyebiliriz ozaman.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#17: 16 Mayıs 2020, 22:24:34
260 mil günde inanılmaz iyi bir rakam 35-37 feet monohull teknelerin  günlük ortalaması 120- 140 deniz mili 50 feet monohull hızlı teknelerde GS 50 örneğin 200 mil .Oda rüzgar çok iyi olursa . Katamaranlara mil canavarı diyebiliriz ozaman.

10 mil üstü gidiyor Burak, hatta kontrol için yavaşlatıyorlar.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

B

Burak Doneray

Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#18: 16 Mayıs 2020, 22:46:52
260 mil günde inanılmaz iyi bir rakam 35-37 feet monohull teknelerin  günlük ortalaması 120- 140 deniz mili 50 feet monohull hızlı teknelerde GS 50 örneğin 200 mil .Oda rüzgar çok iyi olursa . Katamaranlara mil canavarı diyebiliriz ozaman.

10 mil üstü gidiyor Burak, hatta kontrol için yavaşlatıyorlar.

24 saat tekneyi o hızda götürebilmek için uyumuyor herhalde . Uyuyakalıp Srilanka yakınlarında tekneyi parçalamasını seyretmiştim  kahrolmuştu adamcağız.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#19: 16 Mayıs 2020, 23:47:45
İvan gerçekten bir catamaran kullanıyor ve modifiye edilmiş bu tekne günde 260+ nM.yol alabiliyor.Arması yelkenleri depolama alanları oturarak yaslanarak trapeze çıkılacak eklentileri ile Ebabil'den çok farklı.Enes bunun farkındadır.İkinci alaboradan sonra kitaplarda yazmayan kendi yöntemleri ile birdaha devrilmedim diyor ama bu kezde uyuyup karaya oturup tekneyi parçalıyor.
 Bence bizim ve esas olarak Enes Reis'in alacağı önemli dersler var.
 Enes Reis dikkat ettin mi? İvan hiç kilo vermiyor.Halbuki arkadaşı Kanarya adalarına kadar hasta olup 2 haftada 15 kg.kaybediyor.Sen karaya ayak basmadan 1000 nM.projende epey incelmiştin.
 Birde halüsinasyon meselesi var ki ne desem bilemedim.Adam kayıktan fırına ekmek almaya gitmeye kalkıyor tabi suda ayılıyor.
Velhasıl epey ders var.

Çok önemli bilgiler edindim Mustafa ağabey. Ancak uzun uzun yazmadan önce ilkin belirtmek isterim, Bourgnon her bakımdan tam donanımlı bir yarışçı. Ben yarışçı değilim. Yani yarışçı olmamak benim için avantaj. Yüzer nesnelerimiz birbirine hiç benzemiyor.Donanım konusuysa şu an için afaki. Önce İstanbul'a ulaşabilmem gerekiyor.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2020, 23:49:25 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#20: 17 Mayıs 2020, 01:30:11
   

  Yürü be Enes biraderim kimse tutamaz seni. :)xx :)xx :)xx

  Bir yerde yazmışdın, alabora durumlarında senin ekipmanlar için gövdede kapaklı yerin var değil mi?

Var Utku dede

Ancak henüz alabora edip su geçirmezliğini test etmedik. Şimdilik yağmurda veya su serpintilerinde su sızdırmadığını gözkemledim.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#21: 17 Mayıs 2020, 01:41:43
260 mil günde inanılmaz iyi bir rakam 35-37 feet monohull teknelerin  günlük ortalaması 120- 140 deniz mili 50 feet monohull hızlı teknelerde GS 50 örneğin 200 mil .Oda rüzgar çok iyi olursa . Katamaranlara mil canavarı diyebiliriz ozaman.

10 mil üstü gidiyor Burak, hatta kontrol için yavaşlatıyorlar.

24 saat tekneyi o hızda götürebilmek için uyumuyor herhalde . Uyuyakalıp Srilanka yakınlarında tekneyi parçalamasını seyretmiştim  kahrolmuştu adamcağız.

Yalnız seyirdeyken 15 dakikayı aşmayacak şekilde iskotayı elinde gergin tutar halde uyuyormuş. Bu nedenle çok alabora olmamış.

Alıntı : https://www.redbull.com/int-en/the-story-of-yvan-bourgnon-sailing-around-the-world-solo-in-a-catamaran

  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2020, 01:48:15 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#22: 17 Mayıs 2020, 08:21:23
İvan gerçekten bir catamaran kullanıyor ve modifiye edilmiş bu tekne günde 260+ nM.yol alabiliyor.Arması yelkenleri depolama alanları oturarak yaslanarak trapeze çıkılacak eklentileri ile Ebabil'den çok farklı.Enes bunun farkındadır.İkinci alaboradan sonra kitaplarda yazmayan kendi yöntemleri ile birdaha devrilmedim diyor ama bu kezde uyuyup karaya oturup tekneyi parçalıyor.
 Bence bizim ve esas olarak Enes Reis'in alacağı önemli dersler var.
 Enes Reis dikkat ettin mi? İvan hiç kilo vermiyor.Halbuki arkadaşı Kanarya adalarına kadar hasta olup 2 haftada 15 kg.kaybediyor.Sen karaya ayak basmadan 1000 nM.projende epey incelmiştin.
 Birde halüsinasyon meselesi var ki ne desem bilemedim.Adam kayıktan fırına ekmek almaya gitmeye kalkıyor tabi suda ayılıyor.
Velhasıl epey ders var.

Mustafa ağabey,

Hastalık herkes için geçerli. Uygun ecza dolabı bulundurulur, başa gelirse çekilir. Sizin de söylediğiniz gibi burada kaybedilen kilolar hastalık nedeniyle.

Ben üç buçuk ay sürede karaya ayak basmadan 13 kg vermiştim. Bourgnon ise üç haftada bir en az bir hafta karada. Denizde seyirdeyken aldığı gıdalar kilo vermemesinde etkili olsa da kanımca benim seyahatime göre süre olarak kısa seyirler ve karadaki uzun  dinlenme ve beslenme sürelerinin olması da önemli.

Tabii kasdettiğinizin doğrudan bu olmadığını, herşeyin yerli yerinde ve adam akıllı olması gerektiğini söylediğinizin farkındayım.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2020, 08:23:55 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#23: 17 Mayıs 2020, 19:45:56
Yazıyı kısa tutmak için çok uğraştım. Yoksa yaprak yaprak yazılabilir.

Benim için çok önemli bilgiler :
Bourgnon birkaç kere alabora oldu, birkaç kere çatışma tehlikesi geçirdi, uykusuzluk nedeniyle teknesini parçaladı, birkaç defa denize düşüp ölüm tehlikesi geçirdi, bazen mevsim dışı seyir yaptı..

Bunun temel nedeni, performans kaygısı. Performans kaygısı bireyi risklere daha açık hale getirir. Bu da bu kadar uzun bir yolda riskin er ya da geç gerçekleşmesi anlamına gelir.

Buradan Bourgnon'u eleştirdiğim anlamı çıkarılmasın. Her kaptan aldığı kararda haklıdır. Benim bunu yargılama hakkım bulunmamaktadır.

İnsanlığı ileriye götüren birçok gelişmenin ardında cesaret,kan, ter, ölüm yatar. Buradan hareketle Bourgnon gibileri haddim olmayarak ancak takdir edebilir, onlardan birşeyler öğrenebilirim.

  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

B

Burak Doneray

Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#24: 17 Mayıs 2020, 21:07:14
Neden performans kaygısı olduğunu düşünüyorsun ? Bildiğim kadarıyla kımseyle yarışmıyor. Belkide motivasyonu budur  hedefine en hızlı ulaşmayı aracı olarak kullanıyordur.Ya da rekor peşindedir.

Performans kaygısını ortadan kaldırdınmı geriye ne kalır bilmiyorum  Sonuçta varmak istediğin yere bir süre sınırın varsa performans kaygın olmak zorunda. Yürüyerek dünyayı gezen insanlar var .O işte bile günde yürüyeceği mesafe belli olmak zorunda yoksa hiç bir yere varamazsın  .Kimisi yolda olmayı sevdiğini söyler Uydu değilsek bir yere varmak zorundayız fazlasıyla romantik bir düşünce yolda olmak.

Adamın meslek ünvanı Extreme sportsman .Motivasyonunu anlamak hiç zor değil.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#25: 17 Mayıs 2020, 22:02:45
Neden performans kaygısı olduğunu düşünüyorsun ? Bildiğim kadarıyla kımseyle yarışmıyor. Belkide motivasyonu budur  hedefine en hızlı ulaşmayı aracı olarak kullanıyordur.Ya da rekor peşindedir.

Adamın meslek ünvanı Extreme sportsman .Motivasyonunu anlamak hiç zor değil.

Sevgili Burak,

Sorduğun soruya benim vereceğim yanıttan daha güzelini son paragrafta yazmışsın. Bana bir şey kalmamış.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2020, 22:06:25 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

B

Burak Doneray

Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#26: 17 Mayıs 2020, 22:16:16
Neden performans kaygısı olduğunu düşünüyorsun ? Bildiğim kadarıyla kımseyle yarışmıyor. Belkide motivasyonu budur  hedefine en hızlı ulaşmayı aracı olarak kullanıyordur.Ya da rekor peşindedir.

Adamın meslek ünvanı Extreme sportsman .Motivasyonunu anlamak hiç zor değil.

Sevgili Burak,

Sorduğun soruya benim vereceğim yanıttan daha güzelini son paragrafta yazmışsın. Bana bir şey kalmamış.



Sevgili Enes  bunu yazma amacım peformans kaygısına  karşı negatif bakışını bir daha düşünmen içindi .Bence seninde bu adamdan bir farkın yok olsaydı comformist bir şekilde hedeflerine ulaşmaya çalışırdın .Senin seçimlerin ve yaptıklarında extreme bana göre. İnsanoğlu kendini aşmaya çalışmasaydı bu dünyada ilerleme olmazdı hala ilkel sayılabilecek  bir yaşam sürerdik.

Sevgiler.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2020, 22:19:16 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#27: 17 Mayıs 2020, 22:50:04
Yazıyı kısa tutmak için çok uğraştım. Yoksa yaprak yaprak yazılabilir.

Benim için çok önemli bilgiler :
Bourgnon birkaç kere alabora oldu, birkaç kere çatışma tehlikesi geçirdi, uykusuzluk nedeniyle teknesini parçaladı, birkaç defa denize düşüp ölüm tehlikesi geçirdi, bazen mevsim dışı seyir yaptı..

Bunun temel nedeni, performans kaygısı. Performans kaygısı bireyi risklere daha açık hale getirir. Bu da bu kadar uzun bir yolda riskin er ya da geç gerçekleşmesi anlamına gelir.

Buradan Bourgnon'u eleştirdiğim anlamı çıkarılmasın. Her kaptan aldığı kararda haklıdır. Benim bunu yargılama hakkım bulunmamaktadır.

İnsanlığı ileriye götüren birçok gelişmenin ardında cesaret,kan, ter, ölüm yatar. Buradan hareketle Bourgnon gibileri haddim olmayarak ancak takdir edebilir, onlardan birşeyler öğrenebilirim.

Sevgili Burak,

Kendi yazımdan bir alıntı yaptım. Senin yazdıklarının aynısını yazdığımı harflerini kalın belirttiğim metinden görebilirsin.

Benim performan kaygısıyla ilgili olumsuz bir düşüncem yok. Sadece Bourgnon ile ilgili bu saptamayı yaptım. Yaptığım bu saptama da yanlış olabilir. Bunda da bir sorun yok.

Burada benim açımdan konu, performans kaygısına bireyin bakış açısının nasıl olduğudur. Benim yaklaşımım performans kaygısını azaltacak şeyler söylemek ve yapmak olurdu. Bu kaygı makul seviyeye indiğinde durumlara bakış açım daha sağlıklı olabilir, daha iyi çözumler üretebilirdim. Yani Bourgnon tekneyi kayalara vurup parçaladı. Yedi ay kaybetti. Yavaş seyretseydi böyle bir olayın olma olasılığı daha az olacak, güncel olarak aynı tarihlerde menzile ulaşabilecekti.

Tekrar ediyorum. Bourgnon'u eleştirmiyorum.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

B

Burak Doneray

Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#28: 17 Mayıs 2020, 22:53:53
Eleştirmediğini biliyorum . Daha iyi anladım ne demek istediğini.Bir an korktum yuvarlanıp gidiyoruz işte modunamı girdin diye .Sevgiler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Medyayla İlgili Haberler
#29: 19 Mayıs 2020, 12:11:23
Camarinal Sill diye bir konu açmıştım (https://heyamolahey.com/?topic=1766.msg44190#msg44190) . Bunun Bourgnon ile şu bakımdan ilgisi var. Bourgnon, Martinik-Panama kanalı rotasını belirliyor .




https://hizliresim.com/JW0AF6

Source : https://www.smalltridesign.com/whats-new/defi-SMA.html

Ancak menzile doğru seyre çıktığında rotayı değiştirip görece kıyıya daha yakın devam ediyor. Bunun olası nedeni çizdiği ilk rotada gemi trafiğinin daha yoğun olması. Martinik'ten yola çıktıktan birkaç gün sonra yine aynı resimde son konum alınan yerde (Benim yorumum) katamaran alabora oluyor. Alabora olmadan birkaç dakika önce rüzgar hızı 15 knot iken oluşan bir "squall" neticesinde çok daha yüksek hızlara çıkmış ve Bourgnon spinnakerini toplayamadan alabora olmuş. Alaboranın olası nedeni spinnakerin zamanında toplanamaması ve squall oluşumu olarak görünüyor. Ancak bir diğer etken Cebelitarık'taki Camarinal Sill tipi bir yapı olabilir. Zaten kendisi  alaboradan önce videosunda  Panama'ya giden yolda böyle yapıların varlığından bahsediyor. Bu olmasa bile kıyıya yakın sayılabilecek seyir mevkiinde okyanusun dalga kaldırmış olması olasılığı var. Düşünün yüzlerce mil uzaktan, binlerce metre derinlikte oluşan dalgalar iki haneli derinliklere inen sığlıklarda ne kadar kabarırlar.

O bölgedeki yapılardan bazıları haritada öbek öbek mavi renkte gösterilmiş. Harita yakınlaştırıldıkça derinlik ve konum daha net görülüyor.




https://hizliresim.com/RWJ8Eg
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

 
Yukarı git