Teknenin altı temiz, ustalar güzel iş çıkarmışlar Bülent reisim. İşin zor kısmını yapmışsınız.
Ben de bildiklerimi kısaca anlatayım.
Madem Gel Coat a kadar inildi ,ben olsam , temizlik sırasında zımpara ile zaten hazır çizilmiş gövdeyi asetonla temizledikten sonra ;
- Arka arkaya ve parmak yapışma kuruluğunu kaçırmadan (zımparaya düşmeden),hava kabarcığı da yaptırmadan 2-3 kat solventsiz epoksi laminasyon reçinesi ; ''Teknomarin Era-4000'' veya Duratek 1000 ,(m2 ye 50-75 Gr. denk gelir tek katı) atar , hava durumuna göre 1-2 gün kurumasını beklerdim.
Tam kuruma 1 hafta sürer ama sonraki yapacağımız işler de olduğundan gerek yok.Hem bu yapıda olması daha iyi.
- Sonra onu da 220 no zımpara ile ve el ile okşayarak ,(Epoksiyi yıpratmadan sadece yapışma amaçlı) güzelce çizer ; Üçüncü kat laminasyon reçinesini sürer ve 20-30 dakika gibi sonra daha o parmak yapışma modunda iken ''Teknomarin Teknopox'' veya ''Duratek ABT 238 '' diye adı geçen ama aslında teknenin orjinalindeki vinylester esaslı olandan daha da su geçirmez ve epoksi esaslı bir Gel Coat olan malzemeyi uygulardım.
Tek katta 200-300 mikron kalınlık sağlar ,tank boyası diye de geçer adları,elastik bir yapısı vardır.
Dikkat edilecek husus bu satıra kadar olan malzemelerin hepsi aynı firmanın ürünü olacak ve karışım oranları güzel ayarlanacak.
-İyi havada on gün kurumasını bekler , sonra onuda el ile okşar gibi çizerek, iki-üç kat ''Teknomarin Teknoglass Gel Coat primer'' veya ''Gel Shiet'' atardım.
Sonrası bildiğimiz zehirli astarı ve zehirli boya.
Zehirli için özellikle ''EastMarin Performans 2 K' veya tek yumurta ikizi olduğunu tahmin ettiğim ''Tekno Marin Spa Extra 079 2K Antifouling'' tavsiye ediyorum Bülent Reisim e. Pişman olmazsın.
Bu salgın bizi de götürmez ise , bir Adana sokak masası karşılığında Teknomarin veya Duratek den , iyi de indirim alırım onu ekleyeyim.
Belli bir ömürü doldurduktan sonra sonra tebeşirleşen ('' Vinylester'') Gel Coat boyalar gördüm ben. O nedenle tazyikli su tabancası çatlaklar oluşturabilir doğrudur..
Ancak yukarıdaki işleri yaparsak bir daha tabancanın hakikisi de zor zarar verir (Şaka şaka yapmayın
),
Tekne evladiyelik olur ,hem de 5 sene karaya çekmeden suda bırakınca aklında ''osmosis'' diye bir kavram da olmaz..
Yarışmayacaksak eğer ,su hattı altındaki biraz ağırlığın (bir çocuk ağırlığı) tekne dengesine faydası bile olduğunu düşünebiliriz.
Sana ve ustalara kolaylıklar , Masal kızımıza da daha nice keyifli uzun bir ömür diliyorum.