Markoni arma , cenova yelkeni olan bir yelkenlide ,sert hava da cenovayı kapatmadan , rüzgar üstüne dönmeden , ana yelkenine kusura bakmayın ama zor camadan vurursunuz. (zor yerine nah yazacaktım ama ayıp olur diye yazmadım Kaancım. )
Kaan haklı, asla asla deme!
Tercih edilmese de gerektiğinde cenova halen dolu ve çalışırken ana yelken küçültülebilir.
sonuça ıskotası var, kontrol sende..
Hatta bir kere başıma geldi;
bakımsız bir çartır teknesinin transferini yaparken Yediburunları geçerken rüzgar arttı, geniş apaz gidiyordum, bayılma olmasa da dalgaların arasında tehlikeli şekilde hızlandım, cenovayı biraz küçültmeye niyetlendim, apaza ve dar apaza döndüm, furling sıkıştı (as usual), dalgaya da artık kafadan girdiğim için başa gidip uğraşmak istemedim, ana yelken ıskotasını boşladım, güzelce 2. camadana kadar küçülttüm (klasik yelken, lazybagli.. ki niyetim kapatmak idi, ama yine direk dibine gitmek gerektiğinden tercih etmedim), döndüm yine geniş apaza, yakındaki bir koya kadar full cenova + 2.camadan ana yelken ile gittim, koyun içine girince rüzgar kaldı, rüzgara döndüm, önce ana yelkeni indirdim, sonra gittim cenova ile boğuşup yatıştırıp bağladım, motorla demir yerine geçtim, küfürler ve şarkılar eşliğinde furing tamburunu söküp halatı ters yüz yaptım ve yola devam ettim..
bunu yapabilmek için tabi anayelken camadan tertibatının düzgün işlemesi, doğru olması önemli tabi..
klasik yelkenli çoğu çartır teknesinde yelkende 2-3 camadan pozisyonu olmasına rağmen genelde sadece bir tanesi donatılıyor, müşteriye karışık gelmesin diye herhalde!