Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#30: 17 Şubat 2017, 13:01:34
Sail magazine, bu soruya şöyle cevap vermiş ;

"There’s no hard and fast answer to that one. Some sailors and sailmakers recommend first reefing the sail that’s closest to the wind; i.e., genoa before main if going upwind, vice-versa if going downwind. It all depends on the boat. For example, a 1970s cruiser-racer like an Ericson 35, with a large genoa and small main, would benefit from a reduction in headsail area before the main is reefed, while the reverse would be true for a boat with a large mainsail and smaller foretriangle, like a modern J/Boat. The only way to find out what suits your boat best is to experiment, so go out on a windy day and practice."

Bir diğerinde ise şöyle denmiş ;

"Which sail you reef first can make a big difference. If taking a few rolls in your headsail leaves it with the aerodynamic qualities of a flour sack, it makes sense to start by tucking a slab in the mainsail. If, on the other hand, your boat goes best under full main and reefed headsail, there’s your answer."
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2017, 13:11:46 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#31: 17 Şubat 2017, 14:46:06

Sırada balon, fırtına yelken takımları, vinçler , sarma bumba sistemi, direk,  birde dümen var.
Nasıl olsa kullanılmıyorlar. ;D ;D ;D

Motor la kabuk kalsın. Arada bir çalıştırıp devir deneyleri yapıp kendini eyliyor abim. :D :D

Dükkan senin biladerim  :D

İnan ki aynı ölçüde bir bumba bul hemen sök al senin olsun. :)

İlk sahibi denize diye çıkınca okyanusa çıkan bir denizci imiş. :)xx

Biz 50 sinden sonra gördük böyle tekneleri.Okyanus geçerken herhalde yelken değiştirmek en uygunu olsa gerek.

Biz bildiğin gibi tinkoş tinkoş en yakın koya denize girmeye gidiyoruz. Yiğidin hakkını da yeme marina çıkınca yelkenler açılır.

Cenoa tabii ki. Bizde markofoni falan olmadığı vede elektrikli vinç değil self tail vinç bile olmadığı için ana yelken yerinde.  ;D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#32: 17 Şubat 2017, 15:04:00
Markoni arma , cenova yelkeni olan bir yelkenlide  ,sert hava da cenovayı kapatmadan , rüzgar üstüne dönmeden , ana yelkenine kusura bakmayın ama zor camadan vurursunuz. (zor yerine nah yazacaktım ama ayıp olur diye yazmadım Kaancım. :) )
Kaan haklı, asla asla deme! :)

Tercih edilmese de gerektiğinde cenova halen dolu ve çalışırken ana yelken küçültülebilir.
sonuça ıskotası var, kontrol sende..

Hatta bir kere başıma geldi;
bakımsız bir çartır teknesinin transferini yaparken Yediburunları geçerken rüzgar arttı, geniş apaz gidiyordum, bayılma olmasa da dalgaların arasında tehlikeli şekilde hızlandım, cenovayı biraz küçültmeye niyetlendim, apaza ve dar apaza döndüm, furling sıkıştı (as usual), dalgaya da artık kafadan girdiğim için başa gidip uğraşmak istemedim, ana yelken ıskotasını boşladım, güzelce 2. camadana kadar küçülttüm (klasik yelken, lazybagli.. ki niyetim kapatmak idi, ama yine direk dibine gitmek gerektiğinden tercih etmedim), döndüm yine geniş apaza, yakındaki bir koya kadar full cenova + 2.camadan ana yelken ile gittim, koyun içine girince rüzgar kaldı, rüzgara döndüm, önce ana yelkeni indirdim, sonra gittim cenova ile boğuşup yatıştırıp bağladım, motorla demir yerine geçtim, küfürler ve şarkılar eşliğinde furing tamburunu söküp halatı ters yüz yaptım ve yola devam ettim.. :)

bunu yapabilmek için tabi anayelken camadan tertibatının düzgün işlemesi, doğru olması önemli tabi..
klasik yelkenli çoğu çartır teknesinde yelkende 2-3 camadan pozisyonu olmasına rağmen genelde sadece bir tanesi donatılıyor, müşteriye karışık gelmesin diye herhalde! :)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#33: 17 Şubat 2017, 15:08:34
ek olarak ekleyeyim, ana yelkende tek halatla camadan tertibatı hem direk dibine gitmeye gerek bırakmıyor hem de piyanoda daha az halat karmaşası sağlıyor.. sadece matafyonlarda fazla sürtünme olunca zor oluyor, oralara birer makara donatılması halinde harika işleyen bir sistem.. klasik yelken sahiplerine çook tavsiye ederim..

Örnek:

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#34: 17 Şubat 2017, 16:35:16
İmdi söz sırası bana geldi.
Tamam direk içi sarma yelken sistemleri gerçekten uygun rüzgarı almadan
toplamaya kalktığınızda ve de  sarma esnasında, yelkenin gerginliği
yeteri kadar sağlanmamışsa başa bela olacak şekilde sıkışmakta.

Emme velakin sarma bumba sistemlerde 1. - 2. - 3. camadan halatlarına gerek yok.
sar sarabildiğin kadar ve o kadar camadan sahibi ol.

Sarma bumba sistemleri sorun çıkartmayacak esaslı sistemler.
üstelik sorun çıktığında direğin bilmem kaç metresinde sıkışmış yelken ile değil göğüs hizanda ki
bumba ile uğraşmaktasın.

Yine başka bir konu, sarma bumba sistemleri iyi donatılırsa havuzluktan yelken açıp
yine havuzluktan sarma işlemini yapabilirsin.
Yani zor şartlarda direk dibine gitmeye gerek yok.

 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2017, 16:37:37 Gönderen: Can Deniz »
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#35: 17 Şubat 2017, 16:50:20
Bumba içi sarma sistemlerinin avantajları gerçekten iyi ama hali hazırda ki bir tekneye monte etmek ciddi rakamlara neden oluyor, üstelik eski yelken modifikasyonu da yeterli gelmediği için bir de yeni yelken gerekiyor.

O pahalı, eski usul bumbaya sarma olsun denirse, her tekneye uygulanır mı? nasıl olabilir? o da ayrı bir tartışma konusu.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#36: 17 Şubat 2017, 17:05:46
Basitçe havuzluktan sarma toplama işlemini anlatıyor.
Sadece marinadan çıkmadan yelken koruma kılıfını açmanız yeterli.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#37: 17 Şubat 2017, 17:08:59
Nihayetinde bumbanızın başına ve kıçına bir aparat hazırlanıyor.

Hazır olanları gerçekten pahalı olabilir.
Malum Herkenin basit bir dilli makarası bile çok pahalı.

Yani işten anlayan biri, sistemi çok rahat ve oldukça makul rakama sarma bumbaya döndürebilir.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#38: 17 Şubat 2017, 17:12:28
Tekniğin anlaşılabileceği başka bir video

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#39: 17 Şubat 2017, 17:39:36
Bu videolarını paylaştıkların nasıl yapılır ki abi ? Her iki video da üstelik çatır çatır elektrikli vinç kullanıyor.

O videolarda ki sistemlere bir baktım da ; ( Birisi bir kaç yıl evvel yaptırmış, tamamı 20,000$'a çıkmış)
http://www.leisurefurl.com/

Ha belki şu daha makul olabilir yapım açısından ;
http://www.profurl.com/rubrique-In_boom_furlers-0205000000000000-theme-UK.html
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#40: 17 Şubat 2017, 18:28:58
Kaan birinci videoda 1.30 dakikadan itibaren dikkatle bakarsan vinçsiz olarak kullanılmakta.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#41: 17 Şubat 2017, 18:35:46
Ayrıca 20.000 dolar ciddi bir rakam.
Yelken kısmı hariç olmak üzere sistem 1000 yazıyla bin dolara oynaya zıplaya biter.
Üste artan parayla rakı balık Ayvalık yapılır. ;D ;D ;D

İste böylesi rakamlar gösterilip insanlar denizden uzaklaştırılmakta,
ardından Seturun yayınladığı Denizde Nezekat kitapçığıyla da,
deniz üzerinde sadece patronların olabileceği,
sıradan insanların ise deniz üzerinde sadece denizci sıfatıyla bulunabileceği,
akşamları 19:00 - 20:00 arası patrona ve misafirlerine aperatif içki servisi yapabileceği anlatılmakta.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#42: 17 Şubat 2017, 19:24:17
Kaan birinci videoda 1.30 dakikadan itibaren dikkatle bakarsan vinçsiz olarak kullanılmakta.

Abi o tabii ki vinçsiz olacak. Model üstünde gösteriyor sonuçta. Markanın diğer videolarını izledim, kıyı seyri için ayrı, açık deniz içi ayrı, Manuel olanı da var ama modelde gösterdiği gibi değil.

Nasıl yapılabileceğini çok merak ettim abi. İlla ki kafanda bir proje vardır, genel kabullere uygun olacak tabii ki. Bir anlatsan sana zahmet  ;D
Bu orjinal sistemi yeni tekne yaptıracak kişi bir şekilde maliyetini yedirebilir ama mevcut sistemi buna dönüştürmek, orjinal olmayan bir sistemin montajı tercih edilebilir mi ? Şüpheliyim, bence çok zor.


1000$ fiyat konusu ise ;
Sırf bu forma uygun yelken yaptırmak bile 1000$'ı geçer çünkü eski yelkene yapılan modifikasyon aynı performansı vermiyormuş.

Bir de 20,000$'ı firma değil, yaptıran kişi söylüyor abi, komple herşeyi ile. Bumbası, mili, sarmaya yarayan eklemli parça adı her ne ise, palanga sistemi, camadan sistemi, bumba üstü kapama sistemi, yeni yelkeni, işciliği filan hepsi içinde. Elbet marin işi fiyatlandırmadır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#43: 17 Şubat 2017, 23:23:52
Özgür'ün gösterdiği camadan sistemi gerçekten çok iyi bir sistem.  Benzer bir sistemi ben randa armada kullanıyorum. Ancak bendeki sıkıntı bumbanın direk üzerinde sabit olmaması.

O yüzden randa armada camadan vurmak ayrı bir konu. Bir iki ilginç tirik var.

Neyse biz meşhur markoni armamıza dönelim.   

Şu furling sıkışması meselesi hani aynı her canlı bir gün ölümü tadacaktır gibi bir şey her halde.

Her yelkencinin furling sistemi bir gün takılacaktır.

Sevgili Özgür, senin durumun özel bir durum. Nitekim dikkatlice okudum.

Sevgili Kaan, dur bak biraz daha kafa karıştıralım o zaman..

Şimdi , dar apaz gidiyorsun, rüzgar bastı, tekne bayıldı, hızın iyice düştü. ne yapsan rüzgar üstünde de dönemiyorsun. Çünkü tekne yürümüyor.. Ne olacak ?

Ne diyor senin şu meşhur " sail Magazine "  :)
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: Camadan Vurulurken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
#44: 18 Şubat 2017, 00:20:35
Özgür'ün gösterdiği camadan sistemi gerçekten çok iyi bir sistem.  Benzer bir sistemi ben randa armada kullanıyorum. Ancak bendeki sıkıntı bumbanın direk üzerinde sabit olmaması.

O yüzden randa armada camadan vurmak ayrı bir konu. Bir iki ilginç tirik var.

Neyse biz meşhur markoni armamıza dönelim.   

Şu furling sıkışması meselesi hani aynı her canlı bir gün ölümü tadacaktır gibi bir şey her halde.

Her yelkencinin furling sistemi bir gün takılacaktır.

Sevgili Özgür, senin durumun özel bir durum. Nitekim dikkatlice okudum.

Sevgili Kaan, dur bak biraz daha kafa karıştıralım o zaman..

Şimdi , dar apaz gidiyorsun, rüzgar bastı, tekne bayıldı, hızın iyice düştü. ne yapsan rüzgar üstünde de dönemiyorsun. Çünkü tekne yürümüyor.. Ne olacak ?

Ne diyor senin şu meşhur " sail Magazine "  :)

Kaan Reisin affına sğınarak; bu soruda bir hata yok mu? Rüzgar tekneyi bayıltacak kadar basmışsa, rüzgar var demektir. Yani tekne yürür ve rüzgar üstüne dönebilirsiniz  :). Ersin Reis, soruyu yanlışlıkla mı böyle sordunuz?
  • IP logged

 
Yukarı git