Liste bayağı dişli. Ama dediğim gibi, öncelikler ve bütçe ışığında şekillenecek.
Bu yıl olmazsa olmaz işler şöyle.
1. Geçen yıl yaşanan kara fiyaskosundan sonra tekne bir türlü su yapmayı kesmedi. Malum, sıcaklardan kayık çıtır çıtır olmuş, armuz açmıştı. Dolayısıyla ilk önceliğim karina. Karaya çıkar çıkmaz karinayı yine ahşaba kadar yakmayı, varsa çürük/kurtlu sargıları değiştirmeyi ve komple kalafat yenilemeyi planlıyorum. Bütçe durumuna göre devamında ya karina ve bordayı elyaf saracağım ya da yine macunla devam edeceğim. Macunla devam edecek olursam bu sefer Osmanlı macunu kullanmayı düşünüyorum. Burada dilediğim kadar hazırlayacak bir arkadaşım var. Bu konuda olumlu/olumsuz deneyimi olan paylaşırsa sevinirim.
2. Geçen kış ralli için gelen ekip gördü, tekne tekne değil, sarnıç. Artık yağmur suyunu kesmem şart. Tikler neredeyse 35 yıllık, ince ve derzleri bitik. Düşüncem havuzluk dışında tüm tik alanları kaydırmaza çevirmek. Su kontrası, epoksi, elyaf ile en azından bir süre şu su sorununun önünü kesmek. Bir daha tik istemiyorum teknemde. Yine suyu kesmek için cam kenarları ve davlumbaz dahil yine su kontrası ile kaplayıp epoksi-elyaf uygulamak bir diğer iş. Bu aşamada özellikle üst güvertenin kenarlarında bana göre en önemli eksik olan ve suyu yönlendirmesi gereken bir damlalık/yalı kütüğü ya da adı her neyse boydan boya bir ahşap eklemek.
3. Direk hem vernik için, hem de tekneyi taşıyabilmem için inecek. İnmişken ahşaba kadar silinecek ve tekrar vernik ya da bezir-terebentin ikilisi uygulanacak. Epoksi reçine üzeri boya da seçenekler arasında ama bu konuda deneyimlilerin yorumuna ihtiyacım var. Direk inince arma da komple bir elden geçecek. Lamine baston da elden geçecek, büyük ihtimal -işe yarayacağı konusunda ikna olursam- o da epoksi-elyaf ikilisinden payına düşeni alacak. Arma bağlantılı yapmayı planladığım işlerden biri de arma bağlantılarını elden geçirmek hatta kıç ıstralya bağlantısını iki postaya daha yayacak şekilde revize etmek.
4. Mekanik öncelikler arasında. Şaft ve pervane balans kontrolüne gidecek. Gerekirse değişecek. Hatta, şaft, iç glen ve kaplin; alayını değiştiresim var. Artık vibrasyondan ve sürekli motorun sesini dinlemekten bıktım. Altı temizken ve mekanik sorunsuz olduğunda Yengeç 135 hp Ford ile inanılmaz hızlara ulaşabiliyor. Ama gel gör, korkudan 1200 deviri geçmeden seyir yapıyorum sürekli. 1400 devirde 7-7,5 knot, 1800 devirde 9-9,5 knot hızlara ulaşabiliyor. Makinenin maksimum seyir devri 2200...
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be... Whom the sea has taken Never shall be free."