Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#45: 07 Aralık 2019, 23:18:30
Şu hengame bitsin rahat rahat okuyacağım, çok güzel yazıya benziyor, hızlıca göz gezdirebildim... :)

Aslında bu seçim hengamesinde yazılarım güme gidiyor mu diye endişeleniyor ve ara vereyim diye düşünüyordum.

Sonra forumun asli görevi bu tür denizci paylaşımların olması gerektiğini düşünüp, hem belki kafaları da boşaltır bir mahiyette seyir yazısı olduğu için yazmaya devam edeyim dedim..

Doğan hocam, DT olursan hiç okuyamazsın endişe ettim şimdi..

Selam ve sevgiler..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#46: 07 Aralık 2019, 23:28:22
Aynı sorun bizim gibi küçük teknelerde olsa... fena! Nasıl sığacaksın daracık yere.

Bu dümen, pala vb sorunu küçümsemeyelim bence, teknik konu olarak deneyimli arkadaşlar enine boyuna yazarlarsa iyi olur.

Ben neredeyse 20 yılı aşkın denizlerdeyim, hiç acil durum yekesini kullanma gerekliliğim olmadı, eminim sizlerinde..

Yazdıklarımı okuyunca, fotoğraflardaki gülen yüzlere bakınca içinde bulunduğumuz durumun vehametini anlatamadığımı düşünüyorum.

Ekipte herkes mutlu mesut ve gülüyordu, hem sorunun çözüleceğine emindiler, hem de o ortamda dümensiz kalsak bile "ohh ne iyi, istanbul'a, trafik yoğunluğu, kalabalık ve dertlerden uzak kalmanın en keyifli mazereti" diye düşünüyorlardı herhalde..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#47: 08 Aralık 2019, 00:19:23
Öyle demeyin abi Allah kimseyi dümensiz bırakmasın.. Vallahi yaşayan bilir..
Anınızı keyifle okuyurum... Devamını sabırsızlıkla bekliyorum

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4250
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#48: 08 Aralık 2019, 00:26:32
A hahahaha... Erman, "Yine mi batıyorum yoksa" diyen biri geldi aklıma.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#49: 08 Aralık 2019, 00:41:26
Ahahaha.. Serkan haklı abi.. Eyüp abiler 5 kaptan güle oynaya halletmişler, biz 4 kaptan olunca neredeyse tekneyi batırıyorduk..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#50: 08 Aralık 2019, 10:23:13
Eyüp Abi forumun en iyi kalemlerinden birisiniz. Sizi okumak büyük keyif.   
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#51: 08 Aralık 2019, 11:19:42
İki sefer başıma geldi Eyüp hocam. Birisi ilk teknem de Gökova da sene 1998 de.
Dümen palasına hükmeden hidrolik piston bağlı olduğu mesneti kırdı ağır havada . Hemen aşağıya indim ,pistonun pala bağlantısını sökerek bir gün başıma gelirse diye hazırda tuttuğum ve takacak yerini de yaptığım yedek yeke kolunu taktım ve o zamanlar tek marangoz un olduğu Akyaka ya kadar gittim ve orada onarımı yaptık. Aklımı sevdim o an. :)

İkincisinde aynı piston problemi Erman reis in teknesinde başımıza geldi  geçen kış Kıbrıs a giderken .
Bu sefer  pistonun bağlantısını sökemedik,  her ne hikmetse dümen palası bağlantısının  kaynakla tutturulmuş olmasından dolayı ve dümen kasıldı kaldı.
Zaten sökse bile idik bir yeke bağlantısı yok idi , ama belki bir süpürge sapı filan bağlardık. :)

Problem aslında geliyorum dedi bana daha önce başıma geldiği için ama teknedeki diğer üç kaptana lafımı dinletip müdahale ettiremedim , zamanında müdahale edip pistonu yerinden kopmadan önce sağlamlayabilirdik en azından. Bir oylama yapıldı o an teknede ve tecrübeli olanın değil keyif yapmak isteyen tecrübesiz in dediklerinin yapılmasına karar verildi , sonunda da bu işler oldu. Sonrasında Allah dan hava yardımcı oldu da Bülent reis Kıbrıs a kadar çekebildi tekneyi.
Yukarıdaki ''dört kaptan batırıyorduk'' lafına inanmayın.  Sesi çok çıkan ve cüssesi de iri bir kaptan tekne sahibini de etkisine aldı ve o batırıyordu. Ben etkisi yetkisi olmayan turist gibi idim. :)

Demem o ki ekip uyumu da çok önemli kalabalık seyahatlerde. Sizin ekip moralini bozmadan iyi  çalışmış. Birbirine yardımcı olmuş ve gerilmemiş. Tebrikler.

Bu durumlarda  iskele veya sancak kıç dan atılıp vinçlerle trim edilecek ,ucuna bir şeyler bağlanmış bir halat ,dümen vazifesi yapabilir o an için.
Bir diğer yöntem de botu indirip başa yakın olarak bordaya başından ve kıçından sıkıca bağlamak ve onun motoru ile tekneyi yönlendirmek.

Selametle ,

  • IP logged
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2019, 11:25:06 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 10
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#52: 08 Aralık 2019, 13:00:26
Halki açıklarında zor anlar..!

Deniz tramola atarken iskeleye dümen kıramayınca biz hep beraber “iskele yapsana, iskele yapsana” diye bağırmaya başladık.


Ben buradan konuya dahil olayım. Komodorum gezi anısı olduğundan okuyanların keyfini fazla kaçırmak istememiş :)
Henüz yelkenleri yeni açmış, rotaya girmek üzereydik. Hava sakin ve deniz dalgasızdı. Zaten video da görülüyor. Öncesinde beklenmedik bir ses veya alışkın olmadığımız birşey olmadı. Bir anda dümen palasını tutan bir kuvvetle karşılaştım. Oto pilot standby. Eyüp komodorumun yelkenlisinde elektronikler türkçe. Kırmızı renkli BEKLEMEDE yazıyor. İskeleye dönemiyorum deyince ekip yerinden fırladı ve çalışmalar başladı. İlk aklımıza; ağa veya halata takıldık mı? sorusu geldi. Ama hafif yol gidiyoruz. Kubilay kaptan yukarıdan bakarak kontrol ettikten sonra palaya takılı birşey yok deyince motoru çalıştırdık. Pervane ve motorda sorun yok. Tekneyi kontrol edemiyoruz. Aslında tam tanımı dümen kilitlendi.

Benim yelkenliden önceki motor yatımda hidrolik dümen yağı eksilince benzer bir durum olurdu. Kırmızı yağı ekleyince düzelirdi. Ama bunda hidrolik yok. Bir arkadaşımın yelkenlisinde Fenerbahçe marinaya yanaşırken benzer bir durumla karşılaşmıştık. Bir anda dümen iskeleye dönüyor ama pala dönmüyordu. Sancak tarafa sorunsuz çalışıyordu. Marinada olduğumuz için sorun yaşamamıştık.

Acil durum yekesiyle de önceden tesadüfen karşılaşmıştım. Merakımdan kendi yelkenlimde, pontona bağlıyken takıp denemiştim. Her yelkenli de farklı yerden ama dümen palasının milinin tam tepesine takılıyor. Kıvrılmış bir su borusu görünümünde olsa da işe yarar bir alet.

Acil durum yekesini dümen palasının tepesindeki mile takınca kontrol etmeyi bekliyordum. Olmadı. Kubilay kaptanımla biraz zorladık yine olmadı. İşte o anda elim ayağım buz kesti.

Şimdi dümende dönmüyor, dümen palası da hareket etmiyor...
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#53: 08 Aralık 2019, 13:06:24
İki sefer başıma geldi Eyüp hocam.

...........................
...........................

Bu durumlarda  iskele veya sancak kıç dan atılıp vinçlerle trim edilecek ,ucuna bir şeyler bağlanmış bir halat ,dümen vazifesi yapabilir o an için.
Bir diğer yöntem de botu indirip başa yakın olarak bordaya başından ve kıçından sıkıca bağlamak ve onun motoru ile tekneyi yönlendirmek.

Selametle ,

Katkınız için sağol Öcal Reisim, önemli paylaşımlar yaptınız..

Kıbrıs seyrinizi okumuştum, hatırlıyorum. Arkadaşlar, sana hissettirmeseler bile, senin deneyimini bildikleri için rahatlardı eminim,

Olaylar, başa gelenler , o anki gönül koymalar gelip geçici, içinden çıkarılacak dersler önemli.. Pozitif yönünden bakmalı hayata..

Sevgiler..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#54: 08 Aralık 2019, 13:08:00
Halki açıklarında zor anlar..!

Ben buradan konuya dahil olayım. Komodorum gezi anısı olduğundan okuyanların keyfini fazla kaçırmak istememiş :)


Hah işte Deniz geldi..daha detaylı yazıyor..

Sağolasın..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 26
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#55: 08 Aralık 2019, 18:35:20
Secim  var ama  ben yazdiklarinizi  merakla izliyorum  ozellikle en sevdigim yerler hakkinda astipalya  nisiros  tilos gibi   cok gittim ve  ayrilmak bile istemedigim yerler arasinda
8-7 sene once bende  elan 33 vardi    resimdeki sitemden
Gulluk balikci barinaginda baglarken  dumeni  baglayip sabitlemeden  tekneden cikip gitmistim  geri geldigimde  pala firtinadan teli koparmis ve  dumen palasini  tam alabanda yapip alt govdeye sikistirmisti  (klavye  ingilizce  kusura bakmayin ) neyse geldim dumen  adeta kitlenmis  inceledim 3 mm olan quadrant denilen yarim daireye  palanin miline   bagli  tel kopmustu
uzun ugraslardan sonra  pedestalda  pusula ve nersa  bosaltip  pedestal icindeki zincir dislisine  gecen  zinciri ve ucundaki quadran a giden telleri sokup temizledim  Bodrum alizeden  5 mm krom tel  ve krom tel  kilitleri civatali  teli icine hapsedip sikilan parcalari alip tekneye dondum ve tum sitemi tekrardan  yeniledim  Eyup abinin  tekne buyuk  33 feet te cok daha dardi uzun ugrastan sonra  hallettim
bir kac gun sonra arkadaslarim geldi  hadi cikalim dedik  halatlari koyverdik  verdik yolu demiri toplayip barinakta  dar alanda manevra yapayim derken :P  telleri ters baglamisim  ;)  iskele yapinca sancaga sancak yapinca iskeleye  gidiyor o gun  bayagi bir eglenmistik   :) :) :)
 
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#56: 08 Aralık 2019, 18:58:45
Karpathos’a seyir.. (22 Kasım Cuma)

Dün gece uyumadan önce teknede bugünün rota ve planlamasını yapmıştık.

Aslında önemli bir sorunumuz vardı. Tüm hava tahmin siteleri Akdeniz üzerinden gelen bir fırtınanın bizim seyir rotamızın üzerinde olacağını öngörüyordu.



Bu seyirde biraz da bu fırtınaya yakalanmamak, fırtınanın şiddetini artıracağı günde sağlam, güvenilir bir limanda bulunmak için fırtına ile köşe kapmaca oynadık.

Eskiden olsa bu kadar temkinli olmaz hatta fırtınada seyir yaptım, şöyle dalga vardı, şu kadar bofor havada çıktım, yelkenleri ufalttım, yardım geçtim denizleri minvali sohbetlerin öznesi olma isteği gizliden içimde boy gösterirdi..

Seneler geçtikçe, ya yaşlandığımızdan, ya korkumuzdan, ya da geride kalan sevdiklerimizi düşündüğümüzden adına ne derseniz deyin, ben aslında olgunlaşmak diyorum, çok daha temkinli davranıyorum.

Elbette, tekenin kaptanı olmak, sorumluluğu artırıyor.

Bu satırları okuyan denizci dostlarımın da bu konuda değerli düşünceleri mutlaka vardır.

Testesteron dolu dünyamızda gündelik hayatta yaşadığımız, okuduğumuz olumsuzlukların denizde de tezahür etmemesi için çaba sarfetmemiz gerekiyor.

Neyse uzatmayayım, sözün özü denizle, doğayla göz göre göre efelenmemek lazım.

Denizde seyirdeyken mutlaka sert havalarla, fırtınalarla karşılaşabiliriz,  böylesi durumlarla karşılaşıldığında doğru seyir tekniklerini bilmek ve uygulamak için bilgi ve deneyim olarak hazırlıklı olmak gerekir.

Ama bu durum bizim tartışma konumuz dışında..

……………………………….

Kararımız şu şekilde; sabah erken yola çıkacağız, Karpathos’un kuzey doğusunda Diafani Limana gideceğiz, yaklaşık 35 nm.

Diafani de araba kiralayıp meşhur bir dağ köyü olan Olimpia ya gidip gezeceğiz, sonra tekneye dönüp Karpathos ana liman olan Pigadia ‘ya gidip bağlanacağız 16 nm, ertesi sabah ise Kasos’a gideceğiz, fırtınayı orda karşılayacağız.

Ne demişler, “Tanrıyı güldürmek istiyorsan plan yap..! “

…………………………………

Gece boyu yağan yağmur, Rodos semalarında şimşekler, yıldırımlar, gökgürültüleri derken sabah saat 06.00 da Deniz beni uyandırdı.

Diğer arkadaşlar uyuyor. Havuzlukta yatan Kubilay’ın uyku tulumu biminin kenarlarında serpen yağmurla ıslanmış ama Kubi uykusuna devam ediyor..

Önce açmazları çözdük, kıç ve baş halatlarını doblin yapmıştık. Seyir fenerlerini yakıp, navigasyonu ve telsizi açıp, hadi bismillah deyip motoru çalıştırdım.

Motor sesiyle birlikte arkadaşlar uyanırken ağır yolla rıhtımdan ayrıldık.

Deniz süt liman, hava bulutların etkisiyle çok karanlık.

Kah siyaset, kah hayata dair sohbetlerle, müzik dinleyerek, çay, kahve içerek, zaman zaman herkes sessizleşerek, düşüncelere dalarak, balık tutmaya çalışarak -ki bu konuyu başlı başına daha detaylı anlatırım ilerde- , çok az yelken yaparak, yoğun gri bulutlarla beraber saat 13.30-14.00 arası Diafani önlerine geldik.


Videoyu izleyip de fondaki müziğe dikkat eden olduysa, ekibin yaş ortalamasını rahatça anlamıştır. :)

Diafani mendirek arkasına beton rıhtıma limandaki tek yelkenli olarak aborda olduk. Rıhtımda bir iki kişi balık tutuyor.



Fotografta rıhtıma aborda olmuş tek yelkenli biziz..

Biz yanaşırken bir siyah minibüsle bir adam geldi hatta halatımızı o aldı.. 

Bağlanır bağlanmaz Akif ve Ünal hemen denize atladı..



Fotograflarda görmüşsünüzdür, ben en kalın kıyafetler içindeyim, biraz üşüyorum ama onlar devamlı hergün denize girdiler..

Tekneyi net ederken genç bir resmi kıyafetli adam geldi, Port Polismiş, tekneye havuzluğa davet ettik, transit Log, Tepai vergisi ödeme makbuzu, Pasaportlar ve Tekne sigortasına (özellikle Yunan kozunu soruyorlar) baktı, sonra dosyayı aldı ve işlemlerden sonra getiririm dedi, gitti..

Diafani çok küçük bir yerleşim yeri, Limanda bizi karşılayan adamın minibüsünü gidiş dönüş kiralayıp vakit geçirmeden dağların içinde dolana dolana tepelere çıkıp, adanın kuzey batısına bakan hakim bir yerde yerleşimi olan Olimpia köyüne gittik.



Köy çok güzel baştan sona gezdik, çok turistik bir yer ama her yer kapalı, hatta orada yerel bişeyler tadarız, yemek yeriz düşüncemiz vardı, suya düştü..



Köyde çok eski ve bakımlı bir kilise var, buranın fotograflarını çekerken içerden ilahi sesleri gelince girdik.

Papaz kürsüde ilahi okuyor ama kendisinden başka kimsecikler yoktu.



Zaten kedilerden başka kimsecikler yok köyde..

Papazdan izin alıp kilisenin içinde de video ve fotograflar çektik.. Daha sonra duasını bitiren Papazla kilise bahçesinde kısa bir sohbet ve birlikte fotograf çektirdik..

Kilise neredeyse 1200 yılından beri kullanılıyor, Papaz ise 84 yaşındaymış..

Kilisenin önündeki sokakta minik bir taverna-cafe açıktı, bizim şoför bize orada bir rakı ısmarlamak için davet edince içerde Papazı da oturuyor gördük, onunla beraber birer bardak rakı içtik, nihayet kafamıza göre bir din adamı bulmanın huzuru içinde Diafani’ye tekneye dönmek için ayrıldık. :)



Mevsim nedeniyle hava erken kararıyor, köyde yemek de yiyememiştik, karnımız acıkmıştı, Tekneye dönünce kararımızı yeniden gözden geçirdik ve akşam burada yatmaya karar verdik..

Akif, Port Polis’e gidip dosyamızı aldı..

Maalesef Diafani de de sadece bir taverna açık. Arkadaşlar gidip baktı ve pek beğenmediler.. Sorun yok, en iyi ahçı zaten bizimle birlikte..



Hava kararınca hava da iyice soğuyor.. Kubi, önce içimiz ısınsın diye tarhana çorbası -ki 2 er kase içtik, çok lezzetliydi- , güzel bir domates salatası, bol soğanlı, cacık ve tereyağlı kapuskalı bulgur pilavı.. Tatlı olarak tahin helvamız var. Meyvamız var, çay, kahve ve bol içkimiz var.

Çok iştahla yedik. Bir detay ama biraz bayatlamış ekmeği küçük parçalarla tereyağında ısıtılmış olmasına inanamadık..



Tekneye geldiklerinde içmem diyenler önce bira sonra şarapla oruçlarını bozmuşlardı.. ilerleyen günlerde bizim viski ve rakılara da dadandılar.. :))

Yemeği hava soğuk olduğu için teknenin salonunda masayı kurup yedik..

Yemek sırasında önümüzdeki rota planlamasını tekrar revize ettik ;
Çok sık aralıklarla ve farklı sitelerden hava durumunu saat saat kontrol ediyoruz.. Fırtına yarın akşam saatlerinde şiddetini artıracak ve 2-3 gün sürecek.

Eğer, yarın Kasos adasına uğrarsak, 2-3 günü orada geçirmek zorunda kalabiliriz. Kasos’u, Ünal, Kubi ve Ben önceden gördüğümüz için çok küçük bir yerleşim yeri var ve muhtemelen bu kış vakti orası da terkedilmiş görüntüde olacak, her yer kapalı ve sıkılacağız, daha önemlisi gezimizin esas hedefi Girit’i gezip görmek için zamanımız kalmayacak..

Son olarak, geçen seneki Adana seyahatımızdan devam edegelen bir whatsup grubumuz var. (Belki adı Heyamola Hey yapılıp, genişletilmeli)

Ordaki paylaşımlarda Bülent Kassos’u görmeyi çok istediğini yazmıştı. Ben de “madem Bülent yok ben de gitmem” dedim.. :)

Son karar; sabah 06.00 da motor çalışacak, avara olunup, 16 nm ilerdeki Karpathos ana limana gidilecek, orası gezilip, görüldükten sonra, fazla vakit geçirmeden yola çıkıp, Girit Agios Nikolaos Marina’ya bağlanılacak. Rotamız yaklaşık 100 nm.



Sabah erken kalktığımız ve yoğun bir gün geçirdiğimiz için erken yattık..

(Devam edecek)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4250
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#57: 08 Aralık 2019, 20:36:42
O halde illa beraber de gideceğiz abicim.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#58: 08 Aralık 2019, 20:43:55
Video dan ekibin yaş ortalamasını çıkartamadım ama denize girenleri görünce 25-30 gibi algılıyorum.  Dümen olmasa ne olur , ekip fena.  Belki sert havada veya yanaşma ayrılmada olsa daha fazla sıkıntılı olabilirdi. Şansınıza iyi hava da olmuş.
Bu arada Eyüp Abi sizin seyir anısını seçim falan etkileyemez ki, bakarmısınız iki gündeki okunma sayısına. sürekli bakıyoruz yeni ileti varmı diye. Viya böyle.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 283
Ynt: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..
#59: 08 Aralık 2019, 21:15:42
Çok teşekkürler paylaşım için Eyüp kaptanım. Zevkle takip ediyorum.
  • IP logged

 
Yukarı git