Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Kıskançlık

  • *
  • İleti: 181
Ynt: Kıskançlık
#15: 11 Ağustos 2019, 10:38:03
Film versiyonunuda buraya koyalım belki izlemek isteyen çıkar... :)

https://jetfilmizle.vip/kaptan-ron-izle-hd.html
  • IP logged
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

S
  • *
  • İleti: 4
Ynt: Kıskançlık
#16: 11 Eylül 2019, 23:33:20
Ahmet kaptan asterix ve Bidarka teknelerinin marka model boy vb. Öğrenebilirmiyiz. Hangi teknelerde Manevra kolay hanhilerinde daha zordur?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 64
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: Kıskançlık
#17: 12 Eylül 2019, 01:28:27
ustalık ayni yer tecrübesi vs. mutlaka onemli ama bence burda basrol baş pervanenin :) bizde yok mesela debelenip duruyoruz ruzgarli havada..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
Özhan Sezgin

S
  • *
  • İleti: 4
Ynt: Kıskançlık
#18: 12 Eylül 2019, 07:31:50
Zaten rüzgarlı hele sert akıntılı durumlarda başpervane doğru düzgün işe yaramıyor ki...
Mesela dümen palasının tek yada çift olması farkeder mi? Yada saildrive veya şaftlı olması gibi ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Kıskançlık
#19: 12 Eylül 2019, 09:21:26
Çift pala ve tek pala fark ediyor.
Tek pala ile, teknenin üzerinde yol olmadan da pervane suyunu çarptırarak manevra yapmanız mümkün. Bir çok gulet tornistan manevrasında, dümen dinlemediği için bu tekniği kullanıyor.

Ama çift palada ise pervane pervane suyu aradan dümdüz gittiği için tekne üzerinde yol olmadan dümen dinlemiyor.

Bana göre artık çift palada baş pervane zorunluluk.

Şaft/sail drive konusunda da, şaft pervanesi dümen palasına (tek dümenden bahsediyorum) daha yakın olduğu için, bu çarptırarak manevra daha kuvvetli olabiliyor diye biliyorum. Tecrübe etmedim.
Çift pala ise, çözüm yine baş pervane.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Kıskançlık
#20: 12 Eylül 2019, 11:47:44
Dümen dinleme kanunları:
tek pala + şaft = harika
tek pala + saildrive = güzel
çift pala + saildrive = ehh
çift pala + şaft = felaket! :)


Kıç attırılmayan tekne mi olur arkadaş, guletçiyiz biz! :D
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Kıskançlık
#21: 12 Eylül 2019, 12:22:08
Ahmet kaptan asterix ve Bidarka teknelerinin marka model boy vb. Öğrenebilirmiyiz. Hangi teknelerde Manevra kolay hanhilerinde daha zordur?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Serkan Reis çok pardon, teknelerin hikayelerini burada yazınca , herkes tekneleri biliyor diye tahmin ederek konuya atlayıveriyoruz. Bizim teknelerimiz hep omurga salma teknelerdi, hayatımıza arada sadece 3 yıllığına asterix girdi her şey değişti. Asterix  Hunter marka 28 feet şaftlı  ve swin keel tipinde salması olan bir tekneydi. Manevrası o kadar güçlüydü ki salmasını üzerinde neredeyse 360 derecelik bir dönüşü tamamlayabiliyor dersem çok abartmış olmam. Her havada her yere tornistanla girebiliyordu. Çok büyük ustalık gerektirmiyordu. Sanırım modern fin salma teknelerin hepsi böyle, çünkü çok rahatlıkla bu manevraları yaptıklarını görüyorum.

Bidarka'ya gelince omurga salmalı bir tekne ve ileri gitmek üzere tasarlanmış :). O yüzden geri manevralarımızda artık hep acemiyiz. Biz buna yabancı değiliz daha önceki teknemiz Kuzey Yıldızı da omurga salmaydı.  Bu yüzden insanların garip bakışları altındaki yerlere kafadan giriyoruz. Çok fazla dedikoduya mahal vermeyelim diye.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2019, 13:01:06 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git