Cenk Reis;
Layn (Line) ayarı, motor/şanzuman ile şaft/pervane grubunu istikamete getirmektir basitçe. Şaftın kaplini ile şanzuman karşılığı buluştuğu noktada öyle öpüşecek ki, motor/şanzumandan gelen dönü hareketi hiç zorlanmadan şaft/pervaneye aktarılsın. Bunun için bir filler çakısı (Perşembe Pazarında 20Tl) tedarik edilir. Sonra şaftın ucundakı kaplin ile şanzumandaki karşılığı buluşturulur. Öncelikle vida delikleri tam karşılaşacak. Sonra kaplin tam öpüştürülüp, filler çakısı ile arası 360derece kontrol edilecek; ta ki çakının en ince yaprağı araya girMEyene kadar motor kulak takozu ayar vidaları ile mayna/vira, iskele/sancak oynanacak. Bu vidalar için 24No. iki ağızlı anahtara ihtiyacınız olur. Kaplin Vidaları sıkıldıktan sonra şaft elle döndürülürek kasıp kasmadığı kontrol edilir, elle çok rahat dönmelidir. Sonra da deneme seyri yapılır; şaftın sarsıntısız, vuruntusuz çalıştığı görülür.
Layn ayarı, o dar alanda epey zor ve hassas iştir. Birincisinde siz motor ustasına yaptırın ama başında dikkatle gözlemleyin; sonrakilerde denersiniz. Allah kolaylık versin.
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi