Tour de Martinique des Yoles Rondes 2019

Başlatan Enes Save, 30 Temmuz 2019, 14:54:13

« önceki - sonraki »

Enes Save

Uzun sayılabilecek bir süredir videodaki "Yole Ronde" adındaki tekneleri izliyor, inceliyorum.





Gözüme çarpan ayırdedici özellikler arasında seyir sırasında tekne dengesinin sağlanması için balast olarak kullanılan mürettebatın bunun için uzun sırıkların üstünde durmaları, tek yelkeni olan teknenin biri diğerini destekleyen iki direğinin olması, dümen olarak kullanılan dev küreklerin yarış sırasında değişik tasarımlı bir diğeriyle değiştirilmesi, rüzgar yokluğunda ileri tahrik için tayfanın kase kullanması sayılabilir.

Dün Facebook'ta 5 saatten uzun süren yarışmanın ikinci etabını canlı izledim. Bugün yarışın üçüncü etabı TSİ 17.00'de başlayacak. Yaklaşık 13 deniz mili olan bu etabın da canlı yayınlanmasını umuyorum.

3. Etabın ayrıntıları : https://federationyolesrondes.com/etape-3-saint-pierre-fort-de-france

Canlı yayını izlemek için bağlantı adresi :

https://www.facebook.com/pg/federationyolesrondes/videos/?ref=page_internal
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Bildiğim anlamda salması olmayan bu tekne orsa seyri yapabiliyor. Sanırım bunda dümen olarak kullanılan dev küreğin ve omurganın etkisi var.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Alıntı yapılan: Enes Save - 30 Temmuz 2019, 17:02:13
Canlı yayına geçildi.

https://www.facebook.com/federationyolesrondes/videos/342824423308161/

Etabın ikinci saati bitti. Modern olmayan teknelerle yapılmakta olan bu yarışın ayrı bir lezzeti var kanımca.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Bitti.

4'üncü etap yarın TSİ 17.00'de başlayacak.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Özgür Ökten

Hadi sırıklar neyse de "kase" detayını bir yelken yarışında ilk defa gördüm! :D
><(((º>

nuri_kongur

Tekne , yelken konusunda neyin ne için olduğunu görmek için orta okul 2-3 fen derslerinde gösterilen "basit makinaları" anlayıp tatbikini iyi öğrenmek lazım. Küreklere ağırlık yapan tayfalar kaldıraç görevini gören kürek saplarında kuvvet görevini yapıyorlar.

Aşağıdaki çizimle tasavvur edersek



P3=salma / rüzgarın uyguladığı kuvvet
P2= elinde taslar olan tayfaların ağırlık kuvveti
P1= kürek saplarına asılan adamların ağırlık kuvveti

AC hattı tayfaların yelken direğine asıldığı mesafe
CB hattı tasla suyu atan tayfanın bulunduğu mesafe


nuri_kongur

Bu haliyle müthiş kuvvet isteyen bir spora dönmüş , kolay değil o sırıklara asılıp durmak. Keşke bizde de olsa böyle yarışlar.

Enes Save

Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Etabın birinci saatini geçtiğimiz şu zamanlarda ekipler pupa seyrindeler. Bir kaç dakika önce genel klasman lideri UFR Chanflor alabora oldu. Bu durum kayıkların dengelerinin ne kadar kararsız olduğunu göstermesi açısından önemli.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

#11
Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 31 Temmuz 2019, 12:13:24
Hadi sırıklar neyse de "kase" detayını bir yelken yarışında ilk defa gördüm! :D

Eğer sürücüsünün becerisi yüksek değilse, dengede kalmak için bisiklet sürekli hareket halinde olmalıdır. Yole ronde tekne bu bakımdan bisiklete benzer. Kaselerin kullanılma amaçlarından birinin rüzgar yokken teknenin hareket halinde olmasını temin ederek dengeyi sağlamak olduğunu düşünüyorum.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER