Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Sail Drive teknelerde yağdan kaynaklanan yol problemi.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Genel olarak sail drive sistemi.  Farklı sekmede açıp büyütürseniz daha anlaşılır oluyor.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
İşinize yarayacak bir başka video

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
44 feet teknede dedem de söker. :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Konu içinde yazmayı unutmuşum.

Ek bilgi;

Sail drive keçelerinin dişi tarafında ( yarığın olduğu taraf yani )



Resimde görülen tarafta damağın şafta sıkı oturmasını sağlayan tam yarığa oturan
( üstten bakınca görülmez ) bir yay mevcuttur.

Deniz suyu için kullanılan keçelerde bu yay kromdur.
Normal keçelerde ise bu yay bildiğimiz çeliktir ve paslanır.

İster krom, ister normal çelik olsun aşağıda ki kesit resimde görülen bu yayı çıkartarak




Yayın çember çapına ve yayın oturduğu kanala uygun bir oring takarsanız. 
Keçeye misina girmediği sürece keçeniz daha uzun ömürlü olur.

Tabi metal çemberin kauçuk kaplı olmasına mutlaka dikkat etmelisiniz.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI

Oring de ne ola diyenler için;

Resimdeki yuvarlak lastik bileziklere  Oring deniyor.




Şu da almanız gereken ölçü şekli,

W = oring et kalınlığı



C/S kısmı yanlış yazılmış.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1631
hazır O-ring konusu açılmışken; motorumun gaz kolunun altından (Resimde kırmızı halka içine alınmış nokta) yağ damlatıyor. Rıza usta o kolun açılıp o-ring in değişmesi için motorun ön tarafının komple sökülmesi gerek dedi. Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. Yabancı forumlarda bu tip noktalardan yağın kaçmasını önlemek için yağ katkısı kullanıyorlar. Deneyen varsa izlenimlerini paylaşmasını rica ederim. Şimdiden teşekkürler.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
hazır O-ring konusu açılmışken; motorumun gaz kolunun altından (Resimde kırmızı halka içine alınmış nokta) yağ damlatıyor. Rıza usta o kolun açılıp o-ring in değişmesi için motorun ön tarafının komple sökülmesi gerek dedi. Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. Yabancı forumlarda bu tip noktalardan yağın kaçmasını önlemek için yağ katkısı kullanıyorlar. Deneyen varsa izlenimlerini paylaşmasını rica ederim. Şimdiden teşekkürler.



Yağ katkıları ufak sızıntıları tıkarken yağ kanallarındada tortu bırakarak yağ basıncının duşmesine neden olup daha fazla sıkıntı çıkmasına yol açabilir. Sızıntı engellediğini iddaa eden her ürün potansiyel tehlikedir.
  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

  • *
  • İleti: 989
merhaba arkadaşlar.
Nitril.Silikon.Viton.Poliüretan.Etilen Profilen Kauçuk.
Standart,ve ya İsteğe bağlı her ölçüde,özel keçe,oring bula bilirsiniz,ve ya yaptırabilirsiniz
Metal lastik 216 314 18 40
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1631
hazır O-ring konusu açılmışken; motorumun gaz kolunun altından (Resimde kırmızı halka içine alınmış nokta) yağ damlatıyor. Rıza usta o kolun açılıp o-ring in değişmesi için motorun ön tarafının komple sökülmesi gerek dedi. Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. Yabancı forumlarda bu tip noktalardan yağın kaçmasını önlemek için yağ katkısı kullanıyorlar. Deneyen varsa izlenimlerini paylaşmasını rica ederim. Şimdiden teşekkürler.


Teşekkür ederim Oğuzhan reis. O resimde işaretlediğim vidayı söküp o-ring değiştirebilmek için mecburen motorun ön tarafı komple çıkartacağız bu durumda :)
Yağ katkıları ufak sızıntıları tıkarken yağ kanallarındada tortu bırakarak yağ basıncının duşmesine neden olup daha fazla sıkıntı çıkmasına yol açabilir. Sızıntı engellediğini iddaa eden her ürün potansiyel tehlikedir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
...Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. ...
Volvolarda kronik olduğunu teyit edebilirim. Onlarca farklı, yeni eski charter teknesinde rastladım. Tam takozun önüne damlıyor.



öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1631
Tamir edilse de tekrar ediyor mu peki Özgür reis? Boşuna keselenmeyelim mi ? Ne dersin?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Tamir edilse de tekrar ediyor mu peki Özgür reis? Boşuna keselenmeyelim mi ? Ne dersin?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Keselenme :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 62
  • S/Y Pigeon
Aynı problem bende de var.Oring nerede ki?
Selamlar
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Aynı problem bende de var.Oring nerede ki?
Selamlar
Halil reis. Yüklediğim fotoğrafta kırmızı daire içine aldığım vida başından kaçırıyor. Motora karşıdan bakarken solunuzda kalan gaz kolunu Tutan L şeklindeki metal parçanın birleşim yeri. O-ring e ulaşmak için o L şeklindeki parçanın çıkıp vidanın içinden çıkarılması lazım ancak bunu yapabilmek için motorun ön kısmının yanı kasnakların da dahil sökülmesi gerekir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git