Ana Menü

Çift Kıç Istralya

Başlatan Enes Save, 22 Nisan 2019, 16:18:42

« önceki - sonraki »

Enes Save

İyi günler,

Kano denize yeniden kavuşmak üzere. Piyano, halat yönlendirme makaraları, dümen derken son halledilmesi gereken olarak kalan çift kıç ıstralya konusu.

Bumba kıç ıstralyaları geçtiği için tramola esnasında kıç ıstralyalardan birini gevşetirken diğerini sıkılaştırmak gerekiyor. Bunu tek el seyir yapan biri nasıl yapabilir?
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Mustafa Ertör

Biraz daha açıklayıcı fotoğraf mümkünse.
Direk bumba ilişkisi.Istralyaların geliş açısı ve teknede bağlantı yerleri.
Direk boyu kısa ve yelken alanının 6-8mt2.civarında olduğunu yazmıştın.kıç ıstralyaları iptal edip runner benzeri düzenek olabilir mi diye hızlıca düşündüm.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Oğuzhan Oğuz

Bumba boyu ıstralyayı geçerse ana yelken kullanamazsın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Enes Save

Volvo Ocean Race liman içi  yarışlarda izlemiş ancak nasil yaptıklarını çözememiştim. Onların yelkenlerinin tepesi 'square head  mainsail" olduğundan tramola esnasında yelkenin tepe kısmının arka ıstralyaya değmesini önlemek için boşlanırken yelkenin diğer tarafında kalan diğer arka ıstralya geriliyordu.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Benim üst kısım değil de bumba dokunuyor. Sorun her ikisinde de aynı.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 22 Nisan 2019, 20:21:39
Bumba boyu ıstralyayı geçerse ana yelken kullanamazsın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Geçmişte şişme botta kullandım. Aynı çözümü şimdi kullanmaya çekinmemin sebebi direğin çok daha ağır ve yelkendeki rüzgar yükünün yüksek olması.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Oğuzhan Oğuz

Fotoğrafa bakılırsa bumbanın yatay hareketi Çok kısıtlı. Belki de katamaranlar gibi kıç ıstralyasız (veya hunter gibi tek gövdeli yelkenli ) arma kullanmak gerekir. Direk boyu ne ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Enes Save

#7
Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 22 Nisan 2019, 20:46:47
Fotoğrafa bakılırsa bumbanın yatay hareketi Çok kısıtlı. Belki de katamaranlar gibi kıç ıstralyasız (veya hunter gibi tek gövdeli yelkenli ) arma kullanmak gerekir. Direk boyu ne ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kısıtlı derken ilk resmi kasd ediyorsan her iki arka ıstralyayı göstermek için özellikle gerdim. Seyir sırasında bunlardan rüzgar altında olanı gevşemiş, sarkmış oluyor.

Başka bir çozüm aramıyorum. Basit çözüm zaten var. Ön direği iptal et, daha uzun mizanayı  merkez hattan biraz öne koy, bir de kocaman ön  yelken diktin mi sürat yarışına başla.

Ama ben bunu istemiyorum. Çünkü ben, benim :)

Ciddi yanıtlamam gerekirse iki direk görünce ruhsal olarak rahat oluyorum.

Tek direk mi? Aman aman.

Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Çetin Kent

Gurcata varsa geriye doğru açılı yaparak kıç ıstralyayı kaldırbilirsiniz.
Yaşayıp gidiyoruz.

Enes Save

#9
Alıntı yapılan: Çetin Kent - 22 Nisan 2019, 21:27:36
Gurcata varsa geriye doğru açılı yaparak kıç ıstralyayı kaldırbilirsiniz.

Direklerimde (Aslında onlar direk değil boru. Zamanı geldiğinde umarım yelken direği olurlar) gurcata yok. Uzun olanı 5 metre, onun 50 santimetrelik kısmı ıskaçaya gömülü.

Çözümünüz mantıklı. Kanoda uygulanabilir olması bir deneme yanılma yapmaya bakar. En azından kanoyu uzunca bir zaman bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Çünkü 7 ay boyunca kanonun ikinci kez denize inmesini bekledim. Sahile götürüp monte ettikleri gün gözlerim doldu. Ağlamamak için kendimi zor tuttum.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Çetin Kent

4.5 metre temiz yükseklik var demektir. 3.5 metrede geriye doğru açılı iki gurcata kaynağı işi çözer. Bu arada küçük koç boynuzu kıstırmaç vs ihtiyacınız var mı?
Yaşayıp gidiyoruz.

Enes Save

#11
Alıntı yapılan: Çetin Kent - 22 Nisan 2019, 22:12:51
4.5 metre temiz yükseklik var demektir. 3.5 metrede geriye doğru açılı iki gurcata kaynağı işi çözer. Bu arada küçük koç boynuzu kıstırmaç vs ihtiyacınız var mı?
Teşekkür ederim. İhtiyacım var. Fakat öncesinde sizlerle kanonun son halinin ayrıntılı resimlerini paylaşmayı umuyorum. Paylaştıktan sonra reislerimizin fikirlerini alarak gerekli düzenlemeler yapılabilir. O sırada hala elinizde olursa yardımınızı memnuniyetle kabul ederim.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Çetin Kent

Küçük tekne için gerekli elimdeki bir kaç malzemeyi göndereyim. Beklemeye gerek yok, nasılsa gerekli olur. Kargo adresi alayım.
Yaşayıp gidiyoruz.

Ahmet Kabaalioğlu

Haliyle tekne bir kano olduğu için iki kıç ıstralya birbirine çok yakın duruyor. Seyirde hep çapariz. Başkaları nasıl çözmüş bilemem. Ama senin düşündüğün yöntem kullanılabilir, fakat tramolalarda  bir tarafı boşlayıp diğer tarafı kasmak biraz uğraştırabilir ama yapılır. Bunun benzeri randa armalarda kullanılıyor zaten, Tayo-mar dada benzeri bir uygulama var. Ben detayını bilmem. Ama yukarıda herkesin önerdiği açılı gurcata bu olayı çözer. Biliyosun Hunterlarda kıç ıstralya yok ve bunu açılı gurcatayla çözmüşler.Onda da tam pupaya yakın giderken açılı ıstralyalardan dolayı bumbayı tam yatıramıyorsun. Onunda öyle bir dezavantajı var. ama senin düşüncende fazlaca pupa seyri söz konusu olacağından runnerlarla yola devam etmek belki daha kolay olabilir. Kolay gelsin.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Enes Save

Alıntı yapılan: Çetin Kent - 22 Nisan 2019, 22:42:39
Küçük tekne için gerekli elimdeki bir kaç malzemeyi göndereyim. Beklemeye gerek yok, nasılsa gerekli olur. Kargo adresi alayım.

Çetin bey,

Adres bilgilerini özel mesajla gönderdim. Teşekkürler.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER