Merhabalar,
Geçtiğimiz yıllarda uzun süren kara bakımlarının ardından bu yıl Kri-Kri için kara bakımı planlanmamıştı.Sadece yıllık motor bakımlarının ardından sezona hazırlanmayı planlıyorduk ancak yine evdeki hesap çarşıya uymadı.
Bundan 2 ay kadar önce telsizimin performansının yeterli olmadığını düşünerek Mersin'de marin elektronikçi aramaya başladım ve tamamen tesadifen balıkçılara ve ticari gemilere iyi hizmet veren ancak bizim gibi amatör denizciler tarafından bilinmeyen marin uydu, radar ve telsiz konusunda gayet deneyimli Bek Marin firmasını buldum.Firma her ne kadar Mersin'de yerleşik olsa da işlerinin bütük bir kısmını İstanbul'da gerçekleştiriyor.
Firmaya ulaştıktan sonra telsizi söktüğüm gibi ofislerinin yolunu tuttum, benim yıllanmış ICOM telsiz küçük bir entegre değişimi ile canavar gibi çalışmaya başladı. Öyle ki, Mersin şehir içinden 25 mil ötedeki balıkçı ile rahatlıkla konuşabildik. Tabii burada en önemli faktör atölyede kullanılan telsiz anteniydi.
Telsizin sorunsuz çalıştığını anlayınca bu defa dönüp teknede tekrar monte ettim ancak yine ciddi bir performans kaybı görülüyordu. Anlaşılan telsiz kablosunun değişim vakti gelmişti.
Direk tepesine çıkıldı, kablo antenden ayrıldı kılavuz halatı bağlandı ancak anten ne aşağıdan ne de yukarıdan milim hareket etmiyordu. Bu defa, önce demir fenerini, sonra pruva ve güverte fenerlerini denedik ama hiçbirinin kablosu serbest değildi.
Direk içerisinde kablo kanalı olmadığı için ince bir kamera ileönce omurga hattından direk dibinden sonra, güverte seviyesinde küçücük bir delikten kamerayı içeri göndererek sorunu tespit etmeye çalıştık. İlk gördüğümüz kabloların bağlı olduğu idi. Türlü denemelerden sonra hiçbir kabloyu çekemediğimiz için nihayetinde ilk olarak başaltındaki krom desteği yerinden çıkararak kablolara ulaşmayı denedik sabahtan akşama kadar alttan üstten vidalı olan destek direğini boru anahtarı ile çevirerek kısaltmayı uğraştık, başardık da ama bir direği kısallatıkça üstteki direk yüzünden yük bindikçe güverte aşağı doğru esnemeye devam etti ve krom desek üzerindeki yük hiç azalmadı. Nihayetinde bu denememiz de sonuçsuz kaldı..Hal böyle olunca direği sökmenin en doğru karar olacağına kanaat getirip başladım iş planına:
- Demir Feneri, Güverte Feneri, Pruva Feneri ve projektörün tesisatı yenilelenecek
- Telsiz anten kablosu yenilecek
- Kargalar kırsın diye yeni rüzgar göstergesi takılacak
- Balon mandarı eklenecek
- Direk içerisine kablo kanalı montajı yapılacak
- Direk boyanacak
- Çarmıhlar bezir yağı ile yağlanacak
- Hazır direk inmişken kıç ıstralya tepeden iki adet inecek şekilde yeniden düzenlenecek böylece Kri-Kri yekesine kavuşacak.
İşte bir musibet, bekleyen bu kadar işin yapılmasına vesile oldu ayrıca direk tabanı ve tepesini de detaylı olarak inceleyip herhangi bir sıkıntı olup olmadığını da detaylıca inceleme şansına eriştim.
Efenim nihayetinde direği geçtiğimiz cumartesi başarılı bir operasyonla indirdik ve çalışmalara başladık. Bu noktada daha önce direğinin içerisine kablo kanalı montajı yapmış olanlar var ise değerli görüşlerini bekliyorum.
Tahminim önümüzdeki haftasonu tüm işler bitmiş olarak tekrar direği dikeceğiz. Böylece kızımız yaza hazır hale gelecek.
Operasoyondan birkaç kareyi de paylaşmış olayım:
https://drive.google.com/file/d/1gfrv23T850Wf-b5zi6ZRL-4W--ovuIAH/view?usp=sharing