Tara Tari : Jüt elyaf “Rüya Teknesi”

Başlatan Cem Gür, 27 Ocak 2017, 22:29:40

« önceki - sonraki »

Cem Gür

Genç Fransız mühendis Corentin de Chatelperron'un bir rüyası vardı.Rüyası Bangladeş'te jüt elyafından teknesi Tara Tari'yi inşa ettiğinde gerçek oldu. Amacı Dünyada bulunan doğal malzemelerin cam elyafının yerini doldurabileceğini ispat etmekti.Fransa'ya geri dönüş yolculuğunda jüt sağlam kaldı, kendini ispatladı.

Oldukça yeni ufuklar açan, yeni ufuklardan muştular da veren bir röportajı tercüme ettim. Belki de cam elyafın miyadı doldu.

Devamı için :http://egeiou.blogspot.com.tr/2017/01/tara-tari-jut-fiber-ruya-teknesi.html
"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Bülent Büyükdağ

BU kadar uygunsa neden kullanılmıyor, diyeceğim, manyak mısın koca bir fiber endüstrisi çöker diyeceksiniz.

Ama pek şahane bir şey bu.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

O.Utku Uçkan

Dünyaya geldik geleli tüketiyoruz ve kirletiyoruz  :-\

En azından daha az tüketmek ve de ona bağlı olarak daha az kirletmek gerekiyor.

Dönüştürülebilir malzemeler kullanmak bu açıdan çok önemli.

Ben gelecekleri için endişelendiğim toruşlarım için bu gibi çalışmaların çok önemli olduğunu düşünüyorum  ?0-?

Afferin Corentin'e   :)xx
DeDe

Ersin Böke

Yahu işi gücü yokmuymuş bunun.. ?

Hem tekne yapıyor bir de utanmadan Jüt.. ne o doğal malzemeymiş.. peh..

İkinci eli para etmez bunun.. Hem havuzluğu çok küçük..

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 28 Ocak 2017, 09:29:57
Yahu işi gücü yokmuymuş bunun.. ?

Hem tekne yapıyor bir de utanmadan Jüt.. ne o doğal malzemeymiş.. peh..

İkinci eli para etmez bunun.. Hem havuzluğu çok küçük..

bağlam?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Cem Gür

Elin Fransızları teeeh Bangladeş'e gidiyorlar jüt çuval yaparken adamların ham maddesini bir şekilde üç paraya alıp kendi sanayilerinde kullanmak üzere hazırlık yapıyorlar.
Adam ne diyor sadece tekne sanayinde değil otomotiv ve demiryolu sanayiinde de kullanılacak ... Böylece ham madde  girdilerini ucuza mal edecekler. Garibim Bangladeş'lilere de işin ucundan accık koklatacaklar... Şimdi de Madagaskardaki elyafların peşindeler. Onların da işe yaradığına karar vermişler.

Heriflerin var olma nedeni sömürmek. >:(

Diğer yandan bence en geç 5-7 yıl içinde bilinen bütün Fransız tekne firmaları jüt elyafa geçecekler. Ve tabii yok çevreci, yok sağlıklı "ulvi" lafları ile ilk yıllarda tekne fiyatları yukarı doğru gidecek. İlk vurgunu bu yıllarda vurup sonra rekabet ile fiyatlar düşecek. "Cem demişti yaw" dersiniz.
"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Cem Gür - 28 Ocak 2017, 22:17:40
Elin Fransızları teeeh Bangladeş'e gidiyorlar jüt çuval yaparken adamların ham maddesini bir şekilde üç paraya alıp kendi sanayilerinde kullanmak üzere hazırlık yapıyorlar.
Adam ne diyor sadece tekne sanayinde değil otomotiv ve demiryolu sanayiinde de kullanılacak ... Böylece ham madde  girdilerini ucuza mal edecekler. Garibim Bangladeş'lilere de işin ucundan accık koklatacaklar... Şimdi de Madagaskardaki elyafların peşindeler. Onların da işe yaradığına karar vermişler.

Heriflerin var olma nedeni sömürmek. >:(

Diğer yandan bence en geç 5-7 yıl içinde bilinen bütün Fransız tekne firmaları jüt elyafa geçecekler. Ve tabii yok çevreci, yok sağlıklı "ulvi" lafları ile ilk yıllarda tekne fiyatları yukarı doğru gidecek. İlk vurgunu bu yıllarda vurup sonra rekabet ile fiyatlar düşecek. "Cem demişti yaw" dersiniz.

Şu . hani el yumruk şeklindeyken baş parmak yukarıda işareti var ya ondan yapıyorum. :)

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Cem Gür - 28 Ocak 2017, 22:17:40
Elin Fransızları teeeh Bangladeş'e gidiyorlar jüt çuval yaparken adamların ham maddesini bir şekilde üç paraya alıp kendi sanayilerinde kullanmak üzere hazırlık yapıyorlar.
Adam ne diyor sadece tekne sanayinde değil otomotiv ve demiryolu sanayiinde de kullanılacak ... Böylece ham madde  girdilerini ucuza mal edecekler. Garibim Bangladeş'lilere de işin ucundan accık koklatacaklar... Şimdi de Madagaskardaki elyafların peşindeler. Onların da işe yaradığına karar vermişler.

Heriflerin var olma nedeni sömürmek. >:(

Diğer yandan bence en geç 5-7 yıl içinde bilinen bütün Fransız tekne firmaları jüt elyafa geçecekler. Ve tabii yok çevreci, yok sağlıklı "ulvi" lafları ile ilk yıllarda tekne fiyatları yukarı doğru gidecek. İlk vurgunu bu yıllarda vurup sonra rekabet ile fiyatlar düşecek. "Cem demişti yaw" dersiniz.

Heriflerin var olma nedeni sömürmek mi yoksa "he lan, bundan bir şey olabilir" deme cesaretini göstermek mi, bu ayrı mesele.

Ama petro-kimya sanayii ile doğrudan bir bağları yoksa, jüt'ü kullanacaklardır.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

O.Utku Uçkan

Yazı başladığında genç mühendis diyor du. İnsanlar gençlik yıllarında idealist ,demokrat (veya daha ileri uçlarda)ve çevreci

olurlar.Orta yaşlara geldiğinde bir kısmı, kazanç odaklı düşünenleri patron olmaya ve para kazanmaya odaklanır.Bir kısmı

günlük işler arasında orta yolcu olurlar.Hayatın akışı nereye, oraya giderler.Bir kısmı oldukları çizgiyi sürdürürler,yıllar içinde

daha olgunlaşır daha bir hümanist ve çevreci çizgiye yaklaşırlar.

İlk bölümde yer alanların az bir kısmı başarır ve kazandıkça içlerinde vahşi kapitalist ve sürdürülebilir kapitalist olarak tekrar

bölünürler. İlk grupta hedefe ulaşamıyanlar ise ne olurlar dersiniz  ?0-?

DeDe