Aydın Bey, görüşlerimi çalakalem aşağıya sıralıyorum. Her yorumun "ben olsam" diyerek başladığını varsayın. Yani başka denizcilerin başka doğruları olacaktır mutlaka.
Ben olsam tekne kararı verirken şunları dikkate alırdım:
1) denizde emniyet daha da önemlidir, el frenini çekip kenarda duramayız. Bu nedenle teller, dümen ve salma iyice muayene edilmeli. Bazı teknelerde sintinedeki su salma saplamalarında korozyona neden oluyor. Muayenede kolayca görülebilir.
Bu teknenin dümen palası iğnecik ile bağlı, muayenesi ve tamiri çok daha kolay olur.
1982 yılında üretilmiş teknenin tellerine şüphe ile bakmak gerekir, yakınlarda değiştiğinin kanıtı yoksa, onlar da değişecek diye düşünülmeli.
2) Moody pazarda muteber bir markadır, güven veriyor. Karar vermede olumlu bir etken
3) çift salma genellikle gel git bölgelerinde kullanılıyor. Tekne salmalarının üstünde, başka desteğe ihtiyaç duymadan durabiliyor. Ancak yelken performansında da önemli kayıp olacaktır. Bizim sularda tercih edilen bir tip değil maalesef.
4) ilandan anladığım kadarı ile tekne baya bakımsız. Çalışmayan ve bakım isteyen çok şey var. Elinden iş gelmeyen, sabrı ve gerekli bütçesi olmayan kişi için sıkıcı olur.
Bu kadar kritere rağöen, en etkili olan karar alma parametresi ise teknenin insanın yüzüne gülmesi
Uygun tekneye gidince her şeyi bir yana koyup, iç sesimiz "evet bu" diyor.
Hayırlısı neyse o olsun.