Marmaris'te Hortum 21 Kasım 2018

Başlatan Ahmet Kabaalioğlu, 21 Kasım 2018, 14:21:07

« önceki - sonraki »

Cem Gür

Son iki yıldır ülkemizde de bu çeşit doğa olaylarının görüleceği ve gittikçe de artacağı uyarıları yapılıyordu. Depremler, seller, alışılmışın üzerinde fırtınalar, hortumlar vs.. vs...

Herkese geçmiş olsun.

"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Deniz Akaltan

Tek sevinidirici yanı can kaybı olmaması. Görüntüler gerçekten çok etkileyici ancak ilk olmadığını ve bu bölgede benzer hava olaylarının daha önce de yaşandığını duymuştum.

Çok geçmiş olsun.
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

Hulusi Gülen



Alıntı yapılan: Hasan Toparlak - 21 Kasım 2018, 15:08:57
Bizim pontondan geçmiş. Yandakinin direği kırılmış. Bakalım bizim hasar raporunu bekleyelim tanışlardan.

Hasan Reis, bir kadının yayımladığı videoda Kadans'dan bahsediyordu; direk sağlam görünüyor, sancak bordada çizikler dışında bir şey yok diyordu. Rapor size de ulaşmıştır; size ve tüm camiaya geçmiş olsun diyorum.
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

Hasan Toparlak

#18
Hulusi Reis, whatsapp grubundan sormuştum, bu nedenle Canan Hanım özellikle anlatmış. 

İskele tarafında direği kırılan tekne sürtmüş bizimkine, estetik işleri var, putreller vardavelalar vs.  Sancaktaki tekne de tonoz kopartmış o da biraz sürtmüş.  Salı günü planlıyorum gitmeyi, şimdi tam bir kargaşa varmış marinada.  Bakalım tekne içi ne alemde göreceğiz.

Tam üstümüzden geçmiş 2. hortum.  Tekneyi bağlarken tam gaz anarya yüklenip, halatları gergin bağlayıp, tekneyi de mesafeli bırakmıştım. 






Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Akın Kara

Üzüldüm gecmis olsun tüm reislere.

Enes Save

Hasan reis çok geçmiş olsun. Umarım mevcut hasarla sınırlı kalmıştır.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Oğuzhan Oğuz

Hasan reis çok geçmiş olsun. Umarım kozmetik sorunu ile Kadans bu fırtınayı atlatmıştır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kemal Gündüz

Çok geçmiş olsun Hasan Reis


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

ersinboke@icrs.com.tr

hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?

Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor.  Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.


Enes Save

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 23 Kasım 2018, 09:02:56
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?

Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor.  Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.

Ahşap tekneye birşey olmsz.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Deniz Akaltan

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 23 Kasım 2018, 09:02:56
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?

Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor.  Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.



Ersin Reis; sorduğun sorunun cevabı aslında marinanın bağlama sistemi ile ilgili.

Bazı marinalarda tonoz halatı, 4-5 metre yeterli kalınlıkta zincir, devamında halat ve sonunda el incesinden oluşur. Bu sistemde tonoz zincirinin boşunu alıp, bir miktar da havaya kaldıracak kadar tonozu doldurmak yeterli olur. Havaya kalkan bu zincirin ağırlığı teknenin ileri geri hareketlerini emniyetli bir şekilde (karaman vurmadan) sönümleyecektir.

Ancak bazen ya zincir 1-2 metredir, yada tonoz halatı direk tonozdan gelmektedir; bu durumda da tonoz halatının boşunu olabildiğince almak ve teknenin ileri-geri hareketini engelleyecek kadar kasmak gerekir. Bu durumda kıç halatlarda yay veya esnetici kullanmak çok fyadalı olur.

Uzun süre tekneye gelmeyeceğiniz yada kötü hava koşullarının beklendiği durumlarda tekneyi pontondan 2 metre açık bağlamak, tonoz halatlarını yedeklemek, tonoz halatının teknede bağlandığı koçboynuzu vb elemanları yedeklemek ve yükü dağıtmak faydalı olacaktır.
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Deniz Akaltan - 23 Kasım 2018, 09:18:53
Alıntı yapılan: Ersin Böke - 23 Kasım 2018, 09:02:56
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?

Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor.  Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.



Ersin Reis; sorduğun sorunun cevabı aslında marinanın bağlama sistemi ile ilgili.

Bazı marinalarda tonoz halatı, 4-5 metre yeterli kalınlıkta zincir, devamında halat ve sonunda el incesinden oluşur. Bu sistemde tonoz zincirinin boşunu alıp, bir miktar da havaya kaldıracak kadar tonozu doldurmak yeterli olur. Havaya kalkan bu zincirin ağırlığı teknenin ileri geri hareketlerini emniyetli bir şekilde (karaman vurmadan) sönümleyecektir.

Ancak bazen ya zincir 1-2 metredir, yada tonoz halatı direk tonozdan gelmektedir; bu durumda da tonoz halatının boşunu olabildiğince almak ve teknenin ileri-geri hareketini engelleyecek kadar kasmak gerekir. Bu durumda kıç halatlarda yay veya esnetici kullanmak çok fyadalı olur.

Uzun süre tekneye gelmeyeceğiniz yada kötü hava koşullarının beklendiği durumlarda tekneyi pontondan 2 metre açık bağlamak, tonoz halatlarını yedeklemek, tonoz halatının teknede bağlandığı koçboynuzu vb elemanları yedeklemek ve yükü dağıtmak faydalı olacaktır.

Harika bir bilgi, tekne nasıl bağlanmalı diye bir başlık açıp orada paylaşmak lazım, forum dışından arayanlar da bulsunlar, eline sağlık Deniz Kaptan.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ahmet Kabaalioğlu

S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Hasan Toparlak

Alıntı yapılan: Ahmet Kabaalioğlu - 23 Kasım 2018, 11:06:20
Hasan Abi çok geçmiş olsun.

Ahmetcim teşekkür ederim. 

Vukuatı mal sahibine duyuran sigortacı olarak da tarihe geçtin bu arada.  :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Hasan Toparlak

Alıntı yapılan: Deniz Akaltan - 23 Kasım 2018, 09:18:53
Alıntı yapılan: Ersin Böke - 23 Kasım 2018, 09:02:56
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?

Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor.  Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.



Ersin Reis; sorduğun sorunun cevabı aslında marinanın bağlama sistemi ile ilgili.

Bazı marinalarda tonoz halatı, 4-5 metre yeterli kalınlıkta zincir, devamında halat ve sonunda el incesinden oluşur. Bu sistemde tonoz zincirinin boşunu alıp, bir miktar da havaya kaldıracak kadar tonozu doldurmak yeterli olur. Havaya kalkan bu zincirin ağırlığı teknenin ileri geri hareketlerini emniyetli bir şekilde (karaman vurmadan) sönümleyecektir.

Ancak bazen ya zincir 1-2 metredir, yada tonoz halatı direk tonozdan gelmektedir; bu durumda da tonoz halatının boşunu olabildiğince almak ve teknenin ileri-geri hareketini engelleyecek kadar kasmak gerekir. Bu durumda kıç halatlarda yay veya esnetici kullanmak çok fyadalı olur.

Uzun süre tekneye gelmeyeceğiniz yada kötü hava koşullarının beklendiği durumlarda tekneyi pontondan 2 metre açık bağlamak, tonoz halatlarını yedeklemek, tonoz halatının teknede bağlandığı koçboynuzu vb elemanları yedeklemek ve yükü dağıtmak faydalı olacaktır.

Mega yatların kalın halatlarını koparan hortum benim halatları koparamamış.  Bunda da sanırım ponton yenileme çalışması nedeniyle pontonun da biraz hareketli oluşu etken olmuş.  (Uzaktan okunan gazel. )

Bu bölgenin derinliği 20 m. civarında.

Hortum usturmaçaları havalandırıp tekne üstlerine atmış,  tekne aralarında da usturmaça kalmayınca da sürtünme hasarları oluşmuş. 





Sent from my iPhone using Tapatalk Pro