Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları

  • *
  • İleti: 69
Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
OP: 02 Ekim 2018, 19:11:39
Değerli Arkadaşlar.
Bir yandan bu yıl tekne sigortamızı yenilerken yaşadığım tecrübeleri ( henüz neticelenmedi hala yaşamaya da devam ediyorum ) sizlerle paylaşmak bir yandan da hala kafamda soru işareti olan konuları da mümkün olursa konuya yetkin korsanlarımızdan öğrenmek istiyorum.

Bir tekne sigortası poliçesinde olması gereken ya da olursa çok iyi olur diyebileceğimiz klozlar:

-Enstitü Yat Klozları 1/1!85 CL 328
-Enstitü Yat Klozları  1/1/85 CL 329 / Harp- Grev- Ayaklanma-Terör
-Enstitü Yat Klozları 1/1/85 CL 322 / Makina Kırılması
-3. Şahıs Mali Mesuliyet Teminatı
-Sigortasız Tekne Teminatı
-Elektronik Cihazlar Teminatı
-Çevre Kirliliği Teminatı
-Yunanistan Zorunlu 3. Şahıs Sorumluluk Teminatı
-Ferdi Kaza Teminatı
-Tekne Çekme Kurtarma Teminatı
-Kişisel Eşyalar Teminatı
-Balıkçılık Ekipmanları Teminatı
-Yargılama Masrafları Teminatı
-Asistans Teminatı

olarak biliyorum. Doğru mudur ?     
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#1: 02 Ekim 2018, 19:12:58
Konuları adım adım ilerletirsek bir diğer önemli konu ise poliçeye yazılacak tekne rayiç bedeli. Benim tecrübeme gore olası bir hasarda eksik veya aşkın sigorta bedeli kapsamında bir işleme tabi olmamak için mutlaka tekne bedeli 'Mutabakatlı Kıymet ' olarak yazdırılmalıdır. Doğru mudur?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#2: 02 Ekim 2018, 19:13:57
Enstitü Yat Klozu 1/11/85 CL328 teminatında yıldırım riskleri teminat altında olmakla birlikte bu teminat yıldırımın sigortalı tekneye direkt düşmesi neticesinde oluşan hasarları kapsam altına almaktadır. Teknenin yanına düşen yıldırım nedeniyle oluşan manyetik alanın etkisiyle oluşacak elektronik cihazların hasarlanması kapsam dahilinde değildir.
Doğru mudur ?
Doğruysa; sıkça rastlayabileceğimiz bu durumu nasıl teminat altına alabiliriz ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#3: 02 Ekim 2018, 19:15:09
' Sigortasız Tekne ' teminatı sektörün önde gelen bazı sigorta firmalarına gore :

-Sigortalının, sigortasız bir tekne kullanıcısı veya işleteni nedeni ile ödemekle yükümlü kalacağı maddi hasar riskleri 3.şahıs sorumluluk klozu çerçevesinde ve belirtilen yıllık limit ile sınırlı olarak teminat altındadır.

Diğer bazı önde gelen sigorta firmalarına gore :

- Sigortasız bir tekne kullanıcısı veya işleteni nedeni ile sigortalı teknede bulunan kişilerin uğrayacağı yaralanma ölüm vs. gibi riskleri teminat altına almaktadır.

Bunlardan hangisi doğrudur ?

Her iki durumu da yani sigortasız tekne kullanıcısı veya işleteni nedeniyle hem teknemizde oluşacak hasarları hem de o anda teknemizde bulunan kişilerde oluşacak yaralanma, ölüm vs. risklerini teminat altına alacak bir kloz var mıdır ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#4: 02 Ekim 2018, 19:31:57
Enstitü Yat Klozu 1/11/85 CL328'in maddelerinden bir tanesi:

-Rıhtım, liman, aygıt, donanım, kara taşıtları, hava taşıtları veya benzeri şeylerle temas veya onlardan düşen şeyler nedeniyle teknenin uğrayacağı zararları teminat altına almaktadır. Ancak burada deniz taşıtlarıyla oluşacak temastan bahis bile edilmemektedir.

Deniz taşıtlarıyla oluşacak temas nedeiyle teknemizde oluşacak hasarlar bu kloz ile teminat altında mıdır değil midir ?

Eğer değilse hangi kloz ile teminat altına alabiiriz ?   
 
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#5: 02 Ekim 2018, 21:58:58
Daha detaylı okuyamadım.  Ancak çok önemli bir konu başlığı.. Titizlikle üzerinde durulmalı..  :)xx :)xx
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#6: 02 Ekim 2018, 22:50:59
Teşekkür ederim Ersin hocam !
Tespit edebildiğim diğer püf noktalarını da naçizane yazmaya ve tartışmaya açmaya devam edeceğim.
Umarım konunun önemi bir an önce anlaşılır ve teknemizi sigorta yaptırırken daha bilinçli davranırız.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#7: 02 Ekim 2018, 23:31:40
Titizlikle okuyorum .
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#8: 03 Ekim 2018, 11:53:01
Elektronik Cihazlar teminatı ile yıllık XX Euro limit ile ve ' Elektronik Cihaz Sigortaları Genel Şartları ' hüküm ve istisnaları çerçevesinde tekneye ait elektronik cihazlar teminat altına alınmaktadır.

Kişisel görüşüm günümüz teknelerinin elektronik donanımları göz önünde bulundurulduğunda tekne sigortamızın olmazsa olmazlarındandır.

Daha once yazdığım gibi çoğu sigorta firması teknenin yanına düşen yıldırım nedeniyle oluşan manyetik alanın etkisiyle oluşacak elektronik cihazların hasarlanmasını ensttitü yat klozları 1/11/85 CL328 kapsamındaki hasarlardan saymamaktadır. Bu nedenle bu ek klozun satın alınması önem taşımaktadır. Çünkü elektronik cihazlar ek teminatı genel şartlar hükümleri çerçevesinde yıldırım hasarlarını da kapsamak zorundadır. Ancak ne var ki bir teknede yıldırımın manyetik alan etkisiyle oluşabilecek toplam arıza bedeli 15-20 bin Euro'ları bulabilirken sigorta firmaları bu teminatı 5-10 bin Euro'larla sınırlandırmaya çalışmaktadırlar. Bazı sigorta firmaları da elektronik cihazlara yaş sınırı koymaya çalışmaktadırlar. Örneğin 8 yaşındaki bir teknenin sigorta poliçesini düzenlerken elektronik cihaz ek teminatı istediğinizde elektronik cihazlara maksimum beş yaş sınırı getirmek istemektedirler.

Doğru mudur ?     
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#9: 03 Ekim 2018, 17:28:22
Mehmet reis , Baştan gidelim.

Beni yakından ilgilendiren ilk etapta çekme kurtarma ve asistan hizmetler ile ilgili teminatlar.

Bu teminatlar ile ilgili özellikle sınırsız gözükenlerin çok iyi incelenmesi gerekir diye düşünüyorum.  Çünkü çoğunluğunda sigortadan yana ve sigortanın insiyatifinde.

Halihazırda poliçelerde ciddi bir bedel olarak duran asistan hizmetler paketi , daha çok karasal hizmetleri kapsıyor. Otel bulma, transfer hizmetleri gibi.

Gerçekte seyir sırasında ihtiyacınız olan hizmetleri kapsamıyorlar.  Bu çok önemli. Bir diğer konu olan çekme kurtarma hizmetleri de bu asistan hizmetler kapsamından bağımsız düşünülmemeli. Bu benim bildiğim kadarı ile ilave bir bedel ile mümkün olabiliyor. Bunu da sadece belli sigorta firmaları veriyor. Kimilerinde zaten yok. Olanlarda ise siz faturalandırıp ödüyor ve belgeleyip ödeme alabiliyorsunuz. Bunun da bir limiti var diye biliyorum.

Yine bir önemli konu da bu detayların bu derece açık konuşulmasını sigorta firmaları çok sevmiyorlar :)

Zaten bu çekme kurtarma işi hukuken de netameli bir konu.

Yine 3. şahıs mali mesuliyet teminatı bence sigorta poliçesindeki en önemli konu. BUradaki üst limit öyle önemli ki. Sizin de öngördüğünüz üzere size zarar veren  teknenin sigortası olmaması durumundaki hallere çok dikkat edilmeli.

Bir çok sigorta poliçesinde kaza ve yaralanma ile ilgili teminatlar çok düşük. O yüzden ben , seyre çıkmadan önce ayrıca bir kaza sigortası da yaptırıyorum.

Burada da , yelken ile seyir yapılacağının mutlaka altını çiziyorum. Kimi sigorta firmaları spor müsabakalarında oluşan kazaları teminatlandırmıyor çünkü.  Yelken de spor olarak görülürse , bir kaza ya da vefat durumunda ödeme almak neredeyse imkansız gibi.

Ayrıca sigortada poliçe kadar acente de çok önemli. Sigorta firması gözünde itibarlı ve düzgün çalışan bir acentenin yani güven katsayısı yüksek bir acente ile işler daha kolay ilerliyor.

Bu sigorta konusu daha çok su kaldırır.. :)

  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#10: 03 Ekim 2018, 17:41:51
Ersin Hocam,
Çok yaşayın ben de aynı konuları yazmak üzere hazırlık yapıyordum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#11: 03 Ekim 2018, 17:59:27
Asistans ( nedense poliçelerde böyle yazılıyor !!! ) teminatı hemen hemen tüm sigorta firmalarının poliçelerinde standart olarak sundukları bir teminat.

Bu kloz altında sunulan teminatların çoğu karasal aktiviteleri ihtiva eden bağlantı ve organizasyon işlerinden oluşan biraz makyaj teminatlar. Bence bize gereken asistans teminatlarını belirleyip talepte bulunmaya başlamalıyız.

Kendi adıma sektörde gerçek asistans teminatları oluşuncaya kadar hiç değilse olası bir ihtiyaç halinde çekme-kurtarma ek teminatını almak taraftarıyım.

Çekme ve kurtarma ek teminatı ile policede sigortalı olarak belirtilmiş teknenin faturalandırılmış çekilme ve kurtarılma masrafları yıllık XX Euro ile sınırlı olarak teminat altına alınıyor.   
  • IP logged
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2018, 18:06:55 Gönderen: Mehmet Kocaoğlu »

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#12: 03 Ekim 2018, 23:16:32
Mehmet bey  bu konu ile ilgili yani asistan hizmetler ile ilgili ciddi bir çalışma içindeyim. Konuyu  Deniz destek ve yardım hizmetleri a.Ş. diye bir konu başlığı açmıştım. Bir inceleseniz çok sevinirim..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#13: 04 Ekim 2018, 11:44:36
Mehmet bey  bu konu ile ilgili yani asistan hizmetler ile ilgili ciddi bir çalışma içindeyim. Konuyu  Deniz destek ve yardım hizmetleri a.Ş. diye bir konu başlığı açmıştım. Bir inceleseniz çok sevinirim..
Ersin Hocam ( üniversiteden alışkanlığım ve sevdiğim bir hitap tarzı olduğu için böyle hitap ediyorum umarım kusuruma bakmazsınız ),

' Deniz Destek ve Yardım Hizmetleri A.Ş.'  konu başlığı altında yazılanları ilgiyle takip ediyorum. Çok yerinde bir girişim ve başarılı olmanızı gönülden temenni ederim. Ancak öncesinde biz tekne sahiplerinin bilinçlenip, sigorta firmalarından talep ve ihtiyaçlarımız doğrultusunda sigorta poliçeleri yaptırıyor olabilmemiz lazım.
Örneğin makyaj asistans teminatları yerine denizdeyken ihtiyaç duyabileceğimiz gerçek asistan hizmetlerini talep etmeye başlamamız gerekir diye düşünüyorum.   
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
#14: 04 Ekim 2018, 12:09:25
Püf noktası sorularıma devam !

Teknemizle hareket halindeyken duran veya hareket halindeki bir başka tekne ile çatışma yaşarsak ve tamamen suç bizdeyse:

-Kendi teknemizin hasar ödemesini teminat altına alabilir miyiz ? Alabilirsek hangi kloz altında teminat altına alabiliriz ?
-Karşı teknenin hasar ödemesini teminat altına alabilir miyiz ? Alabilirsek hangi kloz altında teminat altına alabiliriz ?
 
  • IP logged

 
Yukarı git