Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Suruklenme

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#30: 18 Eylül 2018, 20:52:28
Mehmet Cömert reisin düşündüğü gibi düşünüyorum. Ek olarak rüzgarı sürekli olarak TAM  kafadan alacağını, bu havanın dalga kaldıracağını düşünüyorum. Ahmet Reisin söylediğinin tem tersine karadaki aşırı sıcak havanın  sürekli rahatsız edici rüzgar yapacağını tahmin ediyorum.

Ayrıca teknenin orada yagmalanabileceğini düşünüyorum.

Teşekkür ederim. Beni düşünce okumaya çalışmaktan kurtardın.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 22
  • İNSANDAN HERŞEY OLUR
Ynt: Suruklenme
#31: 18 Eylül 2018, 21:19:15
Enes'im araştırmacısın ve önünde zaman var. kuzey afrika ve kafana takılan diğerleri için o bölgelerden yelkenciler ile irtibata geçmeye çalıştın mı? benim oltacılık zamanlarımda takip ettiğim bir çok facebook arkadaşım var kuzey afrikada. sen ingilizce metin hazırlasan benim sayfamdan ve gruplardan duyuru yapıp bilgi istesek? aklıma yazarken gelen bir fikir. ne dersin bilmem.
  • IP logged
hayatın bir film şeridi gibi gözünün önünden geçtiğinde, kayda değer bir şeyler olsun

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#32: 19 Eylül 2018, 19:12:37
Önerin için teşekkür ederim sevgili Şeref. Son kararımı henüz vermiş değilim. Vermiş olsaydım bile değiştirebilirdim. En erken hareket zamanı mayıs 2019. Daha zaman var. Tüm seçenekleri birer birer çalışıp değerlendireceğim.

Diğer yandan her hangi bir rotayla ilgili katı davranmamak gerekli diye düşünüyorum.  Örneğin Afrikanın kuzey kıyıları yerine kıyıdan 12-13 deniz mili uzakta, yani kıyıya yakın fakat uluslararası sularda seyir yapılabilir. Ayrıca Kuzey Afrika rotası Akdenizin kuzeyindeki kıyı rotasına göre daha kısa.

Asayiş konusunun pek sorun olacağını sanmıyorum. İlkin Akdeniz kıyılarında korsan faaliyetleri yok. Yani Akdenizin güneyinde ve ulusal suların sınırlarında seyredersem kıyıdan gelecek insani bir tehlike olmayacak gibi görünüyor.  Sorun  mültecilerden kaynaklanacak gibi görünebilir. Ancak onlar kendi dertlerinde olacaklarından aldıkları riske benden gelecek bir savunma direncini eklemek istemeyeceklerdir diye düşünüyorum.

Kuzey Afrika kıyıları üzerinde duruyorum. Çünkü kendimi daha çok seyir yapıyor hissedeceğim. Yani Akdenizin kuzeyine  ve ortasına göre trafiği daha az.

Bir de Akdenize kıyısı bulunan Kuzey Afrika ülkelerinin ülkemizdeki konsolosluklarıyla iletişime geçilip son durumlarla ilgili bilgi alınabilir, danışılabilir.

Araştırmacı yanımla ilgili olarak araştırmak bana keyif veriyor. Bu, dünya turunun belki de en keyifli yanı. Araştırma yapmak adeta bir fidan dikip onunla ilgilenmektir. Çalışıyorsun ama ne olacağından emin değilsin. Fidanla ne kadar iyi ilgilenilirse onun iyi meyve verme olasılığı o derece yüksek olacaktır. Bunu, dünya turunun  en önemli parçası olarak görüyorum.

Dünya turuna hazırlıkla ilgili yazılacak çok şey olsa da sizleri sıkmamak adına  olabildiğince az yazıyorum. Yani bu, az yazan halim.

  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Suruklenme
#33: 19 Eylül 2018, 19:55:34
Yaz yazabildiğince bilader. ;)
Oturduğumuz yerden ilgi ile izliyoruz ve yeni şeyler öğreniyoruz. :)xx :)xx
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 117
Ynt: Suruklenme
#34: 06 Kasım 2018, 11:20:39

Mühendislikle ilgili olarak, yerliler bu kanoları alabora olduklarında düzeltilebilmek üzere tasarlamışlar. Bu kanoyu tasarlayan kişi de öyle... Eğer hız istiyorsanız alabora olmak seyrin doğasında var.

Ben senin projelerde hep muhafazakarım sen ise her fikre açıksın ama burnunun doğrultusunda gitmeye de hep eğilimlisin. İstersen kız.

Bu tür uzun soluklu yolculuklar bence hızdan çok dayanıklılık odaklı olmalı. Hız değil güvenli ve istikrarlıbir seyir bana bu uzun syerin doğasına daha uygun geliyor.
Bu tip teknleerin doğasında alabora olmak var ama genelde içi boş olur ve ona rağmen tekrar doğrultmak hiç de kolay değildir.

Bu yaz Hisarönü'nde D MAris'in mini katamaranlarından biriyle yanına 10-12 yaşlarında 2 çocuğunu almiş bir İngiliz gördüm. Tekne alabora olmuş. Hemen çevresinde daire çizip oteli aradım, haberleri bile yok müşterileirnin drumundan. Neyse hemen gelip kurtardılar ama gördüğüm kadarıyla gayet sportmen görünüşlü abi tekneyi normal pozsiyonuna getiremedi. Ancak ayrıdm geldiğinde oldu bu. Senin tekne bir de yüklü olacak.

Neyse, seni tandığım kadarıyla sen bu yolculuğu yapacaksın kesin. Ama yine bildiğim kadarıyla bolca hazırlık ve deneyim eiçin gzersiz yapacaksın, ona güveniyorum. Yazmaya devam et lütfen...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#35: 06 Kasım 2018, 20:45:22


Ben senin projelerde hep muhafazakarım sen ise her fikre açıksın ama burnunun doğrultusunda gitmeye de hep eğilimlisin. İstersen kız.

Bu tür uzun soluklu yolculuklar bence hızdan çok dayanıklılık odaklı olmalı. Hız değil güvenli ve istikrarlıbir seyir bana bu uzun syerin doğasına daha uygun geliyor.
Bu tip teknleerin doğasında alabora olmak var ama genelde içi boş olur ve ona rağmen tekrar doğrultmak hiç de kolay değildir.


Beni muhafazakar olanlar yarattı. Eğer büyük bir kesim projelerime taraftar olsaydı bu seyahatleri hiç yapmayabilirdim. Çünkü fikir bakımından yönsüz kaldığım düşüncesine kapılırdım. Muhafazakar demesek de muhalif her yazı beni bir kere daha düşünmeye iter. Bunun sonucunda da daha çok araştırma yaparım.

Alabora konusuyla ilgili kötü veya buna benzer olumlu olmayan hangi sıfatla karşılığını yazarsak yazalım kanımca alabora olmak iyidir. Bunu yaşayınca çözüm üretmek gerekir. Çözüm bulunsun ki ilerlemeye devam edilsin. Benim bu konuyla ilgili çözüme bakış açım çözümün uygulanabilir olmasıdır. Yani bir günde çözeceksem ama beni tüketmeyecekse bu iyi bir çözümdür. Örneğin alaborayı düzeltmek için bir balon sistemini kurmam, balona havayı basmam ve sorunu çözmem için bir gün gerekiyor ama bu beni tüketmiyorsa bu iyidir.

Durumlara bakış açım bir çok bireyinkinden farklı. Bu nedenle başkasına bol gelen bana dar, başkasına dar gelen bana bol gelebiliyor.

Sevgilerle İlkay.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

S

Servet

Ynt: Suruklenme
#36: 06 Kasım 2018, 22:05:53


Ben senin projelerde hep muhafazakarım sen ise her fikre açıksın ama burnunun doğrultusunda gitmeye de hep eğilimlisin. İstersen kız.

Bu tür uzun soluklu yolculuklar bence hızdan çok dayanıklılık odaklı olmalı. Hız değil güvenli ve istikrarlıbir seyir bana bu uzun syerin doğasına daha uygun geliyor.
Bu tip teknleerin doğasında alabora olmak var ama genelde içi boş olur ve ona rağmen tekrar doğrultmak hiç de kolay değildir.


Beni muhafazakar olanlar yarattı. Eğer büyük bir kesim projelerime taraftar olsaydı bu seyahatleri hiç yapmayabilirdim. Çünkü fikir bakımından yönsüz kaldığım düşüncesine kapılırdım. Muhafazakar demesek de muhalif her yazı beni bir kere daha düşünmeye iter. Bunun sonucunda da daha çok araştırma yaparım.

Alabora konusuyla ilgili kötü veya buna benzer olumlu olmayan hangi sıfatla karşılığını yazarsak yazalım kanımca alabora olmak iyidir. Bunu yaşayınca çözüm üretmek gerekir. Çözüm bulunsun ki ilerlemeye devam edilsin. Benim bu konuyla ilgili çözüme bakış açım çözümün uygulanabilir olmasıdır. Yani bir günde çözeceksem ama beni tüketmeyecekse bu iyi bir çözümdür. Örneğin alaborayı düzeltmek için bir balon sistemini kurmam, balona havayı basmam ve sorunu çözmem için bir gün gerekiyor ama bu beni tüketmiyorsa bu iyidir.

Durumlara bakış açım bir çok bireyinkinden farklı. Bu nedenle başkasına bol gelen bana dar, başkasına dar gelen bana bol gelebiliyor.

Sevgilerle İlkay.

Aslında denenebilir ,müsait bir zaman ve zeminde,etrafta da hazır bekleyecek bir yardım 'kuvvetiyle' alabora edilir ve siz tek başınıza çevirmeye çalışırsınız,basarılı olamazsanız ekipte devreye girer..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#37: 06 Kasım 2018, 22:41:28
Yardımcı olsa da olmasa da muhtemelen ilk çalışmalarda kano bir ucundan kıyıya bağlı olacak. Diger ucu demirde olacak.Daha sonra aşama aşama zorlaştırılabilir.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Suruklenme
#38: 07 Kasım 2018, 09:51:12
İlkay benin anlatmak istediklerimi benden iyi anlatmış.
Alabora durumunu çalışman, böyle kötü bir duruma önceden çalışmış olman başka şey, alabora olmamak için donanmak başka şey.
Dediğin gibi, kayığın ne kadar şahane olursa olsun alabora ihtimali her zaman var.
Ama beni telaşlandıran, İlkay'ın da vurguladığı gibi, "hız". Yelken alanının büyüklüğü. Benim sana önereceğim tek şey; düşük  hız dolayısıyla küçük yelken. Koca kayıkta mendil kadar yelkenin bile çok gelebileceği zamanlar olabileceğini aklımızda tutmamız gerekiyor sanırım.

O kayıkla zevk için değil, uzun yol yapmak için yola çıkacaksın. Buna göre donatmalısın, buna göre plan yapmalısın. Buna göre plan yapar, hızı geriye atıp güvenliği öne çıkartırsan başaracağından kuşkum yok.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git