Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi

  • *
  • İleti: 5
1-2 saat idare edemeyen aku problemi
OP: 16 Temmuz 2018, 14:52:43
Herkese merhaba. Foruma yeni uye oldum.

Teknede 2 x 200Ah Servis + 1 x 135Ah Motor akusu var.
1500W Marin Inverter var.

Elektrik ceken donanim olarak da
1- Raymarine Otopilot seti
2- 6.1 Fusion&Alpine ses sistemi + Amfi mevcut (Bu her daim kullanimda) 
3- Buzdolabi,
4- Bas pervane,
5- Elektrikli irgat
6- Alarm Sistemi ve Kamera(Alarm calismiyor. Aku seviyesinden dolayi surekli ariza veriyor yani bunu saymasak da olur)
7- Modem, Hdd, VINN vs..
8- Elektrikli WC
9- MW Firin (Bunu hic kullanmadik, zaten sahil beslemesi haric kullanilmiyor.) mevcut

Sigorta panelinde kullanilmayan her sey kapali. Sigorta panelinden bagimsiz surekli aktif olanlar Madde 8, 7, 5 ve 2.
Bu kadarcik seyle 400 Ah servis akusu gunu nasil cikaramiyor bir turlu isin icinden cikamadik.

Mesela 24 saat sahile bagliyiz diyelim, yaklasik 15-20dk mesafede bir yere gidiyoruz, akulerin dolu olmasi lazim.
Aku 1 saat icinde 12.0'in altina dusuyor.
Inverter acik halde iken(Buzdolabi icin) bazen 2 saat icinde 10.9 goruyoruz.
Alargada 1 gun bile dayanmiyor sarj.  Motor calistirmak gerekiyor. Motora bosu bosuna saat yaptiriyorum su sebepten oturu.

Akuler daha 10 aylik. Sahil beslemeden elektrik aldigimizda boyle 12.9 falan goremiyorum hep 12.3 - 12.4 dolaniyor en dolu oldugunda.
Bazen geliyorum 11.9 duruyor tekne beslemeye bagli olsa bile. Limanin elektrik altyapisi mi yetersiz geliyor diyorum, ama motorla sarj ettigimizde de kendine gelemiyor aku. Bu sefer Inverter'da bir ariza oldugundan suphe ettim. Redresor gorevini goren kismi charger vazifesini yerine getiremiyor olabilir mi diye dusundum. Kullandigimiz akuler sulu aku bu arada. Markasindan emin degilim.. 

Mesele ne veya neler olabilir?

  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2018, 15:04:54 Gönderen: Görkem Adir »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#1: 16 Temmuz 2018, 15:05:35
1. Göstergeler.
2. (Kuvvetle muhtemel) akülerin bizatihi kendisi. Üretim hatası olan bir akü olabilir, diye düşünüyorum.
3. Akü beslemeniz  çalışmıyor.

Benden ancak bu kadar olur. Hatta bu bile aşkın  bir durum. :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 974
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#2: 16 Temmuz 2018, 15:41:20
Bir yerlerde kısa devre.
Aküler ölü.

Ana şalteri kapatıp şarjı deneyip bir ölçün voltajı. 



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#3: 16 Temmuz 2018, 15:56:10
Kısa devre olayı var gibi,
aküler yeni bile olsa bu kadar aksiyondan sonra trene binmiş olabilirler,
Ayrıca şarj yapan ve aktaran aletlerde de sorun olabilir, malum adları beslemelerine göre değişen bir sürü cihaz.
Bir ölçü aleti edinip muhtelif senaryoları ölçerek başlamak lazım.
Bülent gibi benimde hiç bilmediğim bir konu. Birazdan bilen birileri gelir bir şeyler yazar elbet.
Özgür nerelerdesin?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#4: 16 Temmuz 2018, 16:10:41
Tekne ilk denize indiginde Sase yoktu, aku kendini tekneyi kapattigimiz an sifirliyordu kapaniyordu. 10 saniyede falan.
Sonra sase yapildi. Idare etmeye basladi o sekilde. Kis sezonu balikcilar geliyor bizim fisi cikariyor kafasina gore kendi fisini takiyor.
Elektrikler Foca'da cok kesiliyor vs. sahil beslemede surekli kalamiyor ve geldigimizde yine aku sifirlanmis oluyor vs..
Boyle kosullarda oldugumuz icin akuler yalan olmus olabilir bahsettiginiz gibi.
Sanirim aku birkac kere boyle sifirlaninca omrunden baya bir gidiyormus. Ama bu teknenin baska turlu kullanilma imkani yok.
Both Salter var, Salteri Off konumuna getirsem de kapanmiyor aku. Orada da bir sorun cikti.

Ilk etapta sorunun kaynagini cozmek icin nereden baslamaliyim?
Inverter'i sokup goturecektim bugun sahil beslemeden iyi sarj alamiyor diye ondan suphelendim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#5: 16 Temmuz 2018, 16:36:46
Bu arada hoş geldiniz diyelim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#6: 16 Temmuz 2018, 17:32:58
Tekneniz nerede bilemiyorum ancak ben bu elektrik işleri ile ilgili şöyle bir kural geliştirdim şu marş rölesi konusundan sonra.

Hüseyin abi ile saatlerce uğraşıp şarj rölesini bağladığımızı sanıp, bir türlü çalıştıramayınca Kuşadası marinaya gittiğimde elektrik ustalarını çağırdım. Meğer benim aldığım röle aynı zamanda benzin ya da mazot pompasına da elektrik verdiğinden çift kutup başı varmış. Oysa biz birini şase sanıyorduk. Şase bağlantı somunundan alınınca çalışıverdi röle.

Bence iyi bir elektrik ustası ile çalışmanız en kolay çözüm. Benim yorumum böyle. Hoşgeldiniz bu arada.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#7: 17 Temmuz 2018, 02:44:23
Tekne ilk denize indiginde Sase yoktu, aku kendini tekneyi kapattigimiz an sifirliyordu kapaniyordu. 10 saniyede falan.
Sonra sase yapildi. Idare etmeye basladi o sekilde. Kis sezonu balikcilar geliyor bizim fisi cikariyor kafasina gore kendi fisini takiyor.
Elektrikler Foca'da cok kesiliyor vs. sahil beslemede surekli kalamiyor ve geldigimizde yine aku sifirlanmis oluyor vs..
Boyle kosullarda oldugumuz icin akuler yalan olmus olabilir bahsettiginiz gibi.
Sanirim aku birkac kere boyle sifirlaninca omrunden baya bir gidiyormus. Ama bu teknenin baska turlu kullanilma imkani yok.
Both Salter var, Salteri Off konumuna getirsem de kapanmiyor aku. Orada da bir sorun cikti.

Ilk etapta sorunun kaynagini cozmek icin nereden baslamaliyim?
Inverter'i sokup goturecektim bugun sahil beslemeden iyi sarj alamiyor diye ondan suphelendim.


Öncelikle akünüzü test cihazı ile ölçün.

Daha sonra alternatör (motor çalışırken alternatörden çıkan voltajı ölçün) ve bolt şaltere giden kablolarınızı kontrol edin ve gerekiyorsa kalınlıklarını artırın. İnce kablo kullanılmışsa kesinlikle kablo kesitini kalınlaştırın. Şase hatına özellikle dikkat edin kötü şaseleme tüm sistemi etkiler ve yangın riskini artırır. Sahil beslemesi kulanıyorsanız redresörünüzün bağlantılarını ve redresörünüzün çıkışlarını kontrol edin. Tüm bunları kontrol ettikten sonra sisteme ampermetre bağlayarak sistem boşta iken kaçak akım olup olmadığına bakın.
  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#8: 17 Temmuz 2018, 22:47:23
Aküleriniz ölmüş, bu kesin.

Sulu kurşun asit akü (klasik) ise zaten toplam kapasitesinin %30'unu sağlıklı olarak kullanabiliyorsunuz, yani aslında 400Ah değil 120Ah kullanabilecek kapasiteniz var.

Öncelikle bir elektrik bilançosu (hangi cihaz kaç amper çeker, günde kaç saat çalışır, günlük ne kadar sarfiyatım var) çıkartın, sonra buna uygun bir akü grubu kurun (sulu, jel, agm. hepsinin kullanılabilecek kapasiteleri farklıdır) ve son olarak bu grubu dolduracak (harcadığınızı yerine koyacak) şarj sistemi planlayın. Sahil besleme güvensiz ise güneş ve rüzgar gibi alternatifleri değerlendirmelisiniz.

Masraflı bir süreç, kolay gelsin.

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 103
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#9: 18 Temmuz 2018, 12:37:01
Aküleriniz büyük ihtimalle kapasitelerinin çok üzerinde kullanıldığı için plakaları çökmüş ve p nedenle çabuk boşalıyor. Bunun dışında inverter ile buzdolabı kullanımı demek aküleri öldürmek demek. İnverter gün boyunca açık olduğu sürece sadece kendisi 24A çeker üzerinde birşey bağlı olmasa bile ki bu kaliteli bir inverter için geçerli. Maxsun falan yaklaşık 36A lerde dolanıyor. Buzdolabı da 220 de 1000 Watt çekse eder sana 110A. Yani sadece buzdolabınız günde inverterle kullanıldığı için 130A min tüketimi var.
Baş pervane akünüz yok heralde büyük ihtimalle onlarda oraya bağlı. Onlarda anlık olarak yüksek akım çektikleri için aküleri hırpalamıştır. Baş pervaneye ayrıca AGM koymanızda fayda var. Şu durumda aküleri kapalı suludan jele çevirseniz bile baş pervane yüzünden aküleriniz çok çabuk bozulacaktır. Sizin iyi bir elektrikçi çağırarak baş pervaneyi o gruptan ayırmak ve büyüklüğüne göre bir AGM akü almak onun dışında servis akülerini de yine inverter kullanımından dolayı AGM yapmanızda fayda var.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

  • *
  • İleti: 5
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#10: 18 Temmuz 2018, 15:53:07
Aküleriniz ölmüş, bu kesin.

Sulu kurşun asit akü (klasik) ise zaten toplam kapasitesinin %30'unu sağlıklı olarak kullanabiliyorsunuz, yani aslında 400Ah değil 120Ah kullanabilecek kapasiteniz var.

Öncelikle bir elektrik bilançosu (hangi cihaz kaç amper çeker, günde kaç saat çalışır, günlük ne kadar sarfiyatım var) çıkartın, sonra buna uygun bir akü grubu kurun (sulu, jel, agm. hepsinin kullanılabilecek kapasiteleri farklıdır) ve son olarak bu grubu dolduracak (harcadığınızı yerine koyacak) şarj sistemi planlayın. Sahil besleme güvensiz ise güneş ve rüzgar gibi alternatifleri değerlendirmelisiniz.

Masraflı bir süreç, kolay gelsin.

öZgür (tapatalk)

Gunes paneli var ama sanirim copten bir sey, kendine hayri yok. Saatte 3A sarj ettigini soylediler. Ama ben hic bir katkisini gormedim.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2018, 15:58:10 Gönderen: Görkem Adir »

  • *
  • İleti: 5
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#11: 18 Temmuz 2018, 15:57:48
Aküleriniz büyük ihtimalle kapasitelerinin çok üzerinde kullanıldığı için plakaları çökmüş ve p nedenle çabuk boşalıyor. Bunun dışında inverter ile buzdolabı kullanımı demek aküleri öldürmek demek. İnverter gün boyunca açık olduğu sürece sadece kendisi 24A çeker üzerinde birşey bağlı olmasa bile ki bu kaliteli bir inverter için geçerli. Maxsun falan yaklaşık 36A lerde dolanıyor. Buzdolabı da 220 de 1000 Watt çekse eder sana 110A. Yani sadece buzdolabınız günde inverterle kullanıldığı için 130A min tüketimi var.
Baş pervane akünüz yok heralde büyük ihtimalle onlarda oraya bağlı. Onlarda anlık olarak yüksek akım çektikleri için aküleri hırpalamıştır. Baş pervaneye ayrıca AGM koymanızda fayda var. Şu durumda aküleri kapalı suludan jele çevirseniz bile baş pervane yüzünden aküleriniz çok çabuk bozulacaktır. Sizin iyi bir elektrikçi çağırarak baş pervaneyi o gruptan ayırmak ve büyüklüğüne göre bir AGM akü almak onun dışında servis akülerini de yine inverter kullanımından dolayı AGM yapmanızda fayda var.

Inverter denizde oldugumuz sure boyunca acik oluyor, seyir halinde gecen sure haric gunde en fazla 3-4 saat acik kaliyor. Ama onu bile tasiyamiyor.
Bas pervane icin kac Ah aku gerekli onu da ogrenebilir miyim? Servis akulerini 200Ah'in da ustunde mi tercih etmeliyim? Bu sorularin yanitini da aldiktan sonra en kisa surede aku sistemini komple yenileyecegim. Bilgilendirdiginiz icin cok tesekkurler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 103
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#12: 18 Temmuz 2018, 17:29:49
Baş pervane akünüzün kapasitesini baş pervaneniz belirler. Baş pervanenizin gücüne göre oraya akü tahsis edilir.
Bunların dışında tavsiyem buzdolabını direk olarak değiştirin 12V bir buzdolabı kullanın. 200A akü kapasitesini değiştirmek yerine AGM kullanın böylece en azından günlük 200A kullanılabilir bir havuzunuz olur. Kapalı sulu kullandığınız sürece aküleriniz çöp olacaktır. Odyssey 214A alırsanız onun %80ini kullanabilirsiniz o zamanda 340A kullanabilirsiniz günde.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

  • *
  • İleti: 5
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#13: 03 Ağustos 2018, 15:30:50
Tekrardan selamlar.
Gecen teknenin irgat otomatigi bozuldugu icin elektrikci getirdim fakat bu sefer farkli bir usta buldum.
Ona teknedeki problemleri bahsederken sarj kontrol unitesinden kalemle gunes enerjisine bakti ve solar panelin calismadigini fark etti.
Yukaridan paneli sokup kontrol ettiginde gorduk ki 1 senedir panel bagli zannediyoruz halbuki kablolari cekip baglamadan birakmis usta :)

2 x 40W + Sahil besleme ile sarj olmaya basladi, 11.9 dolanan akuler 12.8 goruyor tabi yine yetersiz.
Dediler ki bize sahil beslemeden dusuk voltaj geldigi icin farkli tip bir ilave redresor gerekiyormus.

Simdi 2 x 165W Solar Panel
30A Sarj Kontrol Unitesi
ve Redresor aldim.   

Pazartesi gibi montaji yapiyoruz. Umarim bu sorunumuzu simdilik giderir.
Akuleri de AGM yerine Jel dusunuyorum maliyetinden oturu. Bir gorelim bakalim akuler boyle idare edecek mi.


Gecen gun Test yaptim Ses sistemi 6-7 saat calisti - Amfi + Media Player. 
Aku 12.1-12.0 gezdi. 
Inverter buzdolabi direk 1 gun sonra 10.6'lara geldi... 80W Solar Panel yetersiz geldi her halukarda.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 103
Ynt: 1-2 saat idare edemeyen aku problemi
#14: 03 Ağustos 2018, 16:31:05
80W solar panel günde bir buzdolabının ancak yarısını kadar karşılar. Bunun dışında sahilden gelen elektriğin voltajı düşükse ikinci redresörü alsanızda birşey ifade etmez. Redresörler ya çalışır ya da çalışmazlar. Redresör kapasiteniz düşükse teknede de kullanım çoksa zaten ürettiği tüketime gideceği için aküler şarj olmaz sadece. 80-250V arası çalışan bir redresör alacaksanız o ayrı. Burada yine önemli kısım toplam akü kapasitesi ve redresörün ona göre seçilmesi. İnverter kullanımınız varsa, ki var o zaman jel almayın. Inverterler akü katilidir. AGM nispeten jele oranla daha dayanıklıdır. Birde 10.8V akü bitmiş demektir. Akünün voltajını o seviyelere düşürmen kapasite kaybını göze almak demektir.
Solar panel olayına gelince 2 adet 165Wattlık Solar panel size Egede 1.5kW civarında verir ki yeterli bir değer.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

 
Yukarı git