YAPILANLAR :
1. D-Marin 1 kat astar+3kat Zehirli Boya uygulandı. Boyacı bu markanın uygulamasını pek beğenmedi; sürerken uzuyor, rulo zor sürülüyor filan dedi ama ben renk ve kapatma olarak çok beğendim. İnşaallah performansı da iyi çıkar.
2. Dümen yatağı kestamitten tornada çektirildi ve yerine monte edildi. İyi bir planlama ile Çekme ve atma seanslarına denk getirilerek ilave lift ücretinden tasarruf edildi.
3. Beş adet Vana TrueDesign Vana ile değiştirildi, şıkır şıkır çalıştığı görüldü. Denildiğine göre on sene sonra da aynı şekilde çalışacak; Allah ömür verirse göreceğiz.
4. Salma Plaka ve Vidaları değişti. Fabrika orijinalinde plaka, vida ve saplamalar için çelik tercih etmiş; biz Krom plaka ve Vida taktık. Saplamaların baş kısımları hariç herhangi bir paslanma gözlenmediği için mevcutlarını kullandık. Ancak Usta, M36 Krom vidaların üstüne kilit olsun diye eski çelik vidaları da takmış; inşallah bir uyumsuzluk olmaz.
5. Gaz-Vites Kolu bakımı yapıldı.
6. Tutyalar değişti.
7. İki Kanatlı Pervaneye dönüş yapıldı. Ancak bununla ilgili aşağıda tespitlerim ve sorularım olacak.
8. Gurcata dibinden su damlatması, pleksi camların silikonu ile ilgili imiş. Sezon yoğunluğundan Usta el atamadı, bana tarif etti. Cam ile fiber arasına ince bir iple girip, temizlik yapılacak ve tornavida ile hafif kaldırılıp, arasına Sika 292 basılıp, yapıştırılacak.
9. Dümen dibinden su damlatması da manuel dümen kapağından kaynaklanıyormuş. Sanıyorum Conta değişimi ile sorunu çözücez.
10. Dingi Bot yapıştırma işleri tamamlandı. Fakat Ustası, meslek sırrı diye yapıştırıcısının markasını gizledi; litrelik teneke kutunun etiketini sökmüş Daha önce ben bu yapıştırma işine epey vakit harcamış bir türlü de başarılı olamamıştım. İşi ehline vermek lazım ama ustaya uzak bir noktada bir koyda ihtiyaç hasıl olduğunda da hızlı bir çözüm bulabilmeliyiz. Bot alırken tamir kiti veriliyor; neden işe yaramaz anlamıyorum. Ben Avcılık Fuarında japon yapıştırıcı benzeri ama daha elastik olanından Alman malı bir tüp aldım. Satıcının gösterisinde iki lastik şerit, kuvvetli çekme uygulandığında dahi birbirinden ayrılmıyordu. Bakalım ihtiyaç olursa kullanıcaz.
11. Boyler Emniyet Ventili değişimini yapamadık; Üzerindeki Honeywell BS6283/3 TP192 2,5bar Ventili piyasada bulsa idik, hemen göbeğini değiştirip devam edecektik. Farklı bir Ventil takılması gerektiğinden; Can Hocanı da sökme sırasında Boylerin cidarını zedeleme riski ile ilgili uyarıları sonrası konu tekrar değerlendirilmek üzere yapılacaklar listesinde.
12. Diğer konular beklemede, elimiz değdikçe biz halletmeye çalışıcaz bakalım.
a. Boyler Emniyet Ventili değişimi.
b. Direk üzerindeki Ön Güverte Aydınlatma Ampulü takılacak
c. Pupaya monte Admiralty Demir Yuvası düşünülecek.
d. Gurcata uçlarının Plastikleri düşmüş
e. Cenova+Balon mandarı makaraları yağlanacak
f. Körük + LazyBag Fermuarı dikilecek.
g. Heç lastiklerine vazelin sürülecek
h. Aseton ile usturmaça temizliği
i. Ayaklı/Kollu Pompalı Tatlı/Deniz Suyu tertibatı
j. Pupaya monte Dıştan takma Motor Braketi
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi