Benim gözlemim şu, altını çizerek yineliyorum benim gözlemim, dolayısı ile bende oluşan izlenim;
CQR çapa aşagıda resimde görüldüğü gibi ana doğrultudan her iki yöne
60 dereceye kadar rüzgar değişimlerine mafsallı yapısı nedeniyle başarılı bir şekilde uyum sağlıyor.
Gün buyu rahatça kalınıp birde üzerine aynı koyda gece de kalınmak istendiğinde,
rüzgar gece ekip uyurken 60 derecenin üzerinde değişim gösterdiğinde,
değişime gardını almadan beklemekte olan CQR çapayı hazırlıksız yakalayarak yerinden sökebilmekte.
Mesela geçen sene Kadans teknesiyle Göcek Kille koyunda
360 derecelik seyir terası gibiydi teknenin havuzluğu.
Sabah batıya, karaya bakan tekne havuzluğu, akşam oldu mu yavaş yavaş dönüp,
Fethiye tarafına yani doğu tarafına doğru bakmaktaydı.
Kadans teknesinde hiç demir tazalemeden gün ve geceler geçirdik.
Yine keza bir iki hafta önce arkadaşımın teknesini Port iasosa götürürken
gece yarısında girdiğimiz Samos Posedion koyunda da gece boyunca
çok güçlü bir şekilde esen rüzgar yön değişti durdu. Ama demir tazelemedik.
Kabus görüp defalarca başa gidip kontrol ettiğimde zıpkın gibi duruyordu tekne.
Her iki teknede de yeni nesil çapalardan vardı.
Yukarıda dediğim gibi rüzgar yönü değişimine anında tepki veren yeni nesil çapalar,
hemen durum güncellemesi yaparak yeni duruma göre gard alırken,
CQR ve kopyası çapaların bu durum güncellemesi işinde yapısı nedeniyle geç kalıp
dönülmez ufkun akşamındayız şarkısını söyleyebileceğini öngörüyorum.
Dediğim gibi bu bana ait öngörü
Haaa, bu öngörüyü nerden edindin derseniz,
İzlediğim videolardan, çevremde bulunan CQR sahibi denizcilerin anlatımından.
Bir kere de özellikle açısı dışında çektiğimiz orijinal CQR çapanın tutunamadığını gözlemlemekten.
Oysa aynı testi özellikle açısı dışında çektiğimiz Delta çapa daha dirayetli çıkmıştı aynı yerde.
Sözüm budur hakim bey.