Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Admiralti

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Admiralti
#105: 30 Mayıs 2018, 11:03:05
bu linki bir daha verelim önce. Çok iyi yazılmış.

https://www.wikiderya.org/wiki/demirleme-ba%C4%9Flanma-ve-yana%C5%9Fmalar

Bir ekleme doğru yazmadıysam düzeltelim . Kilitleri de spinlock denilen kilidin çözülmesini önleyen kimyasaldan bahsetmeli.  Çözmek isterseniz ısıtarak çözüyorsunuz. Bilenler daha fazla bilgi verir.

en önemli bilgilerden biri ise iskandil. Malum Tayo Mar da buz dolabı olmadığı ve ben kullandıkça olmayacağı gibi derinlik ölçer de yok. Ne var. ? İskandil. !

BU sakladığım ve yazmak istediğim ayrı bir konu başlığı idi. Ayrıca yazılmalı. Ancak bu linkte iskandilin çok önemli bir faydası daha yazılmış ki ne yalan söyleyeyim okuyunca bozuldum biraz. :) Ben yazacaktım onu.

Konu başlığı da " bendeki derinlik göstergesi zeminin ne olduğunu da söylüyor , Sizdeki ? " gibi bir şey olacaktı.

Önce " ne gerek var derinlik göstergesine gibi bir muhabbet ile başlanacak, milletin bir sinirleri hoplatılacak , sonra iskandil in mutlaka teknede olması gerektiği üzerine devam edilecek, Basit bir iskandil renkli boncuklar ile nasıl yapılıyor o anlatılacaktı.

Renkli boncukları ben her bir metrede ilk metrede kırmızı , ikinci metrede sarı ve üçüncü metreden sonra yeşil olarak işaretledim.  Küçük kızım bile kullansın ne anlama geldiğini çözsün diye. 

Merem 'in anlatmadığı bir faydasını da ben yazayım. Çok güzel bir çocuk oyuncağı. renkli boncuklar ile birlikte teknenin dört bir yanına dolaşıp derinlik ölçmek ya da bunu suya atmak, siz balık tutarken tutturan küçük çocuğunuza oltaymış gibi işlevleri de var. :)
İskandil kullanmaya bayılırım.. küçük kayığımda yıllarca derinlik ve zemin etüdünü hep misina ucuna bağladığım ağır bir kurşunla yapardım. İskandilim zemine dokunduğu anda dibi anlar avlanma yerimi ona göre belirlerdim.misinayı da bir elimin ucundan diğer kolumun omuz başına getirerek ölçüm yapardım. Şimdilerde balık bulucu var. Onu grafikten okumak da ayrı bir sanat hatta ortalama bir balık bulucuda veriyi okumak bence iskandilden daha zor. İskandilde tüm duyularınız parmakların ucunda...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Admiralti
#106: 30 Mayıs 2018, 13:19:25
Bu iskandil kullanımı benim tekelimde olan bir bilgi değil.
Yüzyıllardır insanlar kullanıyor.

Tabi o zaman başka yöntem olmadığı için kullanmışlar ancak biz kendi uygulamamızda, özellikle de dibi rahat göremediğimiz bulanık sularda dümen palasını çarpmamak için yaygınlaştırdığımız bir yötemdi.
Maalesef benim kayıkta dümen palası en kıça yakın ve yine maalesef 2,20 boyunda!!
Dolayısıyla direğin önündeki müşirden suyun derinliğini gösteren veriler defalarca dümen palasına zarar verdiği için elimizin altında böyle bir "old school" aparat bulundurmaya başladık.

Sanırım sırf bu eski usul olması sebebiyle siz de beğenmiş, bahsetmeyi düşünmüş  ama geride kaldığınızı söylemişsiniz...
Bilgi paylaşımında geride kalmak veya öne geçmek bence yoktur, olmamalıdır.
Her kim ki bir bilgi paylaşır, bir diğeri ondan yararlanır forum amacı hasıl olmuştur...
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Admiralti
#107: 31 Mayıs 2018, 23:37:16
Bu admiralti illa iki kollu mu olmak zorunda? 4 kollu olsa ne olur?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: Admiralti
#108: 31 Mayıs 2018, 23:56:27
    İyi olmaz, çipo yönüne gelen kollar çapanın tam gömülmesini engeller. Ancak çiposuz dört kollu çapalar var. Biz eskiden bunların inşaat demirinden kaynatılmışını kullanırdık. Daha doğrusu kendimiz yapardık. Kalın demirden olanını kum ve mil zeminlerde kullanırdık. Takılma ihtimali olan kayalık zeminlerde ise ince demirden kolları olanı kullanırdık. Takılma durumunda motoru çalıştırıp yol verdiğimizde ya da elle kuvvet uyguladığımızda çapanın takılan kolu doğrulup gelirdi.
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Admiralti
#109: 01 Haziran 2018, 00:59:49
Erdal reis , bende ondan bahsediyorum. Yani tek bir ana gövde ve dört kol ve uçlarda tırnak. Herkesin yapabileceği basitlikte. Benim tekneyi aldığımda üzerinde kromdan yapılma 8 kollu bir demir vardı. Adam kendisi yapmış. Ben hiç öylesini görmediğim için yadırgamıştım. Ama çok hafif ve attımmı tutan bir çapaydı. Sonra onu denize düşürdüm. Danfort çapa aldım. Sonra onu da düşürdüm fortres aldım. Çakma idi ve hiç memnun kalmadım. Şimdi gene danfort aldım. Ama heybeli adada demir atarken bir türlü çapa zemine tutunmadı. Çam koyu bilenler bilir kıyıya yakın erişteliktir. İlk çapam olsa tutmama gibi bir derdim olmazdı diyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Admiralti
#110: 01 Haziran 2018, 14:42:45
    İyi olmaz, çipo yönüne gelen kollar çapanın tam gömülmesini engeller. Ancak çiposuz dört kollu çapalar var. Biz eskiden bunların inşaat demirinden kaynatılmışını kullanırdık. Daha doğrusu kendimiz yapardık. Kalın demirden olanını kum ve mil zeminlerde kullanırdık. Takılma ihtimali olan kayalık zeminlerde ise ince demirden kolları olanı kullanırdık. Takılma durumunda motoru çalıştırıp yol verdiğimizde ya da elle kuvvet uyguladığımızda çapanın takılan kolu doğrulup gelirdi.

Bizim oralarda hala aynı, en pratik uygulamadır, demiri bırakma korkusu yok, zincir yok direkt halatla .
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Admiralti
#111: 01 Haziran 2018, 14:53:49
    İyi olmaz, çipo yönüne gelen kollar çapanın tam gömülmesini engeller. Ancak çiposuz dört kollu çapalar var. Biz eskiden bunların inşaat demirinden kaynatılmışını kullanırdık. Daha doğrusu kendimiz yapardık. Kalın demirden olanını kum ve mil zeminlerde kullanırdık. Takılma ihtimali olan kayalık zeminlerde ise ince demirden kolları olanı kullanırdık. Takılma durumunda motoru çalıştırıp yol verdiğimizde ya da elle kuvvet uyguladığımızda çapanın takılan kolu doğrulup gelirdi.

Bizim oralarda hala aynı, en pratik uygulamadır, demiri bırakma korkusu yok, zincir yok direkt halatla .
Yıllarca inşaat demirinden galvanizli olanına hepsini kullandım. Sanırım 3-4 tane de deniz dibinde kayalıklarda bırakmışlığım vardır. En son bir tanesini Mersin limanı girişinde dalgakıran taşlarına taktığımda gece vakti gözümü kapayıp 4 metre dalarak kurtarmaya çalışmıştım ama öyle bir sıkışmış ki namussuz, çıkarmak mümkün olmamıştı. Mecbur ipi kesip dönmüştüm.
Bizim buralarda da 7-8 metre balıkçı kayıklarında dahi başka bir çapa kullanılmaz. Ekseri inşaat demiri veya  kalın demir kullanırlar.
Şu an şemsiye çapamın bir tanesi hala kıç çapası olarak portuçta durur.
Tablolarda hep küçük tekneler için öneriliyor..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

n

nuri_kongur

Ynt: Admiralti
#112: 01 Haziran 2018, 15:37:38
    İyi olmaz, çipo yönüne gelen kollar çapanın tam gömülmesini engeller. Ancak çiposuz dört kollu çapalar var. Biz eskiden bunların inşaat demirinden kaynatılmışını kullanırdık. Daha doğrusu kendimiz yapardık. Kalın demirden olanını kum ve mil zeminlerde kullanırdık. Takılma ihtimali olan kayalık zeminlerde ise ince demirden kolları olanı kullanırdık. Takılma durumunda motoru çalıştırıp yol verdiğimizde ya da elle kuvvet uyguladığımızda çapanın takılan kolu doğrulup gelirdi.

Bizim oralarda hala aynı, en pratik uygulamadır, demiri bırakma korkusu yok, zincir yok direkt halatla .
Yıllarca inşaat demirinden galvanizli olanına hepsini kullandım. Sanırım 3-4 tane de deniz dibinde kayalıklarda bırakmışlığım vardır. En son bir tanesini Mersin limanı girişinde dalgakıran taşlarına taktığımda gece vakti gözümü kapayıp 4 metre dalarak kurtarmaya çalışmıştım ama öyle bir sıkışmış ki namussuz, çıkarmak mümkün olmamıştı. Mecbur ipi kesip dönmüştüm.
Bizim buralarda da 7-8 metre balıkçı kayıklarında dahi başka bir çapa kullanılmaz. Ekseri inşaat demiri veya  kalın demir kullanırlar.
Şu an şemsiye çapamın bir tanesi hala kıç çapası olarak portuçta durur.
Tablolarda hep küçük tekneler için öneriliyor..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

4 kollu admiralti çapaya yapılan itirazla dipte tutmaz çerçevesinde değil sanırım. Ersin'in iddiası vardı admiralti çapalar modern tasarımlı teknelerde ırgat ile çekip yuvaya yerleşmediği için gözden düştü demişti. Bir de herkes yapabilir bu sebeple ticari değeri yok üreticiler için. İddia Ersin'e ait diye hatırlıyorum yanlışsam düzeltsin .
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: Admiralti
#113: 01 Haziran 2018, 15:51:38
 Her şey gibi çapalar da zaman içinde değişip gelişecektir. Ersin hocamın söyledikleri tek neden olmasa bile doğrudur, ancak bahse konu ettiği dört kollu değil bildiğimiz iki kollu Admiralti çapadır. Zaten dört kollu Admiralti çapa yok, o sizin, "olmaz mı acaba?", diye sorduğunuz bir şeydi galiba :).
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Admiralti
#114: 01 Haziran 2018, 16:04:22
. Zaten dört kollu Admiralti çapa yok, o sizin, "olmaz mı acaba?", diye sorduğunuz bir şeydi galiba :).
4 kollu çapa var Erdal reisim. Yani kullanımda var, ama adı demekki admiralti değil o halde. Baktım şemsiye demirmiş adı. 2 kollu olunca admiralti 4 kollu olunca şemsiye diyorlar demekki. benim hatam adlar için biraz araştırmalıydım.
https://www.wikiderya.org/wiki/%C3%A7apa-tipleri
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Admiralti
#115: 01 Haziran 2018, 16:06:23
Dört kollu admiralti çapa var.
Katlanması saklama kolaylığı sağlıyor.
Kare demeir ana beden olarak kullanılıyor ikili tırnaklardan biri hareketli.
Katlamak istendiğinde ikili tırnaklardan üstte olan yukarı çekilerek kare demirin yuvarlak demire döndüğü noktada
döndürülüp katlanıyor.
Katlama tamamen bir katlama değil dört tırnaklı yapıdan iki tane iki tırnaklı yapıya dönüşüm.

Üstelik dört kollu olunca çiposuna gerek kalmıyor.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

n

nuri_kongur

Ynt: Admiralti
#116: 01 Haziran 2018, 16:09:00
Dört kollu admiralti çapa var.
Katlanması saklama kolaylığı sağlıyor.
Kare demeir ana beden olarak kullanılıyor ikili tırnaklardan biri hareketli.
Katlamak istendiğinde ikili tırnaklardan üstte olan yukarı çekilerek kare demirin yuvarlak demire döndüğü noktada
döndürülüp katlanıyor.
Katlama tamamen bir katlama değil dört tırnaklı yapıdan iki tane iki tırnaklı yapıya dönüşüm.

Üstelik dört kollu olunca çiposuna gerek kalmıyor.



Teşekkürler Can reis.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Admiralti
#117: 01 Haziran 2018, 16:12:28
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

e

erdal duran

Ynt: Admiralti
#118: 01 Haziran 2018, 16:38:42
    Can hocam, affınıza sığınarak, verdiğiniz linklerdeki çapaların hepsi döner çapa diye geçiyor ve dört kollu. Admiralti çapa iki kollu ve çipolu olur diye bildiğimi sanıyordum. Forumda yanlış bilgi vermek istemem. Bizi bu konuda net bilgilendirebilirseniz sevinirim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Admiralti
#119: 01 Haziran 2018, 18:21:51
Erdal bey aşağıda kalınlaştırdığım ifadeden anlaşılacağı gibi dört kollu olunca çipoya gerek kalmıyor.

Ha derseniz ki bu gerçek Admiraltimidir,
Değildir belki ama admiraltinin ağırlığı nedeniyle sağladığı avantajları, dört kollunun da sağlayacağı ortada.
Admiraltide çipo ne işe yarıyor?
Çapanın yatay sürüklenmesini önleyerek mutlak bir tırnağının zemine tutunmasını  sağlıyor.

Bu dört kolluda çapa da nasıl atarsanız atın, mutlaka  iki tırnağıyla zemine tutunuyor.
Bir arkadaşımın teknesinde vardı bir çok kez değişik yerlerde ( Sığacığın tertemiz koylarında ) denemiştik.
Üstelik en az iki tırnağı zemine girdiği için ( tutunma yüzeyi arttığı için )
kum zeminde admiraltinin dezavantajını yok ediyordu.


Dört kollu admiralti çapa var.
Katlanması saklama kolaylığı sağlıyor.
Kare demeir ana beden olarak kullanılıyor ikili tırnaklardan biri hareketli.
Katlamak istendiğinde ikili tırnaklardan üstte olan yukarı çekilerek kare demirin yuvarlak demire döndüğü noktada
döndürülüp katlanıyor.
Katlama tamamen bir katlama değil dört tırnaklı yapıdan iki tane iki tırnaklı yapıya dönüşüm.

Üstelik dört kollu olunca çiposuna gerek kalmıyor.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

 
Yukarı git