Admiralti

Başlatan ersinboke@icrs.com.tr, 25 Mayıs 2018, 10:49:43

« önceki - sonraki »

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Aziz Eryavuz - 28 Mayıs 2018, 10:43:53
BEN DE TALİBİM. DAHA ÖNCE DE İNTERNETTEN BAKIP BAKIP GERİ ATMIŞ OLDUĞUM BİR KONU BU ADMİRALTİ YEDEK ÇAPA KONUSU.

SADECE BENİM TEKNEME KAÇ KG LAZIM BİLEMİYORUM. 25 KG LARA ÇIKMAK İSTEMİYORUM. 12 M ETRE BOYUNDA 8.300 KG AĞIRLIĞINDA TEKNEM..
20 KG YETMEZ Mİ?
Abi imece de çok güzel bir tablo var.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Âli San

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 28 Mayıs 2018, 14:40:16
Alıntı yapılan: Aziz Eryavuz - 28 Mayıs 2018, 10:43:53
BEN DE TALİBİM. DAHA ÖNCE DE İNTERNETTEN BAKIP BAKIP GERİ ATMIŞ OLDUĞUM BİR KONU BU ADMİRALTİ YEDEK ÇAPA KONUSU.

SADECE BENİM TEKNEME KAÇ KG LAZIM BİLEMİYORUM. 25 KG LARA ÇIKMAK İSTEMİYORUM. 12 M ETRE BOYUNDA 8.300 KG AĞIRLIĞINDA TEKNEM..
20 KG YETMEZ Mİ?
Abi imece de çok güzel bir tablo var


Aziz bey ;
Alman Lloyd'unun listesine göre bakınca 2. demir olarak 20 kg Admiralti sizin teknenize uygun görünüyor.

Ali Ünalan

#77
Ersin bir uyarıda bulunmak istiyorum kendimce ,listeleri topluyorsun bu işten karda gözetmiyorsun bununda farkındayım.
Ancak imalatı konusunda zorlanırsın bende söylemesi,nedenlerini yazayım tek tip olsa sorun değil bir proje üzerinde yoğunlaşılır çizilir yapılır ,listeye baktığımda tekne boyuna göre çapa ağırlıkları değişiyor buda gayet normal,gelen listedeki reislerin teknelerine göre herbirine ayrı ağırlıkta çizimler yapman lazım,buna zamanın varmı ? her bir çapaya göre montaj esnasında parçaların birbirine karışmaması lazım,galvaniz aşamasında parçaların delik kısımlarında deliklerde galvaniz çapağı kalacağı için ölçüden çıkmalar meydana gelecektir,benden söylemesi,bu işler için birilerinin koşturması takip etmesi lazım bu koşturmaya zamanın var mı ? listeler yapılır ortaya ürün çıkmaz sonra mahcup olabilirsin reislere,benim sana yardımım sadece malzeme,lazer,galvaniz nerede yaptırılır fikrinden ileri geçmez,koşturma,takip işlerine le uğraşmaya zamanım yok,ben uyarılarımı yapayım da tercih senin tabi..   
"Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat..."

ersinboke@icrs.com.tr

Valla haklısın Ali,

Bu işler sıkıntılı. En iyisi ben kendime bir tane yapayım. Zaten bunu yaparken bir sezon yazı çıkar. Sonra beğenene gerekli bilgileri veririz yaptırır.

Ali Ünalan

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 28 Mayıs 2018, 15:59:39
Valla haklısın Ali,

Bu işler sıkıntılı. En iyisi ben kendime bir tane yapayım. Zaten bunu yaparken bir sezon yazı çıkar. Sonra beğenene gerekli bilgileri veririz yaptırır.
Şevkini heyacanını kırmak istemem,keşke sihirli bir değnek olsa şıp diye oluverse.
madem kendine yapacaksın senin yapacağın çapa tek tip olacağı için 1,2,3,4 yaptırırsan bişiy fark etmez,ha bir olmuş ha beş olmuş çok sorun değil,elindeki projeye göre sorun yaşamazsın diye düşünüyorum.
Değişik boylara değişik ağırlıklara girdiğinde iş farklı boyuta giriyor,zaman,arge,koşturmaca,vs vs uzar gider zamanın varsa o başka..
"Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat..."

Mehmet Atay

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 28 Mayıs 2018, 15:59:39
Valla haklısın Ali,

Bu işler sıkıntılı. En iyisi ben kendime bir tane yapayım. Zaten bunu yaparken bir sezon yazı çıkar. Sonra beğenene gerekli bilgileri veririz yaptırır.

Zaten ucuz/ekonomik diye pazarladığın bir malın daha ucuzunun peşine niye düşersin ki...
Alıver bir tane
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Mehmet Erem

Bülent Ağabey'in bahsettiği tablo Earl Hinz'in klasik eseri "complete book of anchoring and mooring" den alıntıdır. Yalnız burada bir düzeltme gerekmekte. Eğer tekneye esas çapa olarak almak istenilen ağırlıklara göre hazırlanmış bir tablodur bu...

Eğer fırtına çapası olarak kullanmak isteniyorsa buradaki değerden bir boy büyük çapa seçilmesi genel uygulamadır.
Ancak admiralti örneğinde ikinci çapanın kurulup bota yüklenip atılması gerçekten uğraş verici bir olay olduğu için genelde aynı kilodan devam ediliyor.

Mehmet Atay

#82
Merem,

Şükür henüz ihtiyaç duymadım ama bana sanki iki çapayı çapraz atmak yerine, tandem bağlayıp atmak daha doğruymuş gibi geliyor.
Hatta abartıp, elimdeki tüm çapaları (mevcut Ultra + teknenin orijinali CQR ve emantte olan Fortress) tandem dizmek bile aklımdan geçiyor.
Nedeni de serme ve toplama kolaylığı... Her bir çapa ucunda 2 metre zincir ve kilit ile elde hazırsa, 5 dakika bile sürmez atmak.
Yorumun ne olur?
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Mehmet Köstekçi

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 28 Mayıs 2018, 15:59:39
Valla haklısın Ali,

Bu işler sıkıntılı. En iyisi ben kendime bir tane yapayım. Zaten bunu yaparken bir sezon yazı çıkar. Sonra beğenene gerekli bilgileri veririz yaptırır.

İyide senin bir admiraltiye daha niye ihtiyacın var ki?
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

Aziz Eryavuz

Âli bey ve Bülent bey cevaplarınıza teşekkür ederim. Tahminimi doğruladınız.

M. Atay bey le aynı şekilde düşünüyorum. Tandem daha kolay. Sert havada bir de botla boğuşmak cazip gelmiyor bana da.

Servet

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 28 Mayıs 2018, 15:59:39
Valla haklısın Ali,

Bu işler sıkıntılı. En iyisi ben kendime bir tane yapayım. Zaten bunu yaparken bir sezon yazı çıkar. Sonra beğenene gerekli bilgileri veririz yaptırır.

Olmadı ama,
Sayfalarca yazı yaz,milleti gaz'a getir, sonra bir tane kendime  yapayım!
Sekter Ersin Böke derler söyliyeyim :)..
Tam 10-15 kg arası yapılırsa 'danaya' bende gireyim diyordun,proce yattı :).
Filizbite efenim,filizbite :).


Mehmet Erem

Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 28 Mayıs 2018, 16:46:03
Merem,

Şükür henüz ihtiyaç duymadım ama bana sanki iki çapayı çapraz atmak yerine, tandem bağlayıp atmak daha doğruymuş gibi geliyor.
Hatta abartıp, elimdeki tüm çapaları (mevcut Ultra + teknenin orijinali CQR ve emantte olan Fortress) tandem dizmek bile aklımdan geçiyor.
Nedeni de serme ve toplama kolaylığı... Her bir çapa ucunda 2 metre zincir ve kilit ile elde hazırsa, 5 dakika bile sürmez atmak.
Yorumun ne olur?

Tanem atılması e toplanması daha kolay ancak her şartta ve her model çapada işe yaramaz. Örneğin ultra tandem atılması için bir bağlantı noktası inşaa etmemiş. Böyle bir nokta rocnada var. Keza delta veya Bruce üzerindeki delikler kesinlikle tandem bağlantı noktası olarak kullanılmamalı.
Tandem daha çok zeminin bozuk olduğu mesela knidos gibi yerlerde çok avantajlı. Ancak acı ile atılacak fırtına çapası daha çok gezinmeye engellediği için taramaya engel oluyor. Birbirlerinden farklı teknikler, farklı kullanım alanları var...

ersinboke@icrs.com.tr

Demek Knidos eriştelik  . Geçen sene rotamda değildi. Bu sene mutlaka gidecektim zaten. Eh rahat rahat demirlerim artık.

Erman Yerman

Ersin abi,
Şu admiralti konusunda bir ön ayak olsan, piyasadakilere, perşembe pazarındakilere bir baksan incelesen. İyi yapılmışını bulsan. Sonuçta en az 6-7 tane farklı ebatlarda alacağız. Buna göre pazarlık yapsan olmaz mı?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Gökyay Kepenek

Bir bilen bize bu demir atma tekniklerini (tandem, açılı vb) anlatabilir mi acaba? Galiba bu demir markasından daha önemli...