Admiralti

Başlatan ersinboke@icrs.com.tr, 25 Mayıs 2018, 10:49:43

« önceki - sonraki »

Bülent Büyükdağ

Meremcim merhaba,
ben daha hafif demedim, şunu dedim;
11 metre tekne için mesela Ultra 16 kiloluk çapasını önerirken, Admiralti için bu 25 kg.
Ortaya atılan önerme şu idi; teknenizin boyunu çapasını elle çekip çekemeyeceğiniz belirler.
Ben de dedim ki, iyi de neden ben 25 kglik bir çapa kullanayım, aynı işi 16 kg bir tekne görüyorsa.
Admiral'i ana çapa olarak kullandığım sürece  tekne boyu küçüldükçe küçülecek.
Yani anlayacağın benim karşı çıktığım, admiral  kötü ultra iyi hikayesi değil.
El ile çekebileceğiniz çapa ile kullanacağınız tekne boyu arasındaki doğru orantı. 
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Özgür Ökten

The COMPLETE ANCHORING HANDBOOK - 2008

öZgür (tapatalk)
><(((º>

ersinboke@icrs.com.tr

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 26 Mayıs 2018, 15:04:00
Meremcim merhaba,
ben daha hafif demedim, şunu dedim;
11 metre tekne için mesela Ultra 16 kiloluk çapasını önerirken, Admiralti için bu 25 kg.
Ortaya atılan önerme şu idi; teknenizin boyunu çapasını elle çekip çekemeyeceğiniz belirler.
Ben de dedim ki, iyi de neden ben 25 kglik bir çapa kullanayım, aynı işi 16 kg bir tekne görüyorsa.
Admiral'i ana çapa olarak kullandığım sürece  tekne boyu küçüldükçe küçülecek.
Yani anlayacağın benim karşı çıktığım, admiral  kötü ultra iyi hikayesi değil.
El ile çekebileceğiniz çapa ile kullanacağınız tekne boyu arasındaki doğru orantı.


Bülent  , Aali kızdı ama ayrı kou başlığı açmamın nedeni bu idi. Burada sadece admiralti ile ilgili konuşuyoruz.

Senin dediğin John Vigor 'un  " teknenizin boyu el ile çekebildiğiniz demirin kapasitesi kadardır "  O ayrı bir konu.

adam , şu demir bu demir dememiş yani. O ayrı bir konu. : ) 

Özgür , bu kitabın yazarı sakın, markoni arma dışında arma kullananlar aptaldır diyen kişi olmasın:)

ersinboke@icrs.com.tr

Bir diğer önemli konu ise , neredeyse bir haftada alım gücümüz %20 oranında azaldı.  Amatör denizcilik ile ilgili tüm malzemeler ithal ediliyor neredeyse.

Oysa elin Amerikalı 'sı Dolar kazandığı halde ucuz çapa nasıl yaparım derdinde. Teknelerimizde kullanılan tüm malzemeler neredeyse yurt dışı yapımı. Şu katlanır kollu ucuz admiralti bile Uzak Doğudan ithal ediliyor. Bakınız proje şuydu.



Buyrun size kampanya. Bana odun  dalacağınıza gelin şu çapayı tartışalım. Fikirlerimizi ortaya koyalım. Sonrasında bu çapadan yaptıralım. Paslanmazcıların DES sanayi sitesi burnumun dibinde . Hem galvanizlisini , hem paslanmazını yaptırmak mümkün. Ali Ünalan imalat konusunda hayli deneyimli. Bu ileri yaptıracak kişileri benden daha iyi bulur hem.

Hepimizin bir yedek, katlanabilir " admiralti " demiri olsun ne dersiniz ?

Ahmet Kabaalioğlu

Admiralty güzel demir ama bence de yedek demir olarak en iyisi az yer kaplaması açısından.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Mehmet Erem

#35
Bülent ağabey ben senin tespitine yorum yapmadım. Yapsaydım elle çekilecek kadar ağır veya hafif olacak gibi bir yorum yapmazdım. Bizim kullanımımızda böyle bir genelleme yapılamaz. Tüm demirleri hepimiz ırgat ile alıyoruz... Onu gecelim.
Söylemeye çalıştığım. Pulluk, delta veya benzeri tek tırnaklı capalar hafif değildir. Hafif olanlar çift tırnaklı capalardir. Onu kastettiniz

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 26 Mayıs 2018, 19:33:36
Özgür , bu kitabın yazarı sakın, markoni arma dışında arma kullananlar aptaldır diyen kişi olmasın:)
Yok, bu admiraltyi (ki fisherman diyorlar) ana demiri olarak kullananlara "ahh o romantikler!" diyor sadece! :D

Ha, bi de "Spade" çapasını icat etmiş abi..

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Burak Doneray

#37
Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 27 Mayıs 2018, 00:54:54
Alıntı yapılan: Ersin Böke - 26 Mayıs 2018, 19:33:36
Özgür , bu kitabın yazarı sakın, markoni arma dışında arma kullananlar aptaldır diyen kişi olmasın:)
Yok, bu admiraltyi (ki fisherman diyorlar) ana demiri olarak kullananlara "ahh o romantikler!" diyor sadece! :D

Ha, bi de "Spade" çapasını icat etmiş abi..

öZgür (tapatalk)



Valla benim anladığım ingilizce ile Kum ve çamur zeminde tutunma gücü çok yüksek olmasada  bozuk zeminlerde kayalık ve eriştelik zeminlerde diğer çapalar tararken Admiralti tutunur diye yazmış. Büyük teknelerde görülmesede hala küçük teknelerde  kullanılmaktadır Müzelerde ve denizcilerin kalbinde büyük yeri vardır diye yazmış .Romantik olanlar dövmesini yaptıranlar bence 🙂

Spade bu arada harika bir çapadır ağır çapa istemeyenler için aluminyum modelleri vardır.Fiyatları tabi inanılmaz .

ersinboke@icrs.com.tr

#38
e şimdi ben bir Pu ha ha yazmayayım mı ?

Kum ve balçık şeklinde olan zeminler de de şöyle bir gözlemim var. Doğruluğundan çok emin değilim ancak paylaşayım.

Şimdi denizin altındaki kum zemin derinleştikçe sertleşiyor.  Uzun kolu ile admiralti bu sıkı kum seviyesine kadar ulaşıyor. Pulluk tipi çapalara göre daha derine giriyor. Tırnaklarının yüzey alanı küçük dahi olsa önemli bir tutunma sağlıyor. Böyle durumlarda eğer admiralti kullanılıyor ise demiri mümkün olduğunca salmak önemli fayda sağlıyor.

Bülent Büyükdağ

Neye gülüyon ki,geldiğin yerde paso kum ve balçık. Çapani değiş sen.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

ersinboke@icrs.com.tr

Her bi koyda attım o çapayı ben,  Mıh gibi duruyor.  Keza Çardak koyunda da .. Altı komple balçık. Bırak tutmayı , geri alamdım demiri. Bu sene bulacağım demirimi ama. Marmara da bırakmam demirimi.

Bu arada bu admiralti yapma işine kimse sıcak bakmamış anlaşılan. Şimdi ben bunu bir yaptırayım da . Sonra bende isterim diyene git sen başka demir al diyicem. :)



Özgür Ökten

Herkes teknesine yakışanı kullansın.

Düşünsene TayoMar'ın başında pırıl pırıl parlayan bir ultra? Yakışmaz..

Boşverin zemini filan.
Zincirin ucuna taş bile bağlasanız bol kalomayla durursunuz.

Sert hava beklediğim birkaç gece derinliğe göre olması gerekenden çok çok daha fazla kaloma (5m derinliğe 70m gibi) verip ertesi gün çapayı kontrol ettiğinde zemine düştüğü gibi yattığını gördüm, uzun zincir müthiş bir sürtünme sağlamış, çapayı gömememişim bile.

Bu modern teknik çapalar alargacılar için önemli, rüzgar yön değiştirince yeniden tutunma olayı kritik.

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Tan Kaan Özkan

Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 27 Mayıs 2018, 12:02:20

Bu modern teknik çapalar alargacılar için önemli, rüzgar yön değiştirince yeniden tutunma olayı kritik.


Bir yerlerde okumuştum ama hatırlayamadım şimdi, teknelerin kıçtan kara olma sebeblerinden birinin, Admiralti demirin, modern çapalar gibi hareket etmediği ve alarga'da kalındığında boşta kalan kola, zincir dolanarak, yerinden oynattığı ve tutunmaya engel olduğu gibi bir şeylerdi.

Özgür Ökten

Bu arada ufak ekleme;
Hiçbir gulet kaptanı derinlik/kaloma hesabı yapmaz, her zaman zincirin tamamını serer.

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 27 Mayıs 2018, 11:21:26
Her bi koyda attım o çapayı ben,  Mıh gibi duruyor.  Keza Çardak koyunda da .. Altı komple balçık. Bırak tutmayı , geri alamdım demiri. Bu sene bulacağım demirimi ama. Marmara da bırakmam demirimi.

Bu arada bu admiralti yapma işine kimse sıcak bakmamış anlaşılan. Şimdi ben bunu bir yaptırayım da . Sonra bende isterim diyene git sen başka demir al diyicem. :)
Ben varım.. katlanır yapılacaksa..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı