Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Admiralti

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Admiralti
#90: 29 Mayıs 2018, 11:21:41
Knidos tam olarak eriştelik değil. Gevrek yapıda kum daha çok. Çok demirleyen ve uzun zincir döşeyen tekneler sebebiyle gevrek yapıda olduğunu düşündüm hep... Ama ispatlanmış bilimsel bir açıklama yok. Yüksek eriştelik için tandem daha iyidir diyemeyeceğim, eğer orjinal demir tutmadıysa bu tip zeminlerde tandem işe yarayabilir...
Yüksek eriştelerde demirin ağırlığı daha önemli belirleyici.
Tüm çapa tipleri içinde eriştelikte en yüksek performans admiraltide, eğer sorulmak istenen soru buysa....

Tandem ve iğer demirleme tekniklerini şu linkte biraz anlatmıştık
https://www.wikiderya.org/wiki/demirleme-ba%C4%9Flanma-ve-yana%C5%9Fmalar
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4250
Ynt: Admiralti
#91: 29 Mayıs 2018, 14:43:47
Ağabey sensin hem.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Admiralti
#92: 29 Mayıs 2018, 14:49:26
Ağabey sensin hem.
Türkçeyi hep söylendiği/okunduğu gibi yazmak istemişimdir.. Gerçi "abi" de hiç hoş değil..
 Ğ harfini de sevmem, onun yerine uzun sesli harf daha iyi olmaz mıydı?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#93: 29 Mayıs 2018, 16:09:24
ben tam da öyle yapıyorum. Nokta yok, virgül yok, kesme işareti yok, Büyük harf yok, bir sürü kelime hatası var.

İyi yine okuyor millet.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 662
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Admiralti
#94: 29 Mayıs 2018, 20:11:25
ADMİRALTY :

Admiralty, benim de yedek demirim. Yoksa asıl demirim mi desem. Ben baştankaracıyım.  Alargada iken elbette baş demirimi kullanıyorum. Ama Limanlarda baştankara bağlanma hem kolaylık, hem de kamara ve havuzlukta yaşam için çok önemli bir mahremiyet sağlıyor. 
20 kiloluk katlanır Admiraly’yi ben sezon başında açar, kıçta ya merdivenin üzerine bağlar ya da paserella piminin yuvası üzerine taktığım bir kilite monte ederim. Demirin üzerinde 5 metre 8’lik zincir, devamında da 18’lik ele kolay gelen, 50 mt.lik bir halat bulunur. Atma ve çekme her ne kadar kola kuvvet gerektiriyorsa da, şimdilik üstensinden gelebiliyorum çok şükür.

Ana demirim CQR. Orijinal midir bilmem; ama üzerinde kabartma marka işaretleri mevcut. Tuttu mu iyi tuttuğunu biliyorum; ama tutturmak için de epey gayret sarfetmek gerektiriyor. Sivri’de,CQR’ı  üç dört defa deneyip; tutmayınca, baştankaraya dönüp Admiralty’mi atmışlığım vardır.
   
   Geçen yıllarda Babakale’de yine baştankara bağlı iken yanıma yabancı bir tekne yanaştı; o da baştankara bağlandı. Bir baktım ki adam teknesinin kıçına paslanmaz sacdan bir zincir havuzu monte etmiş; üzerine de bir ırgat bağlamış. Kıçtan, ırgatla demir atma çekme çözümünü bulmuş kendince. Fotoğraf çekmediğime yanıyorum. Şimdi Özgür Reis çıkar, bunun fotoğraflarını bulup, buluşturur, paylaşır…

Benim uydurma Admiralty kıç bağlama örnek resimlerim de aşağıda. 
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 316
Ynt: Admiralti
#95: 29 Mayıs 2018, 20:51:26


Benim ana demirim Manson Supreme. Pek yaygın değil sanırım. Roll barı, güçlendirilmiş "gaga" ve en önemlisi üzerindeki uzun yarık ayırdedici özellikleri. Kum zeminde kullanılacaksa zinciri normal deliğe bağlarken, kayalık zeminde zinciri uzun yarığa bağlıyorsunuz. Sıkışma anında ters yönden çekmek gerektiğinde fırdöndü yarık boyunca başa kayarak çapayı tersten çekmenizi sağlıyor. İyi düşünülmüş bir detay. Henüz gerekmedi, umarım gerekmez de :)

Eriştelik durumu bu sene Selimiye'de başıma geldi. Saatler boyu sımsıkı tutan çapa bir baktım üzerinde fazla yük yokken zemini bıraktı. Erişteleri kökleriyle birlikte almış gelmiş. Admiralti de olsa eriştelik yerlerde tuttuğuna en başta emin olduğum demire uzun süreli güvenim yok. İşkillilikle alakalı.
  • IP logged
Yaşayıp gidiyoruz.

B

Burak Doneray

Ynt: Admiralti
#96: 29 Mayıs 2018, 22:20:58


Benim ana demirim Manson Supreme. Pek yaygın değil sanırım. Roll barı, güçlendirilmiş "gaga" ve en önemlisi üzerindeki uzun yarık ayırdedici özellikleri. Kum zeminde kullanılacaksa zinciri normal deliğe bağlarken, kayalık zeminde zinciri uzun yarığa bağlıyorsunuz. Sıkışma anında ters yönden çekmek gerektiğinde fırdöndü yarık boyunca başa kayarak çapayı tersten çekmenizi sağlıyor. İyi düşünülmüş bir detay. Henüz gerekmedi, umarım gerekmez de :)

Eriştelik durumu bu sene Selimiye'de başıma geldi. Saatler boyu sımsıkı tutan çapa bir baktım üzerinde fazla yük yokken zemini bıraktı. Erişteleri kökleriyle birlikte almış gelmiş. Admiralti de olsa eriştelik yerlerde tuttuğuna en başta emin olduğum demire uzun süreli güvenim yok. İşkillilikle alakalı.

Rocna’nında böyle bir modeli var fisherman diye satılıyor sayenizde ne işe yaradığını öğrendim supermiş Teşekkürler.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#97: 29 Mayıs 2018, 22:36:29
çok akıllıca ve basit.. süpermiş.

Şu bile bu konu başlığının önemini anlatmaya yeter. 
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: Admiralti
#98: 29 Mayıs 2018, 23:24:28
   İsviçre'li bilim adamları yapmış, kendilerine müteşekkiriz, ama bana biraz riskli geldi. Diyelim hava çok hafif ve tekne geziniyor, demirin ters yönüne geçti,  bu arada hava demirin saplandığı durumun aksi yönünde yükselmeye başladı. Fırdöndü böylece geriye kayıp demirin ters yönde çekilmesine ve dolayısıyla taramaya sebep olur gibi geliyor. Her zaman olmasa bile bir kere olur dert olur. Bence en iyisi demir kurtarma halkası ya da şamandıra.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2018, 23:27:24 Gönderen: Erdal Duran »

  • *
  • İleti: 1466
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Admiralti
#99: 30 Mayıs 2018, 00:02:41
Bu arada krom çapa kullanıcılarına mutlaka krom zincir kullanmalarını hatırlatmak isterim.

Tek tük görüyorum, güneş gibi parlayan Ultra'ların arkasında kapkara kalmış galvaniz zincir! :)

Estetik dışında ciddi bir korozyon ihtimali var. Olur mu demeyin benim başıma geldi!

Fırdöndü sonrası ilk bakla içten erimiş gitmiş. Mecburen 10 mil mesafeden dalgıç aldık geri gelip 40m'den ultrayı çıkarttık!

(Yok, 40m'ye demir atmamıştım, rüzgar nedeniyle demir suyun içindeyken ileri geri manevra yaparken düşmüş.)

Temsili resim;


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 316
Ynt: Admiralti
#100: 30 Mayıs 2018, 00:10:17
   İsviçre'li bilim adamları yapmış, kendilerine müteşekkiriz, ama bana biraz riskli geldi. Diyelim hava çok hafif ve tekne geziniyor, demirin ters yönüne geçti,  bu arada hava demirin saplandığı durumun aksi yönünde yükselmeye başladı. Fırdöndü böylece geriye kayıp demirin ters yönde çekilmesine ve dolayısıyla taramaya sebep olur gibi geliyor. Her zaman olmasa bile bir kere olur dert olur. Bence en iyisi demir kurtarma halkası ya da şamandıra.

Taşlık bir zeminde, 180 derece yön değiştirip, zinciri gerip çapayı tersten çekecek kadar bir hava varsa, zaten hiçbir çapa dipte kalmaya devam etmez.
  • IP logged
Yaşayıp gidiyoruz.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#101: 30 Mayıs 2018, 04:29:05
   İsviçre'li bilim adamları yapmış, kendilerine müteşekkiriz, ama bana biraz riskli geldi. Diyelim hava çok hafif ve tekne geziniyor, demirin ters yönüne geçti,  bu arada hava demirin saplandığı durumun aksi yönünde yükselmeye başladı. Fırdöndü böylece geriye kayıp demirin ters yönde çekilmesine ve dolayısıyla taramaya sebep olur gibi geliyor. Her zaman olmasa bile bir kere olur dert olur. Bence en iyisi demir kurtarma halkası ya da şamandıra.

Erdal hocam, İlk demir atma deneyimlerimde suya dalıp, gözlükle çapanın ve demirin tekne yön değiştirdikçe nasıl hareket ettiğini uzun uzun izlemişliğim vardır. BU çapada hiç öyle bir sorun olmaz bence. Nedeni basit. Tekne her durumda zincir üzerinde bir grilim uyguluyor. Tekne dönse de bu gerilim düşmüyor. dolayısı ile her durumda zincir asla öne kaymaz. Öne kayma durumu demir alırkan zincir üzerindeki gerilim düştüğünde mümkün olur ancak. Ya da benim yaşadığım gibi bir deprem olur da zincir boşalırsa.
  • IP logged

e

erdal duran

Ynt: Admiralti
#102: 30 Mayıs 2018, 10:09:59
       Ersin ve Çetin hocalarım, sizlerin deneyimlerine güveniyorum. Biriniz bu çapayı kullanıyor, biriniz ise deneyimlemiş. Benim böyle bir çapam olmadı, dolayısıyla deneyimim yok. Ancak çok hafif havada teknenin 360' gezine bildiğine ve hava yükselince demirin tabana saplanmasının tam tersi yönde teknenin demirine yüklendiğine çok şahit oldum. Bu sırada zincirin gelişi güzel spagetti gibi deniz tabanına kıvrım kıvrım serildiğini de gördüm. Böyle bir zincirin hava yükselince demiri ne yönde ve nasıl çekeceğini öngörmek biraz zor olur. Her zaman olmaya bilir ama hele bir de Murphy oralarda dolaşıyorsa :), bir kez olur sevimsiz sonuçları olabilir. Takılmış çapayı kurtarmak için zinciri toplar ve demirin üstüne yürürseniz, yani apiko konumuna gelirseniz bu sistem çalışmaz. Kurtarmak için ters yöne geçmeniz ve kalomalı bir şekilde çekmeniz gerekmiyor mu? Aynı işi deniz ve hava kendisi yapamaz mı? .Geri kalan özelliklerine diyecek bir şeyim yok ancak ben böyle bir çapaya güvenmezdim.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#103: 30 Mayıs 2018, 10:50:46
bu linki bir daha verelim önce. Çok iyi yazılmış.

https://www.wikiderya.org/wiki/demirleme-ba%C4%9Flanma-ve-yana%C5%9Fmalar

Bir ekleme doğru yazmadıysam düzeltelim . Kilitleri de spinlock denilen kilidin çözülmesini önleyen kimyasaldan bahsetmeli.  Çözmek isterseniz ısıtarak çözüyorsunuz. Bilenler daha fazla bilgi verir.

en önemli bilgilerden biri ise iskandil. Malum Tayo Mar da buz dolabı olmadığı ve ben kullandıkça olmayacağı gibi derinlik ölçer de yok. Ne var. ? İskandil. !

BU sakladığım ve yazmak istediğim ayrı bir konu başlığı idi. Ayrıca yazılmalı. Ancak bu linkte iskandilin çok önemli bir faydası daha yazılmış ki ne yalan söyleyeyim okuyunca bozuldum biraz. :) Ben yazacaktım onu.

Konu başlığı da " bendeki derinlik göstergesi zeminin ne olduğunu da söylüyor , Sizdeki ? " gibi bir şey olacaktı.

Önce " ne gerek var derinlik göstergesine gibi bir muhabbet ile başlanacak, milletin bir sinirleri hoplatılacak , sonra iskandil in mutlaka teknede olması gerektiği üzerine devam edilecek, Basit bir iskandil renkli boncuklar ile nasıl yapılıyor o anlatılacaktı.

Renkli boncukları ben her bir metrede ilk metrede kırmızı , ikinci metrede sarı ve üçüncü metreden sonra yeşil olarak işaretledim.  Küçük kızım bile kullansın ne anlama geldiğini çözsün diye. 

Merem 'in anlatmadığı bir faydasını da ben yazayım. Çok güzel bir çocuk oyuncağı. renkli boncuklar ile birlikte teknenin dört bir yanına dolaşıp derinlik ölçmek ya da bunu suya atmak, siz balık tutarken tutturan küçük çocuğunuza oltaymış gibi işlevleri de var. :)
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#104: 30 Mayıs 2018, 10:54:09
Hulisi reis, admiralty 'e ne güzel bir yer bulmuşsunuz . Çok da şık duruyor. Paylaşım için teşekkürler. Bir çoklarımız için örnek teşkil edecek sanırım.

ŞŞt.. Bülent. senin gibi güvenlik çılgını da almalı bir admiralti. :)
  • IP logged

 
Yukarı git