ADMİRALTY :
Admiralty, benim de yedek demirim. Yoksa asıl demirim mi desem. Ben baştankaracıyım. Alargada iken elbette baş demirimi kullanıyorum. Ama Limanlarda baştankara bağlanma hem kolaylık, hem de kamara ve havuzlukta yaşam için çok önemli bir mahremiyet sağlıyor.
20 kiloluk katlanır Admiraly’yi ben sezon başında açar, kıçta ya merdivenin üzerine bağlar ya da paserella piminin yuvası üzerine taktığım bir kilite monte ederim. Demirin üzerinde 5 metre 8’lik zincir, devamında da 18’lik ele kolay gelen, 50 mt.lik bir halat bulunur. Atma ve çekme her ne kadar kola kuvvet gerektiriyorsa da, şimdilik üstensinden gelebiliyorum çok şükür.
Ana demirim CQR. Orijinal midir bilmem; ama üzerinde kabartma marka işaretleri mevcut. Tuttu mu iyi tuttuğunu biliyorum; ama tutturmak için de epey gayret sarfetmek gerektiriyor. Sivri’de,CQR’ı üç dört defa deneyip; tutmayınca, baştankaraya dönüp Admiralty’mi atmışlığım vardır.
Geçen yıllarda Babakale’de yine baştankara bağlı iken yanıma yabancı bir tekne yanaştı; o da baştankara bağlandı. Bir baktım ki adam teknesinin kıçına paslanmaz sacdan bir zincir havuzu monte etmiş; üzerine de bir ırgat bağlamış. Kıçtan, ırgatla demir atma çekme çözümünü bulmuş kendince. Fotoğraf çekmediğime yanıyorum. Şimdi Özgür Reis çıkar, bunun fotoğraflarını bulup, buluşturur, paylaşır…
Benim uydurma Admiralty kıç bağlama örnek resimlerim de aşağıda.
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi