Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hayaller Tersanesi

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#15: 16 Mayıs 2018, 17:03:09
Çizimleri görmedim. Ama buradaki fotoğraflardan esini varsa, insanda Arhavili İsmail olma hissi doğruyor.

Not aldım, orta ambar cephaneliğe cevrilecek...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#16: 16 Mayıs 2018, 17:12:39


Ben gönderdiği taslakları çok beğendim. Bugün Cem Gür 'e gönderdim.  Aali ile de basılı kopya üzerinden iki buçuk saat tartıştık.


Bana ulaşmadı gönderdiklerin. Mail ile gönderirsen makbule geçer
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#17: 16 Mayıs 2018, 19:02:09
tekrar yolladım.. dün Devlin'i telefon ile aradım. Boat Show varmış Amerika'da bugün yine arayacağım. Buraya koymadan bir izin isteyelim. Bu akşam koyarım her halde..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#18: 16 Mayıs 2018, 19:06:56
He valla bana da bir şey gelmedi an itibariyle.
Devlin beyin fikir eseri ihracatı ABD ihracat ambargosuna takılmasın da ; durumlar malum zira...
Öff...aman, ne gam. Olmadı milli ve yerli bi tasarımcı babayiğit ararız.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#19: 16 Mayıs 2018, 19:28:34
Efendim biraz önce Sam Devlin ile görüştüm. Forumda yayınlama talebime " sure " diye cevap verdi. Bizim youmlarımızı merakla bekliyor olacağını söyledi.

Gelecek hafta başında "sailing rig "  ön tasarımını gönderebileceğini iletti. Bu arada ihtiyaç halinde projeyi %10 oranında daha büyütebileceğini belirtti. Buraya da yükleyeceğim..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#20: 16 Mayıs 2018, 19:29:46
merakla bekliyorum...
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#21: 16 Mayıs 2018, 19:35:14
Projeler ( seyir özellikleri bir zarar görmeden ) % 10 büyütülebilir, küçültülebilir.
Büyütme olasılığı en azından iç yerleşim için büyük bir fayda.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#22: 16 Mayıs 2018, 19:40:24
geldi mi. ? Bu arada forıuma PDF nasılyükleniyor?
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Hayaller Tersanesi
#23: 16 Mayıs 2018, 19:41:44
Gönder bana, buluttan yükleyeyim
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#24: 16 Mayıs 2018, 21:44:55
hemmmen.... mail?
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Hayaller Tersanesi
#25: 16 Mayıs 2018, 22:38:38
Halen gelen bişi yok ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#26: 16 Mayıs 2018, 22:45:31
Bana ulaştı  :)xx :)xx :)xx
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#27: 16 Mayıs 2018, 23:25:52
İlk yorumum şöyle:
Yılaar yıllar önce Turhan Ağabeyin Bu-Se adında bir teknesi vardı. 7 metre cıvarı polyester bir motor sailor. Yerli yapım. Ayna kıç. Aslı bir Fransız tasarımcının bocurumu da olan bir teknesiydi. İlk sahibi bocurumu iptal etmiş Turhan Ağabey de öyle kullanıyordu. Bir ara bocurumu yeniden kurmayı planladık. Tekne hem yeke ile hem de davlumbaz altında dolap dümenle kullanılabiliyordu. Bocurumu koyduğumuzda yekeyi kullanmak imkansız oluyordu. O zamanlar daha bocurum direğinin ille de merkezde olması gereğini sanıyordum. Sonradan öğrendik ki alabandalarda da olabiliyor.
Neyse...
Bu tekne Geniş iç hacimli, bir merkez kamarada masa ve karşılıklı yatak/oturak, kamaraya inildiğinde sancak tarafında ince uzun bir mutfak, 1/4 perde arkasında açılık kapanır bir WC ve baş tarafta eşşek kadar bir kamarası olan bordası görece yüksek sloop arma bir tekne idi. Tam omurga salması kalıptan çıkmış ve içi demir artıkları ile doldurulmuştu.
Tek handikapı ana yelken ıskota sistemi davlumbaz üzerinde olup sıkıntılı bir kullanım sunuyordu. Patalyayı peş teknesi olarak çekiyorduk.

BU-Se ile her havada Marmara'da cirit attık. Çok sıkı fırtınalara kafa tuttuk. İleriki yıllarda Turhan Ağabey Rıdvan ile Ege'ye çıktı.

Çok rahat 4-6 kişiyi ağırlayan satıldığında çok üzüldüğüm bir tekneydi.

Şimdi gelelim asıl konuya. Bu tekneler bildiğim kadar toplam 5 tane üretilmişti. Her biri yıllarca en aranan tekneler oldular. Yani bizim amatörlerimiz o dönemde bu model tekneyi el üstünde tutuyorlardı.

Sam Devlin'in "Halibut"u çok beğenileceğini umduğum bir tasarım.
Tümü ve tamamı ile bir nordik iş teknesinin geziye tadil edilmiş hali. Yelken planı oluşturulacak.

Makinanın ortada olması çok büyük avantaj.
Mutfağa bayıldım. 

Bunlar ilk yorumlar. Daha uzun uzun yazılacak tartışılacak.

Sam Amca bir de kesitleri kabaca verseydi iyi olurdu.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Hayaller Tersanesi
#28: 16 Mayıs 2018, 23:30:38
Küçükmüş buradan ekliyorum

Şöyle de ekleyeyim, telden girenler için.



  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2018, 23:40:12 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 492
Ynt: Hayaller Tersanesi
#29: 16 Mayıs 2018, 23:47:37
İlk yorumum şöyle:
Yılaar yıllar önce Turhan Ağabeyin Bu-Se adında bir teknesi vardı. 7 metre cıvarı polyester bir motor sailor. Yerli yapım. Ayna kıç. Aslı bir Fransız tasarımcının bocurumu da olan bir teknesiydi. İlk sahibi bocurumu iptal etmiş Turhan Ağabey de öyle kullanıyordu. Bir ara bocurumu yeniden kurmayı planladık. Tekne hem yeke ile hem de davlumbaz altında dolap dümenle kullanılabiliyordu. Bocurumu koyduğumuzda yekeyi kullanmak imkansız oluyordu. O zamanlar daha bocurum direğinin ille de merkezde olması gereğini sanıyordum. Sonradan öğrendik ki alabandalarda da olabiliyor.
Neyse...


Bu tekne Geniş iç hacimli, bir merkez kamarada masa ve karşılıklı yatak/oturak, kamaraya inildiğinde sancak tarafında ince uzun bir mutfak, 1/4 perde arkasında açılık kapanır bir WC ve baş tarafta eşşek kadar bir kamarası olan bordası görece yüksek sloop arma bir tekne idi. Tam omurga salması kalıptan çıkmış ve içi demir artıkları ile doldurulmuştu.
Tek handikapı ana yelken ıskota sistemi davlumbaz üzerinde olup sıkıntılı bir kullanım sunuyordu. Patalyayı peş teknesi olarak çekiyorduk.

BU-Se ile her havada Marmara'da cirit attık. Çok sıkı fırtınalara kafa tuttuk. İleriki yıllarda Turhan Ağabey Rıdvan ile Ege'ye çıktı.

Çok rahat 4-6 kişiyi ağırlayan satıldığında çok üzüldüğüm bir tekneydi.

Şimdi gelelim asıl konuya. Bu tekneler bildiğim kadar toplam 5 tane üretilmişti. Her biri yıllarca en aranan tekneler oldular. Yani bizim amatörlerimiz o dönemde bu model tekneyi el üstünde tutuyorlardı.

Sam Devlin'in "Halibut"u çok beğenileceğini umduğum bir tasarım.
Tümü ve tamamı ile bir nordik iş teknesinin geziye tadil edilmiş hali. Yelken planı oluşturulacak.

Makinanın ortada olması çok büyük avantaj.
Mutfağa bayıldım. 

Bunlar ilk yorumlar. Daha uzun uzun yazılacak tartışılacak.

Sam Amca bir de kesitleri kabaca verseydi iyi olurdu.

Cem bahsettiğin tekne sanırım Hikmet Tür de de bulunan Moda isimli tekne olsa gerek.Boyuna göre çok kullanışlı bir tekne idi.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

 
Yukarı git