Güneş paneli regülatörlerinin bağlantı uçları özellikleri

Başlatan Hüseyin Tayfun Durmaz, 10 Mayıs 2018, 11:04:38

« önceki - sonraki »

Hüseyin Tayfun Durmaz

Elbette olur Öcal ama bir kere eksi genel uca elektrikli olan her şey bağlı, böyle olunca regülatöre arıza çıkarabilecek şeyleride iliştirmiş oluyoruz ayrıca marş aküsünün eksi ucunuda bağlamış oluyorsun bağlar bağlamaz sıkıntı filan çıkmaz ama çıkıncada sıkıntının kaynagını bulmak sıkıntı verir gibime geliyor.

Hasan Toparlak

Bu çıkış candır.  Servis ve motor akülerinin şalterlerini kapatıp, otomatik sintine pompası, Can Hocanın hediyesi sintine alarmını buraya bağlıyorum. Böylece teknede olmadığımız zamanlarda akülerin tuvalet ihtiyacı için de kullanılmış oluyor.

Benim regülatörün bağlantı şeması aşağıda.

Voltaj ayarlanabilir bir değere düştüğünde bu çıkışı kesiyor.  Bu arada gece gündüz çıkış veriyor. 




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mehmet Kocaoğlu

Alıntı yapılan: Hasan Toparlak - 10 Mayıs 2018, 15:43:58
Bu çıkış candır.  Servis ve motor akülerinin şalterlerini kapatıp, otomatik sintine pompası, Can Hocanın hediyesi sintine alarmını buraya bağlıyorum. Böylece teknede olmadığımız zamanlarda akülerin tuvalet ihtiyacı için de kullanılmış oluyor.

Benim regülatörün bağlantı şeması aşağıda.

Voltaj ayarlanabilir bir değere düştüğünde bu çıkışı kesiyor.  Bu arada gece gündüz çıkış veriyor. 




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bence otomatik sintine pompasının akü grubuna doğrudan bağlanıp ihtiyaç halinde aküler dip yapıncaya kadar çalışabilmeleri teknenin emniyeti açısından daha iyi olur

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Mehmet Kocaoğlu - 10 Mayıs 2018, 17:02:24
Alıntı yapılan: Hasan Toparlak - 10 Mayıs 2018, 15:43:58
Bu çıkış candır.  Servis ve motor akülerinin şalterlerini kapatıp, otomatik sintine pompası, Can Hocanın hediyesi sintine alarmını buraya bağlıyorum. Böylece teknede olmadığımız zamanlarda akülerin tuvalet ihtiyacı için de kullanılmış oluyor.

Benim regülatörün bağlantı şeması aşağıda.

Voltaj ayarlanabilir bir değere düştüğünde bu çıkışı kesiyor.  Bu arada gece gündüz çıkış veriyor. 




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bence otomatik sintine pompasının akü grubuna doğrudan bağlanıp ihtiyaç halinde aküler dip yapıncaya kadar çalışabilmeleri teknenin emniyeti açısından daha iyi olur

Çok doğru bir uygulama. Hatta bir tane de direkt bağlı sintine alarmı var bende.

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Hüseyin Tayfun Durmaz - 10 Mayıs 2018, 14:06:33
Elbette olur Öcal ama bir kere eksi genel uca elektrikli olan her şey bağlı, böyle olunca regülatöre arıza çıkarabilecek şeyleride iliştirmiş oluyoruz ayrıca marş aküsünün eksi ucunuda bağlamış oluyorsun bağlar bağlamaz sıkıntı filan çıkmaz ama çıkıncada sıkıntının kaynagını bulmak sıkıntı verir gibime geliyor.

Motor aküsünün ve marş dinamosunun servis aküleriyle bağlantısı yoksa peki. ? :)

Hüseyin Tayfun Durmaz

Şayet hizmet aküsü ve ona bağlı elektrikli aletler marş aküsü ile ne artı uçtan nede eksi uçtan bağlı değilse biz güneş paneli regülatörünün load çıkışına; hizmet aküsü kutup başındaki artı ve eksi kabloları hizmet aküsünden ayırıp loada çıkışına rahatça bağlayabiliriz.(regülatörden gelen akü şarj kabloları kutup başında duracak elbette)

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Hüseyin Tayfun Durmaz - 10 Mayıs 2018, 19:08:51
Şayet hizmet aküsü ve ona bağlı elektrikli aletler marş aküsü ile ne artı uçtan nede eksi uçtan bağlı değilse biz güneş paneli regülatörünün load çıkışına; hizmet aküsü kutup başındaki artı ve eksi kabloları hizmet aküsünden ayırıp loada çıkışına rahatça bağlayabiliriz.(regülatörden gelen akü şarj kabloları kutup başında duracak elbette)
Aman Hüseyin hocam,
Bu load çıkışı öyle tüm teknenin yükünü çekecek kadar kuvvetli değil, ufak 10-15w'lık yükleri bağlamak için sadece.
><(((º>

Öcal Turan

Peki üstadlar , bende çakmaklıkla çalışan ufak12 V bir su ısıtıcısı var Rus malı sağlam bir şey. Ancak 140 W ve korkuyorum çakmaklıklara takmaya (sigorta attırdı bir iki kez) , nasıl bir uygulama yapayım.?

Hüseyin Tayfun Durmaz

Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 10 Mayıs 2018, 21:08:10
Alıntı yapılan: Hüseyin Tayfun Durmaz - 10 Mayıs 2018, 19:08:51
Şayet hizmet aküsü ve ona bağlı elektrikli aletler marş aküsü ile ne artı uçtan nede eksi uçtan bağlı değilse biz güneş paneli regülatörünün load çıkışına; hizmet aküsü kutup başındaki artı ve eksi kabloları hizmet aküsünden ayırıp loada çıkışına rahatça bağlayabiliriz.(regülatörden gelen akü şarj kabloları kutup başında duracak elbette)
Aman Hüseyin hocam,
Bu load çıkışı öyle tüm teknenin yükünü çekecek kadar kuvvetli değil, ufak 10-15w'lık yükleri bağlamak için sadece.
Özgür kaptan bak ne diyorlar yukarıda alıntı yaptığım yazıda: şayet load çıkışından akım çekersek regülatöre baglı olan ve akımı veren akünün voltajı belli bir seviyeye inince regülatör akımı kesiyormuş.Eh ben bu bilgiyi görünce üstte yazdığım yorumu yaptım.
Zaten yaşam aküsünden voltajı direkt almak ile arada bu regülatörün olması şeklinde aküyü kullanmanın pek farkını da göremedim

Hüseyin Tayfun Durmaz

Alıntı yapılan: Öcal Turan - 10 Mayıs 2018, 21:34:56
Peki üstadlar , bende çakmaklıkla çalışan ufak12 V bir su ısıtıcısı var Rus malı sağlam bir şey. Ancak 140 W ve korkuyorum çakmaklıklara takmaya (sigorta attırdı bir iki kez) , nasıl bir uygulama yapayım.?
Öcal 12 volt 140 wat eder 140/12=12 amper eh bu değer pek öyle az bir şey değil.Bu ısıtıcıya direk aküden uygun kalınlıkta kablo çekip ısıtıcıya özel bir çakmak fişi yapmak gerek.

Ahmet Çelenoğlu

Çakmak çıkışları uygulamada 10A sigorta ile korunur. 140W ise 12V olsa bile ki şarj sırasındanda 14,4V olabiliyor, 11,66 yani yaklaşık 12 A ediyor. Bu sigortanın amacı çakmak soketini korumaktır. Soket daha fazla akıma dayanabilseydi sigortası da büyük olurdu. Bu nedenle yeni bir çakmak soketi kullanmak da sorunu çözmeyebilir. Önermem ama bu soketlerden 20A'e kadar akım çekilebildiğini gördüm. 10A'e dayanan 12-13 A'e de dayanır derseniz, soketin sigortasını 20A sigorta ile değiştirin ve ısıtıcınızı bir kaç defa başında durarak arka arkaya kullanın. Sokette ısınma veya karaerma görmezseniz daha sonra da kullanabilirsiniz. Rusların 10A standardına neden uymadığını ise, orası Rusya kendi standartları vardır, şeklinde yorumluyorum. 

Hüseyin Tayfun Durmaz

Tır kamyonlarında çeşitli uygulamalar için yüksek ampere dayanan çakmak tipi priz ve soketler kullanılıyor.Öcal kapıkule kapısında arabasını verdiği kişinin dükkanından böyle yüksek akıma dayanan fişi pirizi bulur


Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Hüseyin Tayfun Durmaz - 10 Mayıs 2018, 21:59:31
Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 10 Mayıs 2018, 21:08:10
Alıntı yapılan: Hüseyin Tayfun Durmaz - 10 Mayıs 2018, 19:08:51
Şayet hizmet aküsü ve ona bağlı elektrikli aletler marş aküsü ile ne artı uçtan nede eksi uçtan bağlı değilse biz güneş paneli regülatörünün load çıkışına; hizmet aküsü kutup başındaki artı ve eksi kabloları hizmet aküsünden ayırıp loada çıkışına rahatça bağlayabiliriz.(regülatörden gelen akü şarj kabloları kutup başında duracak elbette)
Aman Hüseyin hocam,
Bu load çıkışı öyle tüm teknenin yükünü çekecek kadar kuvvetli değil, ufak 10-15w'lık yükleri bağlamak için sadece.
Özgür kaptan bak ne diyorlar yukarıda alıntı yaptığım yazıda: şayet load çıkışından akım çekersek regülatöre baglı olan ve akımı veren akünün voltajı belli bir seviyeye inince regülatör akımı kesiyormuş.Eh ben bu bilgiyi görünce üstte yazdığım yorumu yaptım.
Zaten yaşam aküsünden voltajı direkt almak ile arada bu regülatörün olması şeklinde aküyü kullanmanın pek farkını da göremedim
Yok hocam, regülatörün load çıkışına direk yüksek güçlü yük bağlamak iyi olmaz.

Çok ihtiyaç varsa o çıkış bir röleye bağlanır, rölenin kontrolü ile yüksek güçlü yükler aküden beslenir (anahtarlanır).

Zavallı regülatörün eti ne budu ne? Kaldıramaz garibim tüm teknenin yükünü. Üstelik koskocaa aküler dururken, ayıp olur. :)

Ayrıca oradan ayrı tesisat, sigortalar vb, iş karışır, çorba olur.

Bu tip düşük voltaj koruma işi için ayrıca akü koruyucu (battery protector) denilen aletleri kullanmak doğrusu.


öZgür (tapatalk)

><(((º>

Hüseyin Tayfun Durmaz

Evvelki mesajlarımda yazdığım gibi ben sadece okuduğüm bilgilere dayanarak yorum yaptım Masumum