Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Dua-1 Kuzey Ege Gezisi Seyir Defteri - Ağustos 2017

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
İki saat sonra 18:00 sularında da Gelibolu’ya vardık. Çanakkale-Gelibolu arası 22 Mil; ortalama 5,5 mil ile gelmişiz; bu boğaz için iyi bir sürat.
Gelibolu Fenerinin bulunduğu semtte Annem ve Babamın oturduğu ev var; annem dışarı çıkamıyor, bizim geçişimizi görsün diye cundaya büyük bir Türk Bayrağı toka ettim. Bir taraftan telefonla kendisi ile görüşüyorum. Heyecanı, ağlamaları görmeliydini; anne yüreği işte. Tatilin bitmesin ve mesainin başlamasına bir gün var; maalesef bu defa Gelibolu’da duramıyoruz; gün bitmeden mümkün olduğu kadar ilerlememiz lazım.
Rüzgar poyraz ve kafadan geliyor olmasına rağmen neyse ki rahatsız edici seviyelerde değil; yoksa ne mümkün. Gelibolu-Şarköy arası kuş uçuşu 24 mil; rüzgara karşı ortalama 4 mil sürat ile gece 24:00 sularında Şarköy limanına bağlandık. O saatte Balıkçılar ayakta; yanaşmamıza yardımcı oldular. Yanımızda da Güzelce Marinadan bir tekne var. Her ikimiz de ertesi sabah erkenden hareket edeceğiz.
2009 yılında Gülen Martı isimli minik yelkenli teknem ve Eşim ile maceralı bir Gelibolu-Şarköy seferi yapmış; havanın bozması ile Marmara adalarına geçemeden, bir hafta Şarköy limanında mahsur kalmıştık. Mecburiyetten Şarköy’ü ezberlemiştik. Sonra eşim karadan Gelibolu’ya dönmüş, ben de havanın düzelmesi ile tek başıma gerisin geriye tekneyi Gelibolu’ya götürmüştüm. O günleri yadettik.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Şarköy    : 20170820 – Pazar  06:30   
Yeşilköy : 20170820 – Pazar – 23:15
Mesafe  : 85 Mil
Yelken  : 16° 45’      Motor : 16° 45’

Sabah güneşi ile birlikte Şarköy limanından avara olduk, hava mutedil ama kafadan dalga alıyoruz. Biz ayrıldıktan 3-4 mil sonra Eriklice Burnuna yaklaşırken baktım, bizim komşu da avara olmuş, arkamızdan geliyor. Onda 43 HP motor var; muhtemelen bizim 27 beygire yetişir. Nitekim Mürefte önlerinde bizi yakaladı; her ikimiz de mümkün olduğu kadar kıyıdan vurduk; Uçmakdere’ye doğru kıyı seyri yapıyoruz. Şarköy-Hoşköy arası 12 mil civarı, ikibuçuk saatte gelmişiz. Açığa nazaran kıyılarda akıntı daha az; yukarı tırmanırken kıyı seyri avantaj sağlıyor.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Mürefte ve Hoşköy önleri nispeten sığlık ama Uçmakdere bölgesi kıyıları alabildiğine derin; yer yer kıyıya birkaç gomina olmasına rağmen 90 metre derinlikler görüyoruz. Şimdi Navionics haritadan bakıyorum da Hoşköy-Kumbağ arası derinlikleri gösteren münhani çizgileri alabildiğine yoğun, aralıklar o kadar dar ki çizgiler birbirine yaklaşarak simsiyah bir hat oluşturmuş görünümünde. Kara tarafı zaten Uçmakdere; yamaç paraşütü ile ünlenmiş bir bölge. Yüksek dağlar sahilde aynı eğimle deniz tabanına doğru devam ediyor. 
Bu sahilde Tekirdağ Körfezine çıkmadan önce küçük ve güzel bir koy var, Dut Limanı. 2000 yılında İstanbul’dan aldığım Gülen Martı’yı tek başıma denizden Gelibolu’ya götürürken burada mola vermiş ve güzel bir deniz keyfi yapmıştım.
11:00 sularında Dut Limanını bordaladıktan sonra biz doğrudan 24 mil mesafedeki Marmara Ereğlisi’ne rota tutarken Şarköy’deki komşu teknenin Tekirdağ Körfezini de kıyadan dolaştığına şahit olduk. Ancak sürati oldukça iyi ki bizden önce 16:00 sularında Marmara Ereğlisi’ne vardı bile. Bizim ortalama süratimiz 5 mil oldu.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
İşte o an, büyük motorun kıymetini anladım; demek ki büyük güç iyidir; lazım olduğunda kullanırsın; ihtiyaç yoksa düşük devirlerde yine ekonomik seyredersin. Tekne ararken 30 feet Egeyat marka bir tekneye talip olduğumda motorunun 14 HP Yanmar olduğunu görmüştüm. Reisi, bu yelkenli tekne, ben daha büyüğüne ihtiyaç duymadım, özellikle sipariş verdiğimde küçük motor olsun istedim demişti; ben de ona hak vermiştim. Ama kazın ayağı öyle değilmiş; belki de Reisin satma gerekçesi buydu, bilinmez. Keşke 34 feet teknemin motoru da bir tık büyüğü olsa imiş diyorum şimdi. Nasıl ki teknenin çapası için önerilenin bir üstü olsun diye tavsiye olunur ise, motor ve benzerleri için de sanki bu tavsiye uygun olacaktır. Kullanmadığın güç, denizde elinin altında, hazır ve nazır bulunsun; ihtiyaç hissedersen kullanmak paşa gönlüne kalsın.
Marmara Ereğli-Büyükçekmece/BabaBurnu arası 26 mil; yazları günler epey uzun, 20:00 sularında akşam ezanı olup, hava kararıyor. Kumburgaz önlerinde hava kararmaya başladı, sonrasını karanlıkta devam ettik. Ambarlı önlerinde yoğun gemi trafiği var; neyse ki bildiğimiz alanlar.
Bir gün öncesinden Yeşilköy Barınağına telefon etmiş olmama rağmen, yaklaşırken bir kere daha arama ihtiyacı duydum; iyiki de aramışım, aklıma gelen başıma geldi; benim bağlandığım yerde bir tekne hala bağlıymış. Komşu Nuh Reis sağolsun uğraştı didindi de beton iskelede geçici yer ayarladı. Yoksa yorgun argın o saatte epey sıkıntı yaşayacaktık. 23:15 sularında Limana sağ sağlim bağlanarak seferimizi tamamlamış olduk. Nice kazasız belasız seyirlere.
Son söz; bu seyahatteki maksadımız, lezzetlerden şükür çıkarmaktı, çıkardık; Aile fertleri ile güzel anılar biriktirmekti; biriktirdik… 
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
GENEL DEĞERLENDİRME :
Seyir Defterime baktığımda, bu seferde 581 mil yol yapmışız. Bu seyirde 120 saat Motor kullanmışız. Bunun 100 saatinde Yelken kullanmışız. Bakıyorum da biz sadece yelken ile çok az seyahat ediyoruz. Genel olarak Cenova + Motor seyri tercih ettiğimizi farkettim. Orsada 30 dereceye kadar kullanabildiğim Cenova yelken dalgalı denizlerde teknenin stabilitesini de sağlıyor.   
Ana yelkene her ne kadar bilyalı arabalar taktırsam da kullanmak meşakkatli oluyor ve azami dikkat gerektiriyor. Özellikle yüksek dağların bulunduğu kıyı seyirlerinde sıkça civarnalara maruz kalınabiliyor; bu durumda teknenin yatması daha fazla olacağından seyir konforu da kaçıyor. Dolayısıyla, ailece yaptığımız seyirlerde genel istek üzerine ana yelken açamıyoruz maalesef.
Gelelim asıl soruya; kısa yaz tatillerinde uzun yol, daha az deniz mi; yoksa, kısa yol, daha fazla deniz ve alarga hayat mı? Bu kış döneminde bu soruyu ailece kendimize sorduk ve bir karara vardık sanıyorum. Artık, daha az yol ve daha çok deniz istiyoruz. Sabahları yüzümüzü denize girerek yıkamak istiyoruz. Kısmet ise bu sene, en az Ege adaları kadar güzel olan Marmara Adalarında vakit geçirmeye niyetliyiz. Paşa Limanı alargası Limnos koylarına beş basar. Sonra Marmara Adası en az Taşoz adası kadar güzel ve yeşil. Sırf Karadut dondurması için Marmara Köyüne bağlanılır. Asmalı limanında çırçır böcekleri ile uyanmak gibi var mıdır. Saraylar, Yiğitler, Balıklı, Ekinlik, Koyun ve Mamalı Adaları; biraz insan görmek istersek Erdek ve Avşa, daha neler neler.
Ne demiş Denizci Üstadlar,“Denizcinin demir attığı yer, evidir.” Sonra, “Hayatı düşleyeceğine, hayallerini yaşa.”  Bekle bizi denizler; Allah ömür, sağlık ve sıhhat verirse, geliyoruz...
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Yaz geldi ve benim de geçen yılın seyir notları bitti. Sürç-ü Lisan eylediysek affola...
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ellerine ve dimağına sağlık artık oturup en baştan sindirerek okuyabilirim. ;)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1343
Sağlıklı keyifli nice seyirleriniz olsun da siz yazın biz okuyalım.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
GENEL DEĞERLENDİRME :
Seyir Defterime baktığımda, bu seferde 581 mil yol yapmışız. Bu seyirde 120 saat Motor kullanmışız. Bunun 100 saatinde Yelken kullanmışız. Bakıyorum da biz sadece yelken ile çok az seyahat ediyoruz. Genel olarak Cenova + Motor seyri tercih ettiğimizi farkettim. Orsada 30 dereceye kadar kullanabildiğim Cenova yelken dalgalı denizlerde teknenin stabilitesini de sağlıyor.   
Ana yelkene her ne kadar bilyalı arabalar taktırsam da kullanmak meşakkatli oluyor ve azami dikkat gerektiriyor. Özellikle yüksek dağların bulunduğu kıyı seyirlerinde sıkça civarnalara maruz kalınabiliyor; bu durumda teknenin yatması daha fazla olacağından seyir konforu da kaçıyor. Dolayısıyla, ailece yaptığımız seyirlerde genel istek üzerine ana yelken açamıyoruz maalesef.
Gelelim asıl soruya; kısa yaz tatillerinde uzun yol, daha az deniz mi; yoksa, kısa yol, daha fazla deniz ve alarga hayat mı? Bu kış döneminde bu soruyu ailece kendimize sorduk ve bir karara vardık sanıyorum. Artık, daha az yol ve daha çok deniz istiyoruz. Sabahları yüzümüzü denize girerek yıkamak istiyoruz. Kısmet ise bu sene, en az Ege adaları kadar güzel olan Marmara Adalarında vakit geçirmeye niyetliyiz. Paşa Limanı alargası Limnos koylarına beş basar. Sonra Marmara Adası en az Taşoz adası kadar güzel ve yeşil. Sırf Karadut dondurması için Marmara Köyüne bağlanılır. Asmalı limanında çırçır böcekleri ile uyanmak gibi var mıdır. Saraylar, Yiğitler, Balıklı, Ekinlik, Koyun ve Mamalı Adaları; biraz insan görmek istersek Erdek ve Avşa, daha neler neler.
Ne demiş Denizci Üstadlar,“Denizcinin demir attığı yer, evidir.” Sonra, “Hayatı düşleyeceğine, hayallerini yaşa.”  Bekle bizi denizler; Allah ömür, sağlık ve sıhhat verirse, geliyoruz...

Hulusi reisim seyir defterini keyifle okudum. Elinize sağlık..
Bu son değerlendirme yazına ise can-ı gönülden katılıyorum.
Biz genellikle marmara denizini pas geçerek gidip geldiğimiz için sizin yazdığınız güzelliklerin farkına varmıyorduk. Farkındalık yarattığınız için teşekkürler..

Yeni seyir yazılarınızı okumak dileğiyle..
Selametle
  • IP logged

  • *
  • İleti: 171
Cok buyuk keyifle okudum. Elinize saglik

ASUS_X00DD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

n

nuri_kongur

GENEL DEĞERLENDİRME :
Seyir Defterime baktığımda, bu seferde 581 mil yol yapmışız. Bu seyirde 120 saat Motor kullanmışız. Bunun 100 saatinde Yelken kullanmışız. Bakıyorum da biz sadece yelken ile çok az seyahat ediyoruz. Genel olarak Cenova + Motor seyri tercih ettiğimizi farkettim. Orsada 30 dereceye kadar kullanabildiğim Cenova yelken dalgalı denizlerde teknenin stabilitesini de sağlıyor.   
Ana yelkene her ne kadar bilyalı arabalar taktırsam da kullanmak meşakkatli oluyor ve azami dikkat gerektiriyor. Özellikle yüksek dağların bulunduğu kıyı seyirlerinde sıkça civarnalara maruz kalınabiliyor; bu durumda teknenin yatması daha fazla olacağından seyir konforu da kaçıyor. Dolayısıyla, ailece yaptığımız seyirlerde genel istek üzerine ana yelken açamıyoruz maalesef.
Gelelim asıl soruya; kısa yaz tatillerinde uzun yol, daha az deniz mi; yoksa, kısa yol, daha fazla deniz ve alarga hayat mı? Bu kış döneminde bu soruyu ailece kendimize sorduk ve bir karara vardık sanıyorum. Artık, daha az yol ve daha çok deniz istiyoruz. Sabahları yüzümüzü denize girerek yıkamak istiyoruz. Kısmet ise bu sene, en az Ege adaları kadar güzel olan Marmara Adalarında vakit geçirmeye niyetliyiz. Paşa Limanı alargası Limnos koylarına beş basar. Sonra Marmara Adası en az Taşoz adası kadar güzel ve yeşil. Sırf Karadut dondurması için Marmara Köyüne bağlanılır. Asmalı limanında çırçır böcekleri ile uyanmak gibi var mıdır. Saraylar, Yiğitler, Balıklı, Ekinlik, Koyun ve Mamalı Adaları; biraz insan görmek istersek Erdek ve Avşa, daha neler neler.
Ne demiş Denizci Üstadlar,“Denizcinin demir attığı yer, evidir.” Sonra, “Hayatı düşleyeceğine, hayallerini yaşa.”  Bekle bizi denizler; Allah ömür, sağlık ve sıhhat verirse, geliyoruz...
elinize sağlık Hulisi reis, tesbitlerinize tamamen katılıyorum. Ben teknemi getirmek için bandırma çakıl köyüne gittiğimde, orada tonla plaj tonla koy gördüm. Hala içimde ukde oralara gidip teker teker koylarda gecelemek. Az yol çok deniz  :) :)xx
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Kaleminize sağlık Hulusi bey,
Seyir anıları içinde verdiğiniz bilgilerin o yörelerde seyir yapacaklar için iyi bir kaynak olacağını düşünüyorum
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 989
Hulusi kalemine sağlık okurken beleşten o anları yaşadım :) yazmak bir meziyet bu seyir yazından sonra bunu bir kere daha anladım :)
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Hulusi Reisim

Kaleminize sağlık. Tatiliniz öncesi dersinizi çok iyi çalıştığınızı biliyorum. Sizi bu konuda da örnek alıyorum. Gezinizi çok güzel anlatmışsınız, aralarda daha önce hiç duymadığım aforizmaları da sayenizde öğrenmiş olduk.  Sonuç ve değerlendirme bölümü de çok iyi. Biz de seyahat dönüşlerinde sonuç çıkarıyoruz ama bunları bir yerlere not almamızın da çok önemli olduğunu gösterdiniz. Tekrar teşekkürler. Yeni maceralarınızı heyecanla bekliyoruz.   :)xx :)xx :)xx

Bu arada geçenlerde bir arkadaşıma Cevat Reisin Resneli Niyazi ile Bozcaada gezisini okumasını tavsiye etmiştim. Vakti olursa burada da yazsa ne güzel olurdu.  C:-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Hulusi abi , seyir notlarına ve değerlendirmene bayıldım. Çok benzeri şeyler düşünüyorum. Bazen yol yapmaktan keyif yapmayı kaçırdığımız çok oluyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git