Tek başına yelkenli ile Dünya Turu yarışmasında bir TÜRK

Başlatan erdal duran, 03 Mayıs 2018, 01:08:39

« önceki - sonraki »

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 03 Mayıs 2018, 13:34:54
Yarış acayip zor Solo, Hiç durmadan,hiçbir yardım almadan ve elektroniksiz  ve hatta yelkenleri bile dacron olmak zorunda son teknoloji kumaşlar yasak sarma ve çoraplı balon kullanmaları yasak code zero yasak .hepsine başarılar çelik gibi adamlar .Akıllı insanlar İnsanları milliyetlerine ,cinsiyetlerine ,ırklarına göre değil sadece iyi yada kötü insan olup olmadıklarına göre değerlendirirler.

O  iş ayrı Burak reisim.
Ama haberi okuyan sanır ki bu denizci yi Türkiye de yetiştirmiş ve oralara yollamışız , neyle övünüyoruz haber de ona bakmak lazım.
Kaan reis le aynı fikirdeyim.

Burak Doneray

Alıntı yapılan: Öcal Turan - 03 Mayıs 2018, 13:57:43
Alıntı yapılan: Burak Doneray - 03 Mayıs 2018, 13:34:54
Yarış acayip zor Solo, Hiç durmadan,hiçbir yardım almadan ve elektroniksiz  ve hatta yelkenleri bile dacron olmak zorunda son teknoloji kumaşlar yasak sarma ve çoraplı balon kullanmaları yasak code zero yasak .hepsine başarılar çelik gibi adamlar .Akıllı insanlar İnsanları milliyetlerine ,cinsiyetlerine ,ırklarına göre değil sadece iyi yada kötü insan olup olmadıklarına göre değerlendirirler.

O  iş ayrı Burak reisim.
Ama haberi okuyan sanır ki bu denizci yi Türkiye de yetiştirmiş ve oralara yollamışız , neyle övünüyoruz haber de ona bakmak lazım.
Kaan reis le aynı fikirdeyim.

Başkasının başarısı ile övünülmez zaten ancak sevinilir ilham alınır.Selam ve sevgiler.

Oktay Eryılmaz

Tan Reis
Bu haberde ki Türk kökenli İngiliz vatandaşı arkadaş, takdir edilesi bir iş yapacağı doğru, aynen diğer yarışcılar gibi.
Lakin, Türk denizciliğine bir faydası olmayacak, en azından ben nasıl bir faydası olabileceğini bilmiyorum.


demişsiniz.

Adamın zaten böyle bir derdi yok.
Zorlasa ve 30 adet Yarışa girme sebebi bulsa ...
Bir tanesi Türk Denizciliğine fayda sağlayayım olmaz herhalde ...
Zaten Türk Denizciliği, Amerikan denizciliği , Alman denizciliği diye bir şey olmamalı bence .
Denizcilik diye bir şey olmalı ki O hiç yok zaten. ;D ;D ;D

Hep Büyük laflar var ortada
Veya ben acemiyim bana rast gelmedi  ;D ;D ;D




Tan Kaan Özkan

Alıntı yapılan: Oktay Eryılmaz - 03 Mayıs 2018, 14:07:53
Tan Reis
Bu haberde ki Türk kökenli İngiliz vatandaşı arkadaş, takdir edilesi bir iş yapacağı doğru, aynen diğer yarışcılar gibi.
Lakin, Türk denizciliğine bir faydası olmayacak, en azından ben nasıl bir faydası olabileceğini bilmiyorum.


demişsiniz.

Adamın zaten böyle bir derdi yok.
Zorlasa ve 30 adet Yarışa girme sebebi bulsa ...
Bir tanesi Türk Denizciliğine fayda sağlayayım olmaz herhalde ...
Zaten Türk Denizciliği, Amerikan denizciliği , Alman denizciliği diye bir şey olmamalı bence .
Denizcilik diye bir şey olmalı ki O hiç yok zaten. ;D ;D ;D

Hep Büyük laflar var ortada
Veya ben acemiyim bana rast gelmedi  ;D ;D ;D

Alıntı yapılan: Erdal Duran - 03 Mayıs 2018, 01:08:39
    Türk denizciliği adına çok önemli olduğunu, konuyla ilgili tanıtım ve destekleme çalışması yapılmasının iyi olacağını düşünüyorum.


Bunun için demiştim, ben bilmiyorum diye  ;)

Oktay Eryılmaz

#19
Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 03 Mayıs 2018, 14:11:13
Alıntı yapılan: Oktay Eryılmaz - 03 Mayıs 2018, 14:07:53
Tan Reis
Bu haberde ki Türk kökenli İngiliz vatandaşı arkadaş, takdir edilesi bir iş yapacağı doğru, aynen diğer yarışcılar gibi.
Lakin, Türk denizciliğine bir faydası olmayacak, en azından ben nasıl bir faydası olabileceğini bilmiyorum.


demişsiniz.

Adamın zaten böyle bir derdi yok.
Zorlasa ve 30 adet Yarışa girme sebebi bulsa ...
Bir tanesi Türk Denizciliğine fayda sağlayayım olmaz herhalde ...
Zaten Türk Denizciliği, Amerikan denizciliği , Alman denizciliği diye bir şey olmamalı bence .
Denizcilik diye bir şey olmalı ki O hiç yok zaten. ;D ;D ;D

Hep Büyük laflar var ortada
Veya ben acemiyim bana rast gelmedi  ;D ;D ;D

Alıntı yapılan: Erdal Duran - 03 Mayıs 2018, 01:08:39
    Türk denizciliği adına çok önemli olduğunu, konuyla ilgili tanıtım ve destekleme çalışması yapılmasının iyi olacağını düşünüyorum.


Bunun için demiştim, ben bilmiyorum diye  ;)

Pardon Erdal reisten alıntıyı atlamışım.
Erdal Reis iyi niyetle söylemiş.
Adam İngiliz vatandaşı olurken soruyorlar İsmini değiştirmek istermisin diye ?
Değiştirmemiş o bile ne devlet ....

Adam adını   " Edward Sailor " olarak değiştirse idi bizim forumda bile konuşulmazdı .

Yarışı birinci bitirse  Bournmouth'lu Edward Sailor birinci oldu diye sevinmezdik.
;D ;D ;D ;D

Şimdi Türk asıllı adam birinci oldu diye sevinenler olabilir.
Benim için Zimbabweli ile Türkün arasında bir fark yok hangisi birinci olsa fark etmez.

Tan Kaan Özkan

Onu diyorum bende.

Adamların yaptıkları iş çok zor.
Haber yapılırken, merkeze, ne konulduğu çok önemlidir. Burada merkeze yapılan iş değil, işin bir parçası olan öne çıkarılmış durumda.

Denizcilik platformlarında, bu zorlu yarış yerine sadece, "Türk" olmak konuşulmamalı.
Dolayısı ile katılımcılarından biri "Türk" olmasa bile konuşulması gerektiğini düşünüyorum.
Benim karşı olduğum kısım bu.

Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 03 Mayıs 2018, 14:30:10
Onu diyorum bende.

Adamların yaptıkları iş çok zor.
Haber yapılırken, merkeze, ne konulduğu çok önemlidir. Burada merkeze yapılan iş değil, işin bir parçası olan öne çıkarılmış durumda.

Denizcilik platformlarında, bu zorlu yarış yerine sadece, "Türk" olmak konuşulmamalı.
Dolayısı ile katılımcılarından biri "Türk" olmasa bile konuşulması gerektiğini düşünüyorum.
Benim karşı olduğum kısım bu.

Mütabıkız ,Burakta aynı şeyi söylüyor zaten
Toparlarsak
Burada önemli olan Yarışın zorluğu ve katılan her insanın iltifatı hakediyor olması Türk Olmuş Papua Yeni Gine'li olmuş fark etmez .
Adı Deniz Yelkencioğlu, Sabit Tramolaoğlu  olsa ne olur Marina Starboard olsa ne olur.
(İsimler Nasıl  ;D ;D)

ERDEMCAKIR

Yarış katılım formuna isteyen istediğini yazsın. Bırakalım mı bu tartışmayı bir kenara. Söz istemeyeceğim bir daha Türk bayrağı görmeyi falan. :)


GGR 2022 yılında iki start verecekmiş JOSHUA Class ve SUHAILI Class. Yarışa katılcak tekneler Bernard Moitessier'in Joshua'sı ve Sir Robin Knox-Johnston'ın Suhaili'si nin replikaları olmak zorundaymış.

http://goldengloberace.com/ggr-2022/

JOSHUA GGOD tekneleri İzmir Seferihisarda'ki ASBOAT tersanesinde inşaa ediliyormuş. Fİyatları da el yakıyormuş.

https://joshuagg.com/introduction-price/

Üstelik Joshua class tekneleri Suhaili teknelerine 3 hafta avans verecekmiş.

Tan Kaan Özkan



You can purchase a complete set of steel construction plans, materiel spec. list and building schedule with relevant plan sheets. Cost, AU$8550 which includes the digitized plasma cutting file to commission the CNC cut steel building kit in your local area. You can then build your own JOSHUA Ocean Voyaging high latitude yacht, or maybe your private Transatlantic OSTAR entry. You will sail away in a true icon, a Blue Water cruising yacht of unequalled pedigree in the spirit of the original JOSHUA.

(A Joshua Ocean Voyaging yacht cannot be brought into JOSHUA GGOD Class. Only Joshua's professionally built by a licensed builder qualify as a Joshua GGOD Class Yacht.)



Not; Unutulmaması, belki birisine lazım olabileceğini düşünerek, aramalarda çıksın diye ekliyorum.

Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 03 Mayıs 2018, 14:51:45


You can purchase a complete set of steel construction plans, materiel spec. list and building schedule with relevant plan sheets. Cost, AU$8550 which includes the digitized plasma cutting file to commission the CNC cut steel building kit in your local area. You can then build your own JOSHUA Ocean Voyaging high latitude yacht, or maybe your private Transatlantic OSTAR entry. You will sail away in a true icon, a Blue Water cruising yacht of unequalled pedigree in the spirit of the original JOSHUA.

(A Joshua Ocean Voyaging yacht cannot be brought into JOSHUA GGOD Class. Only Joshua's professionally built by a licensed builder qualify as a Joshua GGOD Class Yacht.)



Not; Unutulmaması, belki birisine lazım olabileceğini düşünerek, aramalarda çıksın diye ekliyorum.


Vay Vay Vay
Bu gerçekten Muhteşem bir şeymiş .....

erdal duran

    Sevgili dostlar, öncelikle konu başlığını GeKo'dan , konu başlığını açan korsandan izin alarak, aynen kopyalamıştım. Büyük harfle Türk yazılması bu nedenledir.
    Forum(lar)da Türk denizciliğinin geliştirilmesi misyonu sürekli ön plana çıkarılan bir konudur. Bunun için de başarı öyküleri ve cesur girişimler her zaman toplumda bir heyecan ve motivasyon yaratmıştır diye düşünüyorum. Dolayısıyla, bu kişilerin rol modele dönüştürülmesi için gayret sarf etmek, denizciliğin geliştirilmesi amacına yönelik küçük küçük girişimlerden birisidir. Ama bu çabaların gerekli ya da gereksiz olduğu tartışılabilir, ve zaten her şey tartışılabilir, sorun yok.
    Forumda yazan arkadaşların ayrı ayrı yaklaşımları, farklı bakış açıları olarak ta doğrudur.  Konunun siyasallaşmamasını umarak söylemek isterim ki; Görüş olarak her hangi bir ulus, devlet, sınırlar, etnik ve sosyal kimlik, cinsel tercih, mesleki  toprakçılık vs. gibi ayrımcılıklara karşıyım. Hatta insan ve hayvan ayrımcılığına ve de hayvanlar arsında tür ayrımcılığına da karşıyım. Balık tutmak dahil herhangi bir canlının öldürülmesi bana göre değil. Ama hiçbir konuda fanatik değilim ve doğanın böyle var olduğunun da bilincindeyim. Benimkisi sadece vicdani :(.
    Konuya dönersek; Bizim önümüzde İngiliz ya da İtalyan denizciliğini geliştirmek değil Türk denizciliğinin gelişmesine katkıda bulunmak gibi bir misyon olduğu sanıyorum genel kabul görmüş bir yaklaşımdır. Bayrağın yada milliyetin ön plana çıkarılması (belirtilmesi) eğilimi ise sadece bizim bir zaafımız (eğer öyle düşünülüyorsa) değil, tüm dünyada kullanılan bir tanımlama, sınıflandırmadır. Heyamolacı olmak ve flamasına sahip olmak ta bunun bir alt kimliğidir, vardır ve gerçektir (bizim için doğru olup olmaması ya da benimseyip benimsemememiz ayrı bir konudur). Bunu da zaten bu yarışın duyurusunda, katılımcı listesinde  yazılanlar göstermektedir.

Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Erdal Duran - 03 Mayıs 2018, 17:00:57
    Sevgili dostlar, öncelikle konu başlığını GeKo'dan , konu başlığını açan korsandan izin alarak, aynen kopyalamıştım. Büyük harfle Türk yazılması bu nedenledir.
    Forum(lar)da Türk denizciliğinin geliştirilmesi misyonu sürekli ön plana çıkarılan bir konudur. Bunun için de başarı öyküleri ve cesur girişimler her zaman toplumda bir heyecan ve motivasyon yaratmıştır diye düşünüyorum. Dolayısıyla, bu kişilerin rol modele dönüştürülmesi için gayret sarf etmek, denizciliğin geliştirilmesi amacına yönelik küçük küçük girişimlerden birisidir. Ama bu çabaların gerekli ya da gereksiz olduğu tartışılabilir, ve zaten her şey tartışılabilir, sorun yok.
    Forumda yazan arkadaşların ayrı ayrı yaklaşımları, farklı bakış açıları olarak ta doğrudur.  Konunun siyasallaşmamasını umarak söylemek isterim ki; Görüş olarak her hangi bir ulus, devlet, sınırlar, etnik ve sosyal kimlik, cinsel tercih, mesleki  toprakçılık vs. gibi ayrımcılıklara karşıyım. Hatta insan ve hayvan ayrımcılığına ve de hayvanlar arsında tür ayrımcılığına da karşıyım. Balık tutmak dahil herhangi bir canlının öldürülmesi bana göre değil. Ama hiçbir konuda fanatik değilim ve doğanın böyle var olduğunun da bilincindeyim. Benimkisi sadece vicdani :(.
    Konuya dönersek; Bizim önümüzde İngiliz ya da İtalyan denizciliğini geliştirmek değil Türk denizciliğinin gelişmesine katkıda bulunmak gibi bir misyon olduğu sanıyorum genel kabul görmüş bir yaklaşımdır. Bayrağın yada milliyetin ön plana çıkarılması (belirtilmesi) eğilimi ise sadece bizim bir zaafımız (eğer öyle düşünülüyorsa) değil, tüm dünyada kullanılan bir tanımlama, sınıflandırmadır. Heyamolacı olmak ve flamasına sahip olmak ta bunun bir alt kimliğidir, vardır ve gerçektir (bizim için doğru olup olmaması ya da benimseyip benimsemememiz ayrı bir konudur). Bunu da zaten bu yarışın duyurusunda, katılımcı listesinde  yazılanlar göstermektedir.

Herkes aynı düşüncede Erdal Reisim (doğru yazdım) siz çok güzel özetlemiş ve toparlamışsınız.
Teşekkür ederim ben kendi hesabıma  :)

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 03 Mayıs 2018, 14:51:45


You can purchase a complete set of steel construction plans, materiel spec. list and building schedule with relevant plan sheets. Cost, AU$8550 which includes the digitized plasma cutting file to commission the CNC cut steel building kit in your local area. You can then build your own JOSHUA Ocean Voyaging high latitude yacht, or maybe your private Transatlantic OSTAR entry. You will sail away in a true icon, a Blue Water cruising yacht of unequalled pedigree in the spirit of the original JOSHUA.

(A Joshua Ocean Voyaging yacht cannot be brought into JOSHUA GGOD Class. Only Joshua's professionally built by a licensed builder qualify as a Joshua GGOD Class Yacht.)



Not; Unutulmaması, belki birisine lazım olabileceğini düşünerek, aramalarda çıksın diye ekliyorum.


Planı 8.000 AU Doları yani yaklaşık 6.000 ABD Doları
Tekne ise kabaca 300.000 $ ama Amerikan mı Avustralyan mı bir şey dememişler. Herhalde demediklerine göre Amerkandır. (Zaten benim için farketmez  ;D )

Akdenizli, Balıkçı

Tan Kaan Özkan

E babalarının hayrına yarış düzenlemiyorlar  ;)

Global pazarlama bıdı bıdısı  ;D

Oktay Eryılmaz

#29
Erman Reis
Çok şık duruyor , çok alımlı
Bildiğimden değil ama bizim buralara göre değil gibi sanki, soğuk yerler için daha mı uygun acaba ?

Ütü gibi durmuyor hiç olmazsa  8) 8)