Br de yelkensiz deneyelim:
Ayrılacak teknenin kıçından demrili teknenin başına bir açmaz alınacak. Motor çalıştırılacak. Kıç koltuk sökülecek. Baş koltuk sökülecek, sökülürken iskele alabanda ile ileri yol verilecek. Tekne başı yeteri kadar açıldığında yeterli gaz veriliyorsa tekne kıçı da az da olsa açılmış olacak. burada gaz miktarı tekneyi tutacak kadar olacak, ileri gitmeye fazla müsade edilmeyecek, açmaz sayesinde tekne başı rüzgarla açılmış olacak. Açmaz halatı alınacak veya demirli tekneye bırakılacak, iskeleye doğru dümen kırılarak çıkılacak. Yol vermeden önce başın biraz açılmasını beklemek doğru olur ama fazlası tekne kıçlarını birbirine yaslayabilir. Tekne demirli tekneyi yarım boy geçtiğinde dümen düzeltilecek.
Hareket edecek teknenin kıçından demirli teknenin başına alınacak açmaz tekne başını açacaktır. Motor ile manevra sadece yandaki teknenin üstüne düşmeyi daha doğrusu kıçın yapışmasını engellemek içindir. Yinede her iki teknenin kıçına da oldukça fazla usturmaça döşemenizi öneririm.
Bu soruyu yeni gördüm.
Ahmet Çelenoğlu pürmeçe manevrasını tarif ediyor sanırım. Ancak standart olarak manevra bu şekilde yapılmaz.
Teknenin kıçından alınan pürmeçe ile ileri yol verilirse hiç bir rotasyon sağlanmamış olur, ancak tekne ileri gider. İskele alabanda basılması kısmına girmiyorum...
Pürmeçe manevrası ile sancaktaki teknenin ana tekneden ayrılması planlanıyorsa tornistan basılması, ileri yolla çıkılması gerekir.
Tornistanda tarama riskinden endişe ediliyor olunabilir, Kaan haklı.
Yelkenle ayrılmak da nispeten riskli işler ben de olsam onları karıştırmazdım. En basit çözüm en iyi çözümdür.
Eğer 25-30 knot rüzgar söz konusu ise hele de 3 tekne beraber demirde gezinme başlamıştır.
Ben olsam bu gezinmelerin sancak tarafa olanı bitip, iskeleye olan tur başladığı anda ileri yol vererek (çok hafif sancak basarak, ama kuvvetli devir ile) ayrılırdım.