Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yabancılar (Akdeniz dışı) neden aborda sever?

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ

Mesela bu dergide bu konuya 8 tam sayfa ayırmışlar. :)
(Buradaki konu iskeleye aborda değil üst üste aborda konusu tabi.. ama okurken aklıma takıldı.)

Sebep gelgit mi? koyların/derinliklerin uygun(suz)luğu mu? marina düzeni mi? alışkanlık mı? eğitim sistemi mi? ihtiyaç mı? keyif mi?

ben emin olamadım.. sanırım hepsinden bir parça var.. :)

yine yukarıdaki fotoya dönersek, bizim burada o iskeleye kıçtan kara yapıp, büyük teknelerin aralarına da küçükleri sıkıştırıp (Akdeniz tipi kaktırma!) iki katı tekne bağlardık diye düşünüyorum! ;)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 594
Dediğin gibi sanki kıçtan karada daha fazla ve konforlu şekilde tekne alır gibi duruyor..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Teknelerle bir iskeleye aborda olmak doğrudur. Özellikle denizci olan ülkelerin tekneleri için yakın zamana kadar yeterli iskeleleri vardı. Tekne sayısı artıp bazı yerler de beğenilir olunca yetgerl iskele kalmadı ama alışkanlık değişmedi, biri gelip aborda oluyor. yEr klamayınca da diğerleri onun üstüne aborda oluyor. Özellikle nehir ağızlarının bağlanmak için kullanıldığı düşünüldüğünde aborda olmak daha mantıklı görünüyor. Tekne başını akıntının geldiği yöne verip en az dirençle karşılaşıyorsunuz. Dalgalı yerlerde baş kıç bağlanmak düşünülebilirse de kapalı bir limanda tamamının aynı yönde bağlanması daha mantıklı, karaya çıkacaklar, hep baş üsütünden geçip, bağlandıkları trrekneyi rahatsız etmiyorlar ve tekne başı da akıntıya doğru duruyor.

Tekneler aborda olduğunda neredeyse tüm tekneler baş ve kıç koltukarını sahile kadar uzatıyorlar, yani yükü en içteki teknenin taşıması engelleniyor.  Akdeniz ülkelerinde bağlanacak emniyetli yer alan olarak kısıtlı bu nedenle kıçtak kotuk alarak baştan demirli veya tonozlu durmak daha fazla tekneyi barındırabiliyor ve her tekne personeli diğer teknelere rahatsızlık vermeden inip binebiliyor. Finger bizde biraz az kullanılıyor, yer tasarrufu sağlıyor. Aborda olmaya alışmış ülkelerde fingere aborda oluyorsunuz, tekneyi de fingere bağlıyorsunuz.   Tonoz almak, kıç koltuk yok, sizi finger taşıyor.
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Buraya aborda olacağıma alargada kalırım
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Omurga salma, uzun salma, dolayısı ile tornistan problemi ?
Marinalarada bile genellikle, parmak panton kullanma alışkanlığı ?
Pantonlara bile baştan girme alışkanlığı ?
Teknelerin ağırlıklı olarak cc yada aft cabin olması ?
Yer problemi olmaması ?
Normalde bile ağırlıklı olarak alargada demirde yada tonozda kaldıklarından bir alışkanlık ?

Hiç Akdenize gelmemiş olmaları !  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı

Tekneler aborda olduğunda neredeyse tüm tekneler baş ve kıç koltukarını sahile kadar uzatıyorlar, yani yükü en içteki teknenin taşıması engelleniyor. 


Biz balıkçı teknelerinde hep üst üste bağlanırdık, yalnız dıştaki tekneler kıyıya bağlanmazdı. Sanırım Soluganda tekneler zarar görmesin diye herkes birbirine bağlanırdı. Dıştaki teknelerin kıyıdan açmaz yada pürmeçe almaları istenmezdi. Yelkenli teknede böyle bir şey yapılması doğrumudur? bilemedim. Kayıklar birbirlerini kırmazlar mı?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Dalga varsa yandaki tekneye de bağlansanız, karaya da bağlansanız, tekneler birbirine çarparlar, usturmaça donatsanız bile çok etkili olmayabiliir. Yelkenşli teknelerde iyi usutrmaça donatırsanı gövde hasarını engelleyebilirsiniz ama çarmıhlara dikkat etmek gerekir. sallanma ile birlikte direkler yaklaşık aynı hizada ise çarmıhlar birbirine giriyor. Baş kıç bağlanmak veya direkler aynı hizada olmayacak şekilde bağlanmak gerekiyor. Aynı hizda olmayacak şekilde bağlandığınızda bordalar tam öpüşmediğinden bu sefer de tekneler birbirine çarpabiliyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Dediğin gibi sanki kıçtan karada daha fazla ve konforlu şekilde tekne alır gibi duruyor..

Ben öyle düşünmüyorum,

Ortalama tekne boyu 12, eni 4 metre olsun.

Resimde görülen; 4-7 tekne arası üst üste aborda olmuşlar. Ortalama üst üste aborda sayısını 6 adet gibi gördüm.

12 metre +1+1 m boşluk = 14 metre iskeleye 6 adet* 12m*4m tekne bağlamışlar.

Aynı yere, aynı iskele metresine kıçtan kara;

14 metre iskele boyu: 0,5 m + 4 m + 0,5 m + 4 m + 0,5 m + 4 m +0,5 m   (12m boy * 4m en lik maximum 3 tekne bağlayabilirlerdi)


Bence aynı boy iskeleye kıçtan bağlamaya göre 2 kat fazla tekne koymuşlar.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ille kitabına, "yatçılık etiketine " uygun yapılacaksa her iki tekneden biri karaya halat veriyormuş. Bu tek sira sayılılar demek oluyor. Birinci tekne zaten rıhtıma bağlı, ikinci sadece ona, üçüncü tekne yine karaya da halat çıkarıyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ille kitabına, "yatçılık etiketine " uygun yapılacaksa her iki tekneden biri karaya halat veriyormuş. Bu tek sira sayılılar demek oluyor. Birinci tekne zaten rıhtıma bağlı, ikinci sadece ona, üçüncü tekne yine karaya da halat çıkarıyor.
Teşekkürler.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 64
    • Caddebostan Sigorta
bu olay ben askerde iken dikatimi çeken ve bir türlü anlam veremediğim bazi erlerin yan yana yatması olayını çağrıştırdı bana..

akliniza art niyet gelmesin öyle bir olaya şahit olmadim :) ana hasretindendir diye yormuştum :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
Özhan Sezgin

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Biz balıkçı teknelerinde hep üst üste bağlanırdık, yalnız dıştaki tekneler kıyıya bağlanmazdı. Sanırım Soluganda tekneler zarar görmesin diye herkes birbirine bağlanırdı. Dıştaki teknelerin kıyıdan açmaz yada pürmeçe almaları istenmezdi. Yelkenli teknede böyle bir şey yapılması doğrumudur? bilemedim. Kayıklar birbirlerini kırmazlar mı?
Bu fotoyu çektiğim dergideki yazıda tüm teknelerin kıyıya bağlanması tavsiye ediliyor.
Sanırım olası hareketlerde tüm yükün tekneler arasındaki bağlantılara binmemesi, kıyıya aktarılması için.
  • IP logged
><(((º>

C

Cem Eğrikavuk

Geçen gün seyrettiğim şu video aklıma geldi:
Makalesi de burada. Bu aslında tam "teknenizdeki tasarımları değiştirirken iki değil üç kere düşünün, ne yaptığınızdan emin olun" başlıklı bir konuya yakışırdı.

  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Bu arada:

Dıştaki tekneler mutlaka karaya bağlanmalı diye bir iddiam yok. Koşullar önemli. Korunaklı limanlar ve koylarda sıkıntı olacak yük beklemiyorsak... İçerdeki tekne dışardakine göre çok daha büyük ve kuvvetli ise... vs...


  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Biz balıkçı teknelerinde hep üst üste bağlanırdık, yalnız dıştaki tekneler kıyıya bağlanmazdı. Sanırım Soluganda tekneler zarar görmesin diye herkes birbirine bağlanırdı. Dıştaki teknelerin kıyıdan açmaz yada pürmeçe almaları istenmezdi. Yelkenli teknede böyle bir şey yapılması doğrumudur? bilemedim. Kayıklar birbirlerini kırmazlar mı?
Bu fotoyu çektiğim dergideki yazıda tüm teknelerin kıyıya bağlanması tavsiye ediliyor.
Sanırım olası hareketlerde tüm yükün tekneler arasındaki bağlantılara binmemesi, kıyıya aktarılması için.

Bu yabancılarda da bir fikir birliği yok zaten...
Geçenlerde Cem facebook'da sordu, niye Evropalılar bayrak gönderini iskelede taşıyorlar ? diye. Alaman kesin bunun kuralını koymuştur dedim araştırdım. Karşıma çıkan iki kaynak da bayrağın kıçta tam ortada, 40 derece yatık bir gönderle taşınması gerektiğini yazmış. Lakin iş kıçta ortada bayrak çapariz verirse ne yapılır ? sorusunda cıvımış. Biri diyor ki o zaman ancak iskelede taşınır, diğeri diyor ki sancakta ! Buyrun bakalım.

Benim pek de ciddiye almadığım şahsi tahminim eskiden dümen palası yok ve kürekle sancak tarafta dümen tutulurken bayrağın dümenciye engel olmaması için mecburen iskelede olması ( ama denizcilerin henüz sabit dümen palasını bile bulmadan bayrak taşımayı kural haline getirmiş olabilecekleri de pek akla yatkın değil hani ).
  • IP logged

 
Yukarı git